Всяка пета кола без ”Гражданска”
20% или 580 000 моторни превозни средства у нас се движат без сключена „Гражданска отговорност”. Високият процент на несключени застраховки може да предизвика санкции от страна на Европейската комисия.
Обратно в новинатаКоментари - Всяка пета кола без ”Гражданска” | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
До Знайчо (нерегистриран)
И защо трябва да съм притеснен че сте щели да фалирате? Вие случайно да се притеснихте за моите 200лв.? Не, разбира се! И това да си алчничък, не значи да си знаещ, господин слаб по аритметика!
ДО ДО ЗНАЕЩ (нерегистриран)
Когато се опита такова нещо застрахователите бяха глобени с 2 милиона лева от КЗК, респективно сега това няма как да се случи, още повече, че част от компаниите са изцяло зависими от тази застраховка. Спад в пазрният им дял ще доведе до фалити подобни на тези в Гърция.
До знайко знайко (нерегистриран)
Приятелю това, че си тъпичък и неинформиран си е твой проблем. А знам защото работя в системата и 200лв. се изплащаха преди 4години, така че можеш да пиеш една студена водица и да си мислиш, че поразбираш нещо.
за милиционерите (нерегистриран)
опуленият им МВР министър да се поразходи по улиците и да види по частните коли на милиционерите какви лепенки (гербове) има и на предно и на задно стъкло и как с това са освободени от всички з а д ъ л ж и т е л н и за останалите водачи гражданска отговорност, технически преглед, а за винетки и дума не може да става, те милиционерите са над тия неща. Какво означават тези лепенки и защо не се забранят подобни практики и своеволия. До кога тези неграмотни в 99% люде няма да спазват законите на РБ.
Феликс Едмундович (нерегистриран)
Абе тези може и да са добре с математиката ама логиката им е много зле. След като 20 % са без застраховки да сметнат колко автомобила не са в движение поради една или друга причина. И да извадят двете цифри. От 4 коли които имам в България 2 са ми без застраховка -едната не я карам, а другата е за бракуване. Да ама упражнението ще ми струва един ден мотаене в КАТ, а това няма как да стане. И застрахователите като искат да печелят да направят застраховката е на шофьора, а не на колата. И застрахователите да имат достъп до базата на МВР за наказания на водачите. Който прави нарушения - плаща по- голяма застраховка. Да ама при тази схема ще лапат много по- малко парички, защото само аз вместо 4 граждански които трябва да платя ще платя една.
Elitarist (нерегистриран)
Ясно е едно. Застрахователите се стремят да вземат едни пари и да не платят нищо. За целта са си вербували държавата. Хората обаче не са овце и не искат да плащат безропотно. Не е въпроса в парите, а в измамата.
Знайкоо, знайко (нерегистриран)
Средната щета надхвърляла 1000 лева! В кой сън бе приятелю? Колко щети знаеш по които има платени 1000 лева и нагоре? Масовият случай е когато ти дават по 100-200 лева и ти бият шута. Никой никога не е платил сума равна на реалната стойност на ремонта няма какво да се лъжем. Явно или си застраховател или спиш с отворени очи.
Пак да повторя (нерегистриран)
Кое му е нормалното бе, хора!? Нима гражданска отговорност да не означава, освен себе си да пазите и другите хора по пътищата? Нима гражданската отговорност не е спазването правилата на движение!? Не е ли отговорност да поемете разноските, ако вие сте виновен при ПТП? Всички ли оглупяха и си сложиха кепенци на очите? Всички реват, че е нужно да си застрахован, за да ти въстановят щетите. Отнетия живот кой ще въстанови? Кой ще утеши почернените семейства от злополуки? Застрахователните компании ли? Или гражданската отговорност като застраховка, а не като дълг. Хора, накараха ни да повярваме, че сме овце!
учуден (нерегистриран)
пакли тоталитаризъм, какви задължителни неща, какви пет лева? караш иси плащаш ГО ако искаш застрхователя да плаща заради тебе в случай на произшествие. ако искаш да си плащаш сам - караш без ГО. задължителните работи останаха във времето преди 1990 г. после - пазарно стопанство и лична отговорност. ИЛИ застрахователните фирми на БСП останаха без хляб? ами да ходят на полето тогава! или в завода!
някои богаташи мислят с гъза си (нерегистриран)
Трябвало да са скъпи застраховките, та да кара кола само който може, а останалите да пътуват с градския транспорт. Типична логика на българския богаташ. Израстнал от комунистическа фамилия. Нека и жилищата са по-скъпи, та който не може да си ги позволи да живее в гето или като клошар. Нека и яденето е по-скъпо, та да яде само който може.Ами нека възстановят концлагерите и който не може да се справи със скъпотията да го тикват директно там. Такова чудо вече е имало. Нищо ново под слънцето. Но да ги питам домораслите експлоататори кой ще им бачка за да се разкарват в лъскавите лимузини, които са им по джоба ако останалото простолюдие излети през комина на крематориумите??? Дето се вика много глава малко акъл! Те затова и успяха и да се награбят де. Като нямаш скрупули и угризения какво друго ти остава.
от нас (нерегистриран)
Вето, като станат заплатите като в Австрия тогава пиши
дядо Иван (нерегистриран)
Господинчо а би ли казал в Австрия среднатга заплата колко евро е, и в България колко евро е????Ама от такъв господнчо със замъглен поглед какво да очакваш,само помия по отрудения бългърски човечец и нищо друго!!!!
ер (нерегистриран)
Ако колата не се кара стой в някой гараж или вор защо да се плаща ? Аз на моята кола съм и платил застраховката, но тка се случи че за една година я карах 1 месец
Juvigy (нерегистриран)
Елементарно се покрива 100% ГО: 1. Таксите за пускане на спряна от движение кола 0 2. Централна КАТ база свързана с базите на лицензираните застрахователи - като свърши валидността на ГО-то 1 месец гратис и след това спиране от движение.
ДО ЗНАЕЩ (нерегистриран)
Защо не намалите комисионната на посредниците за ГО,не може за нещо задължително па закон да давате 33% комисионна за посредника.И стига сте мрънкали,никога не плащате като хората,като не можете да въртите бизнес,аут,няма аз да ви спонсорирам палатите и премиите.
До знаещ (нерегистриран)
Защо не намалите комисионната на посредниците за ГО,не може за нещо задължително па закон да давате 33% комисионна за посредника.И стига сте мрънкали,никога не плащате като хората,като не можете да въртите бизнес,аут,няма аз да ви спонсорирам палатите и премиите.
bubachko (нерегистриран)
Знаещия, ти явно си от застрахователите. Айде сега извади елката и сметни броя на посочените возила по средно 160лв. на застраховка. Раздели го на броя на застрахователните фирми и кажи дали не са на печалба. Другия промлем ви е, че и една стотинка също е печалба, ама вие никога не сте доволни, дай да лапаме колкот може повече... И трето както споменаха, много се зяе за това как требва да се плаща застраховка, а когато се изплаща обещетение... айде, аз не знам един човек да се е разминал без мотане и шикалкавене! Ей, аман от лакомии и тарикати начи! Писнало ми е от европейски изисквания и българска тарикатщина начи ша знайте....
Петков (нерегистриран)
Нека застрахователите да се замислят и да въведа ГО не върху автомобилите,а на водачите.Тогава ще има по голяма прозрачност и отговорност.Само се замислете колко служебни коли се карат от различни водачи.Или съпруг и съпруга с различен шофьорски стаж и умения.
BG (нерегистриран)
Pri minavane na pregled da se iskat platen DANUK i zastrahovka !!!!!!!!!!!!!!!!
BG (нерегистриран)
I bez plateni danaci ...A triabva da se iskat kvitanciite predi da se plati grajdanskata !!!
Знаещ (нерегистриран)
Момченца, много говорите без да имате реална представа. В момента няма застраховател, който да е на печалба от тази застраховка. Стойността на застраховката е към 170 лв. ( с отстъпките), а средната щета надхвърля 1000 лв. Нещо повече в случай на смърт или телесна повреда обезщетенията започват от 20000 лв. Смъртните случай варират от 60000лв до 120000лв. на наследник. Мисля, че сами можете да пресметнете при 1200 смъртни случая, какъв е размера на обезщетенията. В момента съдилищата не вземат предвид събраната премия, съответно който не иска да фалира трябва да вдига премията. По отношение на твърдението, че няма да се застраховате,готово, само си пригответе парички, защото посочените по-горе суми се увеличават.
el (нерегистриран)
Това, че 20% няма не значи, че всички се движат по пътищата. Аз имам 2 коли, но не карам едната и тя няма гражданска. Ако искат този представителен процент да падне, нека да измислят по-лесна процедура по временно спиране на автомобил - в Англия само попълващ едно заявление и като искаш да я караш, само поълваш едно друго заявление, а тук мъкнеш и връщаш талони, после няма пускане, защото трябва да минаваш технотест. От друга страна застраховките не покриват реалните щети - т.е. една ГО в другите страни е застраховка за собственика, че няма да бъде съден за нанесени от него щети. Докато тук не е така, за старите автомобили се покриват една 50-70% от действителната стойност за поправка или за закупуване на нов автомобил. Затова, ако застрахователите искат високи застраховки, трябва да дават и европейски премии на постарадалите, не само да лъжат и мотаят. като се има предвид заплатата в България, вдигането на ГО ще доведе само до намаляване на сключилите такава застраховка.
(нерегистриран)
Защо пък да не фалират, да не са са изключение??? И те са стопански кубект като всички останали фирми в България!!! Мисля си че ще е добре някоя компания да фалира, ще подейства оздравително на останалите! Ами то Банки, заводи и правителства фалират, а те защо да не могат???
Вето (нерегистриран)
Естествено, че трябва да е скъпа Гражданска отговорност, за да поражда отговорност. Какво като дадена кола се използва от полето до не знам си къде? То е достатъчно един път този от полето да е пиян или на колата да и откажат спирачките и на пътя да стане сакатлък. Какво правим тогава? Защо българите си мислят, че на тях нищо не може да им се случи? Нямам думи просто. Автомобилът си е удоволствие за което се заплаща. Който не може да плаща - има градски транспорт. Елате в Австрия да видите колко струва застраховката или в съседните държави и ще ревете за евтина България.
KoCe (нерегистриран)
Що за глупости изчетох: Не се плащала защото е скъпа :D. На който му е скъпа не кара кола! По мое мнение 20% са точно колите на всички цигани + колите, които само висят пред къщите и не се карат никога!
Гражданин (нерегистриран)
От застраховките печелят най-много застрахователите! Преди години нямаше застраховки, но си имаше катастрофи и жертви. Сега пак има катастрофи и жертви. Е, питам тогава, с какво застраховките помагат за по-малко инциденти на пътя? След дъжд, качулка-това е отговорът на въпроса какъв е смисъла от застраховки. Високите застраховки са напълно неоснователни! НИто ще станем по-богати, нито ще правим по-леки катастрофи, нито пък ще сме по-доволни, че при ПТП ще сме спокойни, че ще покрием разходите при въстановяване на щетите. А при смърт какво правим...?
пладнешки обир (нерегистриран)
Номерът със застраховките си е чист пладнешки обир. При това държавата влиза в ролята на активен помощник на рекетьорите от застрахователните компании под предлог, че от ЕС го изисквали. Директивите на ЕС днес са това, което на времето бяха мъдрите мисли на бай Тошо за партийните секретари по места. Ако не си си изпълнил плана за вълната и яйцата не можеш да легнеш до жена си. Нека в крайна сметка се види има ли у нас случаи при които да не може да бъде компенсиран невиновния водач при автопроизшествие и колко са те?? Всичко друго е приказки наизуст от типа дайте да дадем. В случая дайте, та да вземем.
мдаа (нерегистриран)
Наглостта на застрахователите е всеизвестна, но най-уродливи размери достига тя при ГО. Да събираш луди пари, след като държавата се е погрижила със свой акт платците да бъдат задължени да ти плащат, а в същото време да ревеш, че ти е малко... И после имало много хора без ГО - естествено че ще има - в тая мизерна държава с тези мизерни доходи да платиш и няколкостотин лева застраховка, това наистина идва много. А и в ума ми изниква един горчив спомен, как цели 6 (шест) месеца чаках застрахователна компания Европа да ми плати мизерната сума от 70 лева преди 4-5 години, а аз платих за ремонта 200. Такова е положението, а и аз бих карал без застраховка, ако имах възможност.
хахо (нерегистриран)
Като стоят по тротоарите и в гаражите,що да се застраховат?То кой не е мошеник в тая държава,че и застрахователите да не са.
Отговорен (нерегистриран)
И за хлапетата е ясно , че банкери, застрахователи, полицай, съдии и охранители у нас има едно определение - БАНДИТИ!
аман от експерти (нерегистриран)
много интересно застрахователите тълкуват кола без гражданска. За тях такава е и кола която не се кара, но не е спряна в КАТ, пък ако ще и да е гараж, унищожено и т.н. А защо? Защото така ин изнася на застрахователите. Това са пари, от които няма опасност да плащат обезщетения. Да направят спирането и пускането от движение без такси, вкл. и за документи които се пишат навсякъде от частната фирма БМВ-София, ще се съглася с тях. До тогава - много им здраве.
голфаджията (нерегистриран)
Всички знаем кои автомобили са без гражданска: 1. Всички лични автомобили на работещите в МВР 2. Автомобили зачукани в разни покрайнини, който реално се ползват, но от полето до някоя къща примерно и на тази кола не се плаща нито данък, нито застраховка - нищо. 3. Много автомобили се ползват малко и хората реално им правят застраховки само когато ще ги ползват (примерно човек заминава за чужбина и 1-2 години не плаща застраховка, защото колата не се кара).
Колега (нерегистриран)
Не може да ни глоби никаква комисия. Кого ще глоби и на какво основание? Последното е особено трудно за възприемане от журналист... А пък думичката санкция, то е като перфектно... просто благозвучно съчетание на знаци... Пълнят си джобовете, както могат... А в замяна - нищо.
Тони (нерегистриран)
чудя се защо държавната КАТ се грижи за интереса на частни дружества, които плачат непрекъснато, че не им стигат парите да плащат, живеят в охолство. Задължителна застраховка? Кой печели?
Данко (нерегистриран)
Във всяка пазарна икономика ако един продукт не се реализира добре, или е некачествен или му е висока цената.
чичо Пешо (нерегистриран)
Как няма да е така,то гражданските станаха по скъпи от каското.Каква е тая гражданска гони 300 лв и какво ми дава тя.Това е най голямата дерачка.Да направят както по света една комбинирана застрахорка ГО + Каско,а не сега 250 ГО 600-700 Каско примерно то каде отиде.20% сега не са си заплатили ГО няма да е далече времето когато този процент ще стане 50% и повече
Браво (нерегистриран)
Супер! Одобрявам тези проценти. Тъпо племе са застрахователите! Застрах(ул)овка
dada (нерегистриран)
Ami tia cenata raste bezumno i estestveno ima kotra-reakcia na potrebitelite na tozi zaduljitelen monopol.
kkk (нерегистриран)
ма аиде да спрете да пишете глупости, а? на нашата улица има една таратайка без номера, седи и ръждясва, ама се води МПС и съответно няма гражданска. В дивите села, особено родопските, пък не са и чували за ГО, но по-далече от нивата не ходят с Москвич-а.
Georgi (нерегистриран)
Лобисти долни....от месеци облъчвате, за да обосновете евентуалните картелни споразумения за вдигане на цените. Никой не иска обаче застраховката да е на шофьор, а не на автомобил. И кой ви даде тази статистика? Просещите помияри от КАТ?
Николов 2 (нерегистриран)
Може и повече да са без застраховка. В райна на Долна баня, Софийско, т. нар. роми и много българи от околните села карат без винетки и застраховки. Няма КАТ, няма полиция. Догодина и аз ще карам така.
аномимен (нерегистриран)
Защо не намалят със закон застраховките и с това да въведат естествен регулатор за застрахователни дружества. Ако не си ограничат разходите да фалират. Защо не се потърси отговорост от шефовете им за измама в отчетите,с които претендират за по-високи такси.
Застраховател (нерегистриран)
Тези не се наядаха! Използвайки слабата квалификация, ниското образование и любовта към подръци на една председателка на комисия за финансов надзор застрахователите прокараха застраховки 3.87 пъти по-високи от максимално оправданите.Грешката е в разходнооправдателни документи-допуснатит месчни заплати стигат до 150 000лв,с което вдигат инфлацията и неоправдано товарят българите с високи застраховки.
шофьор (нерегистриран)
след като поскъпва, ще се увеличава процента, не е необходим много интелкект за тази сметка, при положение, че доходите в България са най ниски в Европа! Съотнесена спрямо средната работна заплата Гражданска отговорност не може да превишава 50лв. годишно, останалото са спекулации относно загуби на застахователните компании.
hehe (нерегистриран)
В периоди като сегашния се стига до необосновано намаляване на цените по застраховката, каза още експертът. И к'во му е необоснованото? От събрани над 300 млн. лв застрахователни премии, изплатените щети са към 150 млн.? И застрахователите обясняват, че били на загуба? Айде стига лъжи!
сеньор Разстрели (нерегистриран)
Застраховател ли е, когато и да го утрепеш, все ще си закъснял!!!!!!!!!
136 (нерегистриран)
За какво ми е след като стане нещо после не ми покриват нищо и ме разкарват по хиляда пъти. В чужбина плащат но тук не - наште застрахователи са от мошеник нагоре, само прибират.
iad (нерегистриран)
Надявам се журналистът написал тази безмислено-спекулати статия поне да получи една безплатна ГО като келепир ... Иначе на всички ни е ясно предназначението статията ... Помияри нещастни!
Mislesht (нерегистриран)
Това е поредната несериозна информация... Най-вероятно ще се окаже че 80% от колите дето са без застраховки отдавна са бракувани..... Поредната измама за да вдигнат цените
НАЙ
В САЩ също заговориха за пращане на войски в Украйна, Путин отново заплашва с ядрено оръжие
Голямото прибиране: Кошмарни тапи на Е-79 и АМ "Тракия"
Страховита находка под дома на Гьоринг във "Вълчата бърлога"
НАТО ще се намеси пряко във войната в Украйна, ако Русия пресече една от две червени линии
Русия предупреди, че може да удари британски военни обекти и техника в Украйна и отвъд
В САЩ също заговориха за пращане на войски в Украйна, Путин отново заплашва с ядрено оръжие
Русия предупреди, че може да удари британски военни обекти и техника в Украйна и отвъд
НАТО ще се намеси пряко във войната в Украйна, ако Русия пресече една от две червени линии
Берлин отзова посланика си от Русия, Москва привика британския дипломат №1
Русия обяви учение с тактически ядрени оръжия край Украйна