Арх. Борислав Игнатов: Завишените нива на азотния диоксид изискват радикална промяна на мобилността в София
Демократична България ще реализира мерки като развитие на мрежата, честотата и удобството на обществения транспорт и продължаване на електрифицирането му
Обратно в новинатаКоментари - Арх. Борислав Игнатов: Завишените нива на азотния диоксид изискват радикална промяна на мобилността в София | Днес.dir.bg
Коментари
Отново не разбирам по какъв начин ще се направи въздуха в София по-чист и за какъв период от време, защото това са само пожелания!
Поредните предизборни приказки от един непознат на хората човек, от политическа организация с крайно неуспешни лидери.
Мръсният въздух е предимно от битовото отопление. Решението са филтри, които са електростатика задържат всичко в комина и струват по 1500 евро парчето. Това е най-ефикасната мярка. Общината има програма, пусната е поръчка за няколко хиляди филтъра, които са малко, но това е пътя. За колите за да има ефкет трябва да се въведат такива ограничения, че никой няма да иска. Още повече трябва да се променят закони, общината сама не може да го въведе. Трябват лепенки на стъклото, контрол, глоби, повишени данъци данък за замърсяващи коли, но не да стане от 10 лв на 15, а на 500 поне.
Този азотен диоксид е от дизелитие Евро 5 и Евро 6 на ибрикчиите на Ердоган ФВ. Това са едни от мръсните и опасни коли произвеждани някога. В Германия ги продават на безценица и затова се наводни с тях.
Тоя що не вземе първо да се научи да говори бългаски език: двуокис се казва а не "диоксид"! А оня ден говорил за "дигитална администрация". Алооу! На български се казва цифрово (или в контекста - цифровизирано) управление. Навсякъде неграмотници...
искам да попитам, понеже не разбирам, след като са такива данните споре AirBG.info, то защо на сайта им в момента, когато трафикът е ужасен, всичките им датчици светят в зелено и показват че въздухът е едва ли не по-чист от планинския? ? ? ?
От къде се появи тоя и се провъзгласи за решавача на всички обществени проблеми на София бе.. Какво е работил постигнал? Няма рак, деца, гаджето му кур.. ва какво ще направи за града? Пак ли да го чакаме 4 години да експирементира?
Умно момче е, но няма никакъв шанс в държавата, окупшрана от тандема Доган-Борисов-Пеевски.
Аверката му се пуска на камерите. Милиони се кефят от нея. Не е скъпа, понякога безплатна.
В София ще има чист въздух, когато се върнат провинциалистите по родните места.
Защо всички се правят на ударени и никой не споменава самолетите, които ежедневно кацат и излитат буквално над главите ни? Тогава двигателите са във режим на форсаж и отделят най - много емисии. Самолетите използват авиационно гориво, което по състав е близко до дизеловото. И разхода на реактивен двигател е чудовищен. Няма европейска столица с по - тъпо разположено летище, буквално в града. Самолетите кацат и излитат с бръснещ полет над самия център, но иначе, колите са виновни. И хората сигурно ви вярват?
ТОЗИ НЕ БЕШЕ ЛИ ЕДИН БЕЗДАРЕН ПСЕВДО АРХИТЕКТ КОГОТО ИЗГОНИХА ОТ САЩ ЗА ТРАФИК НА НАРКОТИЦИ?!!
И за какво си купих кола ?? Да се тъпча в рейса ли
Давай, архитекте!
Какво давай бе. Ти прочете ли мерките? Ще сложи мониторни станции. И кво? Де е ефекта? Щял да насърчи да се намали използването на автомобили, ОСОБЕНО ТЕЖКИТЕ МАШИНИ за сметка на градски транспорт. Ще вози бетона с икрусите а? Или с 94. Ефективни стимули за електрички? Как? Само в София ли ще има стимули?
Платено паркиране до околовръстното, на двойни цени спрямо днешните, годишен стикер на тройни спрямо днешните, за втора кола на същия адрес или собственик на десеторни цени, зверски контрол на място в зоните, зверски контрол при издаване на годишните стикери - това е единственото решение. Сами си го причинихме, сега трябва да платим скъпо за да оправим щетите от автомобилното ни подивяване. Ниските цени на зоните са проблем. Местните виждат, че има места в новопоявилата се зона и почват да я пълнят самите те. Защото (дните са грубо изчислени - празници, "жестове" от общината ...): Синя зона на година: Първа кола =150лв/300дни=50 стотинки на ден; Втора кола =300лв/300дни=1 лв. на ден; Зелена зона на година: Първа кола =100лв/240дни=42 стотинки на ден; Втора кола =200лв/240дни=83 стотинки на ден. Кафе от машина – 50 стотинки.
БЛЯ БЛЯ БЛЯ......... Фандъкова е добра учителка! Този по нищо не отстъпва по словоблудство......
Що не остана Ню Йорк да оправя, този, а дойде в София? Ааа, сетих се, там е бил чираче, момче за всичко, а тук има балами да му вярват на лаладжийството... Ама фирмата му, иначе, АЕ казва “Бигнатофф Ню Йорк Студио” ЕООД... Позьор... ама с хубава приятелка :D
Т.е. празни приказаки. Кака ще намали изпозлването на "тежки" машини? Да не би случайно да са на баба ти? Можеш само да пробваш финансово да ги удариш, което ще тези, които позлват ези тежки машини да прехвърлят наказателните суми върху потребителите. Пешо, върни си отново в п0рното, кметската работа не е за тебе.
С радикални мерки се губят избиратели, които са свикнали с кочината, а такива бол. Не става така. Първо се обявява: забраняваме дизеловите автомобили от 2030 година. И това се натяква постоянно до 2030. Всеки притежател на 20 годишен таралясник ще бъде спокоен, защото надали ще изкара и 5 години. Недоволни? Няма. Обаче ако пробва със забрана от утре, няма да изкара и 100 дни от мандата.
Да отиде на Цариградско шосе в 4 ч след обяд и ще види реалността,две километрични колони леки коли и две бус ленти в които на 20-30 минути минава един полупразен автобус и това е не защото карането на автомобил е евтино,а защото градският транспорт е много скъп /спрямо автомобилния/.
Само цената на придобиване на автомобил струва между 10 и 200 годишни абонамента за цялата градска мережа. Виж ако си милиционер, който се вози с два билета по 1.6 лв, че ако загуби единия, да има втори, а ако загуби и двата, тогава е с карта, пък и без това се вози безплатно, тогава би могъл да е скъп. Ако смяташ само горивото, тогава автомобилният също би могъл да е по-евтин.
Само че когато имаш автомобил 5 км ти излизат 60 ст., докато иначе трябва да смениш два транспорта. Що се отнася до годишната карта, в Прага цената е същата като в София. Та не разбрах там горивото ли е по-евтино, заплатите на работниците ли, или честотата на линиите е по-малка? Радикална промяна би било градският транспорт да е безплатен. И без това в момента за всеки литър бензин/дизел държавата лапа над лев и двайсет, така че пари има откъде. Поне да отиват за нещо смислено.
Още един еко-ненормалник. Явно не разбира че всички тези газове са естествен природен процес. Така става като човек не черпи информация от първа ръка във форума на Дира. Или му е ясно че това са глупости но просто е долен соросоид като Грета с разкривената физономия. Добре че българското народонаселение е по-мъдро и ще пази България от всякакви еко инициативи.
така или иначе всичките тия камери бяха планувани в началото за да се въдете такса център с колата. Крайно време е да се пусне и колите да се заместят от метрото и от велосипеди. Другия вариант е да се направи голяма река както е планувано по бай тошово време за да има течение което издухва дима.
Незабавно да се забрани ползването на дървени въглища и дърва от кръчми,сръбски скари и пещи за пици.Това задъмивява Столицата,дишаме вреден пушек,дим и ФПЧ. Пълно безобразие. Защо се инвестират пари за екоавтобуси,ако кръчмите анулират ефекта. Плащаме глоби за мръсен въздух по този начин финансираме с държавни пари кръчмарите да правят пари на гърба на обществото. Само ток и газ с филтри. В Европа сме не в Ориента. Колко още да дишаме ДИМ И ПУШЕК ОТ КЕБЕБЧИИТЕ. Ето това трябва да се направи НЕЗАБАВНО И КАТГОРИЧНО.
За всеки влак си има пътници. Всеки се вглежда в сламата на другия, а не вижда собствената негова. Неутрален. Негласуващ, но имам фаворит. Ка
нямат никакъв шанс да имат кмет на София, особено при този олигофреничен образ, ицбран за кандиат на партията им! Само Фандъ тротинетката е най-подходяща!
Като го видя този и веднага в мислите ми изплуват снимките с перверзната му жена....
С радикални мерки не става, затова и ще съберете 1500 гласа. Радикалните мерки за в Русия, Турция и т.н.. тук не можете! Проблема са само и единсвено старите коли. Всичко друго е без значение. Всяка 2ра кола в България пуши като комин. Ще електрифицирате ще качвате на колелета ала бала, ама излезте и кажете гордо! Българина да слиза от трошката и да ходи пеша или с колело. Ама не ви стиска, щото ще потънете завинаги.
Проблемът е само в старите коли звучи много просто ама ако се замислиш не е причина а следствие. Щото ако хората имаха пари или удобен градски транспорт , нямаше да карат стари коли
Ганьо трудно ще го качиш на обществен транспорт. Ние два по един нямаме в джобовете си, обаче навсякъде с колата тряя се ходи. Излизате на разходка и се мятате на колата. Въпрос на престиж е да си разходиш бръкмата и да те видят, било то и да караш Мерцедес с газово..., понеже Мерджана горял 20/100 градско, затова поне едно газово и т.н. Отиват на кафе - с колата, колата трябва да се паркира току до масата, на която седиш...
За мен той е уравновесен, образован, възпитан и не бягащ от неудобни въпроси човек. Сравнени с него останалите кандидати за кметове са лилипути във всяко отношение. Надявам се да не изчезне от публичното пространство и след изборите.
Изказването Ви означава само едно - не познавате човека. И понеже аз го познавам, съм на съвсем различно мнение : парашутист, без професионална реализация, не държи на думата си и методите му на управление са само с тояга. Морков няма. Ако не дай си боже бъде избран, ще има само забрани, глоби и т. н. И в схеми ще се включва с удоволствие. За пръв път от 30 години няма да гласувам за сините, а ще бера гъби. Кой им го натресе този самозванец и некадърник не знам, но само хора които не го познават ще гласуват за него. Е и родата разбира се.
Елате да живеете и работите във Варна - един от градовете с най-чист въздух в България. Морския бриз има грижата да раздухва всякакви вредни газове
Въздухът може да е чист, ама водата е пълна с л. Явно морските течения не си вършат работата.
Мой, ти ще дойдеш да работиш, не да се търкаляш по плажа. По принцип варналии на плаж не ходят - може два пъти за лятото
Варненците се държат, все едно морето е собственост на Община Варна.. 90% от варненци станаха обслужващ персонал и само чакат лятото да дойде, че без море са гола вода.
Варналии не са станали сега такива - във Варна, мой, зимата не се работи. Работи се по 6месеца - по кораби, по докове, в нелегалния бизнес... После 4-5 месеца чакаш пак да те извикат. Най-хубаво ако тези месеци се паднат зимата. Но това не е от сега, това е още от преди 1989год - такъв манталитет им е формиран.
Като цяло БГ политиците трябва да осъзнаят, че не може само в София да се фокусират работодателите, които дават големи заплати. Почти всеки нов инвеститор отваря офиси или фабрики в София. Това принуждава хората от другите населени места да търсят препитание в София. От това се раждат тежките проблеми с пренаселването на града - няма парко места, улиците тесни - не могат да поемат трафика, няма места в детски градини и училища..... Наемите и цените на имотите безбожно високи - защото евентуално имаш възможност да изкарваш 2500 чисто.... Ням ада се реши проблема с мръсния въздух докато града е пренаселен.
архитекта на ТИМ Боби да не лъже! Нивата на азотен оксид в София в момента не са завишени, нито са били така през последните месеци! От приложението на Weather chanel на IBM се вижда във всеки един момент какво е състоянието на азотния диоксид. Този лъже та се къса и ни прави на гълъби. Освен това за всяка точка наситеността на азотен диоксид е различна и ми е чудно за коя точка конкретно говори ? Дали не лобира за педалите сред веганите с тротинетките? Днес сутринта видях един чисто дупевно болен на тротинетка, който летеше по централна столична улица и се чудя какво още ще ни донесе това безвластие в трафика на София? А Боби да не лъже, че Точно като Нинова и Мая Манолова лъже! дълги години групата на Дневник лъжеше за екологичните норми на въздуха в София, но след появата на приложенията на времето никак не могат да ни заблуждават. Кажете му го в очите и нека опита да си докаже мнението за всеки един момент.
Този малоумник сороски да се скрие!!! В България замърсяването е от АМЕРИКАНСКИТЕ ТЕЦ-ове!! И от горенето на боклука на цяла Италия!!!
Едно не ви е добре на вас заслепените комунисти! Не можете да прогледнете зад кадъра. Боби е от Варна- града на ТИМ. Главният архитект е от квотата на Гриша Ганчев, строителството е от квотата на КОЙ, транспорта е прехвърлено именно на некои кадри около котараците и тн. Така , че за соросоиди няма полза да говориш- излагаш се като козар насред село.