По данни на асоциацията на швейцарските доставчици на велосипеди „Вело-Суис” през изминалата година в страната са продадени 351 хиляди нови „железни коне”, предаде РИА Новости.
С най-голяма популярност се ползват спортните модели - купувачите са предпочели 195 хиляди велосипеди от тази категория като продължават да доминират планинските велосипеди.

В същото време по данни на швейцарската асоциация на вносителите на автомобили „Ауто-Суис” през 2010 г. в Швейцария са продадени 294 хиляди нови автомобили, което е с 57 хиляди по-малко велосипедите.

Обичайна гледка за големите европейски градове са задръстванията. Затова през последните години се наложи нова мода - придвижването с велосипеди, не само заради блокирането на основните артерии, но и заради опазването на околната среда.
Придвижването на две колела във Виена се удвоило за десет години.
Амстердам, заедно с Копенхаген, е сред европейските първенци от гледна точка на велосипедизма в градски условия. В датската столица хотел дори предлага на клиентите си да въртят педалите на велосипеди, за да го захранват със "зелена" електроенергия".

В шведската столицата Стокхолм, обявена за  най-зеления град в Европа, е издигнат лозунг "Не на колите в името на чистия въздух".
Кметът на града Стен Нордин ходи на работа с градския транспорт, а правният министър Беатрисе Аск - на велосипед.
Към велосипедистите в Стокхолм отношението е специално. Велосипедистът е крал, пазят го няколко закона, които задължават шофьорите да дават предимство на колоездачите.

В България също бе направен опит за смяна на автомобила с велосипед, макар и не толкова заради екологията, а от съкращаване на разходи в бюджета. Миналата пролет премиерът Бойко Борисов призова министрите да слязат от служебните коли и да тръгнат на работа с велосипед или със софийското метро. Тогава външният министър Николай Младенов казва, че преди време опитвал да ходи на работа с велосипед, но установил, че има по-голям шанс да оцелее в Афганистан.