Коментари - Частен собственик загради част от улица в София... законно | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Но нищо от това не пречи на алчните строители и наивните купувачи да броят по 1200+ евро за квадрат и да се бият в гърдите че живеят в "елитен" столичен квартал..

Можете да видите как се прегражда цяла улица в участък от около 150 метра - улицата е Проф. Михаил Андреев и е успоредна на печално известната Атанас Дуков (Токуда....). Собственикът на 3 съседни парцела е един и същ. Преграждението е с мрежа и строителни материали, като е достатъчно високо и стабилно да не позволява преминаването нито на коли, нито на пешеходци. Реално отцепеният участък от улицата се използва само за паркинг от избраните, на които собственикът дава достъп през парцелите си. И всичко това в един район, в който паркирането е абсолютно невъзможно, освен ако човек не плаща абонамент за платен паркинг от порядъка на 140лв месечно. Или 2-3лв на час. Сигнал в общината е пуснат, но опитът ми с тези сигнали е плачевен - получавам отговор не по рано от края на законоустановения 30-дневен срок, и то само за да се насладя на изкуството много да изпишеш, а нищо да не кажеш. Зверски ми е писнало, честно.

как група идиоти успяват да се набутат всичките на едно място, до степен да си пречат и да се прескачат, като в Лозенец например, и то още от едно време... И как от една бивша петоразрядна блатиста местност се прави нов, "модерен", мутренски квартал, и то на пронципа "Дайте да застроим колкото се може по-голям процент от земята и да продадем застроеното скъпо и пре-скъпо!" - няма никаква идея за улици, за градинки, за паркиране... ЕДНО БЕТОННО ГЕТО - паметник на алчността и глупостта...

То па една улица...

:-) едно време какви улици имаше! :-)

Този като е давал разрешителните за строеж защо не се е договорил да се преотстъпват тези 20 кв.м. за улица?

Манастирски ливади-ни манастир, ни ливади. Само сноби и селяни под наем, мьекащи, с чувство, че са покорили врЪо. Хахах

Проблемът с паркирането го има винаги и навсякъде, защото се дава разрешение за строителство, без да се вземат под внимание много фактори, включително местата за паркиране. А това, че кооперациите имали паркоместа и гаражи не е никакъв критерии. Знаете ли колко струва м2 паркомясто? За гараж да не говорим. Не стига, че в болшинството си българският гражданин плаща като поп почти цял живот на самозабравили се от алчност банки, за да живее в "кутийка", ами да си натовари семейния бюджет и с изплащане и на гараж. Че при тези "големи" европейски заплати, само гаражи ни липсват...

Поредното доказателство за некадърността и корупцията завладяла Столична община от десетилетия. Едва ли има в света столица в която така всеки да може да прави каквото си иска. Иначе няма обяснение за феномен как едно нещо хем е улица хем е имот, как някой е вдигнал блок без да осигури достъп до него или пък предвидените в закона паркоместа

Еми да селинджъри. И нагли бе, човека си загражда имота, а келешарите квичат.

Проблемът идва от това, че никой в Столична община и държавата никога не е искал да реши проблема. Няма как частни имоти безплатно да стават улици, нормално е да бъдат овъзмездени собствениците. Няма как в момента общината да изкупи всички тези имоти. Обаче аз досега не съм чул да се обсъжда някакъв реално приложим вариант. Проблемът е, че решението на този проблем води до плащане от страна на Общината на хора, извън приятелските кръгове. Не е случайно, че Бойко Борисив не веднъж и два пъти е наричал рекет плащането по пазарни цени за отчуждаване на имоти. Вместо да бъдат усвоени от пътностроителната фирма трябва да плащаш на някакви непознати. А бакшиша къде е?

Някой на сила да те е накарал да се заробваш в банка за да дойдеш да живееш в София? Сами си слагате въжето на шията а после рев на умряло

Не виждам нищо невероятно в тази история. Имам аналогичен случай с миой имот, но не в София - регулацията не е приложена, защото лемурите спят и реално улицата наполовина минава през имота ми. Тъй като давностният срок е изтекъл, имам пълно право да си заградя имота в реалните граници. Не съм го направил, но тези да не си мислят, че частната собственост е тяхна а приори и няма нужда законово да си уреждат отношенията.

И в тая помийна яма новопостроените кутийки имат цена от 1200Е/кв.м нагоре!? Манастирски ливади е еманация на управлението на "греб" в София! Нямам думи.

Неможе да има парцел без излаз на улица. Общината не си защитава интересите и всичо става с пари. Висок % на застрояване, високо строителство, разни вратички при озаконяването и така се получава. Проформа архитекти в общините без никаква визия за развитие няма места за децки градини, училища и паркове.

Ей, никой не те кара на сила да си купуваш кола. Има градски транспорт - тролейбуси, автобуси, метро, трамвай, такси-та. За извън града има самолети, влакове, автобуси. Притежаването на личен автомобил е всичко друго, но не и евтино! Аз имам два автомобила и за двата съм си закупил гаражи на цена от 500EUR/м2 още 2007-а година, когато паркирането не беше чак такъв проблем.

Няма такава държава!!!

Това определено е най-тъпия квартал на София, ако въобще може да се причисли към София. Няма никаква инфраструктура, всичко е под всякаква критика. А това, че общините събират луди пари за данъци на колите и същевременно дори и един паркинг не са построили вече е показателно за много неща! Голямо лапане пада в тия общини! Ненаяли се, мамините душици златни!

В частен имот можеш да правиш точно каквото ти хрумне. Общината случайно да му е казала "виж сега, понеже твоят имот сме го откраднали за улица, няма да плащаш данъци за тази част"? Не е, няма и да каже. Човека си е в правото, ако някой от живущите в блока има претенции, да ги отнесе към малоумния строител, защото строителите купуват июили обезщетяват точно толкова земя, колкото им трябва да си построят сградата, никой не мисли за останалото.

е как да си дам парите за такъв кенеф бееее.....

Само една спирка по надолЕ има квартал от мръсния комунизъм. Огромни блокове с още по огромни тревни и паркови площи. Наемните манастирски сноби там си паркират автомобилите и си разхождат децата. ТИ ДА ВИДИШ!

Кой данък е луд? 170лв за 120 коня за кола на 10 години? Абе ти сериозно ли? Данъците трябва да започват от 300лв за 100 коня на 5 години и за 20 годишни кочини по 150+ коня да стигат до 5000лв, иначе никога няма да се оправим нито като трафик, нито с паркиране, нито със замърсяване!

Колега познах те! Недей така явно глупости да хортуваш.

Не ме кара - сама съм си я купила. И защо да е задължително като имаш кола, да си купиш и гараж? Къде го има това? А да не се правите на по католици от папата! Ако се спазваха елементарни изисквания и не се даваше рарешение за строеж на всеки който плати рушвет, щеше да има место за всички! Ако се и прибираха от улиците таралясниците, които висят някои с десетки години, отдавна не в движение и никакви данъци за тях платени, пък още повече! Държавата не си е на мястото - затова се стига до такива изцепки!

Вижте се бе, булгаристанци, колко пари чините. Грозни сте отвън, грозни сте отвътре, алчни и обсебващи всичко до което се докопате. Но не сте виновни вие, а тези които ви позволяват да се държите така. Не сте българи, а талибани!

Браво, добре казано!

Това не е улица, а черен селски път! Егати квартала!

Ами проблемът си е ваш, на софианци! Просто нямата достатъчно работна ръка.От чистачки, до IP и всякакави други специалисти.Особенно от квалифицирани кадри! Самочувствието ви е голямо, но умственият багаж - малко.И за това всичките специалисти, в най различни области, са от провинцията! Може да ви е гадно, но е факт!!

Бих обезглавил всеки отговорен за кенефа наречен квартал Манастирски ливади, срам ме е че кметицата на София живее в същия този квартал. Нея как не я е срам, не знам.

Частната собственост е неприкосновенна. Това, че дадени павиани, са си купили апартаменти в ливадата (буквално), им дава единствено право да отнесат всички "бонуси" на ливадата в последствие.

Това е много престижен столичен квартал. Магнит за успели млади хора с много... комплекси.

кв. Витоша е живото доказателство за това какво става, когато селяндурите поемат нещата в свой контрол. Целият "квартал" е гола вода. Няма улици, гледат си в прозорците, но нали са в София, к'во толкоз. Децата им ще са столичани.

Можело е, но когато са давани разрешенията за строеж. Тъй-като терените не са били в регулация, стротелните разрешения са давани на парче. Тогава е трябвало от всеки парцел да се отнемат по 10% за улична регулация. Но корупцията е била повсеместна, резултатът сега е налице. Вече няма как да се оправи без огромни плащания от страна на общината (разбирай от всички нас).

И защо не, като има такива дето плащат?!

Никой не те кара, но като ползваш безплатна услуга, не мрънкай срещу нея. Поразходи се малко из Европа, посъбери впечатления, после ела кажи колко е зле положението тук... В Париж за паркиране на улицата е 500EUR/месец. В подземен паркинг платих по 30EUR / денонощие, на час е 6 EUR в същия паркинг. в Кьолн паркинга е 3 EUR/час, 550 EUR/месец, И двата паркинга са построени и стопанисвани от частни компании. В Швеция има обществени паркинги, но първо не са ти до входната врата, второ данъка на автомобил като моя е 250EUR, не 170лв. Тук е разграден двор. Когато си купих първия автомобил всички около мен ми обясняваха, че няма смисъл да го регистрирам в общината, защото (о не!) ще плащам данък. Цената на винетката е под 100лв, при квадратен метър за полагане на асфалт 25-38лв. Колко квадратни метра асфалт сте купили с тия мършави 97 лв? Много е лесно да намираш оправдания, за да не играеш по правилата. Много е лесно и виновен да си намираш да оправдаеш собствената си неспособност и тарикатлъци.

Това го има само у нас. Имах подобен случай и се принудих да продам мястото,тъй като собственика на "улицата" ми поиска да му плащам годишна такса за правото да премина до моето място. И това се случва в гр. София,където има УАГ/ДАГ който трябва да се занимава с градоустройството на СО така,че всеки собственик на имот да има право и възможност за достъп до имота си. С разни престъпни практики се лишават собствениците до местата им и след това на безценица се изкупуват имотите им,тъй като влизането става само през имота на честния и правилния собственик,който е на "входа" и на "изхода" в дадено УПИ. Всичко друго е демагогия и хората се пържат в собствен СОС и СО.

Нищо елитно няма в цяла България. Има селяни без дипломи за завършена степен на образование. Умните, възпитаните,знаещите и образованите са навряни по ъглите на България или отдавна са се изнесли в чужбина .

Върнете софийското жителство. Изгонете всички навлеци от провинцията и София ще заприлича на еропвейски град.

Поредното малоумно нещо в Манастирски ливади- запад, нищо не може да се очаква от община Витоша да направи. Тук може само да се строи но не и да се изгражда инфраструктура, детски градини, училище или площадки.

Цените, които си цитирал са за ИДЕАЛЕН ЦЕНТЪР на Париж, Кьолн и т.н. Малко по-далеч е безплатно и има достатъчно места! Манастирски ливади не са център, по скоро са предградие - отгоре е околовръсното. Услугата не е безплатна, плащам данъци на колата, плащам и винетка! В БГ има над 4 милиона автомобила, по 100 лв на година винетка и данъци е крупна сума! Някой обаче я краде - голямата и част! И в БГ средната заплата е 800 лв, в Герамния и Франция е 2500 евро! Няма нищо "тарикатлъшко" да искаш равно заплащане за равен труд и условия на живот като в другите европейски държави! Или си някой пишман "бизнесмен" , на който работниците трябва да се радват, че могат да се возят на градския транспорт, докато той има няколко коли??? Щото е много кадърен, ша знайш......

Определено не е лесно да си тъп, за да не си разбрал за толкова време, че София не е България и има и други градове!

Хвалиш се бе пич? Звучи като "Аз съм умен, а останалите сте прости".

бе да попитам, какво означава "частен собственик"

Еми да, след време жилищата там ще станат общежития за бежанци от Близкия Изток, Азия и Африка.

А стига се изхвърля като ч... на пясък и демонстрира благополучие и евро съзнание! И на най-скапанияи стар дизел в Германия, данъка не е повече от 800 евро! Всички искат да карат нови коли - как се купуват обаче с нормална честна заплата от 800-1000 лв? С замърсяване и трафик ще се оправим като на отговорните места седнат почтенни грамотни хора, а не селски "бизнесмени", които само знаят да размахват сопата!

Елата в Младост-4 ,до Бизнес парка-да видите гуми,туби камъни и какво ли не още за пазене на места.

Не живея в този квартал, но мога да ви обясня защо там има купувачи и то на цени по-високи отколкото в уредени квартали с метро, магазини, зеленина. Защото цената на един имот зависи на първо място от това какви са ти съседите. За хората с деца - деца с какво възпитание ще срещат на улицата. След това идват инфраструктурата и всичко останало. Явно , че в този квартал материалът е доста по-добър от някой квартали с метро, магазини и прочее... Защото въпреки липсата на инфраструктура цените на имотите са по-високи.

общината без наше знание заби пътни знаци и пусна колите през нашето между блоково пространство, нито стотинка не е платено а аз продължавам да му плащам данъка защото не е очуждено моля посъветвайте ме какво да направя ,или и аз да забия колците

Лозенец преди Десети ноември беше квартал на партизани, ятаци, партийни секретари и кадесари. След Десети стана квартал на престъпници.

Колата не е задължителна даденост. Стга с това, че всеки трябва да има. Да има ако може да си позволи.