Борис Бонев: Зеленият билет в София трябва да бъде безплатен
Информацията, че с подмяната на градските автобуси се цели екологичен ефект е фалшива, заяви общинският съветник
Обратно в новинатаКоментари - Борис Бонев: Зеленият билет в София трябва да бъде безплатен | Днес.dir.bg
Коментари
Тоз младеж от "спаси София" най-накрая се обади! Не е за вярване! Добре,че въздуха за първи път е лош, нали?
Борко,Борко за да ти е безплатно трябва някой друг да ти плати масраф,не се отучихте от тез комунистически фокуси.Все някой да ви плща сметката.
Да, Зеления билет трябва да е безплатен. И да се обявява дори 2 дни предварително. Сега за да достигнем Зелен билет 3-4 дни не трябва да виждаме от смог. Нормите се завишават, за да не стигаме до почти гъста мъгла за заветното ниво Зелен билет. В София ужасно много хора ползващи и градския транспорт освен колите си са прецакани с тоз Зелен билет. Имаме годишни карти за градския транспорт, които реално излизат по 1 лев на ден. За нас тоз Зелен билет не съществува. Но може да се направи следното: За всеки ден със Зелен билет обявен от общината - като отидем да си купим годишната карта да се добавят безплатни дни към давността на картата тези Зелени дни. Строг контрол в пунктовете за ГТП за газовете от колите. Директно спиране от движение при драстично превишени норми. Нали купиха някакви мобилни камери за газовете?! Къде са?! Засичаш такава кола, даваш и срок примерно 3 месеца да си оправи проблема, ако ли не я спираш от движение. Проверява се кой пункт за ГТП я е допуснал до движение с такова превишение на нормите и му се отнема лиценза. Драстично намаление на данъците на колите за хората каращи предимно на газ. Или пък вдигане цената на дизела, по-късно и на бензина и сваляне цената на газа. Ами ако всички данъци, и ГО на колата се вкарат в цената на горивото? Караш съответно плащаш повече, не караш - не плащаш.
Борисчо, младо комунистче, питай дядо си да ти каже, че всяко нещо което е безплатно е деморализиращо.
Сааамо специалисти сте тука, гледам мозъка ви прелива и се излива. Не виждам някой да се е похвалил какво е направил ЛИЧНО той, за да бъде въздуха в града малко по-чист. Срам ли ви е или - с нищо? А сетих се - карате на газ
Градският транспорт е под всякаква критика. Аз пътувам с такъв и не виждам кой ще слезе от колата. В часовете, които не са пик е между 20-40 мин и не служи на никого. Не знам защо изобщо го има. Направо да го спрат. Трансрпорт има единствено между 7-8,30 ч сутринта и между 6 и 7,30 вечерта, след това става на половин час. И кой ще чака половин час на спирката ??!!!
16:1 замърсяване се получава когато сравниш 1 кг дърва със 100 км градско. С 1 кг дърва може да се грееш около 15 Мин, а 100 км градско ще минеш за 4 часа. Повечето коли се движат около 30 км градско на ден.
Имаме сделка, Бобчо! На безплатен и на всичкото отгоре редовен градски транспорт се качвам одма! Иначе НИКОГА, АМА Н И К О Г А, няма да сляза от колата!!!
Мярката е супер и финансирането е осигурено - всеки новорегистриран/новопридобит автомобил плаща еко такса, с която спокойно може да се покриват загубите на градския транспорт, като същият се дотира. Ама било държавна помощ и ЕС не го допуска!?! Не - минаваш го като социална дейност и нямаш проблем! Иначе еко-таксата, другари и другарки, отива за кожени салони, самолети и асансьори...
Не е вярно, че ЕС не допуска дотации на градски транспорт. Поради куп причини. Метро се строи не с приходи от билетчета, а с приходи от данъци и със средства от ЕС. Ефектите от него също не се измерват с прости икономически резутати. Ако това не е дотация, здраве му кажи. Приходите от синя и зелена зона също трябва да отиват именно за транспорта. Поне на хартия, а ЕС гледа хартиите и досега няма възражения. Не е позволена държавна помощ, която е в полза на един играч сред поне няколко конкуренти, каквито в градския транспорт на един град на практика няма.
Здравейте, слаби софийски мениджъри и кметове. Зеления билет е емоционален билет, безплатен или не резултатите са равни на нула. Този билет гали егото на неграмотността в управлението на столицата. Тази мярка е повече от жалка в смешната Ви стратегия за управление на мръсния въздух. Не мога да повярвам какви неграмотници са общината. Така: При толкова голямо замърсяване, крутите мерки са задължителни. 1. Задължителна зелена винетка зона център и зона планина Витоша за всички дизели под EURO4 2. Високи данъци за дизели под EURO4 включително и за тежката техника. 3. Засилен контрол, ама наистина истински контрол на ГТП-пунктове. Тм има големи пробойни. Освен пушещи(стпого следене за работещи катализатори)автомобили се пускат с преглед и автомобли без спирачки или пък тотално изгнили шасита Това е истинска работа. Тежка е нали. Ама дава резултати. Успех невежи общинари
И като е безплатен, какво? Ще сляза от колата, която е с филтър с активен въглен за да дишам "мръсния" въздух и да се блъскам с тъмно-сините в раздрънкани автобуси на градския транспорт? А той от какво ще се издържа?
Ужасно е някой още с мляко около устата да мисли, че може да управлява държава или столицата й. Хайде по-полека с тъпите предложения! Тогава същият този и кликата, от която се е пръкнал, ще обявява всеки ден за такъв със зелен билет, а той и неговите авери ще димят с колите си по софийските улици. Искам да го видя да ходи пеш между хората, или с градския транспорт, или с колело на работа. То всеки може да дава непоискан акъл, но как допринася за по-чистия въздух в София?
В Германия това ,което предлага е прието.Но там транспорта им е невероятно уреден.
Е, че тои за електората на герб, градския транспорт винаги е бил безплатен.
Въвеждане на такса -дневен престой в столицата за всички приходящи автомобили с регистрации в страната И ВЪЗМОЖНОСТ да влязат в града БЕЗПЛАТНО само с ОБЩЕСТВЕН ТРАНСПОРТ!
Един по-долу пише: "Високи данъци за дизели под EURO4 включително и за тежката техника.", друг пък го апострофира: "Много си мек ! ЕВРО 5"... Неуважаеми "разбирачи, каква е разликата между евро 3-4-5-6 ако са демонтирани филтрите? Никаква. Видно от делото на американската държавна администрация за дизелаците, европейско производство ЦЕЛЕНАСОЧЕНО производителите са МАНИПУЛИРАЛИ с бесни темпове във всяка посока и тестове и све. За мен решението е само едно - всички дизелаци без изключение на нов еко-данък, твърд, по 100лв на ауспух + 0,5лв за всяка конска сила по талон, независимо дали е там или е вече умряла. В момента има дизел-бангии ЕВРО-5 и 6 регистрирани като служебни коли с по 25лв данък на годината... От там трябва да се започне. Няма екологичен дизел, така както няма непорочно зачатие! Това е. Другото е от лукавия...
Нищо не казваш с този коментар. Емоционално изказване без факти. Разбира се че има разлика в евростандартите и не мисля че е коректно така махренски да ги подценяваш. Разбира се че трябва да има зелена винетка за всички под EURO4. Както казах и по-долу ГТП-пунктовете са много важни в този процес. Това са хората, които трябва да носят отгоорност за катализаторите. Всичко може да стане и въздуха може да стане чист, но иска тежка работа, а това момченце от статията не му се работи, личи му е иска бърза слава, но трябва да се огледа и да внимава за Евгени Крусев-без вина виновен. Едни високи хора го сготиха.
Замърсяващият ефект с ФПЧ на едни кюмбе спрямо автомобил евро 5 е около 1000:1, а не 16:1 16:1 може да е с CO2, но едно кюмбе на ден мята 500 грама ФПЧ, а автомобил - 0,5 грама
С удоволствие бих ползвал градски транспорт и бих си плащал цената на редовна месечна/годишна карта, за да стигна до офиса, но въпреки драстичното увеличение (поне в моя случай) на данъка на автомобила ми, то това за момента няма как да се случи по следните причини: 1) За да стигна до работа, трябва да сменя минимум 3 (три) превозни средства, между които няма метро; 2) Те далеч не са от най-редовните, а и имам немалко ходене пеша между спирките; 3) В най-добрия случай времето ми на път, при условие че всички автобуси и трамваи дойдат на момента и няма големи задръствания, е около 80 минути в посока; 4) С колата, независимо дали сутрин или вечер, пътувам между 18 и 25 минути в посока. Тоест, повече от 3 пъти по-малко време; 5) Да, с автомобил на годишна база със сигурност ми е по-скъпо, но само ако се гледат разходите за карта и гориво. Ако сметна изгубеното си време, взема предвид и удобството на колата, то нещата придобиват по-различен вид. Та, в този ред на мисли, вместо г-н Бонев да продължава с евтин популизъм, който няма да промени нищо, дори и да се случи, да предложи адекватно решение, като по-редовен градски транспорт в пиковите часове, повече и по-големи буферни паркинги (които, за съжаление, на мен не вършат работа, но ще облекчат много други) и драстично по-затегнат контрол за достъп на всякакви автомобили в центъра на града. Има и много други алтернативи, просто трябва да се мисли внимателно преди да се действа. И, ако някой ден, сменя работата си или пътуването с градски транспорт започне да ми отнема под 45 минути в посока, то, повтарям се, с удоволствие ще оставя колата в гаража и ще се кача на новите автобуси, които не мога да отрека, са доста прилични откъм условия!
писнало ми е от хорица живели 3 години някъде и решили, че са вникнали в живота по същество там, като връщайки се в бг започват да дават някакви откъслечни примерчета. Всеки парижанин ще ви каже, че градският им транспорт е шит примерно. И какво е безплатно и какво не, зависи от обществата и техните специфики. От друга страна това момченце в неговата идея да вкарва идеи за града, пропуска удобно най-големият му проблем - частната безотговорност по поддържане на собственост.
Всеки софиянец ще ти каже, че Бонев е прав, а ти си шит.
на повечето софиянци мога да кажа, че частните им имоти са кенефи, които загрозяват красивият град като по този начин превръщат усилията на поколения архитекти и инжинери още от освобождението в напразни. Това за съжаление не е валидно само за София - почти всеки бг град има хубав план, който е осран от неподдържана частна собственост или ненормални рекламни пана.
Месечната линия е 23 лева... С автобус 309,покривам Практикер - Люлин до център и Баухаус, с 310 за 3 спирки стигам до МОЛ-Люлин гратис :)
Здравейте, слаби софийски мениджъри и кметове. Зеления билет е емоционален билет-безплатен или не резултатите са равни на нула. Този билет гали егото на неграмотността в управлението на столицата. Тази мярка е повече от жалка в смешната Ви стратегия за управление на мръсния въздух. Не мога да повярвам какви неграмотници са общината. Така: При толкова голямо замърсяване, крутите мерки са задължителни. 1. Задължителна зелена винетка зона център и зона планина Витоша за всички дизели под EURO4 2. Високи данъци за дизели под EURO4 включително и за тежката техника. 3. Засилен контрол, ама наистина истински контрол на ГТП-пунктове. Там има големи пробойни. Освен пушещи автомобили се пускат с преглед и автомобили без спирачки или пък тотално изгнили шасита. Това е истинска работа. Тежка е нали. Ама дава резултати. Успех невежи общинари
Ти къде беше по време на изборите, че не те видяхме ? Бонев даде идеи и имаше кой да гласува за тях. А ти ?
Бонев ли, само шантави могат да гласуват за този мошеник! Имал идеи, то и аз имам идеи, ама не казва как ще се финансират и накратко, как да се осъществят.
Трябва по често да се въвежда "зелен билет" и да се ограничи центъра за лични автомобили, по строг контрол за регистрации в КАТ...
Да Бг е необолшевишка партия и тези приказки за безплатни билети са си баш болшевишки похвати и евтин популизъм за една непопулярна и маргинална необолшевишка грантова партия.Пълна лъжа е че тази партия е дясна тя е спонсорирана от грантове от кръгове от демократическата партия в САЩ която е лявата пария в Америка и в която е Бърни Сандърс откровен комунист и кандидат за президент който е бил в комунистически кибуц и сам си казва че е комунист.Тези млади натегачи са в тази партия само защото искат да смучат от политика и грантове те не са дори истински комунета просто мислят че така най-лесно ще стигнат до власт и пари.Искал безплатен билет че нали уж бяхте десни бе да му се не види.
Не само зеления, всички билети да са безплатни и да ни върнат съвеЦката телевизия в петък! Да живее смучи София
Това са популистки изказвания. Придвижването в софия с коли е породено от: 1. необходимост - липса на удобен градски транспорт - мизерен градски транспорт - претъпкан градски транспорт - неудобен градски транспорт 2. удобство - от вход до вход на работа в къщи - ангажименти с деца, училища и детски градини 3. цена - от нас до детската градина или училището после от там до работа после по обратния път в билетчета са 7,20, с колата 3-4 лева. решение: - по редовен и удобен градски транспорт - в пиковите часове на 2 мин.макс - винетка за преминаване през центъра на София съобразена с еко категорията на автомобила. - огромни буферни паркинги по метростанциите и другите възлови спирки на градския транспорт. - изграждане на мнооого детски градини около буферните паркинги.
КУХЧО, дневнта карта струва 4лв за цялата градска мрежа, а ако си купиш за по-дълъг период е още по-изгодно, така че не пиши глупости!
Абсолютно коректно написано. Интересно Фандъкова не ги вижда така нищата, като цяло изобщо не знае къде се намира. Никакъв хес за работа. Едно жалко високомерие лъха от общината. Тотална безхаберщина.
Дано най-накрая СО реши да се съобрази с мнението на г-н Бонев и да върне автобусите с марка Икарус.
Борисчо не разбра ли, че вече си изконсумиран, край на представлението. Ще се наложи да го доиграеш, преди да слезеш от сцената с наранено сърце.
Герберското мюре е аватар на Фандъкова. Брилянтен ПР ход, с който му изградиха имидж и осигуриха победата на даскалицата, като отклониха десетки хиляди гласове на недоволни от нея хора, с които беше избран само той! Не е интересен на никого вече.
По-скоро отклониха от нейните гласове доста . Нали не мислиш , че гласувалите за Бонев биха дали гласа си за Галева ?
Едва ли Бонев си е давал сметка какво точно ще постигне с липсата на други кандидати за съветници. Спаси София обраха предимно хейтърски вот. Ако беше спечелила Галева, то постижението му щеше да е в нейна полза. Ако е нечий играч, щеше да е далеч по-сигурно да влезе в общинския съвет с група от 5-10 души.
София е падина! Затова навеки ще е мръсен въздуха! И в Пловдив се огряват на твърди горива и има голям трафик със задръствания,но въздухът е в пъти по чист от софийския,защото там си има постоянно течения,не е падина,така е и във Варна,така е и в Бургас... Така е и в големите градове в чужбина,там където е падина проблемът е голям,там където не е падина не е толкова замърсено... Най големият град в България за съжаление е построен точно в тази падина,от всякъде планини и течение зимата почти няма. Хората по селата и крайните квартали се огряват на твърди горива,отделно автомобилите в работните дни отделят доста вреди частици и при съответните климатични условия в софийската котловина се получава голямо замърсяване...
да се ловят маймуни с трици! Това си е нищоправене а с такова проблем анпяма да се реши! Трябват много конкретни действия, които струват и съответните пари! На този етап няма да има решение.
Здравейте, слаби софийски мениджъри и кметове. Зеления билет е емоционален билет-безплатен или не резултатите са равни на нула. Този билет гали егото на неграмотността в управлението на столицата. Тази мярка е повече от жалка в смешната Ви стратегия за управление на мръсния въздух. Не мога да повярвам какви неграмотници са общината. Така: При толкова голямо замърсяване, крутите мерки са задължителни. 1. Задължителна зелена винетка зона център и зона планина Витоша за всички дизели под EURO4 2. Високи данъци за дизели под EURO4 включително и за тежката техника. 3. Засилен контрол, ама наистина истински контрол на ГТП-пунктове. Тм има големи пробойни. Освен пушещи автомобили се пускат с преглед и автомобли без спирачки или пъс тотално изгнили. Това е истинска работа. Тежка е нали. Ама дава резултати. Успех невежи общинари
Много си мек ! ЕВРО 5 :)
Не сме готови за Евро5. Нямаме толкова пари. Но една такава зелена винетка има много ползи за цялото общество. Освен че ще намали вредните емисии, ще има повече приходи в общината. Гражданите ще реват една година, но после ще се замислят за по читав автомобил. Вносителите ще се замислят преди да внасят гробноци от Италия. Много мога да напиша още.„ Не разбирам как в общината не мислят. Иначе млади добре изглеждащи.
Я вдигнете нормалния билет на 2.50, а зеления го направете 2 лева.. И данъка на колите ако може да бъде с тройно увеличение, парно, вода /ако я има/ също, ток и т.н. Свикнали сме.
Айде, още един популист! Още една Грета, нашенска...Що не вземе той да плаща билетите за градския транспорт? И той се взе насериозно!
Редовно миене на улиците, ще окаже голам ефект!!!
Нямаш проблем , пич, но ще е за сметка на данъка ти...
Не е ли по-добре този данък да е по-висок и да има РЕАЛЕН ефект с праха, а не някакви абстракции от рода на зелени билети и разни други фантазии?
Борисе това няма никакво значение ! Каруцарите винаги са с техните каруци ! Само като се въведат глоби в тези на замърсителите тогава ще има ефект ! В Барсалено вече всичко що е Дизел е произведено преди 2005 и що е бензин произведено преди 2000 не се допуска в града ! И всеки го грози глоба 100-500 евро ! Искаш да влезеш с таралясник питаш и си плащаш или влизат без да питаш те глобяват сериозно !
Бъдещата Тиква на България.
Г-н Бонев, като че ли има и по-прости средства за решаване на проблемите... Какво ли би станало ако се оправят големите улици, за да улеснят транзитния трафик от едни до други части на града. И да се "завършат" най-сетне входно-изходните трасета на града. За пример - разгледайте какво става по бул. Царица Йоанна, в края/началото му, до околовръсния път - изненздващо стесняване /особено за непознаващите действителността ни чужденци/, и пазарче за зарзават има, та чакащите в единствената лента за движение да напазаруват набързо. И така - навсякъде почти.
Дано има и други млади хора като Борис!
Не безплатен,а "Провинцията" да плаща на всеки "Римлянин" по един лев,ако същия се качи в ППС от градския транспорт.Даже още по-добре на "конче"да ви носим до спирката на която ще слизате. Хрантутници!
Поредния многознайко, който открива топлата вода .... Като дадат трибуна на някои хора и те започват да мислят, че всичко което изрекат, е прозрение :) )))
В момента почти няма коли из София,по цариградско е празно примерно,но се вижда,че има замърсяване,това означава,че замърсяването идва от отоплението с твърдо гориво! Циганите и възрастните хора по селата и покрайнините на града замърсяват София ,като се отопляват на дърва,въглища,гуми,нафта,кой каквото намери.
Дори не само в покрайнините и селата се отопляват така,в самата столица много хора се отопляват на твърдо гориво! Това е напълно нормално,нямат хората пари и се отопляват,кой ,с каквото може! Парното е брутално скъпо,буквално хората не може да си позволят такова нещо да плащат,правителството не прави нищо за да накара хората да сменят печките си,няма никаква социална политика в тази посока,а само се мисли,как да се вдигат данъци и да се дере народа,ами като нямат хората пари,така ще е и за напред!
Абе муньо - кажи от къде да дойдат парите- гласувах за тебе сега съжалявам . Абе ти надминаваш Корнелия Нинова и Румен Радев взети заедно по пополизъм
И какво, хората с карти като мен няма да могат да се качат в превозно средство от безплатно пътуващите? Ще се удължава ли срока на картите с броя на дните със зелен билет, а?
Ей това е истински българин....да не се минеш случайно
Просто искам да ползвам това, за което съм предплатил. Тази година не можах да се кача в 2 трамвая, когато имаше зелен билет от 1 лв. Представяш ли си като го направят безплатен, а?
Сега ще гонят дивото.Беше билета 50 ст ,а др.Фандъкова докато не изгони хората от градския транспорт не миряса .ПРИ 1,60 ЛВ.БИЛЕТА не може да ме накара да слеза от колата.А сега при новата система по часово таксуване да тичам аз от спирка на спирка и да ги чакам по половин час ,просто не може да ме свали от колата.Та да питам от както е кмет защо не слезе с хората да се вози в градския транспорт и да не замърсява въздуха ЗАЩО?