С фонд от 365 000 лв. Лидл България ще финансира граждански проекти през най-голямата си социално отговорна инициатива "Ти и Lidl за нашето утре". Сумата беше събрана, след като в периода от 18 септември до 18 октомври компанията отделяше по 5 ст. на всеки касов бон в магазините си в страната. Така, общият фонд в подкрепа на местните общности за шестте издания на програмата, възлиза на стойност от близо 1,3 млн. лв.
"Обединени от добра кауза и със светъл дух, хората могат да постигнат необикновени неща. Затова още от самото начало създадохме "Ти и Lidl за нашето утре" с идея ние като отговорна компания да изпълним своя ангажимент да допринасяме за по-пълноценния и качествен начин на живот на хората в България, като подкрепим стремежите на местните общности към едно по-добро утре. Тази наша инициатива беше новаторска по идея и мащаб още при създаването си и се доказа като движеща сила за промяна - влиянието ѝ се разпространи в цялата страна и обхвана над половин милион души. Искрени благодарности към нашите клиенти, които вярват в каузата за едно по-добро утре, което градим заедно, и ни помагат да продължаваме да подкрепяме вдъхновяващите граждански идеи - просто докато пазаруват в Lidl", каза Милена Драгийска, изпълнителен директор на Лидл България.
Инициатива на Лидл България бе трансформирана в началото на лятото след мащабно проучване на нагласите и нуждите на местните общности и неправителствените организации. От тази година Lidl надгради програмата с нови тематични области с фокус върху актуалните потребности на обществото - като категориите #BeActive (насочена към насърчаване на активния начин на живот и гражданската активност), #BeFair (насочена към преодоляване на социалните неравенства) и #BeVocal (подкрепяща качествени журналистически и медийни проекти, свързани с важни социални теми). Останалите две области са продължение на вече съществуващи - #BeGreen, свързана с опазването на околната среда и #BeLocal с фокус култура и опазване на историческото наследство.
Трансформацията на програмата отразява идеята на компанията да даде поле за изява на проактивни идеи на повече и по-различни групи участници, с което да подкрепя граждански сектор още по-успешно. Затова е разширен и достъпът до програмата - участие вече могат да вземат не само неправителствени организации, но и младежи между 14 и 18 години, както и медии и журналисти.
Кандидатурите по програмата ще бъдат приемани до 28 октомври чрез попълване на онлайн формуляр на новата платформа, създадена с цел да служи за пространство за диалог между всички заинтересовани лица. Комплексния процес по оценка ще се проведе в периода ноември - декември, а през януари ще бъдат обявени одобрените проекти. Те трябва да бъдат осъществени до 12 месеца, а максималният размер на сумите за финансиране ще бъде както следва: за граждански организации - до 15 000 лв., за регионални медии - до 7 000 лв., за журналисти - до 3 000 лв., а за младежки групи - до 5 000 лв.
Цялата информация с актуални новини, условия за кандидатстване, както и успешни примери от вече осъществени проекти, може да бъде открита в онлайн платформата на инициативата.
Материалът е предоставен от Лидл България.
НАЙ
Пуснаха епизод 5 от сериала със записите, този път и с гласа на Атанас Атанасов
НАТО с декларация, позволяваща на Украйна да използва западни оръжия за удари по Русия
Внезапно почина главният редактор на "24 часа" Борислав Зюмбюлев
Радев поиска депутатите евроатлантици да се подпишат, че биха воювали за България
Кремъл: НАТО е в пряка конфронтация с Русия
НАТО с декларация, позволяваща на Украйна да използва западни оръжия за удари по Русия
Радев поиска депутатите евроатлантици да се подпишат, че биха воювали за България
Пуснаха епизод 5 от сериала със записите, този път и с гласа на Атанас Атанасов
Кремъл: НАТО е в пряка конфронтация с Русия
Столтенберг в София: Живеем в по-опасен свят и НАТО трябва да реагира, но целта е мирът