Арх. Борислав Игнатов: Завишените нива на азотния диоксид изискват радикална промяна на мобилността в София
Демократична България ще реализира мерки като развитие на мрежата, честотата и удобството на обществения транспорт и продължаване на електрифицирането му
Обратно в новинатаКоментари - Арх. Борислав Игнатов: Завишените нива на азотния диоксид изискват радикална промяна на мобилността в София | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Жоро Георгиев (нерегистриран)
Отново не разбирам по какъв начин ще се направи въздуха в София по-чист и за какъв период от време, защото това са само пожелания!
Калин (нерегистриран)
Поредните предизборни приказки от един непознат на хората човек, от политическа организация с крайно неуспешни лидери.
друг архитект (нерегистриран)
Абе и тоя какво се прави на големия архитект?!
Митака (нерегистриран)
Мръсният въздух е предимно от битовото отопление. Решението са филтри, които са електростатика задържат всичко в комина и струват по 1500 евро парчето. Това е най-ефикасната мярка. Общината има програма, пусната е поръчка за няколко хиляди филтъра, които са малко, но това е пътя. За колите за да има ефкет трябва да се въведат такива ограничения, че никой няма да иска. Още повече трябва да се променят закони, общината сама не може да го въведе. Трябват лепенки на стъклото, контрол, глоби, повишени данъци данък за замърсяващи коли, но не да стане от 10 лв на 15, а на 500 поне.
Mitaka (нерегистриран)
Този азотен диоксид е от дизелитие Евро 5 и Евро 6 на ибрикчиите на Ердоган ФВ. Това са едни от мръсните и опасни коли произвеждани някога. В Германия ги продават на безценица и затова се наводни с тях.
теодор тошев
Като нареди още 20 станции кво ще постигне? Те не чистят, само мерят.
Рада Дълбоката (нерегистриран)
Биби, признай си, гълташ ли?
Алекс2 (нерегистриран)
Тоя има много виртуални баджанаци в мрежата ! Няма шанс !
Научете български език (нерегистриран)
Тоя що не вземе първо да се научи да говори бългаски език: двуокис се казва а не "диоксид"! А оня ден говорил за "дигитална администрация". Алооу! На български се казва цифрово (или в контекста - цифровизирано) управление. Навсякъде неграмотници...
......... (нерегистриран)
искам да попитам, понеже не разбирам, след като са такива данните споре AirBG.info, то защо на сайта им в момента, когато трафикът е ужасен, всичките им датчици светят в зелено и показват че въздухът е едва ли не по-чист от планинския? ? ? ?
Аззз (нерегистриран)
От къде се появи тоя и се провъзгласи за решавача на всички обществени проблеми на София бе.. Какво е работил постигнал? Няма рак, деца, гаджето му кур.. ва какво ще направи за града? Пак ли да го чакаме 4 години да експирементира?
Smith (нерегистриран)
Умно момче е, но няма никакъв шанс в държавата, окупшрана от тандема Доган-Борисов-Пеевски.
Южна Калифорния (нерегистриран)
Аверката му се пуска на камерите. Милиони се кефят от нея. Не е скъпа, понякога безплатна.
Filip (нерегистриран)
Около София се гори боклук от Италия. В ТЕЦ-овете около София.
Мара (нерегистриран)
В София ще има чист въздух, когато се върнат провинциалистите по родните места.
1515 (нерегистриран)
Ще се върнат, когато спрете да излапвате всички пари и осигурите работни места и прилични доходи в провинцията. Тогава ще се върнат.
Nick (нерегистриран)
Защо всички се правят на ударени и никой не споменава самолетите, които ежедневно кацат и излитат буквално над главите ни? Тогава двигателите са във режим на форсаж и отделят най - много емисии. Самолетите използват авиационно гориво, което по състав е близко до дизеловото. И разхода на реактивен двигател е чудовищен. Няма европейска столица с по - тъпо разположено летище, буквално в града. Самолетите кацат и излитат с бръснещ полет над самия център, но иначе, колите са виновни. И хората сигурно ви вярват?
Урко (нерегистриран)
Браво на този човек, най подходящ е за кмет.
Сириус (нерегистриран)
ТОЗИ НЕ БЕШЕ ЛИ ЕДИН БЕЗДАРЕН ПСЕВДО АРХИТЕКТ КОГОТО ИЗГОНИХА ОТ САЩ ЗА ТРАФИК НА НАРКОТИЦИ?!!
Y (нерегистриран)
И за какво си купих кола ?? Да се тъпча в рейса ли
Ми (нерегистриран)
Не се тъпчи бре, ходи си на село
Моят кандидат! (нерегистриран)
Давай, архитекте!
теодор тошев
Какво давай бе. Ти прочете ли мерките? Ще сложи мониторни станции. И кво? Де е ефекта? Щял да насърчи да се намали използването на автомобили, ОСОБЕНО ТЕЖКИТЕ МАШИНИ за сметка на градски транспорт. Ще вози бетона с икрусите а? Или с 94. Ефективни стимули за електрички? Как? Само в София ли ще има стимули?
Е (нерегистриран)
Ако имаш идеи този ще те чуе и разбере.
признавам (нерегистриран)
С тези простотии архитектът ме загуби като гласоподавател
Цецо (нерегистриран)
Произвотството на пласмасови вижратори също изхвърля емисии!
Стефан К. (нерегистриран)
ТОВА е най-големия проблем в София. Още една причина да му дам гласа си.
Gost (нерегистриран)
Платено паркиране до околовръстното, на двойни цени спрямо днешните, годишен стикер на тройни спрямо днешните, за втора кола на същия адрес или собственик на десеторни цени, зверски контрол на място в зоните, зверски контрол при издаване на годишните стикери - това е единственото решение. Сами си го причинихме, сега трябва да платим скъпо за да оправим щетите от автомобилното ни подивяване. Ниските цени на зоните са проблем. Местните виждат, че има места в новопоявилата се зона и почват да я пълнят самите те. Защото (дните са грубо изчислени - празници, "жестове" от общината ...): Синя зона на година: Първа кола =150лв/300дни=50 стотинки на ден; Втора кола =300лв/300дни=1 лв. на ден; Зелена зона на година: Първа кола =100лв/240дни=42 стотинки на ден; Втора кола =200лв/240дни=83 стотинки на ден. Кафе от машина – 50 стотинки.
местен (нерегистриран)
Като искаш чист въздух Заминавай да живееш на село кретен
теодор тошев
И кво да правят местните като живеят в зоните? Да си продават колите или апартаментите? Стига глупости бе. Те живеят там от преди зоните.
Гост (нерегистриран)
Защо да ги продават, просто таксата да е адекватна, сега е смешно евтино, като добавиш и слабия контрол.
Фен (нерегистриран)
Тоя яко се е надишал с азот....
Ало (нерегистриран)
Ко прави сводника?
а (нерегистриран)
Много убава уруспия има тоя. Ако бех столичанен, щех да гласувам за него.
Бай Хой (нерегистриран)
БЛЯ БЛЯ БЛЯ......... Фандъкова е добра учителка! Този по нищо не отстъпва по словоблудство......
Актрисата (нерегистриран)
Що не остана Ню Йорк да оправя, този, а дойде в София? Ааа, сетих се, там е бил чираче, момче за всичко, а тук има балами да му вярват на лаладжийството... Ама фирмата му, иначе, АЕ казва “Бигнатофф Ню Йорк Студио” ЕООД... Позьор... ама с хубава приятелка :D
Handel (нерегистриран)
Т.е. празни приказаки. Кака ще намали изпозлването на "тежки" машини? Да не би случайно да са на баба ти? Можеш само да пробваш финансово да ги удариш, което ще тези, които позлват ези тежки машини да прехвърлят наказателните суми върху потребителите. Пешо, върни си отново в п0рното, кметската работа не е за тебе.
Български гражданин (нерегистриран)
Абе този психодесен нарко зависим гейтак докога ще ни го натрапвате????
чл.кор.Кур Мушев (нерегистриран)
А, курвата ти дали има още снимки?
Батиста (нерегистриран)
Бориславе, свали тоя капут от главата си.. .. )))
3евзек
С радикални мерки се губят избиратели, които са свикнали с кочината, а такива бол. Не става така. Първо се обявява: забраняваме дизеловите автомобили от 2030 година. И това се натяква постоянно до 2030. Всеки притежател на 20 годишен таралясник ще бъде спокоен, защото надали ще изкара и 5 години. Недоволни? Няма. Обаче ако пробва със забрана от утре, няма да изкара и 100 дни от мандата.
Стоян Стоянов (нерегистриран)
Да отиде на Цариградско шосе в 4 ч след обяд и ще види реалността,две километрични колони леки коли и две бус ленти в които на 20-30 минути минава един полупразен автобус и това е не защото карането на автомобил е евтино,а защото градският транспорт е много скъп /спрямо автомобилния/.
3евзек
Само цената на придобиване на автомобил струва между 10 и 200 годишни абонамента за цялата градска мережа. Виж ако си милиционер, който се вози с два билета по 1.6 лв, че ако загуби единия, да има втори, а ако загуби и двата, тогава е с карта, пък и без това се вози безплатно, тогава би могъл да е скъп. Ако смяташ само горивото, тогава автомобилният също би могъл да е по-евтин.
hehe (нерегистриран)
Само че когато имаш автомобил 5 км ти излизат 60 ст., докато иначе трябва да смениш два транспорта. Що се отнася до годишната карта, в Прага цената е същата като в София. Та не разбрах там горивото ли е по-евтино, заплатите на работниците ли, или честотата на линиите е по-малка? Радикална промяна би било градският транспорт да е безплатен. И без това в момента за всеки литър бензин/дизел държавата лапа над лев и двайсет, така че пари има откъде. Поне да отиват за нещо смислено.
3евзек
60 стотинки за 5 км ти е само горивото. Два комплекта гуми среден клас струват колкото два годишни абонамента за ГТ. А трябва да ги сменяш на всеки 3-5 години.
Ганьо Балкански
Не е скъп , а бай Ганьо го е срам да се качи в Градския транспорт !
/ (нерегистриран)
Много смърди там.
6846478454545 (нерегистриран)
Още един еко-ненормалник. Явно не разбира че всички тези газове са естествен природен процес. Така става като човек не черпи информация от първа ръка във форума на Дира. Или му е ясно че това са глупости но просто е долен соросоид като Грета с разкривената физономия. Добре че българското народонаселение е по-мъдро и ще пази България от всякакви еко инициативи.
3евзек
Всички тези газове са естествен процес на Бузлуджа. Но в града са произведени от антропогенни източници.
Бате бате (нерегистриран)
така или иначе всичките тия камери бяха планувани в началото за да се въдете такса център с колата. Крайно време е да се пусне и колите да се заместят от метрото и от велосипеди. Другия вариант е да се направи голяма река както е планувано по бай тошово време за да има течение което издухва дима.
3евзек
За да се направи голяма река, първо трябва да има голяма вода.
наблюдател (нерегистриран)
Незабавно да се забрани ползването на дървени въглища и дърва от кръчми,сръбски скари и пещи за пици.Това задъмивява Столицата,дишаме вреден пушек,дим и ФПЧ. Пълно безобразие. Защо се инвестират пари за екоавтобуси,ако кръчмите анулират ефекта. Плащаме глоби за мръсен въздух по този начин финансираме с държавни пари кръчмарите да правят пари на гърба на обществото. Само ток и газ с филтри. В Европа сме не в Ориента. Колко още да дишаме ДИМ И ПУШЕК ОТ КЕБЕБЧИИТЕ. Ето това трябва да се направи НЕЗАБАВНО И КАТГОРИЧНО.
3евзек
А ти като имаш достатъчно ток, тогава защо ти е вода?
"\_(")) _/_нерегисриран (нерегистриран)
За всеки влак си има пътници. Всеки се вглежда в сламата на другия, а не вижда собствената негова. Неутрален. Негласуващ, но имам фаворит. Ка
Да е Бъ (нерегистриран)
нямат никакъв шанс да имат кмет на София, особено при този олигофреничен образ, ицбран за кандиат на партията им! Само Фандъ тротинетката е най-подходяща!
Що така.... (нерегистриран)
Като го видя този и веднага в мислите ми изплуват снимките с перверзната му жена....
Що така... (нерегистриран)
и на мен идва първо това на ум, но не бих й отказал, а ти?
Що така.... (нерегистриран)
И аз, ама искам този да гледа...
Цеци (нерегистриран)
Тя също не отказва!
Петър (нерегистриран)
С радикални мерки не става, затова и ще съберете 1500 гласа. Радикалните мерки за в Русия, Турция и т.н.. тук не можете! Проблема са само и единсвено старите коли. Всичко друго е без значение. Всяка 2ра кола в България пуши като комин. Ще електрифицирате ще качвате на колелета ала бала, ама излезте и кажете гордо! Българина да слиза от трошката и да ходи пеша или с колело. Ама не ви стиска, щото ще потънете завинаги.
? (нерегистриран)
Проблемът е само в старите коли звучи много просто ама ако се замислиш не е причина а следствие. Щото ако хората имаха пари или удобен градски транспорт , нямаше да карат стари коли
Петър (нерегистриран)
Няма смисъл за уточняване! То е ясно, защо българина кара стари коли! Разбира се не е в следствие, че е богат! Точно и затова написах, че не им стиска да излязат и да кажат, слизайте от трошките.
Градски Транспорт (нерегистриран)
Ганьо трудно ще го качиш на обществен транспорт. Ние два по един нямаме в джобовете си, обаче навсякъде с колата тряя се ходи. Излизате на разходка и се мятате на колата. Въпрос на престиж е да си разходиш бръкмата и да те видят, било то и да караш Мерцедес с газово..., понеже Мерджана горял 20/100 градско, затова поне едно газово и т.н. Отиват на кафе - с колата, колата трябва да се паркира току до масата, на която седиш...
Беден и прост (нерегистриран)
Това произтича от беднотията и тъпотията на ганьовеца, "не е от добро", както казваше един литературен герой ...
5 (нерегистриран)
За мен той е уравновесен, образован, възпитан и не бягащ от неудобни въпроси човек. Сравнени с него останалите кандидати за кметове са лилипути във всяко отношение. Надявам се да не изчезне от публичното пространство и след изборите.
да ама (нерегистриран)
Изказването Ви означава само едно - не познавате човека. И понеже аз го познавам, съм на съвсем различно мнение : парашутист, без професионална реализация, не държи на думата си и методите му на управление са само с тояга. Морков няма. Ако не дай си боже бъде избран, ще има само забрани, глоби и т. н. И в схеми ще се включва с удоволствие. За пръв път от 30 години няма да гласувам за сините, а ще бера гъби. Кой им го натресе този самозванец и некадърник не знам, но само хора които не го познават ще гласуват за него. Е и родата разбира се.
ъхъ (нерегистриран)
ПовЕрвах ти!
Борис (нерегистриран)
А бе като му прочетох CV-то ми се стори по - кадърен от теб. Ти в кои градове си градил нещо, в кои световни компании си работил, как ще докажеш, че го познаваш или само си плещиш глупости в нета и ни тровиш със зловонният си дъх.
Варна (нерегистриран)
Елате да живеете и работите във Варна - един от градовете с най-чист въздух в България. Морския бриз има грижата да раздухва всякакви вредни газове
Ц. Плаж (нерегистриран)
Въздухът може да е чист, ама водата е пълна с л. Явно морските течения не си вършат работата.
Мой (нерегистриран)
Мой, ти ще дойдеш да работиш, не да се търкаляш по плажа. По принцип варналии на плаж не ходят - може два пъти за лятото
Варненско лято (нерегистриран)
Варненците се държат, все едно морето е собственост на Община Варна.. 90% от варненци станаха обслужващ персонал и само чакат лятото да дойде, че без море са гола вода.
Варналии (нерегистриран)
Варналии не са станали сега такива - във Варна, мой, зимата не се работи. Работи се по 6месеца - по кораби, по докове, в нелегалния бизнес... После 4-5 месеца чакаш пак да те извикат. Най-хубаво ако тези месеци се паднат зимата. Но това не е от сега, това е още от преди 1989год - такъв манталитет им е формиран.
Варна (нерегистриран)
еколозите за това казват, че вятър със скорост над 1 м/сек е най-екологичен, защото разкарва лайната към провинцията, демек към София :)
Шоп от северозапада (нерегистриран)
Що рьечи?
КАТО ЦЯЛО (нерегистриран)
Като цяло БГ политиците трябва да осъзнаят, че не може само в София да се фокусират работодателите, които дават големи заплати. Почти всеки нов инвеститор отваря офиси или фабрики в София. Това принуждава хората от другите населени места да търсят препитание в София. От това се раждат тежките проблеми с пренаселването на града - няма парко места, улиците тесни - не могат да поемат трафика, няма места в детски градини и училища..... Наемите и цените на имотите безбожно високи - защото евентуално имаш възможност да изкарваш 2500 чисто.... Ням ада се реши проблема с мръсния въздух докато града е пренаселен.
гумата (нерегистриран)
архитекта на ТИМ Боби да не лъже! Нивата на азотен оксид в София в момента не са завишени, нито са били така през последните месеци! От приложението на Weather chanel на IBM се вижда във всеки един момент какво е състоянието на азотния диоксид. Този лъже та се къса и ни прави на гълъби. Освен това за всяка точка наситеността на азотен диоксид е различна и ми е чудно за коя точка конкретно говори ? Дали не лобира за педалите сред веганите с тротинетките? Днес сутринта видях един чисто дупевно болен на тротинетка, който летеше по централна столична улица и се чудя какво още ще ни донесе това безвластие в трафика на София? А Боби да не лъже, че Точно като Нинова и Мая Манолова лъже! дълги години групата на Дневник лъжеше за екологичните норми на въздуха в София, но след появата на приложенията на времето никак не могат да ни заблуждават. Кажете му го в очите и нека опита да си докаже мнението за всеки един момент.
mda (нерегистриран)
Този малоумник сороски да се скрие!!! В България замърсяването е от АМЕРИКАНСКИТЕ ТЕЦ-ове!! И от горенето на боклука на цяла Италия!!!
гумата (нерегистриран)
Едно не ви е добре на вас заслепените комунисти! Не можете да прогледнете зад кадъра. Боби е от Варна- града на ТИМ. Главният архитект е от квотата на Гриша Ганчев, строителството е от квотата на КОЙ, транспорта е прехвърлено именно на некои кадри около котараците и тн. Така , че за соросоиди няма полза да говориш- излагаш се като козар насред село.
сойка присмехулка (нерегистриран)
На 7.10 т.г. в 8,45ч, на кръстовището бул.''Мадрид'' х бул.''Евл. Георгиев'' пред стария театър ''София'' (Трудов фронт), докато чаках светофарът да светне зелено, ми прилоша от изгорелите газове от колите.
НАЙ
Свалиха Росен Желязков от председателския пост, ГЕРБ предупреди ПП-ДБ за последици
Полша ще помогне на Украйна за връщането на мъжете, подлежащи на военна служба
Борисов: Поздравявам новата сглобка, ще се изредят още 5-6 служебни правителства
Фолк певицата Дебора, хваната да шофира с близо 3 промила: Бавно разграждам алкохола
10-километрова колона от тирове блокира "Дунав мост 2" (видео)
Полша ще помогне на Украйна за връщането на мъжете, подлежащи на военна служба
Свалиха Росен Желязков от председателския пост, ГЕРБ предупреди ПП-ДБ за последици
Борисов: Поздравявам новата сглобка, ще се изредят още 5-6 служебни правителства
Петков: Желязков изпълняваше повелята на Пеевски и Борисов, отправихме им ясно съобщение
Денков: Защо не видяхме снимките на Калин Стоянов със Стефан Димитров? Да обвинят пудела