Бившият шеф на "БДЖ-Товарни превози" за челния удар: Изключили са тока, но на грешното междугарие
Дежурната диспечерка пък отишла да си купи нещо, като оставила заместник на мястото си
Обратно в новинатаКоментари - Бившият шеф на "БДЖ-Товарни превози" за челния удар: Изключили са тока, но на грешното междугарие | Днес.dir.bg
Коментари
Това за телефоните е единствения смислен въпрос. Пълна деградация, в 21 век, векът на мобилната телефонна връзка, те нямат служебна такава. А лични телефони сигурно имат.
изключили тока на грешно място, а единия е бил дизел. Мдааа. Как не са се сетили да "изключат" и дизела, а. Щеше да е голям смях, ако не беше толкова трагично с изгубени и осакатени животи.
В ерата на комуникациите никой не звънна на машинистите да спрат, вместо това куп грешки и тотално безхаберие.Резултстът е ясен жертви за материални щети няма да говоря защото пред загубата на живот всичко бледнее...
Поведение без контрол. Имам познат в системата - имат брутална нужда от качествени кадри, влезе като кондуктор и като видяха, че е съвестен - ама веднага да караш курсове и да те правим началник влак. Е да, ама заплатата е двеста лева отгоре, и носил цялата отговорност. Каза си окей, израстване, ще пробвам. Мина курсовете и започна. Отказа се след няколко месеца и ми вика - идея си нямаш какво е - на книга всичко е изрядно, но преди да тръгне влак, трябва да се подпишеш, че е технически изряден, което включва десетки точки. 19 от 20 влака, реално не трябва да тръгнат - парно липсва, прозорци не се затварят напълно, врати на вагони не могат да се заключат - абе, трагедия - първия път написах, че не можем да тръгнем, обади се шефа и ми вика - хайде, тръгвай, че иначе влака ще закъснее 5 часа докато го оправят. После разправии с него и ми вика - ама то не се пряви така, пишеш, че всичко е изрядно, и после в протокола, че между тая и тая гара е спряло парното, примерно! Момчето ми каза - не мога така! Някой ще падне от влака, подписа е мой, би си чукалата! Това, което искам да кажа е, че БДЖ смърдят от шефовете надолу. И това е начин на работа. Диспечерката отишла да си вземе закуска по време на работа или нещо подобно - системата не е лоша, трябва четири грешки да се случат, за да стане подобна дивотия, ама когато всеки нехае така, такива неща стават. Лека им пръст на хората, ама в БДЖ си иска голяма реформа и смяна на манталитета от шефовете!
Да бяха им звъннали по мобилния или по телефона в локомотива да им кажат какво става!
Телефоните в много локомотиви не работят,даваха репортаж- пълна разруха.Сега времето не може да се върне,но се чудя преди сблъсъка,ако скочат във въздуха( както е правилото за асансьор),дали нямаше да е жив машиниста.
Е как? Не разбра ли? Ако тръгне да пада с асансьора ще скочи в "последния" момент /как ще го разбере тоя момент е друг въпрос/ за да избегне прекия удар. Това било правилото за асансьора.
Скача се от локомотива, много компютърни игри играете. И в падащ асансьор (да не ти се налага) се ляга на пода по корем, с разперени ръце и крака, Беър Грилс го показва по Дискавъри едно време.
Тоя вече Бившия шеф на БДЖ усърдно оплюва БДЖ и се цели да го наемат ПИМК-ДПС. Подготвя почвата за ПИМК/ДПС да приватизира контрола на жп мрежата и БДЖ.
Ако изобщо всичко това, което го разправя този чичко е вярно. Нито е бил там, нито има работа да разправя освен ако не цели да омаскари системата за да се намести отново като шеф на Превози.
Сега разбирам защо всеки се натиска за държавна служба - лежерна служба и сигурна пенсия. Ей така са работили всички по времето на соц - а. Отивали са на работа, за да си починат. Затова сме толкова мързеливи и все чакаме на някой друг.
Аз си мислех, що тия машинисти не са скочили от движение. При 50 км/ч са имали повече шансове отколкото при челен сблъсък. Мислех си, че геройски са натискали спирачките до последния си миг, а те въобще не разбрали какво става. Сигурно са праскали чекии забити в телефоните си вместо да гледат напред през прозореца.
Всичко в държавата е силно занемарено, защото пари няма за нищо, откраднати са 100 милиарда само в последните 15 години. Държавата е в предфалитно състояние, което трябва да е червена лампичка за всеки от вас. Ако не реагирате сега, а чакате последния момент, може да загубите всичко, което имате.
Що за безобразия!?: - са тръгнали без връчен писмен образец; - след това тя отива да си купи нещо от магазина и оставя някой друг да командва това движение; - че след като са разбрали, че има пуснати две композиции по една линия, вместо да бъде изключено напрежението в контактната мрежа на това междугарие, погрешка изключват напрежението на другото междугарие; Тотално безхаберие, тия хора не зная последствията на занемаряването на задълженията си!
След 35 години демокрация и ЕС железниците са в такова разкапано състояние, че е опасно да бъдат ползвани ! Ремонтните заводи са разрушени и направени на молове и жилищни комплекси, релсите на Централна гара и Подуене са извадени (има два коловоза), депата и гарите са подложени на грабежи и вандализъм от скитници и роми, заплащането е мизерно...
""Комплекс от грешки на много служители "" - Така започва статията, и казва много неща - назначени са по партийна,сексуална, и най-вече шуро-баджанашка линия огромен брой ненужни паразити (пардон чиновници), държавни служители - нищоправещи кърлежи, които смучат оглозгания скелет на рухналия данъкоплатец в БълХария.
Бах, в 21ви век, ИИ, софтуери, ала-бала и влакове се удрят челно. Не съм специалист, ама толкова ли е сложна ЖП мрежата?
Колкото повече партизани в България срещу изнасянето на боеприпаси за Украйна, толкова по малко убити братя по кръв славяни.
Победата ще бъде наша.
Добре де тези влакови локомотиви и маневрената Бригада на БДЖ не са ли имали радиостанции всички локомотиви трябва да имат някакви системи за връзка с гарите и с диспечерите по които веднага да им бъде разпоредено дали да спрат дали да продължат дали да намалят скоростта и така нататък. Помня навремето дори служебни джиесеми имаше във всеки локомотив и при всеки дежурен ръководител в гара
Най-голямото наказание в Територията е Уволнение. За Затвор никой у не си помисля. Няма такъв Овчи народ, да търпи това.
Аз само дето не разбрах как така на първата стрелка влакът би трябвало да дерайлира? Според мен ако маршрута е за него той ще си се движи нормално Ако пък стрелката не обърната за него просто ще я среже и пак ще продължи напред без да дерайлира. Би дерайлирал единствено ако стрелката е в полуотворено състояние и езиците са срещу посоката на движение на въпросния влак.
Първо не е била до лафката, а да пуши цигари или с някой да се аргясат. Второ ако не са изключили на правилното място тока, значи не познават картата или схемата за къде е този ток. Трето нямат никакъв тренинг при ситуации. Не са обучени адекватно. 4 то проверени ли са за алкохол и наркотици??????? Не!!! Корупция??? Да...
Излиза пълно безхаберие, хората са там за заплата и стаж, чудейки се как да убият времето преди себе си.
Интересно как са решени тези сериозни проблеми в Швейцария или Япония?
Така е при капитализма, свикнете, че всичко е правилно и катастрофи се случват. Сега ако си мислите, че може да се сложи датчик и ако влак навлезе в стрелка да светне отстрешния семвафор автоматично в червено и ако влакът е навлязъл на червено да се изключи контактното напрежение и да се подаде сигнал в локомотива да надъни спирачките независимо от машиниста то следва незабавно да престанете да мислите. При капитализма мисленето не е ваша работа - има кой да мисли, хахаха само се молете да не сте от жертвите
при социализЪма е съвсем по друг начин разбира се естественно конечно..
Разбира се, жп транспорта беше стратегически, линиите се поддържаха, нямаше технологично изоставане, на подбора на кадрите се обръщаше специално внимание, заплатите се поддържаха на ниво. Сега в пжи-то влизат сульо и пульо, защото всеки с по-голямо самчочувствие учи за лекар или минцифайка ако е с връзки, най малко за даскал, в жп-то заплатите са трагични, уважението е на нула, пълна разруха и ако не се напиваш няма как да понесеш отношението и усещането за пропадане, хахахаха
Като чета статията, направо се чудя как тия трагедии не са ежедневие. Да не говорим, че същите направили тази катастрофа ръководят и пътническото движение.
Значи какво излиза? Абсолютно никой не става за работата, за която са го назначили и му плащат. Същото е и навсякъде в държавата
Влаковете е можело да бъдат спряни ,чрез радиостанциите в локомотивите или Джи Ес еМ -те ,на всеки един от локо- мотивите бригади . Това също е практика .
Добре де, всички локомотиви са с онлайн ГПС-и и даже пътническите можеш да ги следиш в реално време на сайта на БДЖ?!? Как диспечерите не знаят къде се намират?!?
Само некадърници и калинки са останали да работят в България. После чакайте да се оправи нещо.
На дежурния диспечер може да му прилошее, например, или пък да има някакви физиологични нужди. Едва ли някой очаква от живо същество да не мърда от мястото си нито за секунда през цялата смяна. Със сигурност е предвидено кой и как го замества в такива случаи, а тук сякаш се внушава, че е станало нещо нередно, без директно да се твърди. Подтекста е, че някаква си дама там отишла на шопинг в работно време и затова се сблъскали два влака. Причините са ясни на всички отдавна и те са потъналите милиони за съвременни комуникации и автоматична предупредително-аварийна система във влаковете. Милиони и милиони са били предвидени за тия неща и просто са изчезвали, а няма нито един осъден. Ясно е, че при това положение ще има сблъсъци между влакове. В този случай беше малкия дявол, но рано или късно ще дойде и големия, ако не се вземем някак в ръце и не предотвратим кражбите поне от критична инфраструктура.
Чудят се просто как да се оправдаят. Останали са само некадърници и калинки да работят в България. Този инцидент не ме изненадва въобще. Тепърва и самолети ще падат. Видяхме доста подобни случаи в чужбина, а там кадрите са същите като нашите.
Точно за това съвременните системи за безопасност реагират без намеса на човек. И въпреки това пак има инциденти, но разбира се много по-малко на брой от тези на БДЖ.
Безхаберие граничещо с безумие, пълно безумие. “ Виновните “ вече не са живи, а другите ще продължат живота си ,защото има едно чувство, наречено съвесткоято липсва при висшестоящите , при правосъдието и при шумоленето на парите.
Айде ако не е чистачката е диспечерската И каво като е оставила заместник? Тоя заместник нали пай тряб а да разбира от материята?
НАЙ - ГОЛЯМОТО МИ ПОСТИЖЕНИЕ ? .... ЗА 8 ГОДИНИ РАБОТА НАЧАЛНИК НЕ УМРЯ НИТО ЕДИН РАБОТНИК !