Автобусни превозвачи и таксита блокираха ключови булеварди в центъра на София (снимки)
Протестиращите спряха обществения превоз за 24 часа с искане за връщане на строгите текстове за нерегламентиран превоз
Обратно в новинатаКоментари - Автобусни превозвачи и таксита блокираха ключови булеварди в центъра на София (снимки) | Днес.dir.bg
Коментари
Уважаеми Народни представители от 44-то Народно събрание, на 18.12.2020г. в Държавен вестник бяха обнародвани два нови наказателни състава, съдържащи се в чл. 234г от Наказателния кодекс – затвор за нерегламентирания превоз. С други думи: всичко, що не е автобус или такси не може да превозва пътници срещу заплащане. Това значи, че нито един хотелиер не може да предлага трансфери на гостите си с леката кола на хотела, никой туроператор няма право да организира бутикови пътувания на индивидуални клиенти или малки групи, никоя младоженска двойка няма възможност да наеме лимузина за специалния си ден, а ако пристигне известен артист – ще се вози на такси или с градския... Не знаем дали сега стана ясно. Защото от месеци не е – нововъведенията в НК, промъкнати през Кодекса на търговското корабоплаване и забраняващи т.нар. „нерегламентиран“ превоз на пътници са... Вие ги определете. Туризмът, уважаеми Народни представители, е креативна и гъвкава професия, в нея се влага сърце и душа, а резултатът е усмивка и спомен за цял живот. Вие направихте така, че резултатът да е затвор до 3 години. Искрени поздравления! И тук ще се върнем на фактите: По инициатива на лоби, наричащо себе си „Конфедерация на автобусните превозвачи“ в допълнителните разпоредби на Закона за изменение и допълнение на Кодекса на търговското корабоплаване бе добавен и новият член 234г от НК, който предвижда затвор и отнемане на имущество (не задължително собственост на „престъпника“) за превоз на пътници без разрешение и срещу заплащане. Честа Ваша практика – без обществено обсъждане, тихомълком, през допълнителните разпоредби на съвършенно друга материя. До обществена дискусия все пак се стигна заради споделеното пътуване. Последва вето и нов натиск от лобито. Текстовете заприличаха на писани от човек, който не владее Български. И бяха приети. Без обществено обсъждане, без възможност за повторно вето, без мисъл и без слух. С подкрепата на най-яростните критици – БСП. От началото на гореописаните събития туристическият бранш сигнализира за потенциалните проблеми, обяснява причините, дава конкретни и мотивирани предложения. Но Вашата незаинтересованост, Уважаеми, е стигнала предела си! Халил Летифов – председател на транспортна комисия, не отвори писмото ни, Георги Свиленски – зам. председател на транспортна комисия и ярък критик на нововъведенията послушно вдигна ръчичка при второто преброяване, след като излъга, че ще внесе въпроса за обсъждане. Има ли смисъл да споменаваме всички Ви 240 поименно, които получихте нашите писма? Има ли смисъл от транспортна и правна комисия в парламента? Туризмът няма да изчезне въпреки пандемията и Вашата некомпетентност. Но благодарение на усилията Ви, той ще бъде наказуем в България. Нелегалните превози ще останат, полето за корупция и произвол ще се разшири, а хората, които плащат данъци, ще лежат в затвора. Имаме само един въпрос към Вас, уважаеми Народни представители: СЧИТАТЕ ЛИ ТУРИЗМА ЗА ПРЕСТЪПЛЕНИЕ? [ ] ДА [ ] НЕ ......................................... /Име, фамилия, подпис/ P.S.: Предлагаме мораториум върху чл. 234г от НК до решаване на проблема.
Това е безумен закон, нарушаващ човеките свободи, как така да се приеме, как да се конфискува имота на човек коити иска да сподели колата си с приятел и да си разделят разходите за бензина??? Защо две коли да замърсяват вместо една? И затова че не е платил данък върху 5/10/20 лв билет, такси , вие ще му отнемете имот за стотина хиляди!!! Това е грабеж! Не съм с кола и ми е много по удобно приятел като пътува в мойта посока, да ме вози и да ме остави където е удобно. Сега разбирам защо нямаше градски транспорт на Нова година. Шефовете на такси компаниите имат хора в общината и парламента. Не може да има монопол на такситата и стари автобуси. Или може би спаднаха приходите в министерството от летището и самолетните компании и те се чудят откъде да се нагушат , няма рувети и подкупи , дай да си докараме средства с нов закон за незаконно присвояване на чужда собственост?! всички без работа а такситата искат увеличение, то има граници на лакомията. Да хората работят у дома и не взимат таксита за работа, протестирайте срещу тези които ни карат да работим в къщи, които измислиха тъпата карантина за здрави хора
Алоооу превозвачите, когато убивахте БДЖ-то и изядохте хляба на хорицат беше добре, а сега когато вие сте на пангара квичите
Кризата ще ги оправи! Един и същ маршрут, едно и също време. Един път 18лв, друг път 8лв. Е как е възможно? Ползвам максим и съм доволен. Отскоро вече има много таксита в максим, вкл. и зелени! Явно е глад...
Много са нахални транспортните компании. Първо да си дигнат нивото, а не с 20 годишен автобус да транспортират от София до морето и то от голяма компания Union Ivconi. Да няма мерки за ковид. Аз предпочитам на споделено пътуване дори и да си платя повече за мен не е проблем но за в кола е за предпочитане отколкото в автобус. Плюс това в автобус могат да те качат само от спирка и да те оставят само на спирка. Иначе самите те са ми казвали ми ползвайте си споделено пътуване, а сега се оплаквате! Незнаят и те какво искат.
Я колко много жълти безделници има. Трябва да ги задължат и по 10 часа общественополезен труд на месец, поне да има малко полза от тях.
Тук споделеното пътуване струва 5-10 цента на километър. Не съм чул Flixbus примерно да се оплакват от нелоялна конкуренция. Техните цени са нпълно сравними - около 15 цента на км при гарантиран график.
А кога за измама и накадърност таксиджийте ще лежат затвор? Ползва помпа 5 години, не кара по пряк път 2 години, без колани 2 години, пушене в колата с клиент 5 години, мръсни седалки 1 година!
Всички червени селяни от електората на комунягите са некадърници и не стават за нищо. Ако искате да разберете, защо се обезлюдиха селата, си задайте въпроса кой построи панелките в градовете!
Май нерегламентирания превоз се оказа тежко криминално престъпление - наказание до 10 години пандела и 1/2 от имуществото?! Дано подобно е за неистинска диплома за основно образование и съответно - управлението на таксиметров автомобил с фалшива книжка.
Те от т.н. "законни" таксита в София половината са за затвора! Долнопробни цигани и други от криминалния контингент.
Таман бех тръгнал на протест и ударих на камък. Ами то не мога да намеря едно такси да ма закара бе. И са отказах.
Онова нещо на руските мутри "Максим" наистина трябва да се регулира навярно по някакъв начин. Оттам нататък протеста на автопревозвачите е та*ак и не трябва да им се обръща никакво внимание. Няма как в нормална държава да осъждаш на затвор някой за нерегламентиран превоз. Може глоба, толкова, не бъдете идиоти.
Преди години така реваха, че не бива да имат конкуренция иначе щели да фалират и Убер замина от България. Тогава от държавата насърчаваха споделеният транспорт. Сега пък монополиста реве че няма пълен контрол и трябва наказания по тежки от тези за убийство за да няма други в сферата освен тях. А отделно хем отказват да карат клиенти на близки разстояния хем не искат други да го правят, въпреки че по техни думи не се печелило от малките разстояния!? А тия с автобусите като гледам стоят на страна и очакват и те да намажат покрай тях! Въпреки че постянно някой автобус се самозапалва в движение или катастрофира макар да е минал техническа проверка!? А отделно масово няма колани за седалките както се иска по закон и се позволява да се возят повече хора от колкото има места. Което е нарушение!
И тези искат някой лев отгоре. Лакомията е мощна и непреодолима движеща сила към пропастта.
прочете в другите медии, че са отразили как шофьорите не знаят за какво са ги извикали на този "митинг" и са се присъдинили към антиправителствения...
Абе, при положение, че за убийство в пияно състояние, шофьорът получава 7 години и излиза на 5-тата за добро поведение, затвор 10 години ми се струва ДОСТА прекалено, че сте си делнали разходите за пътя до Варна...
Немога да подкрепя хора, които крият обороти и години наред работейки на минимален доход да искат инкриминиране за нелегален превоз. На практика всеки може да бъде набеден, че е качил колега, приятел или просто познат да го закара до града. Ами споделеното пътуване и това ги дразни,... еми сори, аз не съм съгласен с този закон. Има други инструменти за проверка и глоби....сега остава някой да лежи 10 години в затвор наравно с убийци...хайде няма що.
аз съм пътувал до Бургас със споделено пътуване за 20 лв...комфортно и удобно делкаме бензина 4 човека..като ми се пуши или пикае спираме...удобно....айде някое такси да ни закара за 60лв трима човека до Бургас и няма ядове а?
не разбирам защо протеста е пред Министерски съвет?Би трябвало да е пред Президентството.
Насочете протеста си пред президентсвото и Радев, който върна законопроекта и към БСП и ДПС, които го приеха!
Проблемът с мерките срещу нерегламентирания превоз е че това е лобистки текст. Санкциите са твърде високи спрямо обществената опастност, формулировките са разтегливи и оставят възможност за твърде произволно тълкване. Какво значи споделен превоз? Живея без брак с една дама, ако се возим заедно нанякъде (например на почивка) и тя ми е дала някой лев за горивото... Е, това е нерегламентиран превоз. Според текстовете които щяха да влязат в сила и ЗА ПРИЕМАНОЕТО на които протестират превозвачите. КЗК да се самосезира, защото подобен протест е силно нарушение на правилата за конкуренцията. Всъщност проблема на превозвачите е споделеното пътуване от по-малки градчета към по-големите за работещите (например Перник-София, Самоков-София) и т.н. Хората се комбинират и им е по-изгодно и по-комфортно отколкото да се тъпчат в някакви долнопробни рейсове с неудобен график и автогари.