Коментари - Поне едно ”sorry” няма ли да чуем след цели 71 години? | Днес.dir.bg

Поне едно ”sorry” няма ли да чуем след цели 71 години?

Германия се извини за зверствата на националсоциализма и се помири със съседите си. Дали и Барак Обама, който ще ходи в Хирошима, да не повтори паметния жест?

Обратно в новината

Коментари - Поне едно ”sorry” няма ли да чуем след цели 71 години? | Днес.dir.bg

Коментари

Абе sorry няма да чуят япончетата...Но поне може да им се размине един Fuck the Japan! Ако я няма Виктория Нулата:)

Веднага си личи, че статията е от Дойче Веле, която си е пропагандна машина. Партията в която влиза Хитлер е била наистина националсоциалистическа. И той влиза в нея като агент! Като взема власта първите избити са социалистите и лявото крило в самата партия. Примерно около 1000 човека. В концлагерите отиват точно комунистите. Чак в последствие и евреите. То те са живели на комуни от където е името комунизъм, така че те може да са били комунисти. Но Хитлер на първо място се бие със социалистите и комунистите. Така че зверствата започват срещу тях, а не "зверствата на националсоциализма". После иди обяснявай, че западните медии не лъжат и манипулират. И единствената суперсила САЩ. А за някои не по-малки сили са Русия, Китай и други. Може би защото командват Германия и затова за тях те са суперсилата.

Абе то като се е почнало, май всеки народ трябва да се извини на всеки. Всеки народ все в нещо е онеправдавал друг народ. Ако погледнем назад в историята, извиненията трябва да започнат още от началото на човешката цивилизация. Наскоро в Ютюб гледах един клип, който показва как държавите и техните граници са се променяли още от древността до наши дни, как нови държави са възниквали, а стари са били завладявани. Направено като анимация, в която се вижда как държавните граници се местят постоянно. На клипче изглежда интересно, обаче реално поне около 80-90% от всички тези движения на границите, даже и най-малките, всъщност са били винаги съпроводени с касапница... И това е само част от историята на човечеството, има и много други касапници, които не са били причинени от преместване на държавни граници. Всъщност в цялата история на човечеството няма нищо "героично", "славно" или "велико"- цялата история на човечеството, основно представлява една непрестанна касапница- безкраен списък от войни...

избиха кореното населени на един континент без д аим мигне окото та за 2 грда ли ще се извиняват... ще..ама друг път...

САЩ са преселници от целия свят - така че като казваш избиха имай предвид че и много руснаци са бягали натам...и те са избивали

Каубоите доят крави в Австралия, колега.

А кой изби коренното население на Аляска?

В историята има много гноциди, които не са признати за такива. Този е един от тях!

Да бяха пуснали и 20 тина бомби над СССР,щяха да ни отърват за винаги от злото на земята

Шило

Хахахахах, нямало как да стане. И помисли малко защо.

Не бъди толкова сигурен

остави го бе. това са простотии.

Не било възможо, иначе Чърчил след капитулацията на Германия предлага съюзниците да сеобърнат към чичко Сталин, ама му обяснили че тая нЕма как да стае!

европедали щяха да бъдат набучвани на кол, или газени под вериги на танковете на Червената армия!! А червата им щяха да са навити по гъсениците на руските Т-55, Т-62 и Т-64....Защото нищо не е могло да спре съветския танков юмрук в Западна Гейропа...

Лицемерието на американските политици респективно и на техните господари от икономическите кръгове е отдавна известно. Тия просто са нагли и безочливи експлоататори и нищо повече. Няма да се извини много ясно.

Победителите никога не се извиняват. Само на тях им се извиняват. По това може да познаете кои са победителите от войните.

Янките да се извинят??? Това е вицът на столетието!!! Те никога няма да се извинят за милионите убити граждани по света, за десетките държави, превърнати в руини, за милионите бежанци по всички континенти, за лъжите и манипулациите, наречени евроатлантически ценности, за подготвяната в момента нова световна война, която ще унищожи милиарди хора и ще разруши планетата. Това не е присъщо за тях. Те са варвари, непознати в човешката история!!!

Червена подлого, ако не бяха американците, до сега щеше да си под управлението на Съветския ботуш. Американците дойдоха и освободиха Европа от нацизма миризливецо, набий си го в тъпата глава!!!

Те така и ни освободиха от нацизма, бомбардирайки София и други градове...

Много неграмотни се извъдихте бре, не ходите ли на училище,,,

Това в новите учебници по история ли го пише? Написани от издателска къща Холивуд АД. Г*з са спасили американците. Цялата черна работа на западният фронт я свършиха канадци, британци, ново зеландци и т.н. Янките превъзхождат другите само с едно - голямото си его.

Тези две бомби са очевиден геноцид. При очевидно свършила война да си изпробваш оръжията върху мирно население. ГЕНОЦИД

Вземи се ограмоти поне малко... Япония капитулира чак на 02.09.45г 20 дни след бомбите!

Никъде не съм писал за фактическата капитулация. Войната реално е била свършила, другото са официалности. Да избиеш толкова цивилни за да си тестваш оръжията си е геноцид.

Не. То ти вземи и се ограмоти. Още към края на 1944 японците влизат в контакт с британците и искат до обсъдят условията за предаване. Има го записано като точка от дневният ред в британският парламент.

Впрочем за Дрезден извинили ли са се? За София знам, че не са.

Москва извини ли се, че е направила Берлин на решето?

Берлинчани какво са правили в Сталинград, Ленинград, Киев, Варшава? Каквото са търсили, това са намерили. Съветската армия просто ги е изпратила до дома им.

Нито пък за Враца.

А кога Русия ще се извини за това как ни напада в гръб докато се бием с гърците и ни дава после под Византийско робство на тях след като опожарява цял Дръстър? КОГА?

Шило

Последно- това руснаци ли са или украинци? Че Светослав е бил княз на Киевска Рус, ама много противоречия има за това, предците на кои са били там.

Това ще ми отговориш ти като ми кажеш кога е създадена Русия и на колко години е тази държава.

По-скоро ще построят там паметници на американските летци, убити от японските камикадзе. Ако не са го построили вече, не съм запозната.

Обама няма за какво да се извинява! Каквото потърсиха японците в Пърл Харбър, го намериха в Хирошима и Нагасаки! Поддържаха фанатично император водещ ги към гибел и стигнаха до гибел! Въпросът е къде ни водят "нашите" лидери (ЕВРопЕЙСКИТЕ) ?!

Помня, че преди време имаше документалка за това как администрацията на Рузвелт е знаела за атаката, самите японци са ги предупредили дни преди това, но американците не са предприели нищо, за да имат повод да излязат на Тихоокеанския фронт, където всъщност са имали много повече интереси.

Да не говорим, че е имало наложено практическо ембарго на Япония да купува суровини от целия тихоокеански басейн. Провокирали са ги и са знаели, че тактиката ще проработи.

Японците са предупредили САЩ че ще ги нападнат?!?!?

СССР обяви фалит и е заличен от списъците на държавите.

Нерушимия СССР?

По-голяма е вероятноста американските империалисти да накарат японците да им се извинят, че са препречили пътя на атомните бомби.

Посещавал съм мемориала в Хирошима и по мое мнение, ако не се просълзиш поне, не си човек. Мащабите на това военно бедствие са невъобразими. Наистина, направено е, за да въздейства на посетителите, но само осъзнаването, че всичко това наистина се е случило, те сграбчва за гърлото и не те пуска с дни. Но историята я пишат победителите и авторът на статията трябва да е ужасно наивен, ако сериозно очаква някой да се извини. Нито Обама ще го направи, нито Абе, нито Израел на палестинците, нито Ердоган, заради арменския геноцид. Абе, между другото, е арогантен националист и про милитаризацията на Япония, заради което е и много критикуван от самите японци. Само преди дни имаше големи протести срещу тези му напъни. А пък извинението на Германия, винаги ми е звучало малко като "аре, нали накрая ви се извинихме, какво повече искате". Едно голо "сори" нищо не променя.

Бля, бля, бля! Ти защо не започнеш да се извиняваш пък да видим дали нищо няма да се променив живота ти?

Аз като сгреша, винаги се извинявам, но в случая няма за какво. А ти просто минаваш или...?

Най-много се впечетлих от възхищението на лекторката пред дърветата Феникс. Изобщо целият комплекс е адски въздействащ.

Тази бомба е спряла и чичко Сталин на средата на Европа.

Шило

Чичко Сталин е бил спрял още през м. май. А, и още нещо- тази бомба е била носена от тежък бомбардировач, не особено бърз. Не мислете, че е било лесно да бъде пренесена и пусната където и да е. И другото- било си е доста време да се изработи нова. Не да се изобрети, а да се изработи.

кой казваш е спрял чичко Сталин? Съвестта му ли? :))))

Не само че не са бомбардирани военни обекти, а цивилни такива, но и времето на пускането на бомбите умишлено е избрано, за да има възможно най-много жертви - деца са отивали на училище, възрастни -на работа и т.н....

глупости на търкалета. ако са били в училището или вечерно време са спели са щели да оцелеят ли? Абе кой ви плаща за тази простотии?? Явно нивото на Савушкина 55 много е паднало.

тъпако, точно така е изчислявано времето на детонация, за да има максимални цивилни щети....свали розовите очила човече....заблуден си

Напротив, не са глупости. Точно по това време хората от околностите са пристигали на работа в самия град. Хирошима е оградена от хълмове, а предградията са скътани между тях.

КОГА АМЕРИКАНЦИТЕ ЩЕ НИ СЕ ИЗВИНЯТ НА НАС БЪЛГАРИТЕ ЗА БОМБАНДИРОВКИТЕ НАД СОФИЯ, ЗА ЖЕРТВИТЕ И РАЗРУШЕНИЯТА?

когато вие се извините за това че дойдохте на континента ни и избихте индианците.

Бе аз когато ходих в САЩ и видях много индианци там - живи и здрави си бяха всичките, даже си имат пълна автономия в резерватите. Умрели и избити не видях.

Когато американците са бомбардирали София, България е била съюзник на врага им във Втората световна война. Или това за теб няма значение?

Кого реално сме заплашвали в този момент? Американските деца? Стига с този мазохизъм, гледайте реално на нещата!

Бомбардировките на София са били предназначени предимно за цивилното население. Да, мисля, че има значение. Мисля, че след като и 70 години по-късно САЩ не съжаляват, то значи те харесват унищожителните си действия, даже означава, че все още ни възприемат като противник. То си личи и от начинът, по който унищожиха армията ни, настаниха си бази тука, командват ни и прочие.

бе ние ли обявихме война на щатите , или те на нас?

на тях и веднага навлязохме на 500 км навътре от общата ни граница

Ти пък... Те паметник си направиха.

Истината е въпрос на гледна точка: ако питате американците, по чисто лицемерен почин и в стила си те биха отговорили че няма за какво да се извиняват, донесли са им демокрацията.

А ти ако беше питал японския император Хирохито какво мисли по въпроса щеше да ти стане ясна истината. В интервю пред американски журналисти какво мисли за атомните бомби той отговорил с една популярна японска фраза: "Шиката га най". Което в превод означава: "Нищо не може да се направи". Тоест, така ни било писано, като ще падат атомни бомби, да падат, съдба, карма. Подобен израз съм чувал че имат арабите, само че те казват: "Ишаллах!" - тоест каквото е рекъл Аллах!

Сори няма да чуете нито от мене, нито от Обама, но пък може да видите повторението, което ви готвим. Тоя път обаче няма да са само 2 броя и няма да са по Хирошима и Нагазаки.

Всъщност японците са били готови да капитулират месеци преди август '45, като единственото им условие е било да си запазят императора, което за тяхната култура има огромно значение. Янките, въпреки че твърдят, че бомбите са пуснати с цел предотвратяване на военните действия и ненужни жертви, са имали пълната възможност да спрат войната още март-април. Да припомним и че СССР не е бил официално във война с Япония, като е имало договорка м/у руснаци и американци СССР да се включи във азиатския театър 90 дни след края на войната в Европа, което се пада на 9-а август - съответно ден и три дни от пускането на бомбите. Янките ги е било страх, че джапанките е можело да се предадат на руснаците, каквито проучвания те са правели от началото на 45-а година.

Сори, ама това просто не е вярно. Ако японците са били готови да се предадат, нямаше да има Нагасаки, щяха да се предадат веднага след бомбата над Хирошима. Истината е, че американците са се готвели да пуснат и трета бомба, но японците (най вече военните, генералитета на армията) този път са се уплашили че може да гръмнат над Токио и императорския дворец и да убият императора-слънце. Затова са се предали. Просто и ясно.

защо още първата не я пуснаха над двореца?

Анхела Меркел, Барак Обама и Бай Борисов решили да видят кой е най-добър в стрелбата с лък. Застанал един човек с ябълка на главата и пръва по него стреляла Меркел. Стрелата се забила право в ябълката. - Ай'м Мекел! - казала гордо тя. Втори стрелял Обама. И той улучил ябълката и казал: - Ай'м Обама! Бай Борисов се прицелил, стрелял, и: - Ай'м сори!

Един сравнително балансиран текст, който трудно се въприема по нашите ширини. Но и аз не съм съгласен, че предотвратяването на поне 1 милион допълнителни жертви само от американска и кой знае колко още жертви и страдания от японска не било важно. Ако не уважаваш живота на другите, и то със стотици хиляди и милиони, аз не уважавам теб, колкото и високо сам да се поставяш.

Обама в крайна сметка е представител на нация,изградена на два основни принципа - агресия и сребролюбие,кой би очаквал от такива хора извинение и разкаяние за престъпленията им...

Налазили ни от Питерската Савушкина! Дори Людмила ви го каза.

Хахахахахахаха! Поне декларацията за независимост да беше прочел! Или пък примерно нещо за войната Север-Юг??? Мале направо се изложи много!

Аман от опити да се спаси Евродебилизмът с измислени пиар акции и лъжлива информация за нейните "лидери"... Я ни посочете,кога,къде и как точно Германия "се извинила"?? Истината е,че германцине отказват упорито да се извинят като държава!!Винаги "съжаляват",но не се извиняват!! Това е и причината,преди няколко години в гръцкия град "Калаврита"(един от стотиците в които немците са колили и изгаряли живи жени и деца и са изкормвали бременни жени)където присъствал немският посланик за да "съжалява",за малко да бъде линчуван,защото потомците на жертвите изрично поискали да се извини и отказал твърдо!! Айде,време е да се спре с изопачаването на фактите от европрестъпните гниди!!

Къде го фюрера? Нещо се покри в тези Епични дни.

dionisiosd@yahoo.com

Сигурно отиде да вдъхне кураж на бандеровците в Украйна.....

А вие, гърците извинихте ли ни се на нас? За предателството в Балканската война и избиването, прогонването и отнемането на имуществото на нашите сънародници? За първия концентрационен лагер в Европа на о. Трикала? За изтезаваните и убити, включително деца? За непризнаването на българската народност в Гърция? За изселените насила от България турци, само за да излъжете света, че ние сме жестоките?

dionisiosd@yahoo.com

Да-достоверна информация..... "О. Трикала" викаш...Погледни картата...:):)))))) Не,че отричам сверствата на гръцката държава(която между другото по онова време се управлявала от политическите предци на евровасалските партии),но мислиш ли,че единствените ангелчета на тази земя,сте българите и по онова време не сте клали?? За Втората Световна и окупацията на Северна Гърция,нещо да кажеш?? Когато освен плячкосването,нацистките "Лукови" гниди с черните униформи-колили населението и изпращали еврейте в лагери??

Шило

Остров "Трикала"? Не бях го чувал. Виж,ь в областния център Трикала съм бил. На път за Метеора.

За нас е важно, че имаме не едно "конграчулейшънс!"

А Япония кога ще поиска извинение за Пърл Харбър?...Също, когато комунистите у нас коленичат и си посипят главите с пепел, за да помолят прошка...!

САЩ ше се извини само ако в извинението има пари до които не могат да се докопат с война и оръжия - справка Китай. Чернушко носеше китайски народни дрехи, кланя се до земята и подскачаше като пингвин около китайският президент. Защо? Еми щото в Чайна има кинти, държат американски ценни книжа и не могат да ги атакауват та да си ги вземат!

Е НЕГОВОТО БЕЗСМИСЛИЕ.

Справка: България след 1944 г.

Обама трябва тук да дойде да се извини, че ние не сме потопили американски самолетоносачи , но в софия загинаха 4208 мирни граждани преди 72 години!!!

Иванушка, пожелавам ти първо да се качиш на един американски самолетоносач от онова време и после да напишеш дисертация как се потапя той.

А Путин за половин вековното руска окупация?

По време на тази руска "окупация" българският народ живееше добре и държавата имаше икономика.

Е, самолетоносачи не сме потапяли, но завръщащи се от Румъния стратегически бомбардировачи - да, и то вече беззащитни - с повреди или без джепане. Та за това са ни бомбили, отмъщението е гадно, но сами сме си го предизвикали. И забележи: сваляли сме самолети, които са помагали на руснаците, ако руснаците са имали по това време толкова добра авиация, щяха да ни отмъстят още по-жестоко, просто сме били късметлии поради тяхната изостаналост.

someone

очаквам да се извини.

Истината е че тия бомби са спрели войната. И са спасили много човешки животи. Япония е имала избор, но не го е направила , дори и след първата бомба?

Шило

Истината е, че тези бомби са имали друга цел- изпробване и демонстрация на сила. Истината е, че към август на 1945г. Япония не е имала никакви съпротивителни сили. Американците са ги подпукали на островите, а СССР е била вече разбила "славната" Квантунска армия. Истината е, че Япония не е имала никакви ресурси за водене на война. Тези бомбардировки са били безсмислени.

любопитно ми е , какво би писал днес, ако япония вместо да съсипе пърл харбър , бе съсипала някой руски град и военна база ,и руският отговор е същият като на янките.

Те и германците нямаха съпротивителни сили, но колко им струваше на СССР удоволствието да са първи в Берлин? Говоря само за операцията в Берлин? А Япония е многомилионна страна с повече население от Германия, крайно фанатично, патриотично, а американците са били далеч от главните острови.

Истината е,че войната щеше така или иначе да приключи всеки момент... Но,за да успеят да надпреварят СССР която местела дивизии за да почне да пердаши и Япония,хвърлили атомните бомби! Затова и ги хвърлили вълху населени места,а не върху боеви части... Иначе,какъв бил проблемът да поканят една делегация на някаква пустиня и да им покажат там какво ги чака,ако не капитулират??

Че войната щеше да продължи с нова невероятна сила и ядрени бомби между изтока и запада.

СССР кога ше се извини

обмислят първо на кого , щото списакът е дълъг като бам!

СССР обяви фалит и е заличен от списъците на държавите.

Нерушимия СССР?

Американците да се извинят?! Е това ще е събитие нечувано.

Поклон пред жертвите на тази война. А сулъо и пулъо никога да им се търси мнението за това дали е трябвало или не да се хвърлят бомбите. Не си хабете времето за неща които се решават от големите.

Отвратително деяние продиктувано и от болно желание за отмъщение и наранена гордост. Не извинение трябва, а разкаяние, а такова няма и никога не е имало. Масовото убйство е политически напълно оправдаено за САЩ, геополитеичексите цели са постигнати. За такова нещо неможеш да се извиниш!

Масови убиици са руснаците. Катин, Украйна, Финландия...

Шило

Айде, пак трябва да се учим на история...Украйна и Русия са били една държава до 1991г. , бе!

приятелче, доста емоции влагаш, но виждам че знаеш малко ... не ме разбираи погрешно, атомните бомби над хирошима са уясно и отвратително деияние, аз сум сущо на това мнение. но сум слушал хора, ветерани от тогава, много забележителни личности които са ми разказвали за тези субития от пурво лице - петер сцотесе иии, на 9з беше човека, бил е военен разузнавач, освобождавал е от нацистите холандски патриоти (комунисти даже!), бил е парашутен десанцхик, бил се е с фашистите ... забележителна личност! един от много, ил по-скоро малкото останали живи от тогава. бил е натоварен през 19ч5 на краицера "виргиня" да отиват да правият десант в жяпония ... когато пресидента труманн заповиядва за бомбата ... ако искаш ще ти разкая ... но без простотии и псувни ако може и ... без да бурзаш с оценките за неща, хора и сабития които не познаваш, ок?! *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

Разказвай приятелче, всяка история за най-голямата война в историята на човечеството, особенно от първо лице е любопитна. Емоции не влагам, щях да влагам ако семейството ми беше родом от Хирошима или Нагасаки. Просто наричам нещата с истинските им имена.

А Защо не попитате, кога руснакът ще ни се извини за зверствата, понесени от него? Американите и японците отдавна са се помирили. Кога Руснакът ще ни се извини?

за това, че предаде България през 1989 година въпреки 45 годишните обещания, че ще я пази?

Руснакът изнесе всичко, което е имала България. Докара ни развратния си мироглед. Унищожи българското у българина.

казва се "причинени от него", а не "понесени от него" в смисъла, в който си искал да го кажеш ( не че е истина), Ето какви ниско интелигентни, глупави хора пишат тук доста често в защита на някои възгледи и партии. И още - внимавай как се изразяваш, че ще ти спрат плащанията

Когато трола няма какво смислено да каже, или се хваща за запетайките, или праща опонента си да си пие хапчетата.

Азиатците са като комунистите - безпардонни. Извинявай - тази думичка им е непозната.

Шило

Май са повече тези, които не искат да я използват. Не ти ли се струва, че е така?

по безпардонни от янките няма

Май не си наясно кой на кого и за какво трябва да се извинява според тази сатия и събитията , за които се отнася.

американските фашисти обичат да пускат бомби

Плахо да попитам - Японците извиниха ли се? Толкова зверства и безобразия са извършили през въпросната война?

зверства причиняват американците

Прав си да попиташ... Зверствата на Японците в Китай са малко коментирани но те бият дори това което нацистите са правили.... Но мисля че Японците се извиниха... не беше толкова отдавна много направиха... поправете ме ако бъркам

Харесва ми духа на статията.Рядко харесвам статии на DW,но този път съм напълно съгласен с автора Александър Фройнд.

Някой да иска да попадне в японски концлагер от онова време?? Където могат да му резнат главата за всичко?

Шило

Така е! Въобще, войната е мръсно нещо. Меко казано.

какво sorry какви пет лева... Нека модерна Германия да върне живота и мечтите на милионите избити ( изтребени) или американците да върнат към живот изпарените в Хирошима и Нагазаки ... то ако ставаше с едно сори ... по тази логика дай да остъклим северна Америка и след 10 одини да им кажем " оооо, сори ама ... То си е за ваша сметка" Кретенизъм на N-та степен.

Благодарение на тази бомба, втората световна война не се изроди в ядрена война с фатален за всички край.

Доживяхме... да благодарим за бомбите... да поставяме паметници на онези, които са ги пускали... Няма страна без грях. И авторът е прав, че грешките трябва да се признават и да се иска прошка.

Япония дали се извини на жертвите поне в Пърл Харбър? Хайде стига вадили скелети от историята. По-важна е поуката.

Защото използването на ядрено оръжие бе престъпление, което не може да бъде оправдано с предполагаемите още много невинни жертви и с продължаването на войната в тихоокеанския регион, ако САЩ не бяха хвърлили двете атомни бомби. Това е гледната точка на автора. А каква е гледната точка на американските майки по-онова време? Политическия цинизъм след 71 години продължава. Главния виновник е япоснкия император. Той трябва да се извинява. Два пъти са го предупреждавали преди да хвърлят бомбата. Той си мълчал. Изводите трябва да си ги правим сами.

По погрешка ти сложих минус!!

И аз бях подведен от соц пропагандата, но като научих какви са ги творили японците в Корея, Китай, Индокитай и по тихоокенасите острови нещо мнението ми се смени на "Кво и на тия им се е разминало само с две атомни бомби! Това е било едно много добро начало. Напалма не е ли бил измеслен тогава за довършване на делото?"

За кое? Пърл Харбър?

Било е война, и японците са извършили по големи престъпления. Колко хора са изклали на континента?

САЩ да кажат sorry ? Такова ЧУДО НЯМА , няма и да има !!!!

sorry- в "американския език" такава дума няма.

Коментари - Поне едно ”sorry” няма ли да чуем след цели 71 години? | Днес.dir.bg

Поне едно ”sorry” няма ли да чуем след цели 71 години?

Германия се извини за зверствата на националсоциализма и се помири със съседите си. Дали и Барак Обама, който ще ходи в Хирошима, да не повтори паметния жест?

Обратно в новината

Коментари - Поне едно ”sorry” няма ли да чуем след цели 71 години? | Днес.dir.bg

Коментари

Абе sorry няма да чуят япончетата...Но поне може да им се размине един Fuck the Japan! Ако я няма Виктория Нулата:)

Веднага си личи, че статията е от Дойче Веле, която си е пропагандна машина. Партията в която влиза Хитлер е била наистина националсоциалистическа. И той влиза в нея като агент! Като взема власта първите избити са социалистите и лявото крило в самата партия. Примерно около 1000 човека. В концлагерите отиват точно комунистите. Чак в последствие и евреите. То те са живели на комуни от където е името комунизъм, така че те може да са били комунисти. Но Хитлер на първо място се бие със социалистите и комунистите. Така че зверствата започват срещу тях, а не "зверствата на националсоциализма". После иди обяснявай, че западните медии не лъжат и манипулират. И единствената суперсила САЩ. А за някои не по-малки сили са Русия, Китай и други. Може би защото командват Германия и затова за тях те са суперсилата.

Абе то като се е почнало, май всеки народ трябва да се извини на всеки. Всеки народ все в нещо е онеправдавал друг народ. Ако погледнем назад в историята, извиненията трябва да започнат още от началото на човешката цивилизация. Наскоро в Ютюб гледах един клип, който показва как държавите и техните граници са се променяли още от древността до наши дни, как нови държави са възниквали, а стари са били завладявани. Направено като анимация, в която се вижда как държавните граници се местят постоянно. На клипче изглежда интересно, обаче реално поне около 80-90% от всички тези движения на границите, даже и най-малките, всъщност са били винаги съпроводени с касапница... И това е само част от историята на човечеството, има и много други касапници, които не са били причинени от преместване на държавни граници. Всъщност в цялата история на човечеството няма нищо "героично", "славно" или "велико"- цялата история на човечеството, основно представлява една непрестанна касапница- безкраен списък от войни...

избиха кореното населени на един континент без д аим мигне окото та за 2 грда ли ще се извиняват... ще..ама друг път...

САЩ са преселници от целия свят - така че като казваш избиха имай предвид че и много руснаци са бягали натам...и те са избивали

Каубоите доят крави в Австралия, колега.

А кой изби коренното население на Аляска?

В историята има много гноциди, които не са признати за такива. Този е един от тях!

Да бяха пуснали и 20 тина бомби над СССР,щяха да ни отърват за винаги от злото на земята

Шило

Хахахахах, нямало как да стане. И помисли малко защо.

Не бъди толкова сигурен

остави го бе. това са простотии.

Не било възможо, иначе Чърчил след капитулацията на Германия предлага съюзниците да сеобърнат към чичко Сталин, ама му обяснили че тая нЕма как да стае!

европедали щяха да бъдат набучвани на кол, или газени под вериги на танковете на Червената армия!! А червата им щяха да са навити по гъсениците на руските Т-55, Т-62 и Т-64....Защото нищо не е могло да спре съветския танков юмрук в Западна Гейропа...

Лицемерието на американските политици респективно и на техните господари от икономическите кръгове е отдавна известно. Тия просто са нагли и безочливи експлоататори и нищо повече. Няма да се извини много ясно.

Победителите никога не се извиняват. Само на тях им се извиняват. По това може да познаете кои са победителите от войните.

Янките да се извинят??? Това е вицът на столетието!!! Те никога няма да се извинят за милионите убити граждани по света, за десетките държави, превърнати в руини, за милионите бежанци по всички континенти, за лъжите и манипулациите, наречени евроатлантически ценности, за подготвяната в момента нова световна война, която ще унищожи милиарди хора и ще разруши планетата. Това не е присъщо за тях. Те са варвари, непознати в човешката история!!!

Червена подлого, ако не бяха американците, до сега щеше да си под управлението на Съветския ботуш. Американците дойдоха и освободиха Европа от нацизма миризливецо, набий си го в тъпата глава!!!

Те така и ни освободиха от нацизма, бомбардирайки София и други градове...

Много неграмотни се извъдихте бре, не ходите ли на училище,,,

Това в новите учебници по история ли го пише? Написани от издателска къща Холивуд АД. Г*з са спасили американците. Цялата черна работа на западният фронт я свършиха канадци, британци, ново зеландци и т.н. Янките превъзхождат другите само с едно - голямото си его.

Тези две бомби са очевиден геноцид. При очевидно свършила война да си изпробваш оръжията върху мирно население. ГЕНОЦИД

Вземи се ограмоти поне малко... Япония капитулира чак на 02.09.45г 20 дни след бомбите!

Никъде не съм писал за фактическата капитулация. Войната реално е била свършила, другото са официалности. Да избиеш толкова цивилни за да си тестваш оръжията си е геноцид.

Не. То ти вземи и се ограмоти. Още към края на 1944 японците влизат в контакт с британците и искат до обсъдят условията за предаване. Има го записано като точка от дневният ред в британският парламент.

Впрочем за Дрезден извинили ли са се? За София знам, че не са.

Москва извини ли се, че е направила Берлин на решето?

Берлинчани какво са правили в Сталинград, Ленинград, Киев, Варшава? Каквото са търсили, това са намерили. Съветската армия просто ги е изпратила до дома им.

Нито пък за Враца.

А кога Русия ще се извини за това как ни напада в гръб докато се бием с гърците и ни дава после под Византийско робство на тях след като опожарява цял Дръстър? КОГА?

Шило

Последно- това руснаци ли са или украинци? Че Светослав е бил княз на Киевска Рус, ама много противоречия има за това, предците на кои са били там.

Това ще ми отговориш ти като ми кажеш кога е създадена Русия и на колко години е тази държава.

По-скоро ще построят там паметници на американските летци, убити от японските камикадзе. Ако не са го построили вече, не съм запозната.

Обама няма за какво да се извинява! Каквото потърсиха японците в Пърл Харбър, го намериха в Хирошима и Нагасаки! Поддържаха фанатично император водещ ги към гибел и стигнаха до гибел! Въпросът е къде ни водят "нашите" лидери (ЕВРопЕЙСКИТЕ) ?!

Помня, че преди време имаше документалка за това как администрацията на Рузвелт е знаела за атаката, самите японци са ги предупредили дни преди това, но американците не са предприели нищо, за да имат повод да излязат на Тихоокеанския фронт, където всъщност са имали много повече интереси.

Да не говорим, че е имало наложено практическо ембарго на Япония да купува суровини от целия тихоокеански басейн. Провокирали са ги и са знаели, че тактиката ще проработи.

Японците са предупредили САЩ че ще ги нападнат?!?!?

СССР обяви фалит и е заличен от списъците на държавите.

Нерушимия СССР?

По-голяма е вероятноста американските империалисти да накарат японците да им се извинят, че са препречили пътя на атомните бомби.

Посещавал съм мемориала в Хирошима и по мое мнение, ако не се просълзиш поне, не си човек. Мащабите на това военно бедствие са невъобразими. Наистина, направено е, за да въздейства на посетителите, но само осъзнаването, че всичко това наистина се е случило, те сграбчва за гърлото и не те пуска с дни. Но историята я пишат победителите и авторът на статията трябва да е ужасно наивен, ако сериозно очаква някой да се извини. Нито Обама ще го направи, нито Абе, нито Израел на палестинците, нито Ердоган, заради арменския геноцид. Абе, между другото, е арогантен националист и про милитаризацията на Япония, заради което е и много критикуван от самите японци. Само преди дни имаше големи протести срещу тези му напъни. А пък извинението на Германия, винаги ми е звучало малко като "аре, нали накрая ви се извинихме, какво повече искате". Едно голо "сори" нищо не променя.

Бля, бля, бля! Ти защо не започнеш да се извиняваш пък да видим дали нищо няма да се променив живота ти?

Аз като сгреша, винаги се извинявам, но в случая няма за какво. А ти просто минаваш или...?

Най-много се впечетлих от възхищението на лекторката пред дърветата Феникс. Изобщо целият комплекс е адски въздействащ.

Тази бомба е спряла и чичко Сталин на средата на Европа.

Шило

Чичко Сталин е бил спрял още през м. май. А, и още нещо- тази бомба е била носена от тежък бомбардировач, не особено бърз. Не мислете, че е било лесно да бъде пренесена и пусната където и да е. И другото- било си е доста време да се изработи нова. Не да се изобрети, а да се изработи.

кой казваш е спрял чичко Сталин? Съвестта му ли? :))))

Не само че не са бомбардирани военни обекти, а цивилни такива, но и времето на пускането на бомбите умишлено е избрано, за да има възможно най-много жертви - деца са отивали на училище, възрастни -на работа и т.н....

глупости на търкалета. ако са били в училището или вечерно време са спели са щели да оцелеят ли? Абе кой ви плаща за тази простотии?? Явно нивото на Савушкина 55 много е паднало.

тъпако, точно така е изчислявано времето на детонация, за да има максимални цивилни щети....свали розовите очила човече....заблуден си

Напротив, не са глупости. Точно по това време хората от околностите са пристигали на работа в самия град. Хирошима е оградена от хълмове, а предградията са скътани между тях.

КОГА АМЕРИКАНЦИТЕ ЩЕ НИ СЕ ИЗВИНЯТ НА НАС БЪЛГАРИТЕ ЗА БОМБАНДИРОВКИТЕ НАД СОФИЯ, ЗА ЖЕРТВИТЕ И РАЗРУШЕНИЯТА?

когато вие се извините за това че дойдохте на континента ни и избихте индианците.

Бе аз когато ходих в САЩ и видях много индианци там - живи и здрави си бяха всичките, даже си имат пълна автономия в резерватите. Умрели и избити не видях.

Когато американците са бомбардирали София, България е била съюзник на врага им във Втората световна война. Или това за теб няма значение?

Кого реално сме заплашвали в този момент? Американските деца? Стига с този мазохизъм, гледайте реално на нещата!

Бомбардировките на София са били предназначени предимно за цивилното население. Да, мисля, че има значение. Мисля, че след като и 70 години по-късно САЩ не съжаляват, то значи те харесват унищожителните си действия, даже означава, че все още ни възприемат като противник. То си личи и от начинът, по който унищожиха армията ни, настаниха си бази тука, командват ни и прочие.

бе ние ли обявихме война на щатите , или те на нас?

на тях и веднага навлязохме на 500 км навътре от общата ни граница

Ти пък... Те паметник си направиха.

Истината е въпрос на гледна точка: ако питате американците, по чисто лицемерен почин и в стила си те биха отговорили че няма за какво да се извиняват, донесли са им демокрацията.

А ти ако беше питал японския император Хирохито какво мисли по въпроса щеше да ти стане ясна истината. В интервю пред американски журналисти какво мисли за атомните бомби той отговорил с една популярна японска фраза: "Шиката га най". Което в превод означава: "Нищо не може да се направи". Тоест, така ни било писано, като ще падат атомни бомби, да падат, съдба, карма. Подобен израз съм чувал че имат арабите, само че те казват: "Ишаллах!" - тоест каквото е рекъл Аллах!

Сори няма да чуете нито от мене, нито от Обама, но пък може да видите повторението, което ви готвим. Тоя път обаче няма да са само 2 броя и няма да са по Хирошима и Нагазаки.

Всъщност японците са били готови да капитулират месеци преди август '45, като единственото им условие е било да си запазят императора, което за тяхната култура има огромно значение. Янките, въпреки че твърдят, че бомбите са пуснати с цел предотвратяване на военните действия и ненужни жертви, са имали пълната възможност да спрат войната още март-април. Да припомним и че СССР не е бил официално във война с Япония, като е имало договорка м/у руснаци и американци СССР да се включи във азиатския театър 90 дни след края на войната в Европа, което се пада на 9-а август - съответно ден и три дни от пускането на бомбите. Янките ги е било страх, че джапанките е можело да се предадат на руснаците, каквито проучвания те са правели от началото на 45-а година.

Сори, ама това просто не е вярно. Ако японците са били готови да се предадат, нямаше да има Нагасаки, щяха да се предадат веднага след бомбата над Хирошима. Истината е, че американците са се готвели да пуснат и трета бомба, но японците (най вече военните, генералитета на армията) този път са се уплашили че може да гръмнат над Токио и императорския дворец и да убият императора-слънце. Затова са се предали. Просто и ясно.

защо още първата не я пуснаха над двореца?

Анхела Меркел, Барак Обама и Бай Борисов решили да видят кой е най-добър в стрелбата с лък. Застанал един човек с ябълка на главата и пръва по него стреляла Меркел. Стрелата се забила право в ябълката. - Ай'м Мекел! - казала гордо тя. Втори стрелял Обама. И той улучил ябълката и казал: - Ай'м Обама! Бай Борисов се прицелил, стрелял, и: - Ай'м сори!

Един сравнително балансиран текст, който трудно се въприема по нашите ширини. Но и аз не съм съгласен, че предотвратяването на поне 1 милион допълнителни жертви само от американска и кой знае колко още жертви и страдания от японска не било важно. Ако не уважаваш живота на другите, и то със стотици хиляди и милиони, аз не уважавам теб, колкото и високо сам да се поставяш.

Обама в крайна сметка е представител на нация,изградена на два основни принципа - агресия и сребролюбие,кой би очаквал от такива хора извинение и разкаяние за престъпленията им...

Налазили ни от Питерската Савушкина! Дори Людмила ви го каза.

Хахахахахахаха! Поне декларацията за независимост да беше прочел! Или пък примерно нещо за войната Север-Юг??? Мале направо се изложи много!

Аман от опити да се спаси Евродебилизмът с измислени пиар акции и лъжлива информация за нейните "лидери"... Я ни посочете,кога,къде и как точно Германия "се извинила"?? Истината е,че германцине отказват упорито да се извинят като държава!!Винаги "съжаляват",но не се извиняват!! Това е и причината,преди няколко години в гръцкия град "Калаврита"(един от стотиците в които немците са колили и изгаряли живи жени и деца и са изкормвали бременни жени)където присъствал немският посланик за да "съжалява",за малко да бъде линчуван,защото потомците на жертвите изрично поискали да се извини и отказал твърдо!! Айде,време е да се спре с изопачаването на фактите от европрестъпните гниди!!

Къде го фюрера? Нещо се покри в тези Епични дни.

dionisiosd@yahoo.com

Сигурно отиде да вдъхне кураж на бандеровците в Украйна.....

А вие, гърците извинихте ли ни се на нас? За предателството в Балканската война и избиването, прогонването и отнемането на имуществото на нашите сънародници? За първия концентрационен лагер в Европа на о. Трикала? За изтезаваните и убити, включително деца? За непризнаването на българската народност в Гърция? За изселените насила от България турци, само за да излъжете света, че ние сме жестоките?

dionisiosd@yahoo.com

Да-достоверна информация..... "О. Трикала" викаш...Погледни картата...:):)))))) Не,че отричам сверствата на гръцката държава(която между другото по онова време се управлявала от политическите предци на евровасалските партии),но мислиш ли,че единствените ангелчета на тази земя,сте българите и по онова време не сте клали?? За Втората Световна и окупацията на Северна Гърция,нещо да кажеш?? Когато освен плячкосването,нацистките "Лукови" гниди с черните униформи-колили населението и изпращали еврейте в лагери??

Шило

Остров "Трикала"? Не бях го чувал. Виж,ь в областния център Трикала съм бил. На път за Метеора.

За нас е важно, че имаме не едно "конграчулейшънс!"

А Япония кога ще поиска извинение за Пърл Харбър?...Също, когато комунистите у нас коленичат и си посипят главите с пепел, за да помолят прошка...!

САЩ ше се извини само ако в извинението има пари до които не могат да се докопат с война и оръжия - справка Китай. Чернушко носеше китайски народни дрехи, кланя се до земята и подскачаше като пингвин около китайският президент. Защо? Еми щото в Чайна има кинти, държат американски ценни книжа и не могат да ги атакауват та да си ги вземат!

Е НЕГОВОТО БЕЗСМИСЛИЕ.

Справка: България след 1944 г.

Обама трябва тук да дойде да се извини, че ние не сме потопили американски самолетоносачи , но в софия загинаха 4208 мирни граждани преди 72 години!!!

Иванушка, пожелавам ти първо да се качиш на един американски самолетоносач от онова време и после да напишеш дисертация как се потапя той.

А Путин за половин вековното руска окупация?

По време на тази руска "окупация" българският народ живееше добре и държавата имаше икономика.

Е, самолетоносачи не сме потапяли, но завръщащи се от Румъния стратегически бомбардировачи - да, и то вече беззащитни - с повреди или без джепане. Та за това са ни бомбили, отмъщението е гадно, но сами сме си го предизвикали. И забележи: сваляли сме самолети, които са помагали на руснаците, ако руснаците са имали по това време толкова добра авиация, щяха да ни отмъстят още по-жестоко, просто сме били късметлии поради тяхната изостаналост.

someone

очаквам да се извини.

Истината е че тия бомби са спрели войната. И са спасили много човешки животи. Япония е имала избор, но не го е направила , дори и след първата бомба?

Шило

Истината е, че тези бомби са имали друга цел- изпробване и демонстрация на сила. Истината е, че към август на 1945г. Япония не е имала никакви съпротивителни сили. Американците са ги подпукали на островите, а СССР е била вече разбила "славната" Квантунска армия. Истината е, че Япония не е имала никакви ресурси за водене на война. Тези бомбардировки са били безсмислени.

любопитно ми е , какво би писал днес, ако япония вместо да съсипе пърл харбър , бе съсипала някой руски град и военна база ,и руският отговор е същият като на янките.

Те и германците нямаха съпротивителни сили, но колко им струваше на СССР удоволствието да са първи в Берлин? Говоря само за операцията в Берлин? А Япония е многомилионна страна с повече население от Германия, крайно фанатично, патриотично, а американците са били далеч от главните острови.

Истината е,че войната щеше така или иначе да приключи всеки момент... Но,за да успеят да надпреварят СССР която местела дивизии за да почне да пердаши и Япония,хвърлили атомните бомби! Затова и ги хвърлили вълху населени места,а не върху боеви части... Иначе,какъв бил проблемът да поканят една делегация на някаква пустиня и да им покажат там какво ги чака,ако не капитулират??

Че войната щеше да продължи с нова невероятна сила и ядрени бомби между изтока и запада.

СССР кога ше се извини

обмислят първо на кого , щото списакът е дълъг като бам!

СССР обяви фалит и е заличен от списъците на държавите.

Нерушимия СССР?

Американците да се извинят?! Е това ще е събитие нечувано.

Поклон пред жертвите на тази война. А сулъо и пулъо никога да им се търси мнението за това дали е трябвало или не да се хвърлят бомбите. Не си хабете времето за неща които се решават от големите.

Отвратително деяние продиктувано и от болно желание за отмъщение и наранена гордост. Не извинение трябва, а разкаяние, а такова няма и никога не е имало. Масовото убйство е политически напълно оправдаено за САЩ, геополитеичексите цели са постигнати. За такова нещо неможеш да се извиниш!

Масови убиици са руснаците. Катин, Украйна, Финландия...

Шило

Айде, пак трябва да се учим на история...Украйна и Русия са били една държава до 1991г. , бе!

приятелче, доста емоции влагаш, но виждам че знаеш малко ... не ме разбираи погрешно, атомните бомби над хирошима са уясно и отвратително деияние, аз сум сущо на това мнение. но сум слушал хора, ветерани от тогава, много забележителни личности които са ми разказвали за тези субития от пурво лице - петер сцотесе иии, на 9з беше човека, бил е военен разузнавач, освобождавал е от нацистите холандски патриоти (комунисти даже!), бил е парашутен десанцхик, бил се е с фашистите ... забележителна личност! един от много, ил по-скоро малкото останали живи от тогава. бил е натоварен през 19ч5 на краицера "виргиня" да отиват да правият десант в жяпония ... когато пресидента труманн заповиядва за бомбата ... ако искаш ще ти разкая ... но без простотии и псувни ако може и ... без да бурзаш с оценките за неща, хора и сабития които не познаваш, ок?! *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

Разказвай приятелче, всяка история за най-голямата война в историята на човечеството, особенно от първо лице е любопитна. Емоции не влагам, щях да влагам ако семейството ми беше родом от Хирошима или Нагасаки. Просто наричам нещата с истинските им имена.

А Защо не попитате, кога руснакът ще ни се извини за зверствата, понесени от него? Американите и японците отдавна са се помирили. Кога Руснакът ще ни се извини?

за това, че предаде България през 1989 година въпреки 45 годишните обещания, че ще я пази?

Руснакът изнесе всичко, което е имала България. Докара ни развратния си мироглед. Унищожи българското у българина.

казва се "причинени от него", а не "понесени от него" в смисъла, в който си искал да го кажеш ( не че е истина), Ето какви ниско интелигентни, глупави хора пишат тук доста често в защита на някои възгледи и партии. И още - внимавай как се изразяваш, че ще ти спрат плащанията

Когато трола няма какво смислено да каже, или се хваща за запетайките, или праща опонента си да си пие хапчетата.

Азиатците са като комунистите - безпардонни. Извинявай - тази думичка им е непозната.

Шило

Май са повече тези, които не искат да я използват. Не ти ли се струва, че е така?

по безпардонни от янките няма

Май не си наясно кой на кого и за какво трябва да се извинява според тази сатия и събитията , за които се отнася.

американските фашисти обичат да пускат бомби

Плахо да попитам - Японците извиниха ли се? Толкова зверства и безобразия са извършили през въпросната война?

зверства причиняват американците

Прав си да попиташ... Зверствата на Японците в Китай са малко коментирани но те бият дори това което нацистите са правили.... Но мисля че Японците се извиниха... не беше толкова отдавна много направиха... поправете ме ако бъркам

Харесва ми духа на статията.Рядко харесвам статии на DW,но този път съм напълно съгласен с автора Александър Фройнд.

Някой да иска да попадне в японски концлагер от онова време?? Където могат да му резнат главата за всичко?

Шило

Така е! Въобще, войната е мръсно нещо. Меко казано.

какво sorry какви пет лева... Нека модерна Германия да върне живота и мечтите на милионите избити ( изтребени) или американците да върнат към живот изпарените в Хирошима и Нагазаки ... то ако ставаше с едно сори ... по тази логика дай да остъклим северна Америка и след 10 одини да им кажем " оооо, сори ама ... То си е за ваша сметка" Кретенизъм на N-та степен.

Благодарение на тази бомба, втората световна война не се изроди в ядрена война с фатален за всички край.

Доживяхме... да благодарим за бомбите... да поставяме паметници на онези, които са ги пускали... Няма страна без грях. И авторът е прав, че грешките трябва да се признават и да се иска прошка.

Япония дали се извини на жертвите поне в Пърл Харбър? Хайде стига вадили скелети от историята. По-важна е поуката.

Защото използването на ядрено оръжие бе престъпление, което не може да бъде оправдано с предполагаемите още много невинни жертви и с продължаването на войната в тихоокеанския регион, ако САЩ не бяха хвърлили двете атомни бомби. Това е гледната точка на автора. А каква е гледната точка на американските майки по-онова време? Политическия цинизъм след 71 години продължава. Главния виновник е япоснкия император. Той трябва да се извинява. Два пъти са го предупреждавали преди да хвърлят бомбата. Той си мълчал. Изводите трябва да си ги правим сами.

По погрешка ти сложих минус!!

И аз бях подведен от соц пропагандата, но като научих какви са ги творили японците в Корея, Китай, Индокитай и по тихоокенасите острови нещо мнението ми се смени на "Кво и на тия им се е разминало само с две атомни бомби! Това е било едно много добро начало. Напалма не е ли бил измеслен тогава за довършване на делото?"

За кое? Пърл Харбър?

Било е война, и японците са извършили по големи престъпления. Колко хора са изклали на континента?

САЩ да кажат sorry ? Такова ЧУДО НЯМА , няма и да има !!!!

sorry- в "американския език" такава дума няма.