Метрото закопава таксита и маршрутки

С пускането на метрото от Младост до Люлин работата на таксиметровите шофьори ще намалее първоначално с около 10%, а след това вероятно ще стигне до 20%.

Обратно в новината

Коментари - Метрото закопава таксита и маршрутки | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Много се радвам за новините.Сега таксиметровият шофьор Васил Халев дето виси на Овчи купел и изнудва съгражданите си вече ще си наляга парцалите и няма да си позволява дасе гаври с болните от рак хора.

Случи ми се да се вазя на такси в чужбина. Две съвсем непретенциозни страни от ЕС - Гърция и Португалия. От летището до центъра на града. В единя случай се качих на чисто нов Нисан, макар, че другите автомобили бяха Мерцедес. В Солун се возих в Пежо, точния модел не помня, но в багажника остана доста място, въпреки, ча и тримата бяхме с поне по 1 голям сак. За 3-4 евро общо, не за километър. И ги няма тукашните селски тарикати - от летището до хотела - 150 лева. Чужденците са възпитани и ги плащат, макар и след разправии. Аз примерно ще му дам на бакшиша 10 лева, а другите ако настоява - в натура... Е, ако си носи condom.

А колкото до късите курсове не знам защо не се въведе системата от някои западни държави, където първоначалната такса е впъти по-голяма от цената на км. и така късите курсове са по-изгодни за шофьорите.За София да е примерно 2лв. и така и вълка сит,и агнето цяло/разб.клиента извозен без мърморене от шофьора/

всеки ще се съгласи че както има заведения и хотели с различна категория и клиентела, така и трябват таксита с категории.Но нека и шофьорите да покриват необходими изисквания за работа в съответната категория. Има и различни категории клиенти-едни обичат чалга др. не,някои обичат да пушат в таксито, а други мразят цигарения дим от водача.Нека всеки има право на избор и да си плаща според изискванията си и нивото на обслужване.Не може всички да сме еднакви и с еднакви претенции към услугата-това беше преди 20год.Може би е по-добре да платиш 1-2лв отгоре,но да получиш по-добро обслужване и по-добра кола.Нека никои не се сърди,но в обществото ни вече има ясно изразени прислойки,с различни представи за качеството на обслужване.Но за тази категоризация е необходима законодателна промяна и воля от страна на държавата,общините,п и профсъюзите.Сигурен съм че това ще е от полза и за нас клиентите,и за шофьорите,и дори за собствениците на таксиметровите фирми

КОРЕНЯК СТОЛИЧАНИН-СЕЛЯНИН ПЪРВО НАУЧИ БЪЛГАРСКИ И СЛЕД ТОВА ДУИ ПЕРКИ!

за радост не мога да се сравняван с вас .За мен сте жалка напаст миришешта на мърсотия в физическия и душевнич смисъл.Повечето от вас и не могат да карат кола.Съжаляшам но на село ще сте по добре да търсите препитание.Върнете се по родните си места колкото по рано по добре за вас

И как ще противодейтват таксиментарджийте на това, вместо да вдигнат качеството на услугата ще вдигнат пак цените, за да се дозакопаят.

А това, на което станах свидетел снощи, е просто покъртително... Пред известен столичен клуб имаше 10-ина таксита, чакащи клиенти. Случката се разиграва към 4 сутринта. От едното такси се разнасяше адски силна циганска музика, а около него бяха събрани шофьорите на няколко други коли. Викаха, подкачаха минаващите момичета. Всичките тези изроди бяха МАНГАЛИ! Не мога да ви опиша с думи грозната картинка на група викащи, пеещи мангали, събрани около едно такси, от което се разнася гадна циганска музика. И това в самия център в 4:00 сутринта... Иначе редовен клиент е прав, че трябва да изискваме повече като клиенти. Аз също в повечето случаи, когато ползвам такси, се обаждам, но операторите почти винаги са аааааадски нелюбезни и сприхави. Няколко пъти пусках оплаквания до таксиметровата компания.

За съжаление в мойте посоки няма метро, пак оставам на таксита и маршрутки, в краен случай на градски трянспорт!

Kato cheta komentarite i naistina razbiram, che bylgarinyt e mnogo dalech ot normalnoto mislene ... Egati omrazata kym taksidjiite, viarno, e che ima i kreteni, i che se vozime v marshrutki, no za tova ne sa ni vinovni shofiorite ami samite klienti, zashtoto osven da mrynkat kolko e zle polojenieto, drugo ne mogat. Ako pitash niakoi nedovolen klient, kakvo tochno triabva da se napravi , za da se podobriat taksimetrovite uslugi, sym siguren, che niama da dade adekvaten otgovor... Problemyt e v tova, che kakto vsiako neshto v Bylgaria i tozi vid predlagana usluga e nedomislena... Vsichko e napraveno na iurush bez da ima realen plan za tova, kak tozi transport triabva da raboti i da byde organiziran, kak da se proveriava kachestvoto mu i kak da se kontrolira i samokontrolira. Ias e che bez taksita ne moje, iasno e syshto taka, che bez gradski transport ne moje , no za da moje edna takava sistema da raboti kato horata i da niama vsekidnevni dosadni problemi, e nujno niakoi da si sedne na D-to i da pomisli kak da byde organizirano vsichko tova. Edva togava vsichko shte raboti, a i ako ima sypytstvashti problemi, mnogo po-lesno biha mogli da bydat korigirani. V protiven sluchai i 10 lycha na metroto da ima i taksidjiite i marshrutkite da se dvijat, pak shte ima nedovolni i pak shte se pishe po forumite kolko e skapano vsichko !

съгласна съм с Ясен (06.09.2009 г. 10:39ч.), като клиенти на такситата трябва да изискваме повече ( и го изискваме ), но след като нищо не се променя, не ни остава нищо дурго освен да злорадстваме - конкуренцията ражда по-добри условия за клиентите (да се надяваме, че ще имаме повече културни шофьори някой ден). Защото аз лично пътувам с няколко такива на една и съща компания и ми е приятно. Колкото до маршрутките - тези раздрънкани задушни опасни превозни средства трябва да останат като атракция за любителите на екстремните спортове

BOIKO,STANI6EV,SIMEO I SIE DETO NE MOGAT (ILI NE ISKAT)DA VUVEDAT PRAVILA VUV VSQKA EDNA SFERA NA JIVOTA. KATO SE ZAMISLQ,NIE SME VINOVNI 4E GI TURPIME!

към BG((( и ти си от село какво се правиш на гражданин София е най-голямото село в България(( има всичко друго не не и кореняк софиянци или те по -скоро вече са претопени

Защо трябва да ме интересува кого закопава метрото-тук все пак говорим за пазар?!

Аз съм десен политик и защитавам едрите бизнесмени. Няма да допусна да им паднат печалбите. Щом се оплакват ще забавиме малко метрото. Реших да не пускам повече отсечки през моя премиерски мандат.

БАКШИШИТЕ СА ЕДНИ ОТ НАЙ-НИСКО ИНТЕЛЕКТУАЛНОТО СЪСЛОВИЕ НА ОБЩЕСТВОТО.БЕЗ ОБРАЗОВАНИЕ . БЕЗ ВЪЗПИТАНИЕ.БЕЗ ВСЯКАКВИ ЕЛЕМЕНТАРНИ НАВИЦИ.ТОВА СА ПЕТАТА КОЛОНА НА БСП И БИВШАТА ДЪРЖАВНА СИГУРНОСТ.КРАДЦИ И МОШЕННИЦИ.НАЙ-ДОЛНАТ ЧАСТА НА ОБЩЕСТВОТО. ТЕ СРАМЯТ БЪЛГАРИТЕ ПРЕД ЧУЖДЕНЦИТЕ.ТРЯБВА ОСНОВНА ЧИСТКА НА БАКШИШИТЕ.КАЛТАЦИ.ТР ДА ИМ СЕ ПРАВИ ПОСТОЯННО ТЕСТ ЗА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ И ПСИХОТЕСТ.

Абе, хора, научете се първо да пишете правилно и после правете коментари. Спрете да се излагате. Какви българи сте???

Много се радвам.Нека тези нагли шофьори на таксита и маршрутки се научат на ред и дисциплина.

НЕКА ДА ГИ ЗАКОПАЕ ВСИЧКИТЕ !!!

не знам защо ревете постоянно от такситата, като вие самите сте си виновни за това да има подобни миризливци,мангали и помпаджии зад волана. от 10 год. ползвам таксита но само от телефон и съм доволен с изключение на 1-2 случая за този период. избягвайте да ловите такси от улицата и ще си спестите всички главоболия за които знам че сте прави. при поръчка можеш да си поръчаш кола с климатик,да не се пуши, да няма чалга и т.н.винаги сметката ми е 6-6:50 за 8км в софия в зависимост от трафика което си съответства на обявените тарифи.обслужването е на приемливо за българия ниво като се има впредвид нивото на цялата сфера на услугите, а и държавните служители.колкото до печалбата им при 100лв. оборот със 150-200км пробег едва ли толкова голяма при цената на подръжка на автомобила,лизинги,о и т.н.говоря за нормалните таксита,а не за ментетата и помпаджиите,от които с право се оплаквате.но единствения фактор който може да ги извади от пазара сме ние клиентите,като избягваме таксита от улицата,поръчваме по телефона,и поощряваме съвестните шофьори/любезни,вежл къси курсове,има и такива/а не да се циганим за 20-30ст бакшиш,при положение че са ни одирали кожите мангалите и изродите от ц.гара,аерогара,болн и т.н. така че нека се научим как и какви таксита да ползваме и после да ругаем всичко наред, защото така ще озлобим и малкото свестни шофьори които са останали

Защо ли всички вие които плюете не се качете за няколко дни на такси да покарате.Тогава найстина ще си попълните колекцията от идиоти .Не отричам че има и такива но вие сте си виновни че не сте си избрали каде да се качите.Човек не си избира само къде да се роди,всичко друго е в резултат от вашия избор.И аз карам такси но при циганин няма да се кача,а вие хуквате към тях и после псувате е мрънкате.А за многото пари просто не си го и мислете.Да не говорим че трима чакате маршрутка и ще дадете 5 лева а таксито ви ще струва 3.И накрая се научете да пишете на кирилица защото все още сме БЪЛГАРИ все пак.Или може би и това е избиване на комплексите ви .Всеки дошъл от село иска да се покаже че знае поне латинската азбука.

МНОГО СЕ КЕФЯ ЧЕ БАКШИШИТЕ ЩЕ НАМАЛЕЯТ.ТОВА Е НАЙ-ГАДНОТО ПЛЕМЕ В СЪВРЕМЕННА БЪЛГАРИЯ.САМО ТАКА. БОЙКОТ КЪМ БАКШИШИТЕ.

селяните напълниха София с атомобилите и ние кореняк софиянци се видехме у чудо.Кмета треа да гио разбуни и кат не им изнася да одят да садят марули.Господ затва ги е създал-да копат и орат.

А и някак си не разбирам радостта на част от пишещите тук, че метрото щяло да убие бизнеса на таксита и маршрутни такива. Както онзи ден споменаха по телевизията За всеобща изненада имало и други приятни неща, освен чуждото нещастие

За всеки влак (такси) си има пътници. За последните 10 години съм ползвал обществен транспорт сигурно 10 пъти. Преди няколко дни познати ме навиха да се кача за пръв път софийското метро. Верно е, че е бързо, но те стоварва на примерно половин километър от там, където искаш да стигнеш. Явно ще продължа да се возя на такси.

Аз съм много възпитан и нормален човек. Вярвам, че и сред таксиметровите шофьори се срещат такива хора, но все пак фактите говорят, че с тази професия се занимават предимно глуповати и невъзпитани хора, които не стават за нищо друго. За сведение: в друга държава съм се возил в такси само в Холандия. Автомобилът беше Мерцедес Е-клас, с кожен салон, навигация и шофьор с риза и вратовръзка. За какво повече да говорим. Да го ..... бакшишите.

Какво? Да спрем метрото за да им дадем хляба на тези хрантутници? Мрънкат, че трябвало да ме закарат само на 5 километра и се пазарят да им оставя повече пари. Моля им се като на Господ да ме закарат някъде и те пуфтят като говеда. Абе ще ви се моля ли? Айде майната ви.

Аз да попитам - 7-ми е траур, няма да има откриване, ма метрото ще тръгне ли изцяло? Разбирам, че не може да има честване, ма какво пречи метрото да си се пусне, след като е готово, пък бачо Бойко ще си направи ПиАр-а другата седмица. И са к'во - чакахме 20 години да пътуваме от люлин до младост с метро и в понеделник пак няма да го направим и не защото 15 българи са загинали нелепо, а защото премиера ни е жаден за слава капут????

НЕ СА ЗА СЪЖАЛЕНИЕ ТАКСИТАТА .ЩОМ МОГАТ ДА СИ ИЗБИРАТ МАРШРУТИ И НА ПО БЛИСКО РАЗТОЯНИЕ ОТКАЗВАТ И СЕДЯТ ПРЕД ГАРАТА ЗНАЧИ НЕСА ЗАКЪСАЛИ.И СА НАГЛИ.

добре че се откачих от таксито. беше......

Мразя да използвам таксиметрови услуги в БГ правя го само когато е крайно наложително. Пътувам често извън България и навсякъде наемайки такси първото което правя е да се кача в колата и след това да кажа къде да ме закарат. Шофьорът тръгва без да мърмори, че курса е кратък или нещо подобно. Тук преди да се качи в таксито клиента винаги трябва да се съобрази с благоволението и емоционалното състояние на другаря шофьор. Случвало ми се е да за курс от Света Троица до Красна поляна (ок. 4-5 лв.) да се наложи да попитам 5-ма таксиметраджии докато някой прояви великодушие!!! Това не е поведение на хора които работят на загуба, още по-малко на професионалисти съзнаващи с какво всъщност си изкарват прехраната. Що се отнася до санкциите налагани от полицията на таксиметровите водачи картинката е още по-плачевна. Крайно време е таксиметрджии, маршруткаджии и тем подобни да си набият в кратуните, че са участници в движението като всички останали. В закона за движение по пътищата има цитирани превозните средства, които са със специален статут на движение и такситата и маршрутките не са от тях! Смело мога да заява, че благодарение на т.н. ви стоянки се дължат поне 50% процента от задръстванията в София.

Отлив от такситата може и да има, но селяните с личните си коли няма да слязат от тях, за да се возят на метро!Нали за това са дошли в София, да се дуят с колите си!

Аз специално ще продължавам да си ползвам такситата, защото в метрото получавам пристъпи на паника, а и във всеки друг транспорт освен такси!

Много слаб актьор си, повози се повечко на такси, тогава може и да понаучиш по-добре начина им на изказ.

мда ...лошо става, още безработни а за тия които плюят по шофьорите ДГД, това са хора които работят минимум по 60 часа в седмицата, за такива хора само уважение, ако имаше как всички да работим по толкова щяхме да сме цвете

да бе без печалба.. да не си луд бе

Не ги жалете. С два курса от летището до центъра си изкаврат печалбата. От гарата пък до Младост 4 ми взеха 15 лв. Те са по нагли и от бандитите. Ако не платиш , събират се всички наколо и - бой, ако не платиш. Колите им пък да не говорим- мръсотия. Иди в Англия, Германия- шофьора учтиво ти отваря вратата, багажа ти товари, а тук - багажник колкото детско гърне, заради икономичните газови и метонови бутилки. Трябва да има определени категории колри , а не суе и сурово да кара. Естествено ,че с метрото ще се возим- няма шум, пот в колите без климатик, ако пък имат не го пускат заради икономията, няма газове от колите. Абе , да се цункан някъде. Който не може да издръжи , да започне друга работа, нали искахме демокрация, всеки да работи каквото може. Да ни е честито метрото.

Не ги жалете / бакшишите / Като не им харесва - пазар голям !! Никъде не се учи за таксиметров шофьор !!

евала бате,много си прав :)

айде бе на загуба!!!!!!!!!!!!!!

Съгласна съм за нощем, но още от време оно гледам да не ползвам. Има и свестни таксиметрови шофьори, разбира се, обаче масово е просто страшно. Поздравявам Ви за нормалното отношение.

и при нас миризливи,долни,прот Бояновци се движат. Бакшишите са боклуците на обществото! А Боян е мършата!

Бакшо, и ти имаш право. Има ги мършите по улиците на София и те са мнооого. Само че мършите исkат да се возят нощем - пияни, заляни, дрогирани - абе в състояние, от което да се погнусиш и да ти се повърне. Ми да си ходят пеш. Ама и ние - почтените граждани, дето работим по цял ден, а после се чудим как да стигнем до дома си в хаоса на софийските улици - каква вина имаме за мършите? И защо трябваше години наред да го отнИсаме и заради тях? Е , та сега значи ние ще си пътуваме с метрото - като бели хора, през деня, а нощем... ами какво да се прави? Ако трябва, ще викаме такси. Ама да даде Господ, по-рядко да ни се налага...

нарадва ме коментара на Бакшо. Абсолютно прав е. Ама тук хората които пишат явно са над средната и си седят с картите за градски транспорт и не дават и лев за превоз... Само не се сещат децата им след напиване с какво се прибират. И добре че са такситат че иначе бая палки могат да отнесат... докато се прибират ПЕШ

Далаверата за манго да върти такси-геврек е, че пренасят наркотици директно от факултетските чернокожи босове до крайни клиенти в цяла София. Така без посредници и денги за полицията печалбичката на цингарелите е тлъста и сладка.

бреййййй........нагл си се на какво ли не-глупости! Аз ползвам РЕДОВНО такси и то не винаги за дълго разстояние, но не помня да са били неучтиви...Вероятно нещо в поведението ти не е в ред, мила Ани....предполагам си от онези жени,които винаги сядат на предната дясна седалка, сякаш са в автомобила на баща си, а това мила Ани означава най-малкото лошо възпитание......

отсвирваш ти, забрави как ни пя една съботна нощ а? хехе артист, не се прави тука :) другия път да не поспрем и да ни потанцуваш а

Кривия, баце, постингът ти е добър, но не познаваш добре IT market-a в България. Колегите от специалност Maschinenbau в ТУ се занимават точно с това, което пишеш че сега липсва. Друг е въпросът, че после не пишат драйвери за 3D фрези и други машинарии, въпреки че отлично го могат, защото големите фирми (например Hewlett Packard, IBM, Microsoft) ги дърпат после към себе си и те пишат драйвери за продуктите, които тези фирми предлагат на пазара. Просто издуханите кратунки на българските мениджъри не могат да родят и осъществят идеята за запълване на тази пазарна ниша у нас. А потенциал за това има отличен, вервай ми!

Като трябва да стигнеш до метрото може да се наложи да се качиш на автобус/тролей/трамв - 1лв билета. Качваш се на метрото - още 1 лв. До тук 2 лв. Маршрутката е 1.50лв.

Prekrasna novina.Vseki mazen ,neobrazovan,nagul i vmirisan selianin,sednal za volana na smradlivo taksi da se zamisli mako za normalni ceni,suotvetvashti na otvratitelnoto obslujvane koeto predlaga.I ne da hlenchat a da se pribirat po selata si i da se zanimavat s neshto drugo,no po-daleche ot sferata na obsujvaneto na beli hora.