6140 евро бонус не мотивират покупка на електромобил, показва Podcast анкета
Чуйте Podcast новините по обяд, 10 януари 2022 г.
Обратно в новинатаКоментари - 6140 евро бонус не мотивират покупка на електромобил, показва Podcast анкета | Днес.dir.bg
Коментари
Според мен много по добре ще е, ако държавата подпомага закупуването и монтажа на малки, до 5-10 кВт фотоволтаични или други екологично чисти източници на електроенергия, от отделните домакинства. Ясно е, че по този начин значително ще бъде облекчена енергийната система на страната. Естествено, ще намалеят приходите на едрите производители, но правилният път е децентрализираното енергоснабдяване. Колкото е по-раздробено, толкова е по-малко уязвимо от природни или други катастрофални събития.
Господин Кирчо, ти да не си от Африка, случайно?! Само за трифазна мрежа ще са нужни 10-на милиарда, после говорим за покупка на електричка. Виж, ако за 6-7К евро, от мен , мога да си купя малка електричка за центъра, която да е 25 - 30 КВт батерия и се зарежда от нормалната мрежа - да, става!
Ганьо не ги разбира новите технологии , Ганьо само знае да псува от дивана докато се любува на 20 годишната кочина пред панелката на която е сложил газчица или е на дизел които крадне. Не може му се направи нови гънка на плоското мозъче ....
Все коментари от рода " Това което не мога да си го позволя , го отричам ". А ако имаш офис в центъра на София , живееш в къща и ти трябва втори автомобил в семейството , дали пък не е добра офертата.Дори и от " село " 300-400 км са напълно достатъчни за седмицата.Паркирането пред офиса в синя зона е чист бонус.А през уикенда ДВГ и накъдето видят очите. ПС.Поръчана е , чакам субсидията.
На сегашния етап покупката на електрокар у нас е почти безсмислено.Първо-цената е нереално висока.Второ-места за зареждане практически няма.Трето -огромната част от колите са уличници и това прави зареждането им невъзможно.Четвърто-ако имаш случайно гараж трябва да преработиш инсталацията в трифазна .мисия почти невъзможна ,за да можеш да захраниш зарядното с поне 10 квт.Това е необходимо за да заредиш кола с батерия над 60 квтч-среден и висок клас коли..Ако става въпрос за по големи батерии мисията става още по сложна.В момента почти няма кола на ток , която да измине София -Варна без зареждане особено на фарове и с работещ климатик.И като закъсаш за ток, спасението е репатрак, а иначе и туба гориво ти решава въпроса.
Реално гражданите няма да усетят цялото това облекчение от 6140 евро. Ще се намерят пак посредници както беше преди за парите за енергийна ефективност при ремонт вкъщи.
Добре е тези пари да се дават на хората, за да предадат старите автомобили. Иначе така гласувано да се дават на фирмите няма смисъл. Все пак целта е да не се карат стари замърсяващи коли. Процедурата- връщаш колата- държавата ти плаща 6200 евро по сметка!!!
И без пари ми дават електромобил предвид ниските му функционални възможности (непрекъснат пробег) - тц, ще откажа. Може би след 5 години, когато гарантират поне 1000 км без зареждане ...
6140 Евро мисля ,че не е достатъчно имайки предвид цените на ел. автомобилите. Трябва цената да е съизмерима с цената на подобен клас автомобил с ДВГ или поне близка до нея.
Тоз Киро Харварда голем тъпунгер ще се окаже...За смях стана с идеята си за завод за електромобили,за да угоди на пребоядисания Домусчиев?! Щял да продава бройката за 20 00,0 евро- бонуса 6140 евро= продажна цена от 13900 еврони?! Абе Киро,абе олигофреньо..кой нормален българин ще даде толкова много пари за тоз таралясник,след като само за 10 хилки може да си купи чистак нов мини модел Пежо,Рено,Киа,че и Фолксвагенче!? Ами къде ще го зарежда ел.мобиля- на къра ли!? Разлюбих го тоз Киро- само белите зъбки и сладките трапчинки не са достатъчни бе овен надут! Требе и пипе под гривата да имаш!
В Европа в момента около 15% от продаваните нови автомобили са 100% електрически (за хибридни няма бонус). С 12000лв бонус, може да се очаква, че и в България около 15% от новозакупените автомобили биха били електрически. При пазар от 25-30,000 нови автомобила в Бългрия, тази мярка ще стигне до 3-4,000 човека. Трябва да има и подпомагане за закупуване на електромобил на старо от хора с по-сромни възможности. Законотворците ни да прочетат правилата и законите в Германия, Франция, Италия и другите нормални държави, а не да творят правила, обслужващи банките и търговците. Да не говорим, че в Европа този еко-бонус по принцип е ограничен за автомобили с относително ниска цена - обикновено до около 45,000€. Това кара и търговците да смъкнат цените на тези коли. В България базовата цена на електромобилите е съществено по-висока от базовата цена (т.е. без еко-бонус) на същия електромобил в друга европейска държава. Тук търговците на коли те насърчават да си купуваш кола с ДВГ, защото после разчитат на приходите от поддръжка. Електромобилите нямат такава поддръжка и това е неизгодно за търговците. Затова и така надуват цените на електромобилите - за да откажат хората от покупката на такава кола.
Нещата за мен са абсолютно очевидни. Дори да ми подарят електрическа кола ще я откажа. Първо-няма къде да се зарежда. Второ-и да има къде, на всеки 350 км да зареждаш 8 часа е лудост. Трето-цената на тока ще става все по-непосилна. Навлизаме в средновековие, даже го нарекоха "новото нормално". Ако стане невъзможно да карам обикновената кола, качвам се на трамвая както по соца и забравям доброто старо врема. Светът се управлява от престъпници, като винаги е било, просто сега минават всякакви граници. Проблема сме им ние, не колите.
Ти на колко дена си зареждаш мобилния телефон? И какво ще ти пречи ако нощем докато спиш, колта ти се зарежда? Всеки ден ли изминаваш по 350км?! Впрочем, такситата в Европа масово започнаха да стават електрически - нищожни разходи за експлоатация и поддръжка. Идеално за такива, които изминават до 300-400км на ден.