Цари масова неграмотност в 8 и 9-и клас

В началото на гимназиалното образование у нас цари масова неграмотност по математика и четене. Има и огромна пропаст между знанията на учениците, които постъпват с изпит в елитни училища, и връстниците им от обикновените школа.

Обратно в новината

Коментари - Цари масова неграмотност в 8 и 9-и клас | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

колко са тьпи тези министри

Прави сте,че тъпите се управляват много лесно. Мисля си, че днешните ученици разбират грешно правата, които имат. Много, много не се интересуват от това какво ще научат в училище. Ходят в дома на науката, за да си покажат новите дрехи и телефони, често пъти по-скъпи от една учителска заплата. Някои от тях дори се усмеляват да казват на учителя си,черодителите му имат толкова пари, че могат да го купят заедно с дрехите му.На такива ученици не им пука каво ще получат от училище и жалкото е, че такива ученици учат в елитни български училища.Тежко на такова общество!!!!!

Родителят е напълно прав - училището вече не може да ограмотява хората.Родителите вкъщи трябва да се заемат, ако искат децата им да са грамотни.Когато моят син беше 7 клас ние с баща му го подготвихме за изпитите. Инженер и филолог сме по професия. Сега е в английска гимназия. Учителите не само че не помогнаха, но по едно време дори пречеха с глупавите си изисквания. Който има пари - да наеме частни учители, те работят съвестно, защото носят отговорност за успеваемостта на ученика.

Основното е, че учителите са много посредственни- най неподготвените ученици стават учители, тъй като нямат друга алтернатива. Учителките масово прекарват свободното си време по кафенета и кръчми, а част от тях практикуват древна професия. Дори и да отидат учениците при тях на частни уроци, няма да научат нищо. Те не са в състояние да си предадат материала в училище.

че образователната система е прецакана отдавна - това е ясно. Ама дайте да не се лъжеме а да си кажем истината в очите - сегашното поколение е толкова мързеливо, така не му се учи, че не може да се опише с думи. Болшинството са заети с това да гъзареят, да се държат арогантно, да пушат, да пият и с какво ли още не но само не и с учене!

че образователната система е прецакана отдавна - това е ясно. Ама дайте да не се лъжеме а да си кажем истината в очите - сегашното поколение е толкова мързеливо, така не му се учи, че не може да се опише с думи. Болшинството са заети с това да гъзареят, да се държат арогантно, да пушат, да пият и с какво ли още не но само не и с учене!

Вместо да се подобряват стандартът и условията на живот, фокусът на общественото внимание се измества в погрешна посока, а на хората се предлага решение, което няма нищо общо с истинския проблем!

kakvi sa tezi bezmisleni programi po koito u4at na6ite dezane mogat li da bjdat po oprosteni to e ne6o stra6no na koi mu pla6at za tova bezumie.

И аз завърших една от най-елитните гимназии в страната (където преподавателите не се колебаеха да оставят ученици на поправителни изпити) през 2003 с лента отличник (както и по-голямата част от класа ми), но още тогава забелязвах, че випуските, които идват след нас са все по-зле. Иначе нивото ми по литература след 7-ми клас беше катастрофално и само математиката, и оценките ми от основното училище ме вкараха в гимназия. В гимназията ме научиха на граматика, научиха ме да мисля, а не да зубря теми наизуст... През 2002 година организираха национална пробна матура по литература на която изкарах 5, което беше доста добър резултат на фона на масата. Сега съм инженер в чужбина :)

Аз съм на 21 години. Завърших средно образование през 2005 г. Струва ми се, че само за няколко години цялата образовтелна система съвсем си срина. Не че по рано беше особено добра, но все пак имаше доста по начетени ученици. Е, вярно е, че аз учех в едно от най-елитните училища в Бългрия и в класа ми имаше почти само бележкари, но поне четяхме, а и нашите учители, с изключение на неколцина, бяха наистина добри. В момента уча Икономика във Виена - и тук положението не е особено цветущо. Процентът на скъсаните на повечето изпити в моя университет е повече от 70. Това си е световна тенденция. Децата тук също говорят само за секс и трева. Тук също си имат чалга - най вече поради силното влияние на многото имигранти от Турция и бивша Югославия. Не знам дали сте гледали филма Idiocracy, но той е показателен за това накъде отива светът...

Неграмотни, ама пък за сметка на това знаят всички чалга парчета наизуст.

За този хал на нашите деца имат вина не само учинелите, но и цябото ни общество. Няма вечер час, няма никаква дисциплина и отговорности от страна и на де;ата и на родителите. Не може едно дете да ходи по барове цяла нощ и на другия ден да е адекватно за провеждане на учебни занятия. Някои учители също имат вина - не моаже дае се влиза в час с кръстословици и кафе. По наше време без частни уроци завършвахме и ни при4емаха във висши учебни заведения, а сега на учителите им дойде лесно - който иска да учи във ВУЗ, да ходи на частни уроци.

Дъщеря ми е в 5 клас,а до трети неможеше да чете.Значи аз ходч на работа,а като се прибера започва обу4ението вкъщи.Преподавам цеия материал от деня.Моето обеснение е че учителите нямат достатъчно авторитет и по никакъв начин немогат да спечелят вниманието на децата.За тях е важно да си предадат материала и нищо повече.Усвояването му обаче не е приоритет за образователните умници,а на децата не им е ясно за какво ходят на училище

Къде ходиш бе спасителко наша ? Защо ни остави без указания да се лутаме като изгубени деца във мрака и да не знаем как да се развиваме без мъдрите ти съвети?? па и без никакви развлечения в тези скучни дни??

за естествен подбор в страната! Браво браво!

Горкана, децата първо са продукт на семейството, пък тогава ми пиши врели-некипели. И ти си виновна мила, като си толкова по-умна и кадърна от учителите, що семейството ти не изкарва парички за частно училище и тогава няма да имаш проблеми със задълженията на даскалята. Значи си неспособна да осигуриш по-добрите условия за твоето дете, т.е и ти си некадърница

Има голяма разлика в образованието на едно дете ,което ходи в държавно училище и едно, което ходи в елитно частно училище. Не става на въпрос, че в елитното задължително започва първи клас с компютър и един чужд език и от трети клас с втори чужд език. Преподаването е на по-високо ниво,изискванията са също много по-високи и се следи не само за учебният материал,но и за дисциплина,обноски и възпитание.Отговорно към приятели,общество,жи и околна среда .Според мен би трябвало тези училища да не се включват в общообразователните изследвания на учениците от държавните училища.Не ми е ясно и защо в България се появява този проблем. Там поне няма толкова много чужденци и всяко дете разбира езика на който му преподават. Тук е по-лошо защото във всеки клас ще се намери някое /или повече/дете ,което спъва обучението,не защото не иска да учи , а защото не разбира добре немски. Много родители са принудени да пращат децата си в елитни училища за да избегнат евентуално изоставане на развитието на децата им. Не зная какви са тарифите в България, но мога да ви кажа какви са тук. Основно училище за месец на дете с включена храна и занималня с английски и компютър 480 евро. Няма отстъпки за братче или сестриче. При положение,че детето се взима и връща с минибус + 200 евро допълнително. Тук не са включени такси за кино,театър,плуване, по различни градове в Австрия и чужбина с учебна цел и още много други ,които в момента не ми идват на акъл. Някои ще кажат не е малко, аз бих казала - ами на кой детето му не е най-важното в живота. Неговото образование,здраве и бъдеще.

Глупости - това е обликът на днешната младеж и няма нищо общо с умствените им способности! Всяко следващо поколение е по-умно от предишното! А това, че не ни харесват като поведение, облекло и т.н. - това се дължи на собственото ни ЕГН и си спомнете, че и ние не сме били харесвани от преподавателите си. Освен това нивото на технологиите е такова, че те са улеснени във всяко едно отношение и начинът им на възприемане е съвсем различен! А изпростяването е повсеместно, така че младите хора не правят изключение...според нашите критерии!

Не само, че не иска да чете, но и да пише и да говори:))))))))

дръжте се родители образованието на децата ви е във ваши ръце - ако сте грамотни и образовани - учете децата си и изисквайте от тях да знаят и могат поне колкото вас и естествено ги огромотявайте в къщи училището вече не е в състояние да съэдаде грамотни хора

То министеро на образованието неграмотен, то целия мин. съвет неграмотен, то народното събрание 1/2 неграмотно, а 1/2 не знае изобщо български, а камо ли друго... С децата се захванали!

Толкова ми стана смешно като прочетох простотиите ти,че нямам думи!Учителите имали права!А бе ти добре ли си?Можеш ли да ми ги изброиш?Аз ще ти изброя какво нямат право да правят!Не могат да изгонят ученик от час,макар и да разваля дисциплината!Нямат право да му се карат,защото се смята за тормоз!Да не говорим за някое шамарче!Мога още много неща да изброя,но искам да чуя за правата им!?Не съм учител,но никога няма да бъда такова долно същество,което да плюе учителите!Ако искаш детето ти да посещава кръжоци,има си частни занимални,но трябва да кихнеш около 400лв на месец,ако не и повече,зависи от това къде живееш!Комунизма свърши,безплатния обяд също!Учители все още имаме,след няколко години ще бъде по-зле!И според теб децата много искат да учат,пък учителите не ги учат,така ли?Ако мислиш така,много си далече от истината!

Buhalkata durzhal e moya tatko, buhalkata shte darzha i az.... ....Ami to s buhalka ne mogat da se pishat nito stihove, nito da se reshavat diferentsialni uravnenia.... za kakva gramotnost togava da govorime...?!

Проблема те първа ще се задълбочава. А Родител е абсолютно прав. Отворете учебниците на децата си и прочетете какво пише там. Косата ще ви настръхне.

Съгласен съм с Чумпил. Наскоро присъствах на една лекция на кака доцентка от Пловдивския университет. Никакъв опит за казус и анализ. Само суха теория, поднесена по невъобразим начин-през цялото време каката четеше от т.н. сламки. Като капак на всичко обяви, че за изпита тези 60-тина страници записки трябва да се научат наизуст.

ЗАВЪРШИЛ СЪМ ПЕЗ ШЕДЕСТЕ ГОДИНИ СРЕДНО ОБРАЗОВАНИЕ. БЯХМЕ ПО БУИЙНИ ОТ СЕГАШНИТЕ УЧЕНИЦИ НО ИМАХМЕ СТРАХОТНИ УЧИТЕЛИ ЗНАЕЩИ И МОЖЕЩИ. СЕГА УЧИТЕЛИТЕ СА НЕЗНАЕЩИ И НЕМОЖЕЩИ И ЗАТОВА СЕ ДАВАТ ДИПЛОМИ НА НЕГРАМОТНИ ХОРА КАТО ТЪРСЯТ ОПРАВДАНИЕ В ДЕМОКРАЦИЯТА.

Ако видите каква неграмотност, невежество и простащина се шири измежду студентите, шапката ще ви падне. Но в един завод когато входящият контрол е лош, оборудването амортизирано и се управлява все още от партийните секретари-какво качество да се очаква от продукцията.

също много съм възмотен от смяната на програми прес 1 година сяка година е нова опитна и сички са опитни зайчета в другите даржави сменят теа училищни програми мн рядко и са много по добре от нас какво печелим като сменяме програмите сяка година и какви са тес нови простотии кадет в развитите страни се учат в университетите проличава си 4е от много нова сложна информация в учебниците не се поумнява или учениците стават на зубари и по цял ден тряба да учат и да затапеят или си казват това е супер сложно и не бутват нищо малко няма запетайки и подобни но още не сам свикнал да пиша на компа с запетаите и тн. не се смеите мн:)

Абе не ги знам как ги правят тез проучвания теа изледвания,ама у моя клас никой не е идвал и не е изпитвал никои или кото е там тестове ли са се там.Не знам как на базата на няколко класа от различни места на даржата се съди за абсолутно сички!!!

сега на директорите компютрите са им криви... През 70 и 80-те години, когато компютри в училищата не е имало защо не е имало подобен проблем???

Извинявам се на шебеците - те са сигурно по - умни и разбрани от вас. Нали скоро подобна новина имаше в ефира.

В медицината опитите и експериментите се правят за дълъг период от време върху бели мишки и други животинки. В момента в българското образование тече именно периода на белите мишки. Системата е инертна и тепърва изплуват грешките на прехода. Върху нея въздейсват и външни фактори. От значение е и кой прави корекциите.

Като причина за лошите резултатите 48% от анкетираните училищни директори посочват остарялата база за лабораторни изследавания и недостъга на компютри и подходящи компютърни програми. Е само аз ли съм учил по математика и български без компютър? От кога стихотворение се учи на изуст като ти го повтаря примерно касетофон? Лелеле ми то сигурно вече питагоровота теорема се учи през USB-то и специална букса монтирана под обецата на езика?

Истината лъсна по много грозен начин. Ние ще дадем тъпо поколение, на което кумирите ще са чалга звездите, а пример в живота ще са им мутрите. Всъщност децата се поддават по-лесно на официалната пропаганда.

Kak da u4at decata kato pocqlden igraqt na komputri i gi m1rzi da gledat .

не е вярно че 4-класн. са сред първите.Преди седмица по руската тв. даваха репортаж нас ни нямаше сред първите 12.Русначетата са 1 в света.

Деца на две скорости. пропаста ще расте мили мои. Безплатен обяд няма и няма да има. Чакайте на общественото училище. Зецата които са над средното ниво са онези взели изпитите си след 7 клас, мотивирани са от родителите си и ако не им е стигало малко, са инвестирали в образованието на децата си. Останалите, ами това е техен проблем. пазара на труда има нужда и от миячи и чистачи. Когато обществото смята, че диктатурата на пролетариата е първостепнно нещо и интелектуалния труд е лесен, ще си получава сметката, която е радосттна за онези, които знаят какво искат, а за другите, капитализмът победи.

в образованието има три стълба- ПРОГРАМА , УЧИТЕЛ, УЧЕНИК. Когато едното е нефелно следва общ срив. При лоша програма добър учител е нахалос, добър ученик при всички положения ще се нагоди, но като цяло образованието ще куца. Лош учител може да изпорти и добрата програма като не умее да ангажира учениците и направи предмета си полезен и достъпен. Ако пък учениците не им се учи нито добра програма, нито добър учител ги спасява. А на много от тях не им се учи по разни причини.

де да беше мвновен компютъра че не може да анализира, осмисли литературно четиво, да не говорим че не е в състояние да го свърже с предходно или с опит. Нашето училище още лежи на принципа на ЗАЗУБРЯНЕТО. В универститета се преподава по архаична система- лекциите се четат, темите не се обсъждат, учи се кампанийно- за сесия, през семестъра се живее. Нашите ученици се учат да мислят по силата на практиката и опита около тях, а не в училище. Там и даскалите не си позволяват свободи ЗАЩОТО ПРОГРАМИТЕ НА МИНИСТРЕСТВОТО ИМА НОРМАТИВИ

С ТИЯ ТЪПИ И ПРОСТИ УЧИТЕЛИ,КАК ДА СЕ ОГРАМОТЯТ ДЕЧИЦАТА НИ.

Много сте се запенили да плюете учителите. Имате ли деца? А дете от 1-ви до 6-ти клас, което учи по новите учебни програми? Защо не плюете по учебните програми и новите безумни учебници? Направете или предложете нещо конструктивно, за да се оправят програмите и учебниците, защото даже учителят да има желание да преподава добре, той е спънат от тях и не може да го стори. Вижте предишния ми коментар. Мога да дам примери и от други учебни предмети. В момента се пишат учебниците за 7 клас и в сайта на МОН ще пуснат части от тях за обществено обсъждане. Вземете отношение по тях. Ще има повече полза за образованието от плюенето Ви по учителите.

За какво им е да учат,нали мама и тате мият тоалетните на запад. По- добре да ходят по дискотеките и да се надлъгват колко са вещи и мощни. А някой по-развити /телесно /момиченца могат и да си хванат някоя заспала полумъжка жертва. Е, това което могат без проблем е да грачат за неща ,които не са им ясни,да папат и секс - водещо умение. Няма нищо лошо в това, на България са необходими бройлерчета. И техните сърчица ще са същите,само след 15 години.

Следващите поколения ученици ще бъдат още по - зле по природните науки поради предметите Околен свят и Човекът и природа, които са някакво малоумно хрумване на експертите от МОН по новите учебни програми. В трети клас вече се учеше за някакви физически характеристики на предметите и явленията, като в училище се преподаваше само теория, а в къщи всяка събота или неделя аз се въоръжавах с подръчни средства и правех демонстрации и опити, за да онагледя теорията и да може дъщеря ми да си напише домашното. Същото гласеше неизменно: направете някакъв физичен опит и опишете какво сте наблюдавали. Какви физични опити ще направи едно 9-годишно дете само в къщи? Учителката не правеше в час никакви демонстрации и опити, понеже такива не са предвидени в учебника, а и се правят в кабинета по физика с подходящи уреди. Достъп до кабинета тя нямаше. Даже теоритично се учеше за различни уреди за претегляне на тела: аптекарски везни, два - три вида кантари и електронни теглилки, без изобщо да се покажат реално такива на децата. Колко ли родители, баби и дядовци знаят за този проблем и колко от тях помагат на децата си, правейки опити в къщи? В момента в пети клас не е по - различно. Учителката е специалист по биология и материала по физика го преподава в духа на това го знаете - нали сте го учили миналата година, минаваме на следващия урок. В един от уроците се говори за мензури и колби, ама такива има в кабинета по химия /ако има изобщо здрави/, а часът се провежда в кабинета по биология! Така, че при следващото международно изследване на равнището на 15-годишните по природни науки българчетата ще са на едно от последните 2 места в класирането.

Не е ясно защо трябва да знаят повече. Току виж са станали даскали за по 150 евро месечна заплата. За да правиш по 150 евро на час не се изискват знания нито по математика, нито по природни науки.

Моите верни последователи в света изпълняват заветите ми за отношенията НИ към тези ГОИ, тези подчовеци. Глад, мизерия, простотия, проституция, емиграция, гурбетчалък, липса на здравеопазване... и тяхната ОБЕТОВАНА ЗЕМЯ-България ще бъде наша. За тази цел многа добре работят ибрикчиите, мекеретата, еничарите... Но Бог не Спи, Бог Види неправдите и изкуплението на греховете от людете в това чистилище-Българ Когато се обърне палачинката, тогава да му мислят разните сценаристи на разните българоунищожителни планове.

че когато аз ходех на училище компютри нямаше, ама това не попречи на никой да се ограмотява, стига да има желание

интересно, каква е логиката да ти трябва компютър за да научиш някого да чете?

Ами така е, защото виждат че в България дори да си кръгъл идиот пак можеш да станеш министър на образованието или на финансите. Защо да учат тогава?