Коментари - Увеличава се данъкът за старите коли с катализатори | dnes.dir.bg
назад

Увеличава се данъкът за старите коли с катализатори

Парламентът реши на първо четене да се вдигне т.нар. данък "Москвич" - за старите автомобили, а храмовете да се освободят от такса "смет".

Обратно в новината

Коментари - Увеличава се данъкът за старите коли с катализатори | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

bobsyn@

Би следвало на всички да ни е ясно, че държавата в случая просто иска да събере допълнителни приходи. Ако имаше някаква конретна идея щяхме да знаем за какво точно се събира всеки отделен данък. Примерно А лева за строеж, почистване и поддръжка на междуградски пътища, Б лева за подновяване и поддръжка на градския транспорт и т.н. В момента акцизи, ддс, местни данъци, такси... просто ги плащаме заради законите и наредбите. Парите ни отиват общо на едно място и никой не гледа свършена работа спрямо похарчени средства, просто защото политиците ни нямат интерес от това.

Kalin

Такива неща се правят в страни с нормални доходи за да се стимулира закупуването на нова кола с по добри екологични показатели.У нас няма такава възможност при сегашните доходи на хората .Така че това решение е грешно и излишно ще натовари хората които така и така са притиснати от високите данъци,такси,цени на ток,вода,горива,храни......които не съответстват на доходите им!И стига сте плюли левите не виждате ли че всички управляващи са един дол дренки независимо под какво име се крият или каква ориентация си преписват!Трябва хората да протестират и се борят с цялата политическа върхушка у нас-БСП ДПС ГЕРБ Атака и разните там реформаторски блокове и разни остатъци от СДС ДСБ и......всички те са виновни за състоянието ни!

moket1

Сега като се замисля е ясно защо не се вкарва друг модел. Ако е по 1 ст. на литър на газовете и по 2 ст. на литър на бензин и дизел, включени в цената на горивото, то се предполага предвид местния им характер, че в края на годината бензиностанциите в територията на дадена община пускат отчет за продадените литри и тип гориво и оттам се смята дължимото от тях, платено от нас, разбира се, а не да го играе Лукойл най-голям данъкоплатец, да, но с нашите пари. Та след отчета и събиране на данъка на база продадено гориво влизат едни пари в общината. София както и да е, Варна, Бургас, Пловдив също, но кажете ми какъв ще е оборота в по-малки градове с тотално разбити друмове? Нима ще умира някой да си троши колата и да върти оборот и данък? В сегашната ситуация пък имаме едни гарантирани пари данък на кола, в другата - ще трябва да има стимул водача да я ползва, а в населени места с калдъръм слънце и асфалт - лунен пейзаж надали ще е така. Вижте пътя от Лозенец за Арапя - местните трябва да го поддържат, маса пари им носи, но 1 км асфалт няма кой да положи, прихода е гарантиран. Защо колкото е по-стара колата е толкова по-нисък данъка? 100 лв. за 15 г., 150 за такава между 5 и 15 г. и 280 лв. за нова до 5 г. В общи линии се пълни хазната под претекст остарели катализатори. Между другото защо ни е еко такса при регистрация?

Популизъм - отмениха данък колиба за да въведат данък Москвич, ако данък колиба бе в размер на около 2-5 лв. то сега няма да е така, ако данък колиба касаеше около 100 х.домакинства, то автомобилите със завишен данък ще са нед милион и половина, е честито ви, а за данък лихва, беше жесток, беше дянковски, но остана, нали тогава не решаваше проблема на бюджета, идете си господа, не можете да управлявате, не правите нищо освен това, което правеше и Дянков събиране възможно от най-бедните слоеве на населението. ОСТАВКА !

При предните поне замразиха данъците,не ги пипаха,замразиха и доходите,а тези започват с вдигане на данъци и такси за сметка на продължаващо замразяване на заплати,което автоматично води до размразяване на доходите ни,но в обратна посока - надолу!!!!

В коя община служителите в "Местни данъци и такси" са уведомявали гражданите за възможността да декларират наличието на катализатор в колата си?

"Причината за промяната е, че липсва възможност да се докаже действащ катализатор за всеки автомобил." Другари и другарки, поради това, че издържаната с ваши пари държава не може да си свърши работата, калпавият и импотентен политически елит ви натоварва с ново плащане, по-голямо от старото. Милите идиоти. Нямало как да проверят.

moket1

След като грижата е за околната среда, а защо не и автопарка, защо не се пипна и тук: Брой на годините от годината на производство, включително годината на производство Коефициент Над 14 години 1 Над 5 до 14 години включително 1,5 До 5 години включително 2,8 Може би все още да се наливат пари в стари коли. Защо не се приложи предложения от Кадиев холандски пример - данъка е част от цената на горивото, един за бензин и дизел, друг за пропан-бутан и метан. Колкото ползваш, толкова плащаш. Особено в София с метрото има маса народ, ползваща кола само за извънградски пътувания. Защо трябва да се плаща ежегодно, а не събразно ползваемостта на МПС? След пътен данък за местната власт, винетка за изпълнителната, кога да чакаме тол такса и за кого ще е тя?

Честито на бедните,които избраха БСП и ДПС,които пък съответно мислят за тях,как да им съдерат кожите от гърба!!!! И това правителство е антисоциално,колкото и останалите,всичките мислят само за собствените си задници! Намалиха данъците на колите,които карат те! Депутати и министри вече ще карат новите си коли и ще плащат по ниски данъци!!!!

Е, за сметка на това субсидиите на партиите ще се запазят на сегашните нива - 12 лева на глас - най-много в цяла Европа!

А какво правим със старите автобуси на градския транспорт по цялата страна?Кого заблуждавате че, ви е грижа за околната среда...всичко е само за да вземете повече пари от и без това обеднелия заради вас народ, боклуци...И какво правим пък с колите на газ, те са доста над евро 4 и 5, има начин да се докаже че има уредба (дори си плащаме по скъп технически преглед).Тези коли са много, за тях що не се сетихте?Щото не ви е удобнно, мръсници алчни...никакви данъци за вас, само крадете каквото съберете и се чудите от къде още да щипнете...