Вагоните и локомотивите били незаконни
Софийският административен съд постанови, че близо 80 на сто от локомотивите и вагоните на БДЖ са с изтекъл сертификат за безопасност и се движат в нарушение на закона.
Обратно в новинатаКоментари - Вагоните и локомотивите били незаконни | Днес.dir.bg
Коментари
[PDF] General Conditions of Carriage for Rail Passengers (GCC-CIV/PRR - Международен Комитет по Транспорта. Правата и задълженията на пътниците които купувайки си билет сключват контракт с ж.п. превозвача. При закъснение от 60 минути, пътникът има право да изиска от превозвача компенсация равна на 25% от стойността на билета, а при закъснение 120 минути-на 50% от стойността на билета. За да стане това трябва да писка потвърждение за закъснението от персонала на влака или друга оторизирана служба. Аз не знам нито дали персоналът дава справка, а другата служба е логично да е гарата. Някой правил ли е такива упражнения? Връщат ли наистина?
По думите на министър Цветков техническото състояние на вагоните се установява с прегледите, а не със сертификатите.Не знам как се извършват ежедневно техническите прегледи на вагоните, но ако тези прегледи се извършват качествено и отговорно няма да се изписва цял лист със недопустими отклонения и докато не се отстранят не се подписва сертификата.
Мисля, че ще е по- лесно да се направи една инвентаризацийка в Дъежаватам, и да се каже кое е е с текущ лиценз, и е годно за ползване като в бяла страна. Като започнат от тролеи, трамваи, автобуси- градски, извънградски, като минат през влакови машини, вагони самолети, като минат през трасетата им, като се разгледат всички видове централи- електро- топло и другите там.. ВСИЧКО... Убеден съм, че тези с лиценз, и с реална годност ще са супер малко.. Всичко е от преди поне 20 години. Пази Боже...
Железницата е спорно дали трябва да се приватизира и разколачва. Тьй като е ясно , че няма да бъде осигурен честен и справедлив пазар, по-добре да няма никакъв. Нека компанията да остане държавна, да и се налеят много пари, но само за физическа инфраструктура, да се модернизират влаковете и пътя и после евентуално след години да се допуснат частни превозвачи. У нас държавния сектор е прекалено свит, това води до прекомерна експлоатация на хората, повишено работно време, малки отпуски, късно пенсиониране и т.н. Реформите трява да водят до подобряване на живота на повечето хора. Ако идеята е обратната - аз съм против, независимо кой го иска.
Еееее, най-сетне да се чуе! Безобразието на БДЖ край няма! Вместо да направят реално преструктуриране като се разделят физически и започнат да работят; вместо да отделят депата като търговски дружества или да ги приватизират, за да могат сами да си изкарват парите; вместо да разкарат тази паплач от коридорите, които цял живот взимат пари и нищо не вършат; те седнали да обявяват кое е европейско и кое НЕ! Господа, разберете, че държавната баница свърши! Погледнете как се работи в страните от ЕС! Защо частните превозвачи си плащат всички сертификати, разрешителни,кръщелни и други там тапии, а вие не можете? Защо частните превозвачи имат работа и си я вършат с 100-200 човека, а вие малко по-голям тонаж го движите с 10 000. Защото нямате виждане за преструктуриране! Защото сте свикнали да идват при вас и вие да се държите арогантно с клиента! Защото имахте привилегии и добри заплати! Защото с това нехайство и безразличие към железницата позволиха на автомобилните превози да им вземат товарите. А това го няма никъде в ЕС! Като нямат пари за сертификати, защо декември месец миналата година Пенчо Попов и Кунка Киркова ходиха на една вечеря в Брюксел. Познавам представители на повечето частни превозвачи и хората са нахъсени да работят, защото за тях, да правиш железница е удоволствие и резултатите от труда им ги радва! Явно добрите железничари се ориентират там където ще бъдат ценени и ще бъдат мотивирани. А както знаем държавата е лош стопанин. Друго което знам от тези хора, е че умишлено не се дава достъп на частните превозвачи до граничните преходи с Турция и Гърция, защото БДЖ ще загуби и последните си превози за които в момента се явява монополист. Е до кога едно такова дружество ще цоца пари на данъкоплатеца и ще живее на гърба на хората,които всеки месец им се удържат пари за които са мръзнали и бъхтили, а "администраторите" от Иван Вазов само ще седят по половин ден на работа?!?!?! Между другото, защо журналистите не вземат да попитат министъра, ама изненадващо, да изброи поименно железопътните превозвачи - държавен и частни! Според мен той не знае кои са! А възможно ли е да не ги знае, при положение, че приходите на друго негово ресорно подведомство НК"ЖИ" се финансира основно от тяхните такси. И той дали знае нещо за техните проблеми, дали той или хора от екипа му (ако има такъв) са се срещали с тях някога и дали знае тяхното виждане за развитието им. Според мен, също не! А аз съм присъствал на такива срещи, където министъра на една средно развита държава-членка на ЕС, си беще организирал срещи за да чуе как и в каква среда те искат да се развиват и как виждат бъдещето на този отрасъл. И ако сега разгледаме какво се случва там, е ясно, че политиката му е успешна и внедрява това което му предложи бизнеса. Но нашите политици са далече от бизнеса и не виждат по-далеч от половин или 1 мандат. ГОРКО НА НАС, ДАНЪКОПЛАТЦИТЕ ПРИ ДЪРЖАВА МАЩЕХА!
Като направиш депата търговски дружества как ще си изкарват хляба? Да не би по родните релси да се движат 20 компании че да има конкуренция? Пък да не говорим че в момента в който се отделят ще се юрнат да си подбиват цените и ще се загробят още повече! Проблема в БДЖ не са старите вагони и локомотиви,проблема е началниците на БДЖ. Компанията си е печеливша но на някой превозвачи разбирай автобусни и товарни не им изнася това е истината. Не можеш да конкурираш шосеен транспорт с железница,просто обема който вози железницата може да се постигне с повече автобуси и камиони. Реално погледнато съотношението е 1:4-5 ако не и повече. Е кое е по-печелившо да търкаляш 1 влак или 5 камиона?
Аз и моята кола си я преглеждам всеки ден. Знам че е наред. Но когато нямам 35лв за технически преглед, не я карам. Или ако карам, подлежа на санкция. Та тука за санкция да е помислил някой? Иначе да ти вземат парите за билет- могат.
В БДЖ се краде яко затова се стигна до тук.Познавам жена,която работи касиерка на централна гара.На ден само една каса отчита средно по 1600лв. оборот.После викат БДЖ нямало пари.Как да има като всички дърти комунисти са навързани като лайняни въжета и чакат да си купят линийте и да пуснат частни влакове после.Нямали пари ...
Ха ха ха, е това е начина да бъдат приватизирани за 1 лев. Така Костов 97-98 подходи към приватизацията на 60 % от икономиката .Познати похвати. Старото на нов глас...
То да бяха само влаковете... Не знам, никой ли не забелязва, че в София всички тролейбуси са без регестрационни табели ?! По кой закон може едно МПС да се движи по българските улици без регистрационна табела?
По принцип за тролейбусите си има регламент. Съгласен съм с това, че нищо не е наред, но специално с табелите на тролеите не е добър пример. В много други държави тролейбуси и трамваи имат само служебен номер.
Много си наблюдателен. Никога тролейбусите не са имали такива табели. Само кажи кога за първи път видя тролейбус?
все едно и също. бгз няма пари, нищо не се обновява. директорите крадат стотици милиони, никои няма осъден. само глупости, глупости, глупости ... а народа си трае и плаща за транспорт, които е по-зле от 1970 година. *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.