Велосипедът на път да детронира колата
Жителите на Швейцария, които са известни с чувствителното си отношение към природата и екологията, през 2010 г. са закупили повече нови велосипеди, отколкото нови автомобили.
Обратно в новинатаКоментари - Велосипедът на път да детронира колата | Днес.dir.bg
Коментари
В шведската столица Стокхолм, обявена за най-зеления град в Европа, е издигнат лозунг Не на колите в името на чистия въздух". Кметът на града Стен Нордин ходи на работа с градския транспорт, а правният министър Беатрисе Аск - на велосипед. Към велосипедистите в Стокхолм отношението е специално. Велосипедистът е крал, пазят го няколко закона, които задължават шофьорите да дават предимство на колоездачите. В България също бе направен опит за смяна на автомобила с велосипед, макар и не толкова заради екологията, а за съкращаване на разходи в бюджета. Миналата пролет премиерът Бойко Борисов призова министрите да слязат от служебните коли и да тръгнат на работа с велосипед или със софийското метро. Тогава външният министър Николай Младенов казва, че преди време опитвал да ходи на работа с велосипед, но установил, че има по-голям шанс да оцелее в Афганистан. Коментарите са излишни!...
Браво на дир.бг за новината, но много по в час щяхте да сте ако знаехте за новия Закон за Горите, където вместо да правят като на запад, дефакто го приравниха с моторите и джиповете, а за сметка на това се дадоха пълни права на ловците и дървосекачите!!!! За повече информация влезте в групата "ИСКАМ ДА КАРАМ КОЛЕЛО В ГОРАТА" във фейсбук.
Докато в останалите страни на ЕС велосипедистите биват окуражавани и бранени с какви ли не закони, тук забраняват карането на чист въздух! Браво господа депутати!
абе както и да го въртиш и сучеш, пишеш глупости на квадрат. По времето на соца си карал немско колело ама другаде. Освен това в сегашно време ако се напънеш малко и намериш статистика с изненада ще установиш че България е един от големите производители на велосипеди, и през 2010г това е производството което реализира 60% ръст. Та така, по-скоро ми звучиш като жалба за младост. ааее
Както и да въртим и сучем, все стигаме до традициите и възпитанието. Помня като дете, в началото на 60-те, и у нас велосипедът беше на мода. И интересно, карахме хубави колелета-внос от Германия,франция, имаше и успешни наши велосипеди. От руснаците внасяхме юношески модел" Лосточка", също добри. Кво стана подире-започна внос само от сесере, тежки, тромави,грозни. На запад отдавна караха вело със скорости. Изпусна се момента хем да се построят велоалеи, хем колелото да стане масов транспорт. Автомобилът нахлу навсякъде през 70-те и за колелото място не остана. Кво да чета за швейцарци и ала бала-искам тук.
Голям кеф, а? Всички на колелета. Дебели лелки, прегърбени пенсионери, жени на токчета, мъже в костюми. Велосипедът не е за всеки.
Зглавието можеше да бъде и така "Дпматите детронираха колата" Годисхно се продават милиони тоноже домати, а само 294 000 автомобила... е каде тъгнахте да сапоставята нещо което се копува за 500 евро и това което струва 25 000 евро....
Малка съпоставка: Население на България: Приглизително 750000 плюс минус 1000000. Продажби за 2010г леки автомобили 18820 автобуси и камиони 1265 мотоциклети 337 Население на Швейцария-7731167 продадени леки автомобили 294000 Кога ще ги стигнем?
Кога ще ги стигнем? Никога! Комунизмът и демокрацията оставиха неизтриваем комплекс за пародийност у българите. Всички селяне с колите у Софията, това е.
Швейцария е един от най-големите вносители на дървесина, независимо, че имат много собствена. Просто си пазят тяхната. За разлика то един мадритски тарикат, който изсече наша
Да , ама Швейцария не се намира на Венера а на Земята. Така че , ако си мислят , че ако се зисече джунглата около Амазонка на тях ще им се размине , защото си имат гори - не са познали. Тази същите + всичките дето "квакат" навсякъде за екология "усраха" цялата Земя по времето на идустриалната революция , а сега станаха най-големите екозащитници. Аман от такива " екологично" мислещи държави. И тяхната черга ще се подпали , да знаят.
От кои знаци сте виждали повече-"забранено за автомобили" или "забранено за велосипеди" ??
Дори и без специални алеи може да стане, но общината предпочита да прибира такси за паркиране, обаче не се интересува кой колко гадно е паркирал. Казано друго яче събира индулгенции за нарушения. Това е най-малкото все пак - не се случва да се съгласявам с ГЕРБер често, но Младенов е прав за съжаление и понеже у нас няма мек начин да се случи нищо, промяна може да има само ако се забранят колите в центъра може би не само на София.
А в България законово искат да ограничат използването му като го приравняват към АТВ-та и други безумни мотори.
И в Любляна карат много велосипеди.В Загреб има много велоалеи по централните булеварди, а в Бг не се сещам за такова нещо.
има няколко неща, които трябва да се променят - закона за защита на велосипедистите, пътищата да се почистят добре и градинките да се озеленят, за да не пада кал по пътищата. да се открият вело алеи. това е. толкова просто. половин година работа.
Имам една голяма мечта и тя е: България да стане нормална Европейска държава във всяко отношение! Кога ли ще стане това???
Щеше да е прекрасна страна, ако не беше населена с българи. Докато те се мотаят наоколо, нищо добро няма да се случи. Твърдението ми е подкрепено със солидни доказателства и с 1300-годишна история :)
Премиерът призовал министрите да карат велосипеди??Може би иска да се освободи от тях без да им иска оставките..По-добре да беше направил нещо ,с което да направи карането на велосипеди възможно,без риск за здравето и живота!
Ти прядставяш ли си тея кратуни да слязат от БМВ-тата и да се качат на колела? Ще усетят народната любов с пълна сила! За това казва тупана, че в Авганистан ще отцелее по-дълго. Я си представете ДянкОФФ в метрото - мечта ми е!