Как се минава технически преглед без платен данък

Скрита камера показа в журналистическо разследване как се правят технически прегледи по втория начин. Порочна практика, която създава опасности на пътя.

Обратно в новината

Коментари - Как се минава технически преглед без платен данък | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Търся в София къде да мина преглед без платен данък

Какво общо има данъка със техническия преглед? Малоумни ли ни правят?

JsT

Общото е, че там където не се спазват разпоредбите НЕ се и проверява техническото състояние на автомобила, тъй като поредната кола е просто едни 35-40лв и за да не губят време просто издават талона и те пускат. Колкото и да звучи абсурдно, миналата година на техническия преглед откриха сериозен проблем с окачването, което можеше и да завърши трагично, ако не ми бяха обърнали внимание! Тъй или иначе всички плащаме тези пари за ГТП и е редно да си свършат работа като наистина прегледат колата за потенциални проблеми.

този пункт го знам. само там си правя прегледите на двете коли. то вярно че винаги са ми изрядни били документите и съм си минавал без проблеми. даже не знаех че може без платен данък да се минава :))) . ама съм виждал пред мен да връщат хора с не изрядни документи. даже веднъж младежа на стенда за спирачките каза , че имам разлика в силата на спирачките повече от 25% и е хубаво да ида на сервиз , защото ако натисна рязко ще се завърти колата. ходих на сервиз и вярно , нещо с маркучите беше , смениха ги и минах пак - да ги видят дали всичко е "ок" . човека не ми взе пари , даже се засмя и вика - такива като теб има веднъж в месеца само , дето си взимат бележка , ремонтират си колата и идват да си я проверят. на ден казва минават по няколко като с твоя проблем , не е за спиране от движение , но и не е редно да се кара така. на мен ми се струват свестни , ама може да не са платили на някой някъде :))) . извратена е системата у нас .

Хора,тази измислена администрация ДАИ е създадена за да намира работа на вече пенсионираните военни и полицаи,създавайки им удобни работни места.Който е запознат със нещата знае ,че огромното мнозинство работещи по пунктовете са бивши служители на армията и полицията.Самата Наредба Н-32 по която се работи силно ограничава възможностите на желаещите да изпълняват подобна работа и това е така за да може да има работа за техните хора.На всичкото от горе и веднъж на четири години да си плащат в Техническия университет за опресняване на знанията/разбирайте касичка за някой/, за да вземат нова диплома.Работи се с елементарни измервателни уреди и се преглеждат неща които може да ги извърши и един гимназист стига да му се каже какво да прави.Но великият ДАИ иска дипломи. Системата така е направена ,че тези пунктове които работят по правилата и не се отчитат където трябва се контролират изкъсо /по разбираеми причини и прегледите които правят са малко на брой/,а другите който имат чадър над себе си правят по десетки такива на ден при положение , че работят на същите цени.Единственото решение е въвеждането на немската практика , прегледите да се извършват само в автосервизи които носят цялата отговорност за техническото състояние на автомобилите.Всичко друго е пълна лъжа и корупция безкрай.

тъй е :))) .... сега като се замислих, брата на Сергей Станишев беше шеф на ДАЙ , когато Сергей беше премиер :))) . сигурно е бил най-добре подготвения кадър в БГ :))) . както писах по-горе - извратена е системата у нас :)))

Това е нищо.Ами само да занесеш талона на колата как ви се вижда?

Този Сребров е толкова зле, просто не е истина. И представа си няма от ръководене на администрация!

За услугата която ни предлага държавата, данъци никакви не плащам!!!

Mdaaaa... "Скрита камера показа в журналистическо разследване как се правят технически прегледи по втория начин." Харно! Ама някаква скрита камерка за това, как се разходват даниците за колите? Пу, пу, пууу. Пепел ми на езика. С разходването на данъците всичко е наред. Как пък можах да си помисля обратното!

те пък едни данъци че и за кражба да остане...

Да де! И "единицата" се поправи сам. Пепел му на езика: Не се крадат - така каза. Пък аз казвам че за друго не се ползват - само по предназначение за некое наше момче ;-)

АЗ НЯМАМ ТЕЗИ ПРРРРРРОБЛЕМИ!

Абе само в Бенковски ли? Елин пелин 30 лв и си готов 35 е без документи а 40 само по документи без кола!!!Сигурно и по другите градове е същото но тук пишем само за София!!!

Данъка с техническия преглед нямат нищо общо. Просто мафията иска да цица здраво. Всичко закони в тази държава са незаконни. Оправете пътищата или си пълните банковите сметки от данъците. Затова не ги плащаме шибняци.

То и данъка няма нищо общо с пътищата извън общината. Този данък е затова , че притежаваш МПС.

А КОЛКО Е ПРОСТО ВСИЧКО-ВСИЧКИ ГОДИШНИ ПРЕГЛЕДИ В КАТ,КАКТО БЕШЕ ПРЕДИ.

Да бе,как пък не ,,САМО вКАТ"... Карам от 1977-ма...все с варненска регистрация...Знаеш ли колко се чакаше още навремето за да минеш ГТП в пункта на КАТ Варна...опашката понякога започваше още от ,,комина" на Пароценралата и се налагаше да вземаме по ден-два неплатена или вечер да спим в колите и пазим ред....

Годишния техниески преглед в общи линии удостовеерчва, че имаме автомобил с 4 колела и гуми, работеща спирачна система и светлинна сигнализация! Това е! Технически изправен и технически неизправен автомобил са съвсем друга матеария ! Добре,че самите конструктори са конструирали автомобилите така, че дори да са ''неисправнии '' в определена степен да не са ''смъртоносни'', освен в случеите като не ви работи спирачната система. Полемиката е излишна, за това кое е старо, кое ново, кое работещо и кое неработещо;)

Най-тъпото на така наречения пътен данък е че за новите автомобили с висооко ниво на еекологичност данъците са безумно високи спрямо така наречените "стари бараки",такова безобразие няма по света.

Стари автомобили с АГУ са по-екологични от нови дизели, дори и бензинови;)

Само дето лее масло като лейка по пътища и пътеки. LPG се прави от нефт така че също има 80% от вредните изпарения на бензина...

Данък МПС, не е пътен данък. Това е данък имущество, както е данъка за имот. Колкото е по-скъп имотът, толкова е по-висок данъка.

Българска работа. Администрация до шия и административни милионери. В развитите страни няма прегледи, всеки си носи отговорността.

Данъкът за автомобил е поредната торбичка за крадене на пари. Реално за харченето на средствата няма никакво отчитане, улиците не приличат на нищо. Друго идиотско е как се определя сумата.

Начина ти на мислене показва че мечтаеш да си на хранилка и ти...

а някакъв реален довод за това ще дадеш ли или само така си говориш за да не заспиш

Голяма новина голямо нещо. 1 какво точно прави общината с парите от този данък? Да са станали случайно улиците по-хубави? 2. В София половината коли са с номера от провинцията, те дали плащат данъци и дори да ги плащат какво от тях идва в София - едно голямо нищо!

Селски, а оправи говоро и не ми се стрескай.Идвали коли от ПРОВИНЦИЯТА.Провинцията сте вие бе гьон от най-селската столица в ЕС.И бюджет от МИЛИАРД И ЧЕТРИСТОТИН МИЛИОНА за София са нищо а.От къде бе, от тези с таралясниците дето ви бачкчкат, а техните села тънат в мизерия.Когато идвате лятото в Бургас какви данъци оставяте там или и ти като мутрата от Банкя мислиш, че всички са ви длъжни.Ами като не ти харесва в София ходи в Карапелит , кво сисе курдисал в София.Мамицата ви нагла, само хОй за вас.

Като си изля комплексарщината стана ли ти по-хубава постната леща? Ми ходи си на село и си гледай овце, аз не съм те карал да се мъкнеш в София "за да ми създаваш просперитет". Това че си плъх и си избягал към София е твой проблем. А да и в смотаният ти Бургас не ходя. Нямам нужда от осраното ви черноморие и "батките"

карам автомобил със софийски номер , но го използвам само в друг областен град.

Отново дебело подчертавам,че говоря за морги,таралясници,които са технически непригодни и опасни-както за себе си,така и з други хора.Не става дума за годините и марката на колата.Има редица собственици,които подържат стари коли в перфектно състояние.И чисто нов амтомобил в ръцете на басмач,може да заприлича на скрап само за 3-4г.по нашите пътища. Не е нормално,през пунктовете за ГТП да преминават подобни кочини. Но,корупцията над всичко-така е у нас.

за да продадеш колата си, задължително минаваш на сериозен технически преглед и получаваш Удостоверение-Разрешение за продажба плюс документ,че нямаш задължения към държавата.

Техническото състояние на автомобила каква точно връзка има с платения данък?

С това че не си го плащаш! Сельо, плащай си гражданската, прегледа и данъка , преди да се метнеш на таралясника си, който е 20 годишен дизел и зареждаш с олио от фритюрника....

Аман от промити мозъци.

Ще плащам каквото си искам. Ти явно цицаш от някоя общинска фирма и затова искаш да усвояваш данъци

На кого и за какво да плащам бе мухльо.Годишен данък-какво получаваш срещу него.Гражданска отговорност-пак питам-какво.Стане произшествие-плащай, а пари от гражданска нанай, защото имаш каско.знаv мове да платиш две, но немжве да полчìш и от двете.ей затова не желаят да плащат хората, защото хюмнетата като теб станаха много

Абе тия тъпи мюлюциунери не знаят ли, че европейските закони имат приоритет. Всеки автомобил с българска регистрация може да мине на технически преглед във всяка страна от ЕС и ЕИП, и документът за такъв преглед автоматично важи и в България. В никоя държава няма да те питат за платен данък, защото това е ТЕХНИЧЕСКИ преглед, а не преглед за платени данъци. Интересно как в Германия успяват да съберат данъците на собствениците на коли, а в БГ не успяват?! Има, разбира се и друго решение - като във Франция, където няма данък върху личните автомобили и така няма нужда нито от излишна бюрокрация, нито от тъпи методи за следене кой е платил данък за колата си.

Какви 40 автомобила ?! Да се снеме рагистрацията на всички минавали оттам през последната една година докато не минат отново редовен технически преглед.

Че и в Германия вече може така да се мине на прегред ама никой не се хаби за такива смешни репортажчета Данък и техн изправност що не се гръмнете бе Я отиди снимай мангалите как режат горите или това ни е страх да го снимаме а...

У нас нищо не е както е редно. За чий ..... ще ми искат данък в пункт за проверка на техническото състояние!? Данъчните да се занимават с данъците , техниците с техниката, но не у нас всички трябва да се занимават с това което не им е работа. Това е причината за повечето идиотии. А смрадта винаги иде от главата, за съжаление вече 35 години продължаваме да избираме вмирисани паламуди, които се интересуват само от интереса на тези които ги финансират.

преди като не ти го искаха данъка преди преглед и не го плащаше с години не се чудеше нали ?

Този пункт е на бивши ДАЙяджии. Нали се сещате, че няма как да работи, ако нямаш гръб. Явно някой от шефчетата го е нарочил, или са се разсеяли с отчитането по веригата нагоре. Сега за 40 коли х 40 лв (1600) ще изгърмят със 60 бона глоба. Ако не я обжалват и не се плати нещо под масата.

пари минават с пари се минава !

Платения данък е най важния елемент на техническата изправност - ЩО ЗА ПРОСТОТИЯ?! Има си НАП да си събира данъците бе.... едно време колите изобщо не влизаха в пунктовете... А и тия 11 общини защо не са се вързали със системата какво чакат да падне тавана на лятното кино ли а журналистчета сладки защо не сте отишли да ги питате тия 11 общини защо не са се свързари със системата И искам да питам по Вашата мароумна логика като си плащаш данъка искат ри ти документ че колата е технически изправна а? Що да плащам данък ако не е изправна и не мога да я ползвам например - ще кажете ме няма връзка щото това е данък нали!?!????? Ма то и обратното няма връзка бе господа.....

Ти умното момиченце ли си бе сладурано сладка Този точно данък е с два компонента единия е заради собствеността, която част е смешна а здругия е пътен за населеното място където е регистриран и затова в населените места не се изисква винетка бай тъпунгер и ще го пращам ако искам мое право е ако искам да не го плащам данъка Да ти искат и данъка за апартамента другия път на тебе и данък любов да ти сложат като идеш на преглед дебил сладък

Зверска глоба и затваряне на пункта! Но то това е в цялата държава - корупцията започва от тиквата и гробарите, в цялата смрадлива политическа и т.нар. правосъдна система!

Преди 4-5 дена на столичен булевард , към 6 вечерта,видях запалила се явно и загасена , цялата в пяна ,малка кола. Автомобила беше Фиат, някъде около 7-8 годишен модел дизел/ауспуха му закривен надолу/.Номера 1604 , буквите не запомних. Дори да е бил изряден при прегледа, дори да е относително нов автомобила, няма никаква гаранция, че няма да изпаднете в лоша ситуация с него. И друго ми прави впечатление. Тези с ''новите коли'' и ''новите гуми'' се дънят много повече, защото надценяват възможностите на автомобила. Който е с ''морга'' обикновено си трае в трафика и не шофира рисково;)

Прав си, никой не е застрахован от проблем на пътя с колата... може да излезеш с чисто нова кола от магазина и след 2 км да се счупи! Мой познат изогря на магситралата жив в чисто нова кола... на 2-3 хиляди км беше - някакъв фабриен дефект.... Преди време един пак тук в този форум се позхвали че колата му няма спирачки от 5 години и едва сега ги бил оправил.... а трябва ли такива коли да се движат по пътищата. Всички ревем, че искаме пътища без дупки, ама никой не иска да си плаща данъка. Всички искаме да се спазват законите по пътищата, ама като ни спре КАТ в нарушение и се чудим с 20 или с 50 лв ще се утървем, че даже ревен, че КАТ-аджиите искали подкуп... ами искат, като има кой да им дава.... Не е важно дали колата ти е нова или стара, важното е да бъде подържана и безопасна за пътуване... аз сменям гумите не защото КАТ ще ме глоби, а защото искам да пътувам спокойно, подържам колата в изрядност не защото няма да мине преглед, а защото искам да пътувам спокойно.... плащам данък, защото не мога да мина преглед (признавам си) иначе го забравям!

Гаранция няма. Статистиката обаче е срещу теб. Новите коли е нормално да се развалят по-рядко и да са по-надеждни. Казвам го от личен опит. Имах една стара (купих я на 6 и я карах 6) После си купих нова и я карам вече 8. След 4 месеца си чакам новата кола.

Сам по себе си, неплатеният данък създава опасност само за бюджета на общината, но НЕ и за движението по пътя. Виж, ако автомобилът е и неизправен, това , вече , е друга работа. Но, струва ми се, че от общините си интересуват по-вече от плащането на данъка, отколкото от изправността на автомобилите.

loyola

Нелоялна конкуренция и отклоняване на вниманието! Първо кажете колко пари са платени за "системата" Второ - коя е подписал, че става (а тя не става)? Да не говорим, че прегледа на редовно е 40-50 лв и ако си с ГУ може да иде и още отгоре. А ако наистина спрат всички не-лизингови и не нови коли, то половината население в държавата ще умре от глад.

"Порочна практика, която създава опасности на пътя", а като си платиш данъка и опасността преминава... напротив, някои хорица като като платят данъка за пробитите улици и не им остават за ремонт, е тогава настъпват истинските опасности!!!

Алооо, "неизрядните коли". Кое им е неизрядното, като имат тех. преглед? Каква е тая глоба 1500 лв, откъде си я изсмукахте бе, милиционери неграмотни?

Тъпо, колата ти е таралясник с платен данък, много тъпо!

Нашенецът е хитрец. Воден е от максимата Правилата важат само за другите, аз съм изключение. А най-хубавото му качество е, че после се сърди, че всеки се мисли за изключение.

ПЛАТЕНИ РЕПОРТАЖИ ЦЕЛЯЩИ ДА ПРИКРИВАТ УСЪРДНО ГАЛОПИРАЩАТА ИНФЛАЦИЯ И ДА СПРАТ ЕВЕНТУАЛЕН БУНТ НА НАРОДА !!

Най-малкият проблем е този с неплатеният данък. Истинският проблем е в това,че тотално непригодни за пътя таралясници,получават стикерчето за техническа изправност,което е фактическа лъжа. Целият в ръжда,без гуми,без накладки-морга,но със стикер.Излиза от Пункта и започва да се движи,че и да се състезава.

И в БГ има вече нови коли с 200 - 250 лв. лизинг на месец и разликата с таралясника е огромна. Но няма държава която да се грижи за екологията и гражданите си. Дори в САЩ от примерна цена 30000 USD на купувача му излиза около 8000 останалото са федерални и щатски преференции. Само в БГ балъците дават луди пари по автоморги за пълни барутници и са излезли като от кюнец от дим и сажди. Държавата събира луди кинти от акциз които потъват в крадливи джобове вместо да се дадат префенции за обновяване на автопарка. А тези пунктове за ГТП всичките са на служители от КАТ и АПИ затова и виреят безнаказано и през тях минават всякакви барутници. Ама при катастрофа боклуците от КАТ винаги покриват техническите неизправности да не се разваля бизнеса с германските ковчези за матриало.

Веднага ви казвам защо в БГ се дават пари за кюнци от автоморгите - защото само те са по джоба на обикновения българин. И германците щяха да карат същите строшени кюнци с тукашните доходи на повечето. Отделно 80% от замърсителите в България са превозвачите, които карат същите кюнци, защото се стискат да инвестират в нормални машини. Тях обаче не може да ги бараме сега, щото им слагаме тол система и ще започнат да надигат още повече глава, нали?

Лизинговата ти кола, като стане на 5 години хвърляш ли я? Един 5 годишен дизелак е пълна смрад, сравнен с една 20 годишна кола с АГУ! МОЖЕ ДА СЕ ОБЗАЛОЖИМ , КАТО ЗАСТАНЕМ ЗАД АУСПУХА ПРИ ЗАПАЛЕН ДВИГАТЕЛ И ЗАПОЧНЕМ ДА ДИШАМЕ. Да се обазаложим ли, кой ще припадне и на кой почти няма да му се отрази?:)))

Тя колата да не е само двигател ?! Каква е ползата от АГУ като ходовата ти част е пред разпад и отвсякъде се подава ръжда.И имам чувство,че такива коли ще се разпаднат ако някой им тресне по силно вратата или багажника !

Лизинговата кола като стане на 5 години я връшам и взимам нова. Никой не е казал, че трябва да си взимаш лизингов дизел, но дори и той е 300 пъти по-добър от "нов внос на 100 хиляди км с бастуна на батата в багажника".. който за всеобща очуда пак е дизел и върви перфетно до първата смяна на масло. Тук проблема е друг.... проблема е идиотизъм... Значи някой неможе да си купи нова кола за 20-30 хиляди, но може да си купи втора употреба за същите пари... в това няма лошо, само дето тази дето втора употреба струва толкова се подържа по-трудно, данъка и е по-голям, разхода на гориво е по-голям и се почва рев.... ауууу колко е скъпо в оторизираните сервизи, аз си взех джипа за 20 бона те ми искат 5-8 за смяна на компресор... ще си взема един от моргата за хиляда.... (само дето ... втора употреба и ти си имаш.. на колата ти е) гумите не са 15-тки по 100-120 лв нови, а са 17 или 18 по 300 лв. парчето и като нямаш пари за нови, караш подметки. Да не говорим ако се счупи нещо по-така. и се почва малко по-малко.. вместо в специализирани сервизи, ремонти позчват да се правят къде ли не с какви ли не части и "пуканката", която преди година две си купил на цената на нова кола вече започва да прилича на гробница....

Те оправиха всичко и се захванаха с автомобилите на хорицата. Добре че са останали разбрани хора по такива пунктове, че без коли ще останеме !

По принцип е незаконно да ти проверяват платения данък в пункта за технически преглед. Обаче ни управляват селски кметове от много години вече. Разчистват си сметките конкурентите в бранша. Данъкът е административно задължение, и не е свързан с техническото състояние на автомобила. Проверява се техническото състояние. За данъка си има НАП и прочее все чиновници. И какви сърцераздирателни репортажи, лицемерни статии... Плащането на данъка не застрашава и не подобрява, няма никакво отношение с безопасността на движението по пътищата.

няма отношение към безопасността.. Но ти я искат и сканират ПУНКТОВЕ, КОИТО НЕ СА ЛИЗЦЕНЗИРАНИ ПО ЗАКОНА ЗА ЛИЧНИТЕ ДАННИ.. Също така самото самата ДАИ НЯМА ПРАВО ДА СЪХРАНЯВА ВИДЕОЗАПИСИ..

Е, ти какво очакваш - милиционери пишат закони, чак толкова сложни връзки не могат да осмислят, толкова си могат. И пряко ограничават свободата на личността в страната, само и само да имат власт и облаги. И на този пункт са му спретнали едно "активно мероприятие", като за пред наивни овчици. То е извращение какви изисквания не свързани с техническото състояние на автомобила е измилсил баш милиционерът, писал наредбата. И гледам тук два страхливи минуса са ми наболи, местни катаджийски душици.

Защо 40 а не 8000 Защо не и всички шефове и дирекори на общини, кат и тн. Защо тези писали заданието за "иформцаионната система" не са в затвора.... ...... ей такива али бали

В Германия, ако не си платиш гражданската отг., идва писмо от полицията да си върнеш номерата на колата, ако те хванат без технически преглед - не ми се мисли, а данъка ти го удържат директно от сметката.

... нали само 5 лева, бееееееееееееее... кви 1500?!?