30 от 121 локомотива в БДЖ са в добро състояние, пламналите машини без ремонт от 40 г.
Нови машини ще бъдат доставени едва в средата на 2024 година
Обратно в новинатаКоментари - 30 от 121 локомотива в БДЖ са в добро състояние, пламналите машини без ремонт от 40 г. | Днес.dir.bg
Коментари
Една глупост казана от невеж ръководител ,,локомотивите за 40 години не са ремонтирани,,се повтаря от още по невежи журналиси.На локомотивите са правени всички видове ремонти ,включително и капитални ,но с писмени разпореждания от началниците ремонтите са били не по правилниците и не от тия ,които могат а от тия , които ще се ,,отчетът,,!
Изгарят нови мотриси и вагони на упражненията на пожарникарите, а старите брички ни возят
Само държавата да има право да вози товари Само държавата да ремонтира вагоните и релсите.
ти в държавен сервиз ли си поддържаш колата?
А помниш ли кой всъщност построи железницата в България? Или всичко в България започва от бай тошо? Помниш ли каква беше скоростта на парните локомотиви и колко време им трябваше на другарите да достигнат тази скорост???? А помниш ли как фалира държавата два пъти и вървеше уверено към трети фалит?? Ами така става дядо-като раздаваш парите наляво и надясно без да очакваш каквато и да било възвръщаемост и без да се интересуваш откъде ще дойдат парите. Понеже като 70-годишен би трябвало да можеш да четеш-за разлика от сегашните дето ако не е написано в интернет значи не съществува-я се разходи до библиотеката и потърси публично достъпните архиви на бкп. Та там има едни доклади относно цитирам: Тревожното състояние на българските държавни железници и причините за честите аварии. Край на цитата. Та така дядо.
Нямам абсолютно никакъв спомен за два, три, пет или десет фалита на държавата поне в периода 1960-1989 година откогато имам някакви спомени. Родителите ми бяха безпартийни, счетоводители по професия. А тогава икономистите вземаха сравнително малки заплати. Но никога не усетих никакви въображаеми фалити. През коя година бяха тези "въображаеми" фалити, че да ти кажа какво е било построено през тази година в моя голям град? Щото точно когато Христо Христов твърди по Бенете за някакви фалити, в града ни се изграждаха нови училища, спортни зали и многобройни подлези на булевардите. Питам те, а откъде пари щом сме били във фалит? Как така хем във фалит, хем мащабно строителство на цели квартали и жилищни комплекси, комуникации. А за жепе ще ти отговоря. Бях на колела. Родителите ме водеха поне веднъж месечно при баба и дядо, на 100 км от моя роден град. Влаковете вървяха много бавно. Защото жепе линията не беше удвоена. И за да се разминат два пътнически и товарни влака по една и съща жепе линия, трябваше да се изчакват на перона в някоя малка гара, където се разминаваха. А жепе стрелките бяха механични, не автоматизирани и се задвижваха от стрелочници. В началото беше така. Пристигаш на гара Каспичан или Шумен, но насрещно движещият се влак още не е дошъл в гарата. И ти го чакаш да дойде за да се разминете с него и твоят влак да продължи напред.
Време е за Гинко Билоба! Аман от такива, които бяха затънали в мизерия и сега разправят, колко хубаво било в тази мизерия! После се сърдят на деца и внуци, че не искат да са като тях - в мизерия!
Време е да измислят някакво лекарство за мошениците и лъжците. Щото аз преди 1989 година никога не съм живял в мизерия. Както писах родителите ми бяха счетоводители, тогава им даваха малки заплати. Моята заплата си вървеше, като по закон божи на 25-ти всеки месец, цялата заплата. А не само част от нея както вземах при новите частници, при това фенове на партия ДСБ Мизерията я карам сега. Тогава си имахме всичко. Моите съученици бяха добре облечени, нахранени. Баща ми се пенсионира на 60 ГОДИНИ. И пенсията му стигаше да преживява. Сега дядовци на 64 още работят, ако изобщо намерят работа на тази възраст. Преди не съм виждал просяци, сега на всеки ъгъл са.
мнозина хора нямат, защото за това не се говореше нито пишеше никъде но това са безспорни исторически факти не е нужно да вярваш на някакви коментари в дир.бг разбира се, но можеш да се поинтересуваш и осведомиш.
Ако имаше някакви фалити в посочения период щях да усетя това. Съучениците ми щяха да го усетят. Нямаше да си купуват магнетофони, ролкови. Нямаше да си купуват нафтови печки и нафта за отопление, щото с това се топлехме през 70-те и 80-те години на 20 век. Бяхме забравили какво е това дърва и въглища. Само по селата ги използваха. Нямаше от училище през седмица да ни водят на екскурзии с автобуси, които плащахме от джоба си. Нямаше да си купуваме телевизори и радиограмофони. На хората нямаше да им бъде до плочите на Лили Иванова и Емил Димитров, които тогава бяха кумири за нас учениците. Нямаше мъжете да ходят масово на мачовете на Гунди и Котков. Стадионите се пукаха по шевовете. Нямаше да уча в чисто нова сграда на нашето квартално училище. Нямаше да построят голямата спортна зала в града ни и многобройните подлези. Айде малко да не ни правите на говеда! Обидно е някак си. Не ти си живял по това време, а аз нали така? О(бидно е да те правят на маймуна. Може да е била тоталитарна системата, не отричам. Но сега което не е било, не е било, Измислете нещо друго. Аз на кое трябва да вярвам, на това което лично съм видял и преживял? Или на това, което ми разправят постфактум, че трябва да съм преживял? По-малко наглост през Новата 2023-а, това ще пожелая на теб и другите.
дърто, държавата фалира още 1962г! и смени парите! после беше безкраен низ от купонни системи, режими на тока, на водата, опашки за кремвирши, с писъци за телевизори, вноски за коли, първа, втора, трета, четвърта и група от крайно нуждеещи се от жилище, бригади на лекари в ткзс, и какви ли не други соц глупости! а ти вероятно си живял в някаква друга реалност!
Ами явно ти си живял в друга реалност. Нещо си чул за 1962, ама съвсем погрешно и глупаво си го разбрал. СМЯНАТА НА ПАРИТЕ В 1962 ГОДИНА не се дъ;жи на фалит на държавата, а е свързана с парична реформа, (като деноминацията от 1999 година когато се сменяха 1000 левяа за един нов). Било е обмяна ная парите десет към едно или сто към едно. Кяато купувахме една баничка за 10 стотинки, билет за автобус по 3 и по 6 стотинки. Вода и ток бяха по 2-3 стотинки. Това след паричната обмяна от 1962 година. Това ли ти е ФАЛИТА? И НАЙ-ВАЖНОТО! Паите от 1962 година бжяха същите в 1989 година. Същите банкноти и стотинки. И в 1989 година можеха да се купят почти същите стоки на същите цени както в 1962 година. Имаше съвсем малки увеличения на някои стоки. Гляб Добруджа беше дълго време 26 стотинки. България-34 стотинки. ТОВА ЛИ ТИ Е ФАЛИТА? ПИТАМ ТЕ! Сега пътувашп ли с 6 стотинки билет? Това ли бепше фалита? 1962 година. Че точно тогава започна голямтоо стрОителство на новите квартали. С новите многоетажни блокове в моя град. Като е било фалит как е станало. С какви пари? Ти можеш ли да имаш празни джобове (фалит) и да купиш нова лека кола? Доколкото добре си спомням в 1962 беше довършен и пуснат и Кремиковци. Камо ли да има някакъв фалит в държавата. А за телевизори се чакаше само в началото. През 60-те години, когато още нямапе достатъчно производство, а много държави по това време дори в Европа все още нямаха телевизионни предавания. Когато обикалях магазините в 1989 година телевизорите стояха по рафтовете, хем от новите с транзистори и интегрални схеми вътре. Чакаше се за коли защото не произвеждахме, а ги внасяхме. НО НОВИ, А НЕ 20-ГОДИШНИ СТАРИ ТРОШКИ!
За жилищата много хора получаваха веднага, като строяха по тъй-наречения стопански начин, частни кооперации. Но апартаментите струваха по-скъпо, а наш Ганьо гледа винаги да мине по тънката тарифа. Да вземе нещо без пари, ако може. На далавера. И гледаха да вземат евтини държавни жилища. Освен това всред населението имаше мания за апартаменти. Повечето нови "граждани" бяха дошли скоро от селата с нужника на двора и ламтяха за апартаменти, а не за къщи както е сега. Та чакаше се, да. До 1960-65 година повечето население е по селата. Сетне наводни градовете. Като са искали жилища да се бяха върнали в селските си къщи, дето седяха празни. А за ученици, студенти и служители по бригадите в селското стопанство. Ами имаше богати реколти. Всичко се прибираше, И по магазините се продаваха наши български плодове и зеленчуци. НЕ СЕ ВНАСЯХА ДОМАТИ ОТ ТУРЦИЯ, КРАСТАВИЦИ ОТ ГЪРЦИЯ, КАРТОФИ ОТ ПОЛША И ПИПЕР ОТ МАКЕДОНИЯ. НИЕ ИЗНАСЯХМЕ ЗА ЕВРОПА, А НЕ ДА ВНАСЯМЕ чужди плодове и зеленчуци. Щото ръцете на днешния Ганьо са в задника му, та не може да си прозиведе най-основните плодове и зеленчуци. Ще ни се смеят сега германците и цяла Европа. Ами ще има бригади. Да оставят продукцията на полето ли? Домати, краставици, боб и пипер не се берат с машини. Имаше какво да се прибира, имало е бригади. Сега що няма бригади? Има ли какво да съберат бригадите?
Ако машината е Шкода , те са мн добра фирма. Шкода имат и милитъри производства. Въпросът е че явно или някой иска да фалира БДЖ , или просто некадърност и тъпотия.
Елате, батковци да ви повозя на скоростен влак Мадрид -Севиля. На места развива 308км в час според таблото, а иначе се движи с 250 км в час постоянно. Като наближи да спира намаля 80 - 40 км в час ...все едно че си на едно място.Удоволствие ,което с колата си не можеш да го постигнеш, защото ще се пребиеш по нашите пътища. Няма Т, Живков, няма Борисов, няма Путин. Печени испанци.
Хайде сега да купиш един такъв влак и да го подариш на железниците:))) След това да подмениш и инфраструктурата за своя сметка за да има по какво да се движи тоя влак.
Бай Тошо каквото е купил, тия нашите глупаци не могат даже да поддържат. Един ден сигурно ще останем без ток и вода, защото тия инсталации съм сигурен, че няма кой да ги поддържа. Пародия на държава.
Свърши времето на раздаваните без отчетно пари довели до два фалита на държавата по бай тошово време.
Нямаше никакви раздавани безотчетни пари. Напротив, държеше се сметка за всеки лев. Ходеха ревизори и се вкарваха хора в затвора за финансови злоупотреби и далавери. А не както сега, хем има кражби хем няма осъдени. Всеки вземаше това, което е заработил и което му се полага. Как точно е имало фалити, при положение, че по същото това време се изградиха училища, болници които ползвате и днес, детски градини и ясли, стадиони и спортни зали, жилищни комплекси, булеварди с пешеходни подлези.
бг железници са като лада в ерата на автономните коли .... само външно се водят коли и двете.... нишо не е наред, бързина, прави отсечки, тунели мостове, влаков парк....
имаме 28 областни града, между всички тях връзките трябва да са първо по магистрала второ със скоростен влак, движещ се по права линия през тунели и мостове. Това е в Западна европа от 100 г. Тук за 45 само открихме асфалта и жп превоза и до там, за 33 г не разбрахме, че само сме ги открили.... следва процеси на откриване, проектиране и строителство. Сиреч няма да стане и след 100 г...
Магистрала няма нужда да има чак между всички областни градове - само между някои. Но пътища в добро състояние трябва да има. Влакове - да, между всички областни градове трябва да има влакове.
просто ислам да си представи всеки българин, това което не построено за 45 и после за 33 г за колко време ше стане ПОДОБНО на това където бягат младите българи? сиреч НИКОГА! За това не си губете живота тук, емигрирайте, не е нужно да плащате за грешките на тези преди нас, НЕПОПРАВИМИ СА! стига илюзии!
Ако емигрирате, това ще бъде с еднопосочен билет. Не защото някой ще ви забрани да се върнете. Просто, ако решите да се върнете, това няма да стане в България, защото такава държава просто няма да съществува. И вие ще се върнете я в Гърция, я в Турция, Румъния или Сърбия, но не и в България. Природата не търпи празните пространства, а държавите още по-малко. Няма да имате никакъв друг избор освен да останете на запад и да приемете пожизнено тяхното гражданство и език. Просто ще бъдете като евреите преди основаването на израел. А по-точно като финикийците или шумерите, вавилонците и прочее несъществуващи днес държави. Разбира се никой няма дас ви пречи да станете сънародници в новите си държави, да живеете и умрете в тях след време. Да бъдат новата ви родина. Явно тази държава е била насила създадена от хановете и насила освободена преди 100 години. Населението й няма никакви амбиции и стремежи да живее на една територия и в една общност. Както и да развива и подобрява тази територия. Ганьо иска всичко наготово, като кукувицата да снесе яйца в чуждото гнездо.
Преди да се качим някой да ни вози с локомотив май трябва свещ да запалим да сме попаднали на един от тия 30 дето били ремонтирани.. Някой няма ли най накрая да каже къде отидоха милионите налети и в БСЖ без да има реален резултат след ''усвояването им''????
Щели модерни да стават! Никога неремонтирани, никога непочистени, груби, прости, приложението им при всяко обновяване иска да натискаш бутони НАПРЕД, не помни населеното място, което проверяваш и трябва да го избираш от стотиците спирки ВСЕКИ ПЪТ?!
Е, че това може да се каже за всичко останало от бай Тошо. Онези камиони с кошовете, с които улично осветление оправят стълбовете, са си от същото време. Наскоро забелязах, че и камионите на топлофикация са пак от бай Тошо.
Какой туй пътуване с БДЖ, без да пламне нещо, лятото да е жега, зимата да мраз, сигани да вилнея, някой да убиват или с някого да се гаврят. То туй не влиза ли у цената бря?
Пълни глупости. И ако журналистите си дадат труда да проверят публично достъпните договори за ремонт ще видят, че горят както ремонтирани , така и не ремонтирани локомотиви. Как може ръководството на БДЖ да не знае какво е състоянието на подвижният състав, и да не бъде наказано от ИА Железопътна администрация? Защо в материалите по разследване на запалванията липсва информация за качеството на електрозахранването подавано от мрежата на НКЖИ?
Спомням си пътуването с парни локомотиви. После за 3-4 години между 1968 и 1971 Живков смени всичките с нови дизелови локомотиви на австрийска фирма. Видях последния парен локомотив по линията Варна-София през 1971 година. След това започна удвояването и електрифицирането на северната жп магистрала. Внесоха ел.локомотиви от Литва или Латвия, пишеше Рига на тях и чешки ел.локомотиви Шкода. Нови! И това ставаше в рамиките на 4-5 години. Сега за 30 години демокрация не могат да сменят машинния парк на БДЖ. Също си спомням старите вагони с които се пътуваше и след това от 1967 година нататък пуснаха новите. Мисля., че бяха наше производство. Бяха много по-комфортни, по-добре оесветени и озвучени. Съобщаваха по уредбата за наближаващата гара и от коя страна на влака се намира.
Имаше ЖП завод и там се правеха вагони. Сега на мястото на ЖП завода е Баухаус и строят жилищни блокове.. Ама Баухаус не произвежда вагони и не ремонтира локомотиви.
- като ученици, ни заведоха от училището на екскурзия във Варна и с посещение на химическия завод в Девня, който работеше с пълен капацитет. Пътуването до Варна и обратно беше с влак. Във влаковете по дългите дестинации имаше вагон-ресторанти. На връщане една група от съученици обядвахме в такъв ресторант. Чиниите бяха порцеланови, чашите за газирани напитки или вода - стъклени, приборите - хромирани. Всичко това беше измито и подсушено. Храната беше топла и вкусна. Имаше и салфетки.
Само малко пояснение: Рига бяха така наречените чамуги - мотрисни влакове, тъмночервени, по 4 вагона в комплект. Тези чамуги като цяло ги спряха при доставката на сименсите - Дезиротата през 2007-8 година. Обаче сименсите вече са окапали доста от тях, защото и там няма поддръжка и в момента няколко чамуги Рига са възстановени в движение. Може да не са много модерни, но все още те държат фронта. Докъде сме стигнали и деградирали - да възстановяване бракуван състав, да изпълнява курсове. А дезиротата скоро ще окапят всички - има бракувани както казах, защото никой не ги поддържа и карат до откат. Същото ще стане и със смартроните Сименс локомотиви, ама все още са много нови те, само на 2 години.
Да, сега си спомних. Тъй наречените "електрички" - мотрисни влакове. С автоматично затваряне на вратите от машинистите. А само локомотиви, без вагони бяха на Шкода. В средата на 70-те се движеха и няколко дизелови с по-собена форма. На които пишеше с латински буви произведенив "Романиа". Изглежда румънците са имали и такова производство.
Като си припомни човек как Бочко Първи плачкаше на раменцето на фурер Танте да си взима обратно влакчетата "СИМЕНС".. А тя каза - не ни ги повръщайте, давайти си ни парите за тях.. Що народ още можеше да изгорим със старите си локомотиви..
Пари за оръжие, за война и смърт, за санкции има, обаче пари за линейки, за поправка на пътища и локомотиви няма!!! А сега кажете не е ли върховна тъпотия сами да си избираме да живеем зле, вместо с тези пари да си подобрим реално живота и инфраструктурата?! Въпросът е риторичен...
Тва, де ви го осигурихме преди 40г. даже не можете да го боядисате и да му смените маслото.....
Какво значение има, че раята изгаря в 50г влакове, след като са й купили демократични самолети на чертеж, неблагодарници!
Пука му на Радев , че нямаме добро БДЖ.Той си пътува със самолет, придружен от дъщеря си.-принцеса Дорка.
Бащата на Шон Пен е евреин. Зеленски е евреин. Интригата между Украйна и Русия, финансирана от евреите от Федералния резерв - въртенето на големите пари. Екипът на Байдън е ПЪЛНО с евреи - имаше им снимките. Може би почти половината от екипа му. За това Европа вече купува горивата от САЩ на тройни цени! Да знаете от къде ви идва всичко това. Те са посредствени, но хитри и жестоки хора. Не всички евреи са такива, делят се на касти. Тази каста е най-опасната. Ето колко хора бяха избити, за да се домогнат до богатствата на Европа, част от които са суровините на Русия, които тя предоставя за просперитета на общността на Европа - на едни доста добри цени. Ето това САЩ промениха. Е, честито скъп живот, нисък стандарт и ... робство. САЩ гласува увеличение на военния бюджет при въоръжение, надвишаващо поне 10 пъти това на Русия и Китай, взети заедно. Целта не е демокрация, целта е безумно забогатяване. Средството - интриги и плащане на предатели. Урсула, Петков... През 2021 САЩ са емитиранили 40% от всички долари, емитирани някога в историята! С което удавиха икономиките по света. И сега имат виновен - Путин (който зашщитава руснаците от избиване в Украйна от нацисти, които САЩ финансира от години, даже има заведено дело срещу това в САЩ, но се задушава по политически път за сега). Това е цялата картинка. Не е за пръв път! Болшевишката победа в Русия, благодарение на коаято дължим и българския комунизъм, една полшост, разабила културата ни - е финансирана от САЩ и шепа индустриалци евреи от Германия. Това е вече докуметарно известен факт, само че случайно не го пише в учебниците. Ленин е откаран с охраняван влак след това в Женева, за да му се дадат инструкции. Да, това, което се случва сега, не е за пръв път. Целта е да се ипозлва простотията на западния днешен човек, за да се ипзълнят големи планове на хитри евреи, които са се укрепили в САЩ. Мотаят едно глупаво и подкупно стадо, накъдето си поискат. Чрез много пари. А стадото е отворило ей-такива задници за инфлационни долари. Глердай Кирчо Простото и не питай повече.
За без пари как да има специалисти?
При демоНОкрацията е така -тотална разруха, деградация, унищожение... зад лъскав пропаганден параван.
Техническият преглед се минава тъй - 40 години е работил без повреда, ще изкара още. Подписваш бумагите и готово ! Не става въпрос за самолет все пак, и да се запали, ще го спрат по релсите.