Нова трафик система ще намали задръствания в София

До края на годината в столицата ще заработи нова система за управление на трафика, каза зам.-кметът по транспорта в София Евгени Крусев.

Обратно в новината

Коментари - Нова трафик система ще намали задръствания в София | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

А къде е обществената поръчка за тази система ???

Пак изразходване на пари без някакъв ефект.

толкова са умни че Юсеин Болт да е не може да мине на зелено, а бабичките и майките направо ги газят...

Необходимо е спешно да се премахне бус лентата в района на алея "Яворов" посока Плиска.Влизащите на Цариградско от детелината се опитват да се включат в средната лента, вместо да се изтеглят по сегашната бус лента.

Ела в Дървеница сутрин да видиш как работи прехвалена ти система. То бива да говорите тъпотии, ама си вярвате на всичкото отгоре. Кажи си направо, че има едни пари за прибиране пък транспорта друг да го мисли.

А каква е новата система за контрол на трафика по ремонтиратият и пуснат в експлоатация лятото на 2015 г. бул. Александър Малинов, защото по светофарите пехеходците висим по 5 минути?

да дойде да види как умният му светофар, за идващите от Младост, е*а мамата на кръстовището между Кл. Охридски и Г.М. Димитров. Автобусите изминават разстояние от 2 спирки за 25 - 30 минути (поне тази сутрин го засекох, беше 27 минути).

Хем намаляване на задръстванията с 30%, хем предимство на градския транспорт... нещо не ми се връзва. Това са доста противоречиви изисквания.

Ако пешеходецът пристигне с 2-3 секунди след зеления сигнал за автомобилите, които са по негово направление, то пешеходецът не може да премине с тях именно поради това, че не е натиснат бутона! Защо?! Нима винаги трябва да си преди светването на сигнала на кръстовището, на никой ли не му се е случвало, ежедневно при това, да пристига с тругването на ППС в неговата посока?! Какво пречи да светва както досега зелено и да стои толкова, колкото си е движението и на автомобилите? Нали така или иначе другите са си на червено?!?!

От две седмици движението в София е ад. И причините са две: 1. Многото коли с всякакви номера, които не са софийски - не е ли време да се въведе винетка за тях? 2. Явно много хора са сметнали, че при къси разстояния билетчето от 1,60 не им е изгодно и се качват на колите си.

По ул. Павел Красов в кв. Горубляне в посока Дружба. Задръстването е такова , че 200 метра се минават за 15 минути. На зелено минават 5 коли. Е КВО Е ТОВА БЕЗУМИЕ? Кой не си е свършил работата? Кой? Кой?

Ivanka

Подкрепям изцяло тази идея! Всеки ден минавам по този маршрут и то в пиков час и е ужас!

Да, но как ще си събере КАТ, който стои малко след това в час пик, парите?

Абе и аз съм се чудил, но сигурно има защо. Един от аргументите е, че когато колоната тръгне, на пешеходците все още им свети червено. Водачите виждат това и преминават спокойно и невъзпрепятствано. Какво ще стане, ако както колоната е набрала скорост, изведнъж светва зелено на пешеходците и те се втурнат да пресичат, щото са с предимство - предостатъчно предпоставки за инциденти от внезапното спиране + голяма опасност за пресичащите. Та по-добре да се почака за следващата вълна.

Затова има карти, но те не са за идиоти

бул. Александър Малинов трябва да стане магистрала (като Цариградско) със всички необходими подлези или надлези (но за колите), хората трябва да останат на ниво терен.

Въвеждането на винетки няма да реши проблема с прекомерно големия брой автомобили. Единственият начин е да се комбинира с драстично увеличение на данъка за автомобили в София, но някой ще загуби изборите след такова решение. Моето семейство поддържа три автомобила, а със сигурност нямаше да са толкова, ако имахме нормално уреден градски транспорт.

Градският транспорт не върви сам или с отделни светофари. Но има такива, които светят в зелено излишно дълго време, когато задръстването е просто в друга посока. Особено разни леви завои, които иначе блокират насрещното.

И какво пак се наказват софиянци, заради селявията от която вече не може да се диша!!!!!!!!!

за какви магистрали говорите в гъсто населени зони на града? Това има ефект на Цариградско само от Орлов мост - до Кръговото на 4-ти км., защото има през 300-400 м. подлези, но от 4км. до Горубляне пресичането на булеварда си е голям проблем, особено на Т-кръстовището пред Мола. Автомобилите искат все по-бързо да се движат, но не искат да разберат пешеходците, които за да пресекат булевард трябва да вървят пеш по-вече от половин километър, някъде да чакат на светофар по 7-8 минути и общо това да означава: пресичаш булеварда (широк =20 метра за половин час и по-вече в дъжд, студ и т.н.) Защо вниманието да е само за автомобилите? Пешеходците също са граждани и добросъвестно си плащат данъците. Мислете и за техните проблеми - още повече че те обикновено са деца или бавноподвижни възрастни хора!

Чакай Ти когато те вали пороен дъжд или духа леден вятър. Хората се чудят кога ще им дойде редът да пресекът и тръгват в най-неудачния и неправилен момент. Именно за това от както са тези "умни" сфетофари ми се е налагало рязко да спирам и да спират пред мен.

Този светофар и пресичането на бул.Кл.Охридски са кошмар за всички пешеходци. На това кръстовище има и странично платно, по което пуснаха автобусите, но не ограничиха паркирането. Там се кара на слалом между паркирали автомобили, а на спирката на 88 в дъжд или сняг е голям проблем да отидеш- тази зима не се чистеше снега по това платно и автобуси, пешеходци и автомобили се конкурираха кой да използува коловоза в средата на това странично платно- хлъзгаво, мръсно и локви...... А спирката на 88 е пълна трагедия.

Не си разбрал правилно пич, важно е да се даде зелена вълна на кортежа на премиера и другите подобни особи

подкрепям казаното за кръстовището на Климент Охридски и 8-ми декември- там бутонът за пресичане на 8-ми декември е поставен на еднометрово пилонче на 5-6 метра от светофара - докато отидеш до него да го натиснеш и да се върнеш до светофара - вече си изпуснал момента за пресичане и отново обратно - така може и 15 минути да не ти стигнат да пресечеш, но още по-странно е че около 1 минута светофарите във всички посоки светят червено, но нито един зелен за пешеходците. Не знам дали този тип светофарна система е калпава или тези които калпаво са я настроили но ПРОБЛЕМ ИМА .

Абе, какво стана с част от бус-лентата по Малинов? И кой плаща за старата жълта и новата черна боя? Малоумни общинари, а и тази, която президент щяла да ни става...През нощта, тихомълком, сложиха жълтата боя, после, пак през нощта, пак тихомълком, зачерниха...ДОЛУ ГЕРБЕРАСТКАТА СЛУГИНЯ Фандъкова.

поредната предизборна лакърдия... и поредната кражба... тия велики системи ги правят вече 50 години и все не стаботват... сензори, датчици, мильовци, къщурки по кръстовищата... какво не видяхме...

виж светофара на кръстовището на раковата болница - за да пресечеш "ГМДимитров" натискаш бутона - чакаш следваща зелена светлина -стигаш до средата (пресякъл си само едното платно защото за другото ти свети червено) пак чакаш и когато накрая светне зеленото човече, то и рейсове и колите също имат зелено за десен завой и ти се оглеждаш и вървиш и не си сигурен дали някой водач няма да натисне газта и да те прегази - статистиката сочи - над 200 пешеходци блъснати на пешеходни пътеки и няма наказани водачи дори и при смърт са условни и краткосрочни наказанията . Пешеходците пресичат улиците като изплашени зайци......

при нас фирмата дето се занимава с светофарите е АСРУД за мен АБСУРД, Два еднакви светофара няма... прогамите им различни, секцийте за ляво и дясно така сложени че я се видят я не, коя в бяло, коя в "лилаво", секцийте за пшеходци и те разлияни... с различни програми, последно изчезнаха броячите на времето на сигнала от половината светофари, НЯМА ГИ!!! Пълен АБСУРД!!!

Вникни в смисъла на казаното над теб. Колоната си върви напред, както и пешеходеца, а тези, които пресичат пътя на пешеходците са завиващите надясно, т.е. карат или би следвало да карат с доста по-ниска скорост.

Отново идват избори и трябва да се подсигурят пари за ГЕРБ. Правят се не нужни неща. Обществени поръчки за нашите фирми.

Искам да благодаря и на всички във форума, които открито и честно отхвърляха това безумие - бус лента на Ал. Малинов. Друг е въпроса, че я сложиха по тъмна доба, без да направят обсъждане и да чуят мнението на хората. Пак по тъмна доба я махнаха. Тихомълком и без уведомяване на многобройните шофьори, използващи Ал. Малинов. Но самият факт, че това се случи ме насърчава да слагам плюсове и минуси по коментарите. За мен, има ефект.

Ако едно кръстовище е проектирано за 100 автомобила, когато се съберат 200, никой не може да намали задръстването. То всъщност това представлява задръстването - невъзможност едно кръстовище да пропусне събралите се автомобили, които чакат, за да преминат през него. Истината е, че това ново управление помага за по-бързо преминаване на кръстовището, когато няма задръстване. Което повишава пропускателната способност на кръстовището и отлага задръстването в някаква степен. Но че не е 30% - не е! Всичко останало в тази новина го оставям на съвестта на журналиста и редактора.

първо да намалят билетите за транспорта и особено електротранспорта, защото изгониха хората по колите и стана ужасно.

ами питай николай пооов от иновативни трафик системи да ти каже как работят светофарите в самоков.

Щеше да е противоречиво, ако имаше градски транспорт...

"Фирма АСРУД продължава да тормози варненци" - ей къде ги нахранили...

Да регулираш ръчно пешеходния поток отделно от автомобилния, на така или иначе автоматично регулирано кръстовище е меко казано слабоумно...

И аз не знам, всеки път като пуснат някаква отсечка от метрото и се кълнат как ще се облекчи движението, инсталират умни системи, чертаят велоалеи, а все не се случва, защо ли?

Откакто вдигнаха билетчето използвам само автомобил. Много по- изгодно ми излиза. Дори и в безумните задръствания стигам по- бързо и по-евтино. Тази идиотия с билетчетата искам да ми обясни някой дали доведе до по- високи приходи в цгм изобщо или напротив, даже са по-малко.

Пак ще крадем пари. Какви датчици ще инсталирате? Във асфалта пак ще копаете дупки. На Орлов мост коловозите са 10 см. А до момента всичките ви напъни само до по-лоши задръствания са довели. Ама така ще е докато в общината не влизат професионалисти а само избрани роднини и връзкари

Щото е скъп градският транспорт. Макар и добре организиран е скъп. Аз самият дори не мога да повярвам, но да се движа с кола ми излиза по-евтино. Тук става въпрос за цялото ни семейство. Картите са неизгодни защото не ни се налага да пътуваме всеки ден. Подръжката на кола плюс горивото излиза по-евтино отколкото ако вземе карти за всички. Да не говорим за комфорта и удобството, а и се пести време. В общината пак да сметнат дали едно семейство с деца би си купувало карти или ще предпочете семейният автомобил.

100 авт х (4 м+ 2х0.50 дист.) = 500 м а 200 авт -> 1км какво е това кръстовище?

има една такава работа ;) за да идем някъде 3 х 1 лв билет и обратно -> 6 лв, освен това има да вървим около 1.5км в двете посоки, в пек. С колата отиване и връщане гориво 1.60 лв + още толкова "режиини" -> 4 лв.без вървене в пека, и без чакане.

Би ли разбил сметката и да ни покажеш как с кола ти е по-евтино? Аз лично не вярвам, че минималните 400 лева разходи годишно за автомобила(ГО, данък, преглед + обслужване) ти излизат по-евтино от картата за градски транспорт. И не обяснявай, че се возите и четиримата в колата, защото скромните ми наблюдения показват, че масово е само водача в автомобила. Примерно, ако половината киселяци от Люлин сутрин се качат на градския транспорт вместо на автомобилите си, нито Горнобански ще е задръстен, нито останалите булеварди.

Един от най-идиотските примери е кръстовището на ВИНС. Едната секция за десен завой свети известно време, след което не светва "общо" зелено, както интуитивно очакваш и както е на другите места, а червено, по някое време светва "общо" зелено. в това платно и маркировката е тъпа на 10 м преди кръстовището от 2 широки ленти става на 3 тесни и естествено води до допълнителен "шок и ужас". Другото платно. вместо да има плавен завой на дясно го стесниха и направиха, не 90град. ами "почти" обратен завой... и "естествено" в това време "пускат" пешеходците. Освен това лентата е за направо и на дясно - 1 да има да завива -> чака пешеходците и цялата лента е блокирана, до предишното кръстовище. "Месните" сме му "свикнали" на идиотизма, ама всеки който дойде от друг град изпада в шок и ужас. няма нищо интуитивно в цялото кръстовище. А е много сложнен възел - тежко натоварено, възлово и ГЛАВНО кръстовище към курортите. Автобуси - градски и с туристи, коли, чужденци, велосипеди, пешеходци... Другото е на пътя за Виница - Горна Трака - секцията за десен завой свети НЕПРЕКЪСНАТО!!! 24/7/365!!!, в това време светва друг зелен сигнал, които следва и ОЧАКВАТ да са с предимство пред завиващите на дясно и се получава "конфликт" - колизия.

аз съм изпреварил колегата... и съм "си направил разбивка", че ако сме 2-ма и по-вече във всеки случай е по-евтино с кола ...и по-удобно. А при нас и билета все още е 1 лв, не го считайте за дразнене! Усреднил съм годишните разходи, като удвоявам разхода за гориво на километър.

Къде са тия карти за 400 лв. годишно за цяло семейство, че нещо не ги намирам в тарифите?

Парите не ме бият през ръцете, изкарвам си ги с къртовски труд, така че повярвай ми, много добре съм си го сметнал.

на снимкат точно сваля "брояча" дето показваше времето на сигнала... ама как са го хванали...

Заради тези бутони реално пешеходците чакат повече от преди. Получава се така, че вместо да е зелено за пешеходците заедно с колите в същата посока, пешеходците пропускат една фаза на светофара, което е пълна глупост.