Правят по-безшумни трамваите
"Столичен електротранспорт" ЕАД започва механично шлифоване на релсовите трасета в София, съобщават от Столичната община.
Обратно в новинатаКоментари - Правят по-безшумни трамваите | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Ха ха ха (нерегистриран)
Рекох си, че ще вземат да им сложат нископрофилни гуми. Иначе те колелата що тракат? Ми щото лицето на кръга е пи*ер квадрат. В ссички знаем, че един квадрат, като го търкулнеш много трака
53 (нерегистриран)
Ако вземат и самите трамваи малко да почистят ще бъде мноооого добре. Този на снимката е направо като кочина мръсен.
112 (нерегистриран)
То, като е пропаднала основата какво заглаждане на релсите ги гони - релсите се кривят по пропаданията и каручката се клати наляво-надясно, ще се обърне, ама ние ще ги изглаждаме! Явно някой е имал специална машина за продан или отдаване под наем!
Фандъкова (нерегистриран)
За 1,60 толкова.
37 (нерегистриран)
Тракането на трамваите е толкова романтично, ще ми липсва.
СОФИЯНЕЦ (нерегистриран)
НАЙ-ПОСЛЕ,ЗАЩОТО С ТИЯ РЕТРО ТРАНВАИ ОТ 1956Г.НИ СЕ ВИЖДА КАКЪВ ТРАНВАЕН ПАРК ИМАМЕ,ВНЕСОХМЕ ГИ ЗА ДА УПРАВИМ НЯКОЯ ДАЛАВЕРА НА БИВШИТЕ КМЕТОВЕ
! (нерегистриран)
Имаш ли представа колко си зле...траНвай!
PS (нерегистриран)
Ха ха ха ха ! Оригинално! И нека да започнат с трамвай 22! И дрънчи, и е мръсен, и няма въздух, ама за 1.60лв. повече не ни се полага, само толкова. В 21 век, този трамвай - реликва е за показ пред целия свят! СРАМ !
СофияМец (нерегистриран)
И теб трябва да те шлайфат, яко!
СОФИЯНЕЦ (нерегистриран)
ТОА ПЪ! Я СИ ГЛЕДАИ РАБОТАТА АЗ ПИШЕМ И ГОВОРИМ ПРАВИЛНО ТИ КАТО СИ ОТ НЕКОЕ СЕЛО ОДИ СЕ ГРАМНИ. НА ПРАБАБА МИ СЕВЕРНИЯ КРАИ НА ИМОТА БЕШЕ ТОЧНО КАДЕТО Е СЕГА РУСКИ ПАМЕТНИЛК. ТАПАНАР ЗАБЕЛЕШКИ ЩЕ МИ ПРАВИ!
ОСТАВКА (нерегистриран)
Машината която ще шлифова релсите ще работи само нощем когато няма трафик но уви данъкоплатците се опитват да спят? И тази нова глупост с пиленето на релсите как точно ще подобри това че те са разкривени и хлътнали и на тях тези 40 годишни мотриси дрънчат като щайги?
Иванов (нерегистриран)
Поредният абсурд - Мадрид и Дондуков вече всяка заваряват и пилят нещо, а полза никаква! И тормозят хората, та не може да се спи. Крайно време е да се подмени релсовичт път по тези булеварди, не да се пръскат пари ан вятъра за безсмислени дейности
linker (нерегистриран)
Аз не мога да разбера пък друго. Защо превозните средства в софийският градски транспорт се чистят единствено ако са нови (на по-малко от 5 години). Хайде другите са амортизирани... НО ЗАЩО НЕ СЕ ЧИСТЯТ??
petkov_ (нерегистриран)
Само не разбрах, какво общо има границата на имота на баба ти с твоята ниско профилна интелигентност... Момче, ти си пример за това как дори в културна среда (центъра на Европейска столица), може да се пръкне долнопробен простак, при когото нивота на култура и образованост е обратно пропорционално на високомерието му!
ДАЛАВЕРА ДАЛАВЕРА (нерегистриран)
ВСИЧКО Е АЛЪЖ ВЕРИЖ
26 (нерегистриран)
..Много са ни убави трамвайте...а релсите че ги пилат...че ги пилат...доде ги направят на магнитна възглавница
хахаха (нерегистриран)
Мисля,че дори не те разбра какво му каза.Ама важен е имота на баба му!
Лев и шейсе (нерегистриран)
Всичко се калкулира!
кирпич (нерегистриран)
Язък, дано ни оставят поне шумът от паветата, и постоянното им пренареждане, че хептен ще ми се обезмисли живота !!
tswbg (нерегистриран)
то тая машина ще работи в безшумен режим. за да може след някой и друг месец - пак да шлайфа безшумно! а и вскички заят, че най качественото шлайване е тежък ръчен труд... за тва ще бъде и с големи финансирания... та ме се ичидвай ако някоя нощ закъснееш и видиш тумба цветнокожи да шетат по релсите - те шлайват... и само по излючение ще ти изшлайват портфейла(абсолютно безплатно!) и бонус някой и друг изшлайфан кокал.
z (нерегистриран)
защо ,се оплаквате бе хора,100 проекта са направени за по 3милиарда еп,преставете си че сте от тях мечтайте ,,мечтаййййййте че се возите без пари ,,че политиците не ви рекетират ?
91 (нерегистриран)
....и...Добротата...и....Липсата на Доброта
незнайко (нерегистриран)
Вероятно всички ,които сте писали сте млади и не знаете ,че още през 1961 година имаше няколко трамвайни мотриси оборудвани със шлайф машини , с които се шлайфаха релсите , тъй ,че това не е новост. Знам и защо се ползват, но е много дълго за обясняване и не всички , които имат познания по релсов транспорт ще разберат за какво става дума.
Стефан (нерегистриран)
40 години нищо ново!Преди толкова време обясняваха,как ще сложат гумени подложки на релсите и вече ще са безшумни.
2500 (нерегистриран)
Ти го каза - реликва! Малко ти е 1.60! Хората за да се докоснат до антики плащат луди пари по света, а вие само мрънкате, вместо да се радвате, че билета за това чудо ще е само 1.60 лв! :))))
незнайко (нерегистриран)
На много места в София има положен релсов път с гумени уплътнения и там шумът е много по нисък ,отколкото на бул Дондуков, където е стара технология за изграждане. Това ,което се чува като тракане , е когато при екстремна ситуация е задействана спирачката и едно или повече колелета са блокирали и са се хлъзнали по релсите. Така на колелото/бандажа се получава плоска част/ петно и когато се върти колелото при съприкосновение с релсата се чува това чукане. Тогава се налага престъргване на колелото на струг. В завоите , които са с малък радиус , се получава приплъзване на едното спрямото другото колело на една ос и тогава се получава износване на релсата като на вълни и тези трамвай-шлайфове с плоски шмиргелови блокчета шлайфат горната повърхност на релсите.
Маймуняк (нерегистриран)
А ти на гурбет в Турция ли беше през цялото време та пишеш като турчин сричащ на естонски?
От трамвай номер 7 (нерегистриран)
Трамвайчето си е хубаво, обаче...! Обаче клати, клати и то яко! И то на отсечката по бул България, която беше в ремонт миналото лято. Много ми е интересно какво точно са и ремонтирали, освен че са подрязали розите и окосили тревата. Пътувам всеки ден с този трамвай и в тази отсечка (особено между Гешов и техникума по текстил) испитвам истински ужас че ще се катурнем настрани.
Марто (нерегистриран)
Оф...просто сменете проклетите трамвай...особено 22, те са сигурно на два пъти повече от номера си години...
177 (нерегистриран)
Не Ви ли кефи възможността да пътувате с ретро трамвай с над 60 годишна история...когато хората са нямали Телевизия...Интернет...и дори електричество...електрифициран е бил само центъра
... (нерегистриран)
Проблемът не е възрастта на трамвая, а поддръжката му. Във Виена например има много такива стари трамваи, но са в отлично состояние.
14148 (нерегистриран)
Да земат и да си шлифоват мозъците.
НАЙ
Борис Бонев обяви края на Симеоновския лифт
Загиналият при катастрофата с Кирил Петков е професионален шофьор
"Сова Харис": ГЕРБ е лидер с 26,6%, интрига за второто място между ПП-ДБ, "Възраждане" и ДПС
Путин: Москва засега няма намерение да превзема град Харков (видео)
Голямо задръстване и човешки останки на пътя след катастрофа на един от изходите на София
Путин: Москва засега няма намерение да превзема град Харков (видео)
Загиналият при катастрофата с Кирил Петков е професионален шофьор
"Сова Харис": ГЕРБ е лидер с 26,6%, интрига за второто място между ПП-ДБ, "Възраждане" и ДПС
Борис Бонев обяви края на Симеоновския лифт
НСО след катастрофата с Петков: Съболезнования за загиналия, въздържайте се от спекулации