Коментари - Близо 7 години след трагедията в Хитрино: Двамата машинисти влизат в затвора | dnes.dir.bg
назад

Близо 7 години след трагедията в Хитрино: Двамата машинисти влизат в затвора

При влаковата катастрофа загинаха 7 души, бяха нанесени тежки телесни повреди на 10 души и разрушени над 20 сгради

Обратно в новината
| Редактор : Лилия Чалева

Коментари - Близо 7 години след трагедията в Хитрино: Двамата машинисти влизат в затвора | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Машинистите хубаво.... ами отговрните за лошата железопътна ифраструктура, кога? На бойко калинките кога? Самият бойко крадеца кога? Той е истинския виновник за трагедията и трябва да бъде обесен! Машинистите са само извършителите!!!

И всички забравят, че вагоните бяха на фирма свързана с Бойко Борисов.. Тоест може и да е било контролирана експлозия.. Жалко за невинните осъдени..

А Кунчев , Кантарджийката , баба Радка и т.н . ОПГ , заради склоняване към умишлено самоубиство на 70 к българи , КОГА ??? А Киро и Асен за геноцида КОГА ???

Жалко за машинистите. Мисля, че това ограничение от 40 км/ч е наложено за транзитно преминаващи влакове, без значение дали са пътнически или товарни, за коя да е гара в България. Няма някаква особена или специална причина за това. Гарата си е същата от времето преди да поставят ограничението. Просто така са решили преди години. Направих си труда и разгледах с гугъла гарата и фаталния завой, където са дерайлирали вагоните. Лесно може с достатъчна точност да се определи радиуса на завоя. Според мен е някъде около 150 метра. При изправен железен път и изправни вагони е абсурд да дерайлира даже и при 100 км/ч. Белята е огромна и някой трябва да плати. Значително по-лесно е да платят машинистите. Много жалко, наистина...

Ключа е в "изправен път" в българия няма изправни пътища! Защото няма изправни хора! Най-вероятно релсата там е на дъвка! Точно както е на всяка друга гара!

Единствените нарочени за виновни да бъдат вкарани в кауша, за да бъдат спасени истинските виновници в НКЖИ, превозвачът.... Куче влачи, диря няма. Вещи лица в корупцията, в кооперация с друг главен виновник - МТИТС, - известно и като Министерство на транспорта, корупцията и злоупотребата с власт. Гарван гарвану око не вади.

Сега от девет дерета вода ще донесем, за да докажем, че и при 40 км/ч пак щяха да дерайлират. Щяха, ама някой друг път! Всичко е ясно и машинистите са 100% виновни. Трагедията е заради техните действия и самонадеяност. Те много пъти са минавали по този маршрут и го знаят наизуст. Знаят и за ограничението от 40 км/ч преди гара Хитрино. Знаят, но са бързали за някъде и са навлезли в участъка с два пъти по-висока скорост от допустимата. За това кой е виновен?

Всички са виновни. 1. Виновно е МТИТС за това, че не е издало разумно предписание за превоз на опасни товари по БДЖ. - Не може да се превозва опасен товар - взривоопасни газове под високо налягане - при включена контактна мрежа. Но в МТИТС са безпросветни и безотговорни. Следователно МТИТС е Виновник №1. Много интересно как съдът стигна до извода, че след като се е образувал взривоопасният облак от изтеклия пропилен, същият е бил взривен от печката на баба Айше, а не от работещата под високо напрежение контактна мрежа. 2. Виновно е НКЖИ. Не си поддържа в изправност железопътната мрежа. Не в въвело автоматична система за намаляване на скоростта и за сигнализация на машинистите, които ако бяха заявили на трите инстанции, че са заспали, нямаше да могат да бъдат осъдени. 3. Виновен е превозвачът и спедиторът за прикачената неизправна цистерна с пропилен. 4. Виновен е превозвачът и НКЖИ, затова че не са известили машинистите за ремонта на железния път. 5. Виновни са профсъюзите, че не защитават работниците, а се подгъзват на капиталистите и на правителството. 6. Едва след всичките по-горе, виновни са и машинистите, затова че са се наели на рискова работа, за да си хранят семействата, а са проявили немърливост.

Най лесните жертви . А колко от вас знаят коя фирма е замесена и в този и в онзи случай край Ниш ??? ;)

Този случай е жесток пример, когато обществото не е наясно с проблема и проявява студено безразличие.......... А можеше.... не би трябвало, да се случи......

Аз разбрах следното - машинистите не са били уведомени за ремонтс, цистерните не са отговаряли на изискванията и отделно не са изпълнили задълженията си. Добре - да си понесат последствията, но не е ли редно и тези, които допускат хора да управляват взривоопасен товар, без да са предупредени за опасностите също да си понесат последствията?!? А тези, които са допуснали неизправни цистерни да се движат по релсите?!?

Явно така работят съдилищата..... хляб и игри за народа...... жалък случай...

При ограничение 40 км/ч са навлезли в гарата с 78 км/ч. Кое не е ясно? Това е причината за трагедията. Всичко друго са разсъждения, които не са свързани с инцидента.

Не, не е така.... Случайно да ти е известно, че в наказателното право има хипотеза за съпричиняване на настъпили вредни последствия, в случая, за огромно съжаление, много жертви и пострадали? Машинистите са безспорно виновни, но вината очевидно не е само тяхна! Защо няма осъдителна присъда за всички съпричастни към тази трагедия???

И какво специално предупреждение ли трябва, за да се подчинят на ограничето на скоростта? Щом го има, значи има причина - може да е заради ремонт, закъсала кола на релсите и т.н. Това е манталитет от типа ,,аз кво да намалям тука на 50км/ч те тука катаджии не вардят''

С изказванията относно хора, учили и можещи доста повече от теб.... Кое не схвана???? В случая факторите, допринесли за наличието на вредните последствия, са комплексни и е налице съпричиняване.... Българският съд за пореден път си изми ръцете с двама нещастници!

А министри, директори, началници и всички други лапачи, кога?

Влизат машинистите, а за другите няма да има проблем, Съдиите също ще се отърват с огромни заплати и нулева отговорност.

Машинистите изгоряха, за да могат други да се скрият в тъмното.

Баси - 7 години им трябва, като всички обстоятелства, сигнализация и потърпевши са ясни от първия момент а през това време съдиите взимат солидни заплати. Спокойно можем да ги наречем "Съдииска мафия".

Е тук трябваше, наложително беше да се намесят проф/съюзи и ЖП експерти...... Де ги.........!?

Да кажат колко години ще приспаднат сега, като ги зачетат за задържане до момента и дали тези две мишки са остатъчни или и някоя чистачка от централния офис ще го отнесе.

Само в България, максималната скорост в ЖП транспорта е 160 км/ч....!? Никъде другаде в ЕС, няма толкова ниска скорост.... Защо ли....!? Ами никой не иска (не може) да гарантира качество в строителството и подържане то му......!!!

Ти пък къде видя да развиват 160 км/ч тия влакове ?!? Аз повече от 80 км/ч не съм виждал да развиват.

Нещастник....! Коментирай само, ако си наясно с материа ла!

Т.е. - държавата и всички башибозуци са НЕвинни, но двамата машинисти СА виновни? Верно, релсовият път, казва Върховния съд, за нищо не ставал като цяло, ама....ставал все за нещо. Абе, я лепни тия 20 години и трай там! Бахти...

При некачествен релсов път и при много ниска скорост (дори 20 км/ч) влаковия със тав може да дерайлира. Машинистите станаха необходимите виновни (жертви).. Знакът за намаляне на скороста е застра ховка ("връзване на гащите") за истински те виновници.....

Добре бе като знаят, че може да дерайлират и с 20 що карат с 80??? Хайде сега и Семерджиев да каже "ем то имаше дупка, не е превишената скорост причината за катастрофата".

тва е направо сценарий за хаучно фантастичен филм.... само няма извънземни

Всичко е ясно. Исковете са 10 млн. лв. Виновни според съда са машинистите, а НКЖИ, Булмаркет и държавата ни няма да плащат нищо. Някой да е очаквал друга присъда при този голям залог?

Ба си кретенията ! В авиацията всяка промяна по маршрута се уведомяват пилоти и авиокомпании. Тия въвели ремонт и машинистите хал хабер си нямат. Не са достатъчни само сигнализациите в последния момент. Трябва да ги информират своевременно, а те а уведомчт, че са разбрали и ще изпълнят. Ако не им се спира тока.

A какво щеше да стане, ако влака беше минал транзит през Хитрино, след като машинистите на са били уведомени, че е трябвало да изчакат друг влак?