Зрелостни неволи с разказа ”Албена” и граматиката
Граматичните задачи се оказаха най-трудни за зрелостниците, но и „Албена“ на Йовков остана неразбрана, липсват аргументативни текстове, масово са преразказвали.
Обратно в новинатаКоментари - Зрелостни неволи с разказа ”Албена” и граматиката | Днес.dir.bg
Коментари
Масово не се чете никаква литература, затова е толкова беден изказът. Масово не могат да мислят.
Само да вметна, че времето определено за първи и втори модул при зрелостниците не би трябвало да е едно и също. Първи модул само със заграждане на отговора - 60 мин., втори модул всички въпроси с отворени отговори+писане на теза - пак 60 мин. - е не можете ли да се сетите, че няма как да им стигне времето на децата ???
Проблемът с неграмотността на пишещия статията е по-голям, отколкото този на зрелостниците.
Ма и проверяващите - май-май? Да не са стари кадри комсомолски? "Девушка и смерт" на Горки? Там се описва откровено сексуална сцена, като главната героиня е наречена девойка. На български е преведено - Момичето и смъртта. Зрелостниците пишели на техен език. Ми на техен ще пишат, на бабиния ли си?
Албена, поне за мен, е едно от лесните за разбирания произведения. Колко акъл се иска да осмислиш една изневяра?
Айде сега времето нямало да им стигне. Те ако са учили и знаят за какво става въпрос, не за 60 ми на за 30 мин ще направят и двата модула общо. Изсмукани от пръстите оправдания за неграмотността на сегашните завършващи идиоти.
А статията е написана все едно е гугъл превод на статия от малоумен американец. Софийски университет е нормално да е с малка буква, защото това не е собствено име , както е ,, Климент Охридски'' примерно. А и това е както функционално наименование - технически университет примерно. Това е като прилагателно, в случая според мястото софийски, пловдивски, варненски
Ако са приключили с първи модул по-рано нямат право да отварят втори модул докато не минат тези 60 мин. Получава се така, че от първи модул им остава време, а за втория не им стига. Едно е да драскаш кръгчета, а друго е да правиш писмен отговор- не мислиш ли ?
Мисля, че не е точно така. Става дума не за "софийски университет", както с демокрацията се нарекоха всички висши училища в София. а за "СофийскиЯ университет " - част от името на това висше учебно заведение., а именно Софийски университет " Св. Климент Охридски".
'Човекът между ценностите на общността и личния порив :)))))като гледат ежедневната реалност как да разберът оная там другата описана в разказа:(((Къде виждат реално днеска грижата за общността да е на ореден план пред личната аванта..Неуки, необразовани без човешки ценности поради липса на ценностна реалност това са днешните, миналите и бъдещите зрелостници с такива властващи
Невежеството напредва с бързи темпове защото учебникарската мафия бълва все по-примитивени учебници грубо преведени най-често от английски от хора без добра бългаска обща култура.Дори тук като чета коментари на уж разбирачи отново се убеждавам ,че проблема не е от вчера.Колкото до децата -те са жертви ,че живеят в толкова примитивна езикова среда.Може да си губиш времето и усилията да четеш някое преведено фентъзи но от това няма да станеш по-умен.Същото се отнася и за постовете на маймуница и безкрайните селфита които на всичкото отгоре се оказаха и смъртно опасни за невежите.Мисля си и колко учители биха преминали успешно такъв изпит като помня колко се преписваше и какви глупости се предаваха от ръка в ръка с уверението ,че гарантирано ще вземеш изпита.
като се има предвид, че не всички могат да станат мениджъри, директори, лекари, инженери, а ни трябват още и шофьори, работници и прочее, и да погледнем от положителмната страна - поне могат да го преразкажат тоя разказ....
И майката на нациятх , дето не можа да стане президент, но я удостоиха с честта да е министър, и тя е прочела най-вероятно една книжка! И една пеенка- щото да може да пее пее в чест на ГЕРБ !
Йовковата Албена отървава смъртната присъда за убийството на мъжа си и доживява докъм 60-те.Тя е прототип и на Василка Сарандовица-била е кръчмарка,умееща да привлича клиентите. На нея нарекохме цял морски курорт и един куп женски деца.
Имам сериозни съмнения за мисловната ти дейност - дали можеш да я осъществаваш изобщо.
Срам за училището и преподавателите са тези резултати. Щом са налице значи горните не са се справили в работата си. Слушам оттук-оттам как се препуска по взимането на уроци, но не и тяхното осмисляне и усвояване.
Щом разкъзът Албена Ви затруднява, то ако Ви се падне Шекспир, Гьоте, Достоевски сте го закъсали отвсякъде!!!
Име не се членува, Затова "Софийски университет Климент Охридски" е вярно, "Софийския университет...." - не.
Потресен съм от безумието и безсмислието на темите, които дават на децата на матури.Те са БЕЗИНТЕРЕСНИ, ОСТАРЕЛИ и НЕАКТУАЛНИ. Учениците ги зазубрят и ЗБРАВЯТ веднага, след като напуснат училище. Една много, много малка част от тези деца ще станат литературни критици (или учители по български), за да учат с интерес тези засукани теми. Второ, продължаваме да имаме СУБЕКТИВНИ критерии за обема и съдържанието на едно есе. 4 страници - какво е това? Това могат да бъдат 200, както и 600 думи - зависи от почерка на човека. КОГА ЩЕ ЗАПОЧНЕМ ДА БРОИМ ДУМИТЕ в нашите часове по български? Изразяването с лимитиран набор от думи повишава качеството на съчинението и ДОБАВЯ ФОКУС И СМИСЪЛ. Ама не. У нашата учителска общност още битува убеждението, че колкото повече пишеш, толкова повече знаеш. Типично в стил Пантелей Зарев (няма да се изненадам, ако част от българиците още четат тези безумия! Елате в настоящето! Сухата, чежка и тъжна материя на българските класици вече има жестока конкуренция в лицето на социалните медии, видео общуването, чат-стаи, он-лайн общности и какви ли не още нови среди. Българици, влезте в час и си актуализирайте съдържанието и средата, ВИЕ имате най-голяма вина за неграмотността на децата ни, защото правите българския БЕЗИНТЕРЕСЕН И СКУЧЕН за тях в стремежа си да им покажете ПЪРВО колко много вие знаете и колко малко те. Съвземете се!
Софийски университет и последващо име се пище с гл. буква само в началото на изречение. В София всички университети са софийски.
коментарите са почти без граматически грешки....Но я намерете три безгрешни коментара по другите страници....То родителите неграмотни, оттам идва и проблемът с децата...Семейството е най-важно, именно то формира интересите на децата, насочва ги към подходящи книги, филми, възпитава у тях уважение към образованието...Ами то в много къщи не можеш да видиш текст на "хартиен носител", но пък 85-инчовият телевизор е налице...
Така е, освен оценка 6, има и оценки от 3 до 5. Не може всички да имат шестици и работата на учителите не е всички да имат шестици, а да имат минималните знания, за да могат да завършат, което е 3. Разбира се е добре, когатпо учениците покажат отлични резултати, но всички масово да бъдат оценени с 5 или 6 е мираж дори за най-добрите системи. както каза - обществото се нуждае не само от директори, но и от работници.
Хайде дружно сега да продължим плюенето върху младото поколение. само ще кажа, че умните и амбициозните деца учат в чужбина. Относно глупавите у по-интелигентните, ами такива винаги е имало и ще има.
Остарели, изостанали учебни програми, учители, които сеят едно и също от 30 години. Няма как да задържат вниманеито на съвременните ученици. Просто абсурд! Днешните зрелостници са доста по-умни от нас, много по-находчиви и ориентирани.
"...изостанали учебни програми, учители, които сеят едно и също..." Какво ново и различно би могло да има в граматиката!?
Масово не се влиза в час. Учителите пък не пишат отсъствия, за да не останат без работа. Образованието куца, то е ясно. Кога пък е била толкова интересна материята. Просто имахме респект от учителите и наистина учехме.
Не трябва да карат учениците да зазубрят академични литературни анализи и разсъждения. Ролята на учителя е да придава осъвремен вид на литературните произведения, да стимулира учениците да мислят самостоятелно, да им помага да осмислят и свързват реалните житейски проблеми с литературните произведения. А граматиката е задължително да се усвоява максимално добре, защото мерило за нашата образованост и култура е било винаги това как пишем. Успех на стари и млади , защото човек се учи цял живот.
И кое по-точно в методиката на преподаване на граматиката се нуждае от "адаптер" към 21-век? Даскала да я преподава с рапиране или по друг начин да се прави на маймуна и да се качи обратно на дървото при "учащите" се?
Абе направо даскала требва да ги пренапише класиците в чалгарско-мутряшки стил, нали? Така ще е най-съвременно и разбираемо! "Възпей о Маро-отварачке, оня гибелен гняв на Митьо Очите.."
Ти си пълен идиот и малоумник. Какво сравняваш. какво поставяш едно до друго и какво искаш? Децата да не мислят - като тебе - да четат бисери от Интернет, а не български писатели и техните произведения! Да се създават малоумници и немислещи хора, дето не могат да свържат логически две изречения! Нещастник.
Сюжета прилича на Терез Ракен от Зола. Но в Албена. Какво е селото без Албена. Нягул да не му е казал че детето не е от него. Съмнявам се да се е жертвал заради една палавница. Трудно е за децата със съвременно мислено да възприемат случилото се. Биха го описали с много перверзни думи за хората и действието.
Имате интересен поглед към "осъвременяването", имате чувство за хумор, но Ви липсват знания за това къде се слага пълен и кратък член. Научете го и и ще имате по-големи успехи.
Има много просто правило за използването на пълен и кратък член: ако думата в изречението може да се замени с 'той' - се използва пълен член. Ако може да се замени с 'него' - се използва кратък член. Просто и вярно!
Проблемът не е в учебните програми, а в това че децата не се учат да мислят и да разсъждават над каквото учат. Да не би математиката, химията физиката и т.н. да са се променили през 21 век? Не са ама децата се обучават и се проверяват само с разни американски тестове, които стимулират само да се зазубрят нещата без капчица мисъл. Затова - детето може да чете ама като неможе да мисли...за какви разсъждения и аргументи да говорим. Всичко е само да мине там...изпита и да не ги отвличат с разни "глупости" от така важните лайкове, селфита клипчета и други подобни. Ужасното е, че след време тези деца ще станат родители и учители и ще започнат да възпитават следващите поколения. Какво ли ще е тогава? Ще се изучава ли изобщо литература тогава?