Правят по-безшумни трамваите

"Столичен електротранспорт" ЕАД започва механично шлифоване на релсовите трасета в София, съобщават от Столичната община.

Обратно в новината

Коментари - Правят по-безшумни трамваите | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Да земат и да си шлифоват мозъците.

Оф...просто сменете проклетите трамвай...особено 22, те са сигурно на два пъти повече от номера си години...

Не Ви ли кефи възможността да пътувате с ретро трамвай с над 60 годишна история...когато хората са нямали Телевизия...Интернет...и дори електричество...електрифициран е бил само центъра

Проблемът не е възрастта на трамвая, а поддръжката му. Във Виена например има много такива стари трамваи, но са в отлично состояние.

Трамвайчето си е хубаво, обаче...! Обаче клати, клати и то яко! И то на отсечката по бул България, която беше в ремонт миналото лято. Много ми е интересно какво точно са и ремонтирали, освен че са подрязали розите и окосили тревата. Пътувам всеки ден с този трамвай и в тази отсечка (особено между Гешов и техникума по текстил) испитвам истински ужас че ще се катурнем настрани.

40 години нищо ново!Преди толкова време обясняваха,как ще сложат гумени подложки на релсите и вече ще са безшумни.

На много места в София има положен релсов път с гумени уплътнения и там шумът е много по нисък ,отколкото на бул Дондуков, където е стара технология за изграждане. Това ,което се чува като тракане , е когато при екстремна ситуация е задействана спирачката и едно или повече колелета са блокирали и са се хлъзнали по релсите. Така на колелото/бандажа се получава плоска част/ петно и когато се върти колелото при съприкосновение с релсата се чува това чукане. Тогава се налага престъргване на колелото на струг. В завоите , които са с малък радиус , се получава приплъзване на едното спрямото другото колело на една ос и тогава се получава износване на релсата като на вълни и тези трамвай-шлайфове с плоски шмиргелови блокчета шлайфат горната повърхност на релсите.

Вероятно всички ,които сте писали сте млади и не знаете ,че още през 1961 година имаше няколко трамвайни мотриси оборудвани със шлайф машини , с които се шлайфаха релсите , тъй ,че това не е новост. Знам и защо се ползват, но е много дълго за обясняване и не всички , които имат познания по релсов транспорт ще разберат за какво става дума.

защо ,се оплаквате бе хора,100 проекта са направени за по 3милиарда еп,преставете си че сте от тях мечтайте ,,мечтаййййййте че се возите без пари ,,че политиците не ви рекетират ?

Язък, дано ни оставят поне шумът от паветата, и постоянното им пренареждане, че хептен ще ми се обезмисли живота !!

Всичко се калкулира!

....и...Добротата...и....Липсата на Доброта

..Много са ни убави трамвайте...а релсите че ги пилат...че ги пилат...доде ги направят на магнитна възглавница

ВСИЧКО Е АЛЪЖ ВЕРИЖ

Аз не мога да разбера пък друго. Защо превозните средства в софийският градски транспорт се чистят единствено ако са нови (на по-малко от 5 години). Хайде другите са амортизирани... НО ЗАЩО НЕ СЕ ЧИСТЯТ??

Поредният абсурд - Мадрид и Дондуков вече всяка заваряват и пилят нещо, а полза никаква! И тормозят хората, та не може да се спи. Крайно време е да се подмени релсовичт път по тези булеварди, не да се пръскат пари ан вятъра за безсмислени дейности

Машината която ще шлифова релсите ще работи само нощем когато няма трафик но уви данъкоплатците се опитват да спят? И тази нова глупост с пиленето на релсите как точно ще подобри това че те са разкривени и хлътнали и на тях тези 40 годишни мотриси дрънчат като щайги?

то тая машина ще работи в безшумен режим. за да може след някой и друг месец - пак да шлайфа безшумно! а и вскички заят, че най качественото шлайване е тежък ръчен труд... за тва ще бъде и с големи финансирания... та ме се ичидвай ако някоя нощ закъснееш и видиш тумба цветнокожи да шетат по релсите - те шлайват... и само по излючение ще ти изшлайват портфейла(абсолютно безплатно!) и бонус някой и друг изшлайфан кокал.

НАЙ-ПОСЛЕ,ЗАЩОТО С ТИЯ РЕТРО ТРАНВАИ ОТ 1956Г.НИ СЕ ВИЖДА КАКЪВ ТРАНВАЕН ПАРК ИМАМЕ,ВНЕСОХМЕ ГИ ЗА ДА УПРАВИМ НЯКОЯ ДАЛАВЕРА НА БИВШИТЕ КМЕТОВЕ

Имаш ли представа колко си зле...траНвай!

ТОА ПЪ! Я СИ ГЛЕДАИ РАБОТАТА АЗ ПИШЕМ И ГОВОРИМ ПРАВИЛНО ТИ КАТО СИ ОТ НЕКОЕ СЕЛО ОДИ СЕ ГРАМНИ. НА ПРАБАБА МИ СЕВЕРНИЯ КРАИ НА ИМОТА БЕШЕ ТОЧНО КАДЕТО Е СЕГА РУСКИ ПАМЕТНИЛК. ТАПАНАР ЗАБЕЛЕШКИ ЩЕ МИ ПРАВИ!

И теб трябва да те шлайфат, яко!

А ти на гурбет в Турция ли беше през цялото време та пишеш като турчин сричащ на естонски?

Тракането на трамваите е толкова романтично, ще ми липсва.

За 1,60 толкова.

То, като е пропаднала основата какво заглаждане на релсите ги гони - релсите се кривят по пропаданията и каручката се клати наляво-надясно, ще се обърне, ама ние ще ги изглаждаме! Явно някой е имал специална машина за продан или отдаване под наем!

Ако вземат и самите трамваи малко да почистят ще бъде мноооого добре. Този на снимката е направо като кочина мръсен.

Рекох си, че ще вземат да им сложат нископрофилни гуми. Иначе те колелата що тракат? Ми щото лицето на кръга е пи*ер квадрат. В ссички знаем, че един квадрат, като го търкулнеш много трака

Ха ха ха ха ! Оригинално! И нека да започнат с трамвай 22! И дрънчи, и е мръсен, и няма въздух, ама за 1.60лв. повече не ни се полага, само толкова. В 21 век, този трамвай - реликва е за показ пред целия свят! СРАМ !

Ти го каза - реликва! Малко ти е 1.60! Хората за да се докоснат до антики плащат луди пари по света, а вие само мрънкате, вместо да се радвате, че билета за това чудо ще е само 1.60 лв! :))))