БДЖ и частни фирми ще се борят да превозват пътниците по 3 отделни лота
Според президента на КНСБ обаче плановете за разделяне на железопътните линии могат да доведат до неефективност на държавната железница
Обратно в новинатаКоментари - БДЖ и частни фирми ще се борят да превозват пътниците по 3 отделни лота | Днес.dir.bg
Коментари
Истината е проста. Имаше при соца едно БДЖ . При капитализма го разделиха на ТРИ - печеливши "ТОВАРНИ превози", губещи "Пътнически превози" и Поддръжка на ж.п. структурата. От "Товарни" печелят и прибират парите. Сега искат да се отърват от "пътническите", че са на загуба и затъват. Никой частник няма да поддържа линии между села и паланки за нулева печалба. Ако вдигне цените, някой няма да се вози. Ако ги намали, ще е на загуба. Точно заради това "ТОВАРНИ превози" и "Пътнически превози" бяха едно цяло. Едното субсидираше другото. Соца мислеше за хората. Капиталът мисли за пари, не за хората. Вярно, при соца качеството беше средно, но поне имаше ж.п. транспорт. Сега просто няма да има жп транспорт за хората по малките градчета и села. Всичко ще бъде закрито, заради нерентабилност! Иначе разни чиновници ще продължават да източват по джобовете си "ТОВАРНИ превози".
БДЖ е нещо създадено много преди соц-а и оцеляло въпреки соц-а.
Частното в БДЖ може да е само вагон -ресторанта. Друг вариант си е поредната далавера между мафия и държава.
Това е най-прекият път към фалита на БДЖ. Като бонус към него ще изчезне напълно обслужването по "нерентабилните" линии. Така както масово селата останаха без автобусни връзки не само с областните центрове, но и с общинските, сега ще изчезне обслужването и по всички други освен най-печелившите направления. А те всъщност трябва да се допълват. Искаш София-Бургас,но с него върви и Русе-Подкова. Или Самуил-Силистра. А като забранят и колите на бензин/дизел, може да отпишем 80% от територията на България като достъпна.
По принцип като се приватизира едно предприятие, то се оздравява, защото за него почва да работи грижата на частния стопанин, а цените падат, защото ефективността нараства. Най-доброто е приватизация, а за ресурсите - концесия. БДЖ и НКЖИ трябва да се приватизират или да се дадат на концесия, за да може чуждестранен стратегически инвеститор да инвестира, да има диверсификация на превозвачите и да се листват на борсата.
Тва ли ви е управлението? 2 линии останалите - без значение! Не знам кой ходи по вашето лайнемприе, че и нови влакове модел 75 та да му купуваме. И още веднъж - коя е първата жп линия в бантустана?
Правителството в страната измислила и създала първите железници в света е достигнало до извода, че те трябва да са собственост на държавата и сега ги национализират обратно обаче ние в България както винаги сме 30 години назад след събитията и тепърва ще си трошим главата и ще откриваме топлата вода. Защо не се направи публично-частно партньорство, а БДЖ да стане предприятие, чийто акции се търгуват на борсата, държавата да има 1 златна акция и да може да има решаващ глас в Борда на акционерите? Това е единствения начин това предприятие да се управлява ефективно. Именно там е проблема - лошото управление в последните над 30 години. Оттам минаха половината собственици на частни жп.оператори в България, които се облизват сега, а делението на слотове ще стане и е абсолютно умишлено, за да може точно една определена фирма свързана с шибаното Прасе да спечели апетитните линии и да обира парсата. За сведение на министърката и на бъдещите пътници ще кажа следното - Фирмата, почти сигурен победител за далечните направления се казва ПИМК!!! Всички знаят на кой е собственост неофициално!!! Тази същата фирма съвсем случайно наскоро закупи локомотиви по-стари от тези на БДЖ и вагони горе-долу на годините на тези на който са вагоните на БДЖ само, че рециклирани. И с тези таралясници ще ви вози от София до Варна и Бургас за 10 минути по-малко. Толкова. 10 минути!!!! Просто защото няма да спира на много от по-малките гари. Скоростта на пътуването ще е същата, условията след третия месец ще са по-зле и от тези в БДЖ. Нали се сещате, че след като БДЖ загуби дадени направления част от персонала ще бъде уволнен, съкратен, освободен и ще отиде при новия жп.оператор. Накрая цялата врътка ще е че ще пътувате на тройно по-висока цена, за 10 минути по-малко в същите кочини като сега. Единствената работа е че едно прасе ще се наплюска още повече с вашите кинти.
А какво пречи 2 или 3 фирми да пътуват по едни и същи слотове, а хората да избират с кого да пътуват, ако е само една фирма как ще се конкурира сама със себе си? Миналата година пътувах от Валенсия до Мадрид- имаше скоростни влакове през 10 минути, на различни фирми-няма да ви описвам колко комфортно беше това пътуване, което траеше по-малко от 2 часа за над 300км разстояние!
Трябва да си много смел да инвестираш в Железопутен транспорт в България ! Всички ще се опитат да те окрадат от Машиниста до кондуктора , А кък Индианците ще острелват влаковете !
Британците си национализират обратно желзниците, защото първо не е по евтино на държавата, второ оказа се че транспорта не е с по добро качество закъсениеята на влаковете им са номер едно в европа, но и ако не са специалните уменият на англичаните да замазват нещата щяха да са фрапиращи примерите за провал в приватизацията им на железниците... В България всичко беше ппо добре, и здравеопазване и транспорт и образование дори стандарта на живот ни беше по добър докато не се изучи една класа от модерни хора в МГ-та 0 Англииски гимназии които си помислиха че знаят нещо за света, щото чели книги и решавали задаи или щото знаели чист англииски, френски, немски били те великите, и такива бъркотии причиниха на странаа точно тези много книжниците
Значи частни фирми ще карат нови влакове и ще правят пари,а кой ще поддържа железния път и гарите,кой ще върши тази неблагодарна работа???
Прави разлика между БДЖ и НКЖИ - първите са влаковете и "отличната" услуга, която предоставят, а вторите стопанисват мрежата. Вторите ще си получават таксите за ползване на мрежата от всеки, които разполага с влакове, както и сега. А що се отнася до новите влакове на частни фирми - за разлика от държавата частните фирми сами си осигуряват финансирането, а не разчитат на държавата постоянно да излива пари за покриване на малките и големи кражби от БДЖ.
Ако се чуете само какви ги говорите , драги !!! А я си помислете , за частпите училища , болници , те отказват ли държавна пара ???
Едва ли частните болници и училища са получили държавна субсидия, за да си построят болниците и училищата. А ако визираш Здравната каса - там парите са частни (на всички нас), а държавата само ги разпределя.
Все повече частни училища и детски градини решават да се включат в системата на държавното финансиране, показват данни на МОН, поискани от "Сега". Няма обобщена информация обаче как те изпълняват условието, според което, за да получават средства от бюджета за учениците си, следва да приемат 20% от тях без такси, в т.ч. деца с изявени дарби или със специални потребности. Всяко училище само избира критериите за определяне на децата, които ще учат безплатно - някои например не дават
Седят някакви човечета лаици и се чудят какви простотии да измислят та да не ги уволнят за бездействие.
Не слагайте ръцете си на държавната железница! Не пипайте и цените! Железниците по принцип се дотират от държавата и така трябва да бъде. Те имат освен икономическо и стратегическо, военно и социално значение.
Значи доходоносните маршрути директно ще бъдат дадени на наши фирми и там новите превозвачи ще вдигнат цените поне 2 пъти, а тези на загуба ще ги оставят на БДЖ!
Браво. От десетилетия България се нуждае от качествен и надежден железопътен транспорт. Надявам се конкуренцията да подобри качеството, а не просто да прехвърли собствеността в частни ръце - които както се видя от примери като къщата с ягодите - не винаги са най-добрия стопанин.
Ми добре, аз имам 7 локомотива, 250 вагона и мога да поема линията софия перник. ще таксувам 1 стотинка по-ефтино и ще подбивам цената
Това не е конкуренция, а разпределяне на порциите межфу частници, както стана с енергийните дружества
Приватизацияяяяя, прива-прива-приват-изацийо...Държавата е лош стопанин, сиренето е с пари...Няма безплатен обяд, безплатен е само мръсният въздух!
Като се знае, че тази министърка е човек на дебелия, ясно е към кого ще отиде поне една от двете апетитни линии - пимк.
Тия частни фирми жп релси ли ще поставят, гари ли ще построят, нови локомотиви и вагони ли ще купят, имат ремонтна база да ги поддържат ли… ?
Целта е да се даде готов бизнес на наши хора.Шиши ще участва ли в разпределянето на баницата.
Да, добре е да има редовно правителство, но от редовни хора, не от редовни боклуци! Сегашните са дежурни от десетилетия! И е видно, че не стават!!! Да, ама простия народец ходи на избори и пак такива некадърници избира! Е??
Пеевски и Бойко им дърпат конците на тия служебните марионетки..Фемек мафията има апетити и към железниците, това транзитни превози , товари....Ей ги новите луксозни квартали в полите на Витоша , ей го Поршетата и Ламборгинитата...А вие събирайте капачки в панелките , хайахай
БДЖ и в момента, макар и без конкуренция е губеща, неефективна и с много лоша услуга. За сметка на това в държавните НКЖИ, БДЖ ПП, ПТП пълно с пенсионери, синдикалисти на заплата без ясни задължения, мръсни и неотоплени гари и накакво качество дори минимално на еврепйското в железопътния транспорт.
Тъпак , кой частник ще има апетит към нещо губещо ? Я пак се замисли ?
Само дето на всякъде по европата железопътния транспорт е печеливш, само в БГ-то е губещ (и то за пътническите превози). За превозите на товари отдавна има и частни превозвачи и до сега никой не е фалирал. Само един пример от Рим до Флоренция с кола е над 3 часа, а с влак около 1.5 часа; София - Пловдив с влак почти 3 часа, а с кола за малко над един час... Важно е да си ревем за държавното! Комунизма си отиде преди 35 години, но за съжаление комунистическото мислене никога няма да изчезне от БГ!
Коя държаван фирма е добре?? Българите считат държавното не за свое, а за друго, чуждо. И нехаят за него! Резултатът е виден! Вижте стадиона в Пловдив, как е съсипан!? Направи се нещо и ирдите го строшават. После те порастват и нехаят за всичко държавно! Резултатът го доказва!
Това е начин как най бързо да съсипем държавното да прокарат честни интереси.
Как точно можеш да съсипеш нещо, което го няма. Каква точно добавена стойност има БДЖ. Отрицателна, ето каква. Смучат се пари от всякъде без по никакъв начин да се осигури качествена услуга. И бързат да намърдат парите от ПВУ за БДЖ, защото така си мислят, че ще го направят конкурентно.
Както съсипахте здравеопазването така и с БДЖ. Скъпоструващите пътеки в частните болници. Всичко което е на загуба в държавните. Та така и с влаковете. А железопътните пътища ще се оправят с парите на данъкоплатците и готово.
Ами пак идете на избори и пак подкрепете избрните катрили, после пак ревете и се оплаквайте! Пак, и пак, и пак ...
КОЛИЧЕСТВЕНИТЕ НАТРУПВАНИЯ ВОДЯТ ДО СКОКООБРАЗНО ИЗМЕНЕНИЯ ... ЦЯЛАТА ВСЕЛЕНА СЕ ВЪРТИ ОКОЛО ТОВА:))
Докато мутрите и крадците като Пеевски , Петков и Борисов са живи ще става от зле на по-злр Въпрос на време е просто.Ще ви вземат и скъсаните гащи, ще ви затрият като хора.
Ще му ЕПМ на бе де жето..Очаквайте влаковете да поскъпнат двойно , тройно поне.
Ами нормално да поскъпнат, как иначе да се оправи тази мизерия, която цари там? Бруто заплата на вишист, служител в БДЖ 1700, тва подигравка ли е.
Ами като спре да се краде на първо време. Това е като с новите бе ем вета на мвр , но пари за линейки няма. Малоумнико прост
Познайте, печелившите ще бъдат за частните, губещите за БДЖ
В цяла Европа железницата е държавна , защото изпълнява и социална функция.
След дълга агония причинена от плиткоумни управници и алчни индивиди БДЖ умря...Някой ще се нагуши от релси,вагони котнактна мрежа за вторични суровини,някое софийче ще кара ново БМВ а България окончателно ще отиде в семейството на африканските страни...
Три града по-добре и ще има що годе приемливи закъснения... Септември, Червен бряг и Синдел
Да дойде частен превозвач, ама да дойде с нови вагони и локомотиви, а не старите съветски и не старите 40 годишни немски.
Във Великобритания този номер с железниците го направиха по времето на Маргарет Тачер - раздържавяване и до момента сега са пред катастрофа и отнова вървят към одържавяване. Май подкупите заслепяват и мозъка спира да мисли.
Стоянова, ти нормална ли си? Точно разделяне на печеливши и губещи линии е това райониране. С малко рушветче единият частник ще вземе варненската, пимк ще вземе бургаската. Цените ще са до небето, качеството бджейско. Ама конкуренция няма да има щото линията е взета А 8 години...
Защо трябва да е на лотове? За да грабне ПИМК най-доходното? Откьде накъде частникът трябва да е облагодетелстван? Министерството за ПИМК ли работи???
Години целенасочена разруха на БДЖ, за да има после основание да я подарят в частни ръце. Какво държавно остана вече?