Дамянова: С рестрикции и ограничения няма да се решат проблемите с кадрите и пазара на труда

По думите й 207 млн. студенти има в света по данни на UNESCO. За 14 години броят им се е увеличил двойно

Обратно в новината

Коментари - Дамянова: С рестрикции и ограничения няма да се решат проблемите с кадрите и пазара на труда | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Трудовия договор на учениците го е регламентирал още Димитър Димов в романа "Тютюн".....

Наистина ли ще пуснете децата си да работят за без пари на такива като тоя приватизатор за 1 лв домусчиев!? На какво ще ги обучи според вас тоя, като самия той не знае нищо!?

Милена Дамянова оправи средното образование,да се готви висшето!

Домусчиев-баща се качва на кораб на БМФ и вижда всички лампи да светят... Нарежда да се загасят половината :) Гледам има обяви от Лидъл за касиери за заплати 1200лева бруто.... мда

Отново се появиха безкрайните опити за оправдание на просветните деятели, които са в основата на всички беди и недомислия, в частност за равнището на нашето професионално обучение. Просветния Министър Вълчев: -За съжаление, имаме нерационално търсене. Въпреки всички наши опити и усилия, учениците търсят специалности като икономика, езикови гимназии... Нормално е да се случи тази постановка. Защото преди повече от 20 години, от нашата добра образователна система поголовно беше унищожено отлично структурираното и безупречно работещо професионално образование и обучение. И не само това. В главите на родители и ученици масирано се насаждаха абсолютно грешни представи за икономика, производства, индустрия идр. и др.- т.е. ще лежим и манната небесна ще пада до нас. Има и други, по-реални неща. Може ли да съществува икономика без производство, без индустрия? моля, дайте примери за такава развита държава от нашия Свят. А нима образователното министерство не знае, че дните на езиковите училища са преброени? Даже и със съвременната компютърна техника и технология ние вече нямаме нужда от преводачи. А като дойде следващото поколение такава и се вкарат огромните масиви на базите данни? Така, че министерството вече трябва да има план за поетапното закриване на езиковите гимназии. Милена Дамянова от Народното Събрание: -Бизнесът, който се развива в бързи и кратки срокове, иска отговори =сега и веднага=. -Че дуалното обучение е модел, който пряко влияе върху младежката безработица, намалява броя на изпадналите ученици и гарантира качествена работна ръка. По първия въпрос дадох отговорите по-горе. По втория въпрос-за ползата от прилагането на модела на така нареченото "дуално обучение". Да ме извини г-жа М. Дамянова, но нейните думи по въпроса дословно повтарят постановки от важен пленум на БКП през 70-те години на миналия век, когато Тодор Живков прави подробна обосновка за необходимостта от индустриализацията на България и се правят препоръки и решения за бързото адаптиране на образователната система съобразно новите нужди от квалифицирани специалисти. Конкретно се приема и решение за създаването на мрежа от професионални училища, с необходимата материална база, учебни пособия, преподаватели и др., базирани в новите заводи и промишлени предприятия. Безспорен факт е, че такива Професионални Центрове бяха изградени в големите производствени заводи и комбинати в България още през 80-те години на миналия век и даваха отлично подготвени млади квалифицирани кадри за новата Българска Индустрия. И ние трябва да се гордеем с това постижение на нашата индустрия и на образователната ни система, че е една от първите страни в Европа изградила и реализирала така нашумялото напоследък =дуално обучение=.

Stan Stan

Нещо не ги виждам тези "нови професии". Все са си технически специалности и все си иска да залегнеш над уравненията в ТУ за поне 4 години. После няма да ти се опре никоя професия. Ама по-лесничко е в СУ-то, нали ? Икономист, финансист, мениджър. Събиране, изваждане и процент ?

за качествено образования и сядайте да плачете за България.

прогони всички специалисти от страната и сега се чудят от коя Монголия да внасят кадри. А държавата има инструменти да ги накара да се държат пазарно в пазарната икономика, но тогава кой ще финансира всички партии. И в тази объркана обстановка единственият работещ е Терминалът на заминаващи.

Още малко по дискусията =Бизнес и висше образование=. Преди всичко, защо няма дискусия =Индустрия и средно професионално обучение=? Та в България и в момента има "специалисти с висше образование" и за износ-да мият чиниите на западняците. А имаме ли достатъчно СРЕДНИ ТЕХНИЦИ ЗА РАБОТА? От повече от 20 години такива млади кадри, обучени за работа по различни съвременни професии, не само че нямаме достатъчно. Те не се и произвеждат у нас. А за момента, най-голямата нужда за нашите промишлени фирми е именно за такива млади специалисти, обучени по най-високите критерии ЗА ПРОФЕСИОНАЛНИ УМЕНИЯ. И нашите министри и управленци трябва да са наясно, че реален пазар на труда в България няма. И да не оставят острата нужда за производството на такива млади професионални кадри на автопилот. Освен това, реалната картина за необходимите млади кадри по специалности и професии и тяхното производство е ЗАДЪЛЖЕНИЕ НА МИНИСТЕРСТВАТА НА ИКОНОМИКАТА И НА ОБРАЗОВАНИЕТО. И трябва да се прави изпреварващо за нуждите на съответния сектор на икономиката, на индустрията. И накрая. Добре е да се знае, че най-новите иновации, както в индустрията, така и в професиите у нас идват със закъснение. Затова да правим и да прилагаме онези действия за обучение на млади кадри, които са в момента необходими за нашата нова индустрия. Животът ще ни задължи да правим промените и в движение.