Коментари - Денков: За тройка на матурите трябва да се познава поне една трета от материала | dnes.dir.bg
назад

Денков: За тройка на матурите трябва да се познава поне една трета от материала

Учебната година ще започне на 15 септември с нова учебна програма, съобщи министърът

Обратно в новината
| Редактор : Лилия Чалева

Коментари - Денков: За тройка на матурите трябва да се познава поне една трета от материала | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

По време на пандемията някои познати почнахс да четат книги за първобитното и митологичното мислене, че да разберат сънародниците си . Не си правим добро като даваме дипломи на аборигени, ако не искаме после да зависим за важни неща от тях.

"Досега контролът е бил следният - това пише в програмата и се гледа има ли го в учебника и авторите могат да трупат отгоре в пъти материал, който не е заложен в програмата. Министерството на образованието и науката ще прегледа програмите и което е академично излишно и не съответства на възрастовата група ще бъде изчистено. " - В превод, е искал да каже, че ще намали знанията които се предлагат на българчетата, защото явно прекалено много им се разрешава да научат, а това никак не е добре, не дай си Боже някое да спечели и тази година някоя международна олимпиада. Много мислещи хора взеха да стават в тази България. И защо да опростяваме материала бе г-н министър? Всички знаят, че например математика в математическата гимназия се преподава по специфичен начин, също както и биологията във ветеринарния техникум. Обаче вашата гениална министерска главица е решила да свали нивото на всички, трудно било викаш, за туй по малко. Господарите на такива слуги като тебе най ги е страх от мислещи хора. Ще подаваш оставка скоро ми се струва, щото хората вече сериозно се ядосаха.

Децата ще могат да мислят и да анализират, ако знаят нещо. Затова е училището - за д а имат знания. Какво ще анализиира някой въпрос по химия ученикът, ако не са го научили на основните закони и принципи на тази наука. Или как ше анализира исторически събития, ако не знае нито кога са се случили, нито какъв е бил светът и ситуацията тогава , Тази тъпоумна "опорка" да мислят показва само, че тези , на които е поверено да учат децата - не мислят. Така им е по-лесно и си развяват тъпоумните идеи. Зубрачи, наизустяване - лепят всякакви тъпи етикети, само да оправдаят мързела, неумението и нежеланието да се УЧИ. Иначе всеки щеше да открива през ден таблицата на Менделеев ( а и той я е открил след като е НАЗУБРИЛ свойствата на елментите, открити от други преди него). ЗА ДА МИСЛИШ, ТРЯБВА ДА ИМАШ ОСНОВА, ДЕНКОВ. а май и ти я нямаш, проектописач и грантополучател.

Cheeseus

Каква 1/3 го гони тоя? Думата "среден" означава "по средата", т.е. да се знае ПОЛОВИНАТА от материала. Ако трябва да съм прецизен, дефиницията е "50% + 1%" за "среден" (3).

В този случай на държавно ниво (ако изключим математическите гимназии) резултатът по математика ще е 97% двойки! :) То и при неговото предложение, ще са около поне 70% двойки! За това ще се улесни материала, докато стигнем до следните задачи - "В какъв цвят е оцветено триъглничето?" в 10 клас :)!

В повечето развити държави под 55% късат тук след някоя друга година с 20% от знанията ще са отличници. С намаляване на стандартите нещата няма да се оправят!

Този министър не става. Програмата става все по-трудна. Ангажиментите на децата все повече. Искам реформа, с не повече от 30 учебни часа за седмица, вкл.спорт и извънкласни дейности. Т.е. да се сместят в 25 часа макс. Опитите за вземане от ваканцията са престъпни

Средното образование не е задължително. Няма значение ти какво искаш. Места на околовръстното има достатъчно.

Не е трудна, а неадекватна за21 век. Не са виновни децата. Но има и такива отчайва що неграмотни, не знаят какво е прав ъгъл, не могат една обикновена молба или заявление да напишат. За това са отговорни и родителите, същите неграмотници. Жалко и тъжно!!!

намаляване на базисното ниво и намаляване критериите за оценка сами по себе си са хубаво нещо, но не трябва да вървят заедно. Щото работодателите ще пропищят. Те не, че сега са във възторг.

След като останах в БГ и станах свидетел на управленията на Борисов и сега на това също толкова "променливо" управление, желанието ми децата ми да се явяват на матури в България, но и да се родят тук някак рязко намаля.

Матурите за 7-ми клас и в Народното събрание. Остават тези с от 3 нагоре. Няма как да управляваш държава без базови знания ...като за 7-ми клас.....

Той сега за 7-ми клас ли говореше или за 12-ти?!!

Значи за тройка на матурите трябва да се познава поне една трета от материала. А за двойка? Ами по тая игра на думи, за двойка на матурите трябва да се познава поне една втора от материала. Тези хора трябва да престанат да се правят на интересни, и да спрат тези експерименти с образованието и нашите деца.

Едно време беше достатъчно да си изкрал средна оценка 5 или 5.50 (не помня), за да се измъкнеш от матура. Тоа е справедлива система. Сега цялата тая простотия е направена, за да се кандидатства в университет с резултата от средното. Е да де, ама по предния начин, ако не си научил достатъчно в училище, отиваш и те късат на приемния. И ако НАИСТИНА искаш да влезнеш - учиш здраво, ходип на уроци. Защото сега децата ходят на уроци за матурите след 7 клас и втори път - на уроци за матурите след 12ти. Защото училището НЕ МОЖЕ ДА ПОДГОТВИ УЧЕНИЦИТЕ за оценка "отличен" без частни уроци. И това при положение, че непрекъснато се сменят метОдите на преподаване, учебниците, попълват се все повече помагала, материала се усложнява и се сваля надолу в класовете. Цялата тая "система" е една пълна пародия, която води до потрисащи резултати. За съдържанието да не говирм, че лекииичко полудявам.

Глупости. Материала се опростява и вече е толкова опростен, че не може да покрие и 50 процента от този при комунизма. Абсолютно достатъчно е при усвоен материал в училище да изкараш отлична оценка на матурата без частни уроци. Просто сегашните ученици са пълни олигофрени и даже името не могат да си напишат без грешка. Редно е тези олигофрени да бъдат късани още в средното образование и да остават с основно, а не 5 години да харчат парите на държавата и да пречат на трудолюбивите. Цялата работа е ,че заради записан ученик училищата получават средства и си обгрижват идиотите докато завършат. Няма двойки за срока, няма изключвания за неизвинени отсъствия и т.н.

Байно, образователната система на комунизма произведе таксиметрови шофьори с висше, продавачи на зарзават с 2 висши и учени от БАН дето ровят по кофите за боклук. Сегашната система съвсем дори не се доближава до "нормалното", но недейте превъзнася миналата такава.

тая система - старата е пълната пародия. В 100% от развитите държави, към които се бутаме като пале към майка си имат изходен изпит от средното образование, който оценява доколко ученика е научил нещо и колко е броил паяците в класната стая. От там нататък всяко висше училище си има критерии за прием - колко точки от въпросният изпит са минимум за приемането и не малка част от училищата искат допълнителни препоръки, я от средното училище, я от някоя друга институция. Де факто голямата цедка не е на входа на университета, а по време на първата година от следването. Това е подходът, който следва да се въведе и у нас. Ще рече ходенето на частни уроци е изключително вредно явление, което трябва да се премахне. Вместо това министерството трябва да въведе правила за целодневно ангажиране на учителите с активно преподаване и водене на допълнителни курсове. Пре спокойно може да се намали продължителността на часовете и да се увеличи броя часове с цел запазване на хорариума. Това при положение, че не се налага преформатиране на програмата, респективно хорариума. И за да не гракнат сега всички, че намаляваме доходите на учителите - идеята е част от часовете да бъдат под формата на СИП-ове, които са в известна степен платени от държавата/общината, а част да се поема от учащите се (тоест техните родители), като ясно е - разходите ще са предимно за извън-класни дейности, учебни помагала, които съответният учител издава и разпространява (и събира приходите от това), учебни материали, които пак може да се предоставят от или с посредничеството на учителя. Това много ще наподоби фарма-пазара, където представители на производителите или търговците обикалят по личните лекари и им дават комисионни за изписване на определени медикаменти. И не - това не е корупция! Защото за да се получи този доход, учителят трябва да подбере подходящи продукти, които да му паснат на програмата, която следва да защити пред училищното ръководство (или образователният инспекторат). А има интерес да подбере това, което му е най-сгодно да използва, защото качеството на услугата, която предоставя ще пострада, а от там и интереса към часовете му. Което пък ще навреди на доходите на учителя. Тази схема може да се направи от 1 до 12 клас. Нещо повече - позволява директното участие на фирми, които да спонсорират едно или друго обучение, което да ги захрани с кадри.

В САЩ, а и повечето уважаващи се държави, за да минеш, трябва над 50%.

САЩ не е уважавана страна. Нито от себе си, нито от някой друг

В САЩ и други англосаксонски държави материалът, и изискванията са много ниски. Мисля че 30% знания в България се равняват на 60% в САЩ...

тогава къде е проблемът? Проблемът, че тези завършили гимназия в САЩ в повечето случаи живеят доста по-добре от нашите завършили гимназия и имащи по-високо базисно ниво знания??? Питам, защото иде реч за националната ни сигурност.

На запад за 3ка се изискват 65%. Затова в България излизат неграмотни и глупави хора от училищата.

Стига бе. А по тая система Киро колко ще изкара? Няма и 2.1 А Наско? А Рашко? Малиииийй

Аре стига с това по-ранно начало на учебата година! Или с това по-късно свършване! Това, което правите в момента е безобразие! Няма как да искате децата да висят на училище до 15 юли, за да се занимават с глупости! Тия деца са на родителите, а не на държавата! Няма какво да се преговаря толкова - заради онлана, учителите препускаха като камили по материала и име училища където вече са си взели (!) годишдия материал! А колкото до 1/3 от материала - НЕ Е нормално училищната система да не може да доведе нещата до познание на поне 1/3 от материала, а НЕ Е и нормално да имаш нужда от частни урици за 6, защото разбираш ли "системата" не може да подоготви за 6. Оставка бе!

Кой ще решава кой точно е най-верният отговор? Може да предусетите скандалите веднага след матурите още отсега.....

За тройка в България беше 2/3, сега е вече 1/3, продължаваме промяната.

Кога е било това? По мое време тройки се изкаравха с 20-25 точки на матурите...

И до 18т. от 100 е падало за 3ка на външните оценявания

Не може самонабедили се за експерти да управляват цялата образователна система и не само. Изказването на министъра е пълно с безсмислици.

Адски неприятен тип, който много драпаше да стане министър! Не го знам колко може и знае, но само като го видя и ми се повдига.

Означава, че 1/3 от материала да се познава за отличен?

Ето малката но съществена разлика с Германия - там е 2/3-ти за тройка. В останалата 1/3 са по-високите оценки. За това завършилия с 3 и 4 в Германия е научил като минимум 70-80% от материала, и като следствие е способен член на обществото. И факта е, че е образован е по-добре от 95% от нашите гимназисти...

И не само там е така. За висшето е същото. Ама ние сме по-, най-...

4 човека не са съгласни с мене. Питам се, истината ли не им харесва, или моето изказване.

ас 90 % от матеряла не го разбирам адругите десет са ми неясни

Единственият министър който харесвам. Дано реализира някои от идеите си. Има голяма тиха съпротива от системата и от обществото. Слага каруцата пред коня. Не може на матурата да изпитваш учениците дали могат да мислят, а 12г години да ги обучаваш да възпроизвеждат. Първо бъдете така добри да смените програмите, учебниците и да обучите учителите да преподават по новият начин и чак тогава изпитвайте учениците. Приятен ден.

С една дума, който иска три, накълвава 1/3 от материали и другия го "дупчи". В резултат, като забрави накълваното, става пълна дупка, ама с диплома. Която му позволява да се натресе на някой, който чака от него да работи, съответно квалификацията, отразена в дипломата. Ама компетентността на пълната дупка, да прилага квалификацията си е "нула", защото системата на придобиване на съответната квалификация е такава, че го е позволила. В този аспект, пиша 2 на министъра и да ходи на поправителен по отношение на определяна на критерии, как се оценяват знания на зрелостници. И зрелите да заминават по предназначение, а зелените да стоят да доузряват. Щото на никой не му трябва семе от зелена тиква.

Онлайн тройка трябва да е, само да си напишеш името, без грешка. Както се е преподавало, така трябва и да се оценява.

Ta после да можеш да станеш министър на финансите примерно... Нали масово хората ще ти смятат квадратни уравнения и биквадратни и ще решават вероятности и други там глупости Който иска да учи висша математика да ходи на матура, който няма да учи събиране изваждане умножение и деление стигат...

Да, донякъде съм съгласна с Вас. Материала в гимназиален етап е голям по обем, без време за затвърждаване. Но само с основните действия също не е ОК. Математика развива начина на мислене и това е върху, което трябва да се набляга. Но големите мозъци все още не са достигнали до това прозрение. Като цяло новата учебна програма е ужасна със всичките си профилиращи предмети и модулите към тях.

Мно'о неграмотно е написано, бе, даскал.

има ли някой, който да не е гей и с акаунт в гриндер в това жалко подобие на правителство??

Типиччен трол, нищо по темата, нищо смислено, само някакви етикети и липностни обиди, на новата матура няма да може да изкара 3ка

В училището на синът ми, 50% е двойка........

По мое време беше 50% !

Стандарта за тройка в хАмерикансакта образователна система е 60%. Затова те изстрелват спътници а ние копаме компиро.

то и ние имахме космонавти едно време... обаче пък сега ядем бананиии.. ехее.. къде сме сега

Ходи да те изстрелят и тебе , и не се връщай повече .

Баш па американската ДЪРЖАВНА образователна система не я давай за пример, че тя само бунаци ражда.