Нова трафик система ще намали задръствания в София

До края на годината в столицата ще заработи нова система за управление на трафика, каза зам.-кметът по транспорта в София Евгени Крусев.

Обратно в новината

Коментари - Нова трафик система ще намали задръствания в София | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Ще ви сера на "Умните" бутони, по пет минути чакане, за да пресека, защото "УМНИЯТ" светофар не пуска зелено за пешеходци, без да допринася по какъвто и да било начин за отпушването на трафика, със това си действие.

ПРОДЪЛЖЕНИЕ : П.С При цена на билет от 1,6лв за посока, аз и моято половинка скоято пътуваме заедно, трябва да заплатим за отиване и връщане от работа 4 * 1,60 (Автобус 11 и метро), Автобус 11 е бъкан и нередовен, трафика до метрото отнема поне 40мин, после прекачване и чакане! Метрото си е друго въпреки, че е тъпкано си е друго, а и на често, но в крайна сметка всеки ден трябва да платим 6,40лв пътни, да пътуваме адски неудобно, мръсно и дълго, а през зимата мокро и кално, за сметка на 4лв. с автомобил с климатизация и същото време като продължителност. Всеки нормален би избрал автомобил, но за общото благо не е ок! Ако съм Ви объркал до тук, ще кажа, дълго време ше е така и ако не се вземат "диктаторски мерки" ще става много по-зле! МНОГО!

Или пък ти и/или твоята половинка трябва да проявите малко здрав разум и да си закупите по една карта за градски траспорт. Цената от 1.60 'удря' най-вече хора като мен, които изключително рядко ползват градски транспорт.

Данчо съгласен съм мнението ти, но здравия разум не включва автобус 11 ;) Когато, построят метро в Овча купел, което се очаква скоро, повярвай ми, здравия разум ще дойде в ръцете ми под формата на карта за метро, но ако аз ти предложа билет за "първа класа" на цена по-ниска от билет за влак, ти кое би предпочел, затова и хората предпочитат автомобилите си. Няма страна в света, въпреки, че ненавиждам да правя тези сравнения в която с автомобила да ти е по-евтино и удобно за сметка на градския транспорт. Говорим за нормална страна де :) иначе ние претендираме, че сме такава. Успех на всички и лека седмица!

С риск да бъда оплют и "миннусиран", ще развия една моя теория, която в момента почвам да създавам :) Живея в Овча купел и работя в Дианабад, което аз съм си избрал и никой не ми е виновен, но днес излезнах в 8 без 20 и в 8:20ч. бях изминал великите 3км по маршрут бул.Монтевидео - бул.Никола Петков. Останалите километри до Дианабад изминах за още 30мин, като изкарах късмет на няколко места да ме пуснат хората и да паркирам на около половин километър от работа. С две думи, заради всичките ремонти, които се извършват едновременно и за мое съжаление, може би не така както трябва да бъдат има огромна тапа навсякъде и потока не може да бъде побран. Това е, като да имаш отрупана маса на Коледа, което е хипербола и да изядеш всичко съвсем сам, няма капацитет за това! С две или повече думи, едновременни дългосрочни ремонти (без разширявания в случая на Житница и Монтевидео в лошата му, част и т.н...) плюс това, че нямаме култура на каране, което е разбираемо, заради манталитета ни и някой изключения, които наистина тотално закъсняват или губят нещо ценно за тях в трафика, плюс това, че НЕ виждаме КАТ и РЕГУЛИРОВЧИЦИ, въпреки, че има списък с регулируеми кръстовища при нужда, но явно никой не вижда нужда от тях ;) само ние, създава тотален хаос, който за съжаление тепърва ще наблюдаваме, защото започва дъждовен сезон, а след това зима, сняг, студ и т.н! В крайна сметка достигнах до следния извод, лоша инфраструктура в момента действащите пътни артерии (не всички, разбира се), лоша светофарна уредба, лош контрол на органите, лош градски транспорт ... За съжаление, всичко почва от нас и свършва при нас, а след това при следващите и следващите... Не сте глупави, дори и тези които не са извисени имат урока на улицата и разбират ясно, че нещата колкото и да искаме да са добре, са комплексни и дългосрочни!

първо да се научат да пресичат на определение за това места, а не да прескачат мантинелите, както на бул. Вл. Вазов. На пешеходна пътека често един тръгва, следващия, абил очи в телефона си се влачи след него, после идва трети. Необходима е и култура при пресичане. Да не говорим за "великите" велосипедисти, които пресичат, без да слизат от велосипедите си. Да сте чули да има санкционирани?

Ако някъде ще се намалят задръстванията с 30 % в Красна поляна по Възкресение и Гешов ги увеличихте с 30 %. Как го постигате - направо съм изумен. Май и при вас някой е завършил рабфаг като президентката та объркахте движението тотално.

1. Колко струва тази система? 2.Ела да видите датчика в Горубляне, задръстванията са във всички посоки. Или има подходящата инфраструктура или не. / 30% е доста пресилено /

До всички незнаещи ЗДвП: Червеното човече означава, че не трябва да започваш пресичане. Зеленото на колите обикновено и би трябвало да е съобразено с дължината на пешеходния маршрут и светва известно време след "червеното човече". Иначе казано е нормално на голямо кръстовище по някое време на пресичането да светне "червено човече". Това означава, че зеленото на колите ще светне след толкова време, колкото е необходимо за нормално движещ се пешеходец да пресече кръстовището.

Управление на движението в София е толкова сложно, че редакторката не го е разбрала, авторът на проекта сигурно също не го разбира. Не че аз го знам. Би трябвало кметицата да определи ясни критерии за ефективност, които да са разбираеми и видими за гражданите, така че ако не ги изпълни след усвояване на средствата да си подаде оставка. Разбира се, горното е утопия.

Ей ххх - махнете тия глупави бутони. И дайте малко въздух на пешеходците!! Това са вашите бащи и дядовци! Ааа - забравих, че вие сте механизирани роботчета създадени чрез клониране и нищо човешко не ви е присъщо. Изхвърлете колите от гъсто населените райони бе мало...д.. айде.

От гледна точка на трафика има много голям смисъл от бутоните. Особено на кръстовища между голям булевард и улица. Големият булевард е широк и се пресича бавно. В резултат дължината на пешеходното зелено достига 20-30 секунди. През това време 5-те автомобила от улицата са преминали и се стига до чисто прахосване на капацитета на кръстовището, особено ако пешеходци няма. Ако капацитетът се увеличи само с 2-3%, то задръстванията ще намалеят с над 50% при равни други условия.

Който ходи пеш, значи се шляе. А щом се шляе, няма бърза работа и може да чака колкото е необходимо, за да пресече. Моите родители и дядовци НЕ увеличават трафика, защото в пиковите часове съм им забранил да излизат. Каква точно работа имат пенсиите по улиците между 07:00 и 10:00 ч.? И каква точно работа имат гастритите между 17:00 и 19:00 ч. по същите тези улици?? Каквито и ангажименти да имат, могат да го свършат в часовете през които хората, които им изкарват пенсиите, са на работа!!!

Ами, работата (при някои семейства) им е да ходят да си гледат внуците, щото не са приети на детска градина..

На големите кръстовища е много трудно пресичането - зелената светлина е кратка и много често пресичането завършва на червено човече(особено за възрастните). Мисля че ще е по удачно хората да пресичат големите булеварди на изградени надлези(като този на Малинов в северното му начало). Предполагам че такава съоръжения ще са по-евтини от строежа на подлези. Недоумявам защо при строежа на метростанция ГМДимитров не беше оформен така подлеза че пешеходците да пресичат този булевард в изградения подлез и сега трябва да пресичат на светофара всяко платно с отделен светофар и всеки светофар с новите "умни бутони" дето те карат да чакаш по 10-15 минути?!

Докато няма живи полицаи по улиците, ще си карам както мога и ще си свиркам. Няма КАТ, няма контрол, няма наказания

Преди разните му системи за управление на трафика да се задействат, какво ще кажете колеги водачи първо малко да мислим, когато шофираме? Например, предполагам вече сте се убедили, че на Плиска и Окръжна болница няма светофари и не е нужно да скачате на спирачките, а просто да си джиткате спокойно с 80 км/ч. ;-) Втори пример - детелината на Цариградско и Малинов, при слизането в посока Летището и Дружба - имате лента за ускоряване, а НЕ знак "Стоп", т.е. включвате се спокойно, поглеждате лявото странично огледало СЛЕД като сте навлезли в ускорителната лента и чак тогава се престроявате в по-лява лента. Също така въпросният завой се взима спокойно с 50-60 км/ч, няма да се преобърнете, ако го взимате с повече от 10 км/ч... Айде да видим сега кой си е взел книжката по вторият начин и кой е неделен шофьор ;-) И на двата случай бих препоръчал да ползват градският транспорт...

Ти, който си ми цъкнал минусче, към неделните или към "служебните" шофьори спадаш, щото всичко което съм написал като пример е съобразено с ограниченията и маркировката на съответните места ;-)

минусите са ви ги сложили лицата отговарящи за маркировката по пътищата. Ама и ти малко примери си дал затова и минусите са малко...., а реално погледнато примери има стотици, особено ако се споменат кварталните улици в които изобщо липсват маркировка и пътни знаци........

НЯма какво да си 'джиткаш' в града. В града автомобилно движение не трябва да има - слизаш и ползваш градския транспорт! Всички тия автоматизирани уредби и глупости се измислиха заради вас селчовците, защото като дойдохте у софЕто и започнахте да 'карате' използвайки цариградско България и още два три булеварда и уревахте махалата, че имало задръствания. Тогава фандъчката и друзя - измислиха начин да смукнат пари за тъпата 'автоматизирана система', за да може тъпите селщайн да 'нямат задръствания', защото не може да им уври акъла да ползват обходен маршрут или просто да се преместят да живеят другаде. А това с бутоните е адска простотия - при която пешеходеца трябва да ви чака вас господа великите шофери и да натиска бутони като луд.

Инвалидите са отделна категория граждани, и слава-богу, не те определят правилника за движение.

Да не се окаже, че мякаш по ямболски, да речем ;-) Смотан, ползвам Цариградско, щото имам офис на Летището, ползвам и цялата пътна мрежа на София, щото не работя за заплата от 9 до 5 на едно място, а относно шофьорската ми практика, като километри и видове и марки МПС-та има много хляб да ядеш, така че не се изказвай неподготвен ;-)

Тъпанарите след като вдигнаха билетите направиха така, че вече си е голяма атракция придвижването в София!!! Както винаги постигнаха точно обратния ефект:))) после защо ги били плюели, че са малоумни?!

Няма нещо да не сте оплюли. А вие всичките сте такива умни, красиви, добри и неоценени, а? :))) Мрънльовци. :))

ти какво искаш от хората - ДА НЕ СИ КАЖАТ ПРОБЛЕМА КАКТО ГО ВИЖДАТ И ДА СА СТАДО БЕЗМЪЛВНИ ОВЦЕ?! Чети внимателно и виж че се пишат факти , и ако отговорните чиновници добронамерено четат това може и по-добри да са решенията им на реалните проблеми.

Тези бутони са абсолютна глупост на 90% от местата. Значи човек трябва да чака един пълен цикъл след натискане на бутона за да премине и в повечето случаи се случва че минава на червено за да не чака. Какъв е проблема зелен сигнал да си има винаги за пешеходците питам ??? Ако няма пешеходци колите си минават, ако има така или иначе трябва да ги пуснат, но за пешеходците става едно неприятно чакане, което само забавя допълнително.

Ачка, бутоните се за да не спират колита ако няма пешеходци. Пазим околната среда.

бутоните правят хаос . за пенсионер , който няма работа и може да чака два пълни цикъла(защото е дошъл милимунда след началото на определен цикъл) са ок, но на човек, който трябва да си върши работа само му пречат. Изнервят го и накрая тръгва на червено! Нооо.. според новия закон - ако го сгазят при това положение не го лежат, а си свирукат. Дори могат да го целят с колата и пак да не са в пандиза! Не е ли ясно, че там където има пешеходци - коли не трябв да има?? Какво търсят колите в града ? И то мощни коли по 200 коня в ръцете на лапета??

"трафик системата ще дава предимство на градския транспорт..."хи,хи! Понастоящем,след великото поскъпване на биляжката за ГТ,на 1.60 лв.,много хора си направиха сметката и яхнаха колите.Трафикът е отново кошмарен.Като се добави,че половин София е разкопана и затворена за движение,нещата добиват съвсем черни краски.Иначе,все нещо"правим"за да облекчим и подобрим житието на хората....по герберастки.

Значи "хората" нямат пари за карта, около 50 лева на месец, ако не се лъжа, но имат пари за коли... Ако си вземеш тримесечна излиза само 44 лева на месец, ама идеята, че ще има ден, в който няма да се возиш пък имаш карта и ще си минат те побърква, а? :))

А ако си на газ, ти излиза по-евтино!

"Хората" имат пари за карти, просто с кола им излиза по-евтино и по-удобно.

Където трябваше да има бутон към светофара за пешеходците, то си го имаше и досега. Сега ги наслагаха тези бутони на светофари, където никога не може да има полза от тях, но вреди твърдо има. Май някой мафиот яко се е облажил с тези вредни бутони за пешеходните светофари.

Съвсем други неща трябват за София, но тогава разни кметове и зам.кметове няма да могат да крадат толкова

Очакваният резултат от тези нововъведения, е удвояване на времето за чакане на светофар за колите и утрояване на времето за чакане за пешеходците, всичко това съпроводено с яко крадене покрай тези нововъведения, знаете крадците към коя партия са.

остави пешеходците,ама има и загиналимтехници по поддръжката на светофарните уредби,защото работят сами през нощта,згазени,за да усвоява един самоковски педал пари и да си купува коли.най добрите му техници напуснаха или са мъртви.кава се николайпопов,иновативнинтрафик системи!

а ако натисна бутона 10 пъти в рамките на 5 секунди по-бързо ли ще светне зелено?

Чакане му е майката, може да пусне колите в твоята посока, но тебе - не.

Глупавата кметица прави всичко за автомобилите и нищо за пешеходците, и копчетата са част от тази политика, за да се улеснява движението на автомобилите. Аз започнах да пресичам на червено, особено когато стигна до средата на улицата, и трябва да натисна второ копче и пак да чакам.

те ся си е.а макята!

А ще осъдите ли виновните за потрошените пари за бус-лентата по Малинов дето я замазаха после?

НЕ!

Човек, те 4 пъти преправят К.Величков и Т.Александров в рамките на месец, ти за една бус лента си :))

Защо няма задръствания по булевард Брюксел ?

Защото е направен както трябва. И трябваше Малинов да е неговото продължение, чак до околовръстното. Т.е. всичко на две нива. Но досегашните управници оплескаха всичко.

deltalzena@gmail.com

Цяла София трябва да е така, на няколко нива! Да са живи и здрави тия от Общината, защото са умни и красиви до един!

След като е трафик система, значи не ни чака нищо хубаво. Предпочитам анти-трафик система. :)

Абе тая система от пет години я дъвчете. Няма край това усвояване.

Заради тези бутони реално пешеходците чакат повече от преди. Получава се така, че вместо да е зелено за пешеходците заедно с колите в същата посока, пешеходците пропускат една фаза на светофара, което е пълна глупост.

Пак ще крадем пари. Какви датчици ще инсталирате? Във асфалта пак ще копаете дупки. На Орлов мост коловозите са 10 см. А до момента всичките ви напъни само до по-лоши задръствания са довели. Ама така ще е докато в общината не влизат професионалисти а само избрани роднини и връзкари

И аз не знам, всеки път като пуснат някаква отсечка от метрото и се кълнат как ще се облекчи движението, инсталират умни системи, чертаят велоалеи, а все не се случва, защо ли?

Щото е скъп градският транспорт. Макар и добре организиран е скъп. Аз самият дори не мога да повярвам, но да се движа с кола ми излиза по-евтино. Тук става въпрос за цялото ни семейство. Картите са неизгодни защото не ни се налага да пътуваме всеки ден. Подръжката на кола плюс горивото излиза по-евтино отколкото ако вземе карти за всички. Да не говорим за комфорта и удобството, а и се пести време. В общината пак да сметнат дали едно семейство с деца би си купувало карти или ще предпочете семейният автомобил.

има една такава работа ;) за да идем някъде 3 х 1 лв билет и обратно -> 6 лв, освен това има да вървим около 1.5км в двете посоки, в пек. С колата отиване и връщане гориво 1.60 лв + още толкова "режиини" -> 4 лв.без вървене в пека, и без чакане.

Би ли разбил сметката и да ни покажеш как с кола ти е по-евтино? Аз лично не вярвам, че минималните 400 лева разходи годишно за автомобила(ГО, данък, преглед + обслужване) ти излизат по-евтино от картата за градски транспорт. И не обяснявай, че се возите и четиримата в колата, защото скромните ми наблюдения показват, че масово е само водача в автомобила. Примерно, ако половината киселяци от Люлин сутрин се качат на градския транспорт вместо на автомобилите си, нито Горнобански ще е задръстен, нито останалите булеварди.

Да регулираш ръчно пешеходния поток отделно от автомобилния, на така или иначе автоматично регулирано кръстовище е меко казано слабоумно...

ами питай николай пооов от иновативни трафик системи да ти каже как работят светофарите в самоков.

първо да намалят билетите за транспорта и особено електротранспорта, защото изгониха хората по колите и стана ужасно.

То това се очакваше.

Ако едно кръстовище е проектирано за 100 автомобила, когато се съберат 200, никой не може да намали задръстването. То всъщност това представлява задръстването - невъзможност едно кръстовище да пропусне събралите се автомобили, които чакат, за да преминат през него. Истината е, че това ново управление помага за по-бързо преминаване на кръстовището, когато няма задръстване. Което повишава пропускателната способност на кръстовището и отлага задръстването в някаква степен. Но че не е 30% - не е! Всичко останало в тази новина го оставям на съвестта на журналиста и редактора.

100 авт х (4 м+ 2х0.50 дист.) = 500 м а 200 авт -> 1км какво е това кръстовище?

Обикновено едно класическо кръстовище е от пресичането на 2 пътя (4 страни). Ако си разделиш километъра на 4, цифрите ще са ти по-прилични. А ако кръстовището е с по няколко ленти за движение в една посока, тогава изобщо се чудя какво си искал да кажеш с коментара си. Изобщо не искам да коментирам факта, че пропускателната способност на едно кръстовище се дава в автомобили за час. Тогава и на най простото нерегулирано класическо кръстовище ще преминат без задръстване 100 автомобила. Освен ако нароилите се напоследък бунаци не спретнат катастрофа.

цялата работа опира до планиране и проектиране, а не "запълвам дупки всякакви" - когато е планирано кръстовището за 100 автомобила а реално се събират 200 никакви "оптимизиращи светофарни системи" няма да дадат решение за задръстването - само ново строителство и то на различни нива , с отчитане на перспективата от нарастващия брой автомобили , това е решението.

Отново идват избори и трябва да се подсигурят пари за ГЕРБ. Правят се не нужни неща. Обществени поръчки за нашите фирми.

при нас фирмата дето се занимава с светофарите е АСРУД за мен АБСУРД, Два еднакви светофара няма... прогамите им различни, секцийте за ляво и дясно така сложени че я се видят я не, коя в бяло, коя в "лилаво", секцийте за пшеходци и те разлияни... с различни програми, последно изчезнаха броячите на времето на сигнала от половината светофари, НЯМА ГИ!!! Пълен АБСУРД!!!

"Фирма АСРУД продължава да тормози варненци" - ей къде ги нахранили...

на снимкат точно сваля "брояча" дето показваше времето на сигнала... ама как са го хванали...

Един от най-идиотските примери е кръстовището на ВИНС. Едната секция за десен завой свети известно време, след което не светва "общо" зелено, както интуитивно очакваш и както е на другите места, а червено, по някое време светва "общо" зелено. в това платно и маркировката е тъпа на 10 м преди кръстовището от 2 широки ленти става на 3 тесни и естествено води до допълнителен "шок и ужас". Другото платно. вместо да има плавен завой на дясно го стесниха и направиха, не 90град. ами "почти" обратен завой... и "естествено" в това време "пускат" пешеходците. Освен това лентата е за направо и на дясно - 1 да има да завива -> чака пешеходците и цялата лента е блокирана, до предишното кръстовище. "Месните" сме му "свикнали" на идиотизма, ама всеки който дойде от друг град изпада в шок и ужас. няма нищо интуитивно в цялото кръстовище. А е много сложнен възел - тежко натоварено, възлово и ГЛАВНО кръстовище към курортите. Автобуси - градски и с туристи, коли, чужденци, велосипеди, пешеходци... Другото е на пътя за Виница - Горна Трака - секцията за десен завой свети НЕПРЕКЪСНАТО!!! 24/7/365!!!, в това време светва друг зелен сигнал, които следва и ОЧАКВАТ да са с предимство пред завиващите на дясно и се получава "конфликт" - колизия.

поредната предизборна лакърдия... и поредната кражба... тия велики системи ги правят вече 50 години и все не стаботват... сензори, датчици, мильовци, къщурки по кръстовищата... какво не видяхме...

Не си разбрал правилно пич, важно е да се даде зелена вълна на кортежа на премиера и другите подобни особи

По ул. Павел Красов в кв. Горубляне в посока Дружба. Задръстването е такова , че 200 метра се минават за 15 минути. На зелено минават 5 коли. Е КВО Е ТОВА БЕЗУМИЕ? Кой не си е свършил работата? Кой? Кой?

От две седмици движението в София е ад. И причините са две: 1. Многото коли с всякакви номера, които не са софийски - не е ли време да се въведе винетка за тях? 2. Явно много хора са сметнали, че при къси разстояния билетчето от 1,60 не им е изгодно и се качват на колите си.

Затова има карти, но те не са за идиоти

Въвеждането на винетки няма да реши проблема с прекомерно големия брой автомобили. Единственият начин е да се комбинира с драстично увеличение на данъка за автомобили в София, но някой ще загуби изборите след такова решение. Моето семейство поддържа три автомобила, а със сигурност нямаше да са толкова, ако имахме нормално уреден градски транспорт.

И какво пак се наказват софиянци, заради селявията от която вече не може да се диша!!!!!!!!!

Откакто вдигнаха билетчето използвам само автомобил. Много по- изгодно ми излиза. Дори и в безумните задръствания стигам по- бързо и по-евтино. Тази идиотия с билетчетата искам да ми обясни някой дали доведе до по- високи приходи в цгм изобщо или напротив, даже са по-малко.

Доведе до повече приходи от горивата. Това беше целта. Разписанията и разходите за градския транспорт са същите, но броят пътници драстично намаля, а се увеличиха колите по улиците. Пожелаха го и го постигнаха.

Ако пешеходецът пристигне с 2-3 секунди след зеления сигнал за автомобилите, които са по негово направление, то пешеходецът не може да премине с тях именно поради това, че не е натиснат бутона! Защо?! Нима винаги трябва да си преди светването на сигнала на кръстовището, на никой ли не му се е случвало, ежедневно при това, да пристига с тругването на ППС в неговата посока?! Какво пречи да светва както досега зелено и да стои толкова, колкото си е движението и на автомобилите? Нали така или иначе другите са си на червено?!?!

Абе и аз съм се чудил, но сигурно има защо. Един от аргументите е, че когато колоната тръгне, на пешеходците все още им свети червено. Водачите виждат това и преминават спокойно и невъзпрепятствано. Какво ще стане, ако както колоната е набрала скорост, изведнъж светва зелено на пешеходците и те се втурнат да пресичат, щото са с предимство - предостатъчно предпоставки за инциденти от внезапното спиране + голяма опасност за пресичащите. Та по-добре да се почака за следващата вълна.

Чакай Ти когато те вали пороен дъжд или духа леден вятър. Хората се чудят кога ще им дойде редът да пресекът и тръгват в най-неудачния и неправилен момент. Именно за това от както са тези "умни" сфетофари ми се е налагало рязко да спирам и да спират пред мен.

Вникни в смисъла на казаното над теб. Колоната си върви напред, както и пешеходеца, а тези, които пресичат пътя на пешеходците са завиващите надясно, т.е. карат или би следвало да карат с доста по-ниска скорост.

Хем намаляване на задръстванията с 30%, хем предимство на градския транспорт... нещо не ми се връзва. Това са доста противоречиви изисквания.

Градският транспорт не върви сам или с отделни светофари. Но има такива, които светят в зелено излишно дълго време, когато задръстването е просто в друга посока. Особено разни леви завои, които иначе блокират насрещното.

Щеше да е противоречиво, ако имаше градски транспорт...

А каква е новата система за контрол на трафика по ремонтиратият и пуснат в експлоатация лятото на 2015 г. бул. Александър Малинов, защото по светофарите пехеходците висим по 5 минути?

бул. Александър Малинов трябва да стане магистрала (като Цариградско) със всички необходими подлези или надлези (но за колите), хората трябва да останат на ниво терен.

за какви магистрали говорите в гъсто населени зони на града? Това има ефект на Цариградско само от Орлов мост - до Кръговото на 4-ти км., защото има през 300-400 м. подлези, но от 4км. до Горубляне пресичането на булеварда си е голям проблем, особено на Т-кръстовището пред Мола. Автомобилите искат все по-бързо да се движат, но не искат да разберат пешеходците, които за да пресекат булевард трябва да вървят пеш по-вече от половин километър, някъде да чакат на светофар по 7-8 минути и общо това да означава: пресичаш булеварда (широк =20 метра за половин час и по-вече в дъжд, студ и т.н.) Защо вниманието да е само за автомобилите? Пешеходците също са граждани и добросъвестно си плащат данъците. Мислете и за техните проблеми - още повече че те обикновено са деца или бавноподвижни възрастни хора!

Абе, какво стана с част от бус-лентата по Малинов? И кой плаща за старата жълта и новата черна боя? Малоумни общинари, а и тази, която президент щяла да ни става...През нощта, тихомълком, сложиха жълтата боя, после, пак през нощта, пак тихомълком, зачерниха...ДОЛУ ГЕРБЕРАСТКАТА СЛУГИНЯ Фандъкова.

Искам да благодаря и на всички във форума, които открито и честно отхвърляха това безумие - бус лента на Ал. Малинов. Друг е въпроса, че я сложиха по тъмна доба, без да направят обсъждане и да чуят мнението на хората. Пак по тъмна доба я махнаха. Тихомълком и без уведомяване на многобройните шофьори, използващи Ал. Малинов. Но самият факт, че това се случи ме насърчава да слагам плюсове и минуси по коментарите. За мен, има ефект.

Ела в Дървеница сутрин да видиш как работи прехвалена ти система. То бива да говорите тъпотии, ама си вярвате на всичкото отгоре. Кажи си направо, че има едни пари за прибиране пък транспорта друг да го мисли.

да дойде да види как умният му светофар, за идващите от Младост, е*а мамата на кръстовището между Кл. Охридски и Г.М. Димитров. Автобусите изминават разстояние от 2 спирки за 25 - 30 минути (поне тази сутрин го засекох, беше 27 минути).

Този светофар и пресичането на бул.Кл.Охридски са кошмар за всички пешеходци. На това кръстовище има и странично платно, по което пуснаха автобусите, но не ограничиха паркирането. Там се кара на слалом между паркирали автомобили, а на спирката на 88 в дъжд или сняг е голям проблем да отидеш- тази зима не се чистеше снега по това платно и автобуси, пешеходци и автомобили се конкурираха кой да използува коловоза в средата на това странично платно- хлъзгаво, мръсно и локви...... А спирката на 88 е пълна трагедия.

подкрепям казаното за кръстовището на Климент Охридски и 8-ми декември- там бутонът за пресичане на 8-ми декември е поставен на еднометрово пилонче на 5-6 метра от светофара - докато отидеш до него да го натиснеш и да се върнеш до светофара - вече си изпуснал момента за пресичане и отново обратно - така може и 15 минути да не ти стигнат да пресечеш, но още по-странно е че около 1 минута светофарите във всички посоки светят червено, но нито един зелен за пешеходците. Не знам дали този тип светофарна система е калпава или тези които калпаво са я настроили но ПРОБЛЕМ ИМА .

Необходимо е спешно да се премахне бус лентата в района на алея "Яворов" посока Плиска.Влизащите на Цариградско от детелината се опитват да се включат в средната лента, вместо да се изтеглят по сегашната бус лента.

Ivanka

Подкрепям изцяло тази идея! Всеки ден минавам по този маршрут и то в пиков час и е ужас!

Да, но как ще си събере КАТ, който стои малко след това в час пик, парите?

толкова са умни че Юсеин Болт да е не може да мине на зелено, а бабичките и майките направо ги газят...

Пак изразходване на пари без някакъв ефект.

А къде е обществената поръчка за тази система ???