Опозицията внесе вот на недоверие на кабинета

Опозицията внесе вот на недоверие към правителството заради кризата в образованието.

Обратно в новината

Коментари - Опозицията внесе вот на недоверие на кабинета | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Наяждане няма. Наивно е да се мисли, че ще свършат някаква работа някога.

политическа работа на И Коздов.

оставка, вън мръсни комунисти, оставка, оставка

ВЯРНО ЛИ Е , ЧЕ ИВАН КОСТОВ СЛЕД КАЧВАНЕТО НА ЧЕРНИ ВРЪХ КАТО МИНИСТЪР ПРЕДСЕДАТЕЛ ПОВЕЧЕ НЯМА СМЕЛОСТ ДА ГО ПОКОРЯВА, ЗАЩОТО ЩЕ СТАНЕ ПО-ТЪМЕН?

u4itelite v Bulgariq ne sa za podigravka gospoda upravlqva6ti!izvadet ot djobovete ostavkite si!stiga seir v durjavata!

Доколкото си спомням, в края на тази година изтича срока на валутния борд в България. От началото на 2008 г. инфлацията ще скочи наистина неимоверно много. Разбира се, Правителството е абсолютно наясно с тази ситуация. И затова подшушва на своите кукли на конци - синдикатите, да организират стачка с неизпълними искания. Е, ще има малко театър (Желязко), малко курвенски изпълнения (Янка), малко заплахи (Опозицията), но всичко ще отшуми. Важното е да има ДРУГИ виновници за голямата инфлация през следващата година, народът да оплюва учителите с техните нахални искания за невъзможното 100-но увеличение на заплатите.

Доколкото си спомням, в края на тази година изтича срока на валутния борд в България. От началото на 2008 г. инфлацията ще скочи наистина неимоверно много. Разбира се, Правителството е абсолютно наясно с тази ситуация. И затова подшушва на своите кукли на конци - синдикатите, да организират стачка с неизпълними искания. Е, ще има малко театър (Желязко), малко курвенски изпълнения (Янка), малко заплахи (Опозицията), но всичко ще отшуми. Важното е да има ДРУГИ виновници за голямата инфлация през следващата година, народът да оплюва учителите с техните нахални искания за невъзможното 100-но увеличение на заплатите.

Доколкото си спомням, в края на тази година изтича срока на валутния борд в България. От началото на 2008 г. инфлацията ще скочи наистина неимоверно много. Разбира се, Правителството е абсолютно наясно с тази ситуация. И затова подшушва на своите кукли на конци - синдикатите, да организират стачка с неизпълними искания. Е, ще има малко театър (Желязко), малко курвенски изпълнения (Янка), малко заплахи (Опозицията), но всичко ще отшуми. Важното е да има ДРУГИ виновници за голямата инфлация през следващата година, народът да оплюва учителите с техните нахални искания за невъзможното 100-но увеличение на заплатите.

а смотаняк можеш да викаш на майка си.ясно ли ти е.

И какво ще стане ако мине вота?Станишев,дава властта,а кой ще я вземе?Костов падна и под 4% от избирателите.СДС и ДСБ ги създаде ДС.Колкото и да му е неприятно,че му го напомням на Костов,но си беше преподавател и пръв защитник на марксиските теории.Елена Костова не беше ли партиен секретар?Най-добре е да вземат да се скрият всичките управлявали България последните 18 години.

В момента пенсията на майка ми е по-голяма от учителската заплата на съпругата ми. И понеже ми омръзна да супсидирам нечие образование съпругата ми напусна от 1 сепрември ама такива като тебе докато проумеят какво се случва ще дойде коледа. В същото време имам братовчеди със средно образование които са собственици на 5 етажни хотели и са си осигурили 2 поколения напред нито да учат нито да работят. Само си избира в коя стая да купонясват.

управници идете се шибайте! помияри! ай сиктер мръсници!

ТРЕНЧЕВ ДА МЪЛЧИ ,защото е комунисти предател!!!

Грешката на алчната тройно коалиция, БСп и самонарекла се опозиция е в това,че не питаха народа преди да го вкарат в ЕС, иначе цените щяха да се увеличат и без питане, така стана във всички нови членки на ЕС, дори и в съседка Гърция, когато прие еврото, макар и стара членка. Разликата между тези държави и България е в разликата между качествата на държавниците и управлението. РАЗКОВНИЧЕТО Е В СИЛАТА НА ИКОНОМИКАТА. Всички други членки на ЕС поеха курса за НОВ ТИП ИКОНОМИКА -СОЦИАЛНА ИКОНОМИКА, по модел на Развита Европа, развиваща се с ТИГЪРСКО ТЕМПО, с мощни революционни идеи и реформи за силен ръст на БВП. Точно това не направи това правителство поради крайно некадърния си и корумпиран състав, който работи не за общественото благо, а само за частни интереси на своята Олигархия като Черепа и прочее. От там и крайно стеснената база да си намират добри държавници, не че няма способни хора в България -има и как?, а защото олигархията диктува да се поставят на ръководни постове само своиверни хора. Не, че и т.самонареклата се опозиция има по-различни идеи и кадрови ресурс - нищо подобно ,тя е от същото котило като управляващите. Въобще, бедата на България идва от това, че я управлява ОЛИГАРХИЯ от всички цветове с много стеснена кадрова база и човешки ресурси и която държи цялата реална власт(съдебна, политически и икономическа) И НЕ ПОЗВОЛЯВА НИТО РЕФОРМИ, НИТО ИМА ВИЖДАНИЯ ЗА РЕФОРМИ И НОВА ИКОНОМИКА! В България управлява ПОСТТОТАЛИТАРЕН ОЛИГАРХИЧЕСКИ РЕЖИМ сега, който не се среща никъде другаде в Европа!

Подслушан разговор: - Искам по-високо заплащане... - ... щом не те устройва, напусни... - Ще видите вие, че ще си намеря достойна работа... - ... щом не те устройва, напусни, бе.... - Кой тогава ще дойде да ви работи.... - ... това е наша грижа... - Ама на мен ми пука за вас... - ... много сме ти благодарни... - Пука ми и за целокупния български народ... - ... добре, но нас ни трябват хора с езици и компютърна грамотност, с обновени знания и информация, хайде да направим проверочен тест... - СТАЧКА! СТАЧКА! ДО ПОБЕДАТА!!!

Не се заблуждавайте, че за БСП гласуват само възрастни хора.

Не се заблуждавайте, че за БСП гласуват само възрастни хора.

Долу чуждоземското лизаческо и крадливо управление!

Сладурите от снимката могат да ми направят една свирка.

КАКВО СТАВА? КЪДЕ СА МИ КОМЕНТАРИТЕ?

Естествено е, че вотът няма да катурне правителството, тъй като турко-комуноидо-цари са се заклещили един върху друг като шведска тройка. Независимо от това той е нужен, за да се покаже на целия български народ каква гавра се върши с нашето образование. Поради тази причина той е наложителен.

А, досега хранихме 240 алгъзника, сега искат други да дойдат, та да храним и тях. Тези може пък да са се ояли и де решат да я свършат някаква. А новите тепърва ще почнат да ядат... Боже, прост народ сме. Като почнеш от даскалите и стигнеш до пишман политиците ни...

ТО КАКВО ЛИ ДРУГО ОСТАВА ДА ПОИСКАТ, СЛЕД КАТО ИЗБЛЕДНЯХА И СЕ СНИШИХА В ХОРИЗОНТА! ЗА ТОВА ЗАПОЧНАХА ДА ГЪРМЯТ С ХАЛОСНИТЕ ПАТРОНИ ЗА ДА ПОКАЖАТ НА ОСТАНАЛИТЕ , ЧЕ НЕ СА СЕ ИЗГУБИЛИ В ГОРАТА ОТ ПОЛИТИЧЕСКИ ПАРТИИ И АПЕТИТ КЪМ ГОЛЯМИЯ КОКЪЛ!

Наи накрая,и дано този път вотът мине,и това правителство наи накрая да падне...Амин.

Хубаво, че искат вот на недоверие ама кой ли може да направи правителство сега, партията на Б.Б ли, нека и той да поекспериментира с нас че май всички ни се изредиха.

Всичко започна от ДРУГАРЯ Иван Костов, тъпанар от класа. Същият, по време на своето управление, с процедурни хватки, обезсмисли статута на държавен служител, който имаха учителите според закона за народната просвета. По негово време, единствено учителите бяха такива, по закона за държавния служител. След това, пък НДСВ направо премахна този текст от закона за народната просвета. Цялата тази гадост бе извършена, не без подлата роля на профсъюзите. Защото увисваха като прани гащи, без недоволната членска маса на учителите. Как е възможно учител, преподаващ в държавно/общинско училище, над което се вее държавното знаме, преподаващ по утвърдени от държавните органи учебни планове, да не е държавен служител. Разбира се, по-важно е да не се решава проблема, а да се създава периодично напрежение. Ето за какво става дума: ЗАКОН за народната просвета Обн., ДВ, бр. 86 от 18.10.1991 г., изм., бр. 90 от 24.10.1996 г., изм. и доп., бр. 36 от 31.03.1998 г., доп., бр. 124 от 27.10.1998 г., изм., бр. 153 от 23.12.1998 г., в сила от 1.01.1999 г., бр. 67 от 27.07.1999 г., в сила от 27.07.1999 г., бр. 68 от 30.07.1999 г., изм. и доп. 40. (Доп. - ДВ, бр. 36 от 1998 г.) (1) Учителите (възпитателите), директорите и помощник-директорите в държавните и общинските училища, в детските градини и в обслужващите системата на народната просвета звена са държавни служители. (2) Трудовите договори с помощник-директорите с учителите и служителите се сключват съответно от директора на училището, на детската градина или на обслужващото звено. (3) Възникването, изменението и прекратяването на трудовите правоотношения по ал. 2 стават по реда, определен от Кодекса на труда. (4) (Нова) Длъжностите директор, помощник-директор, учител (възпитател) могат да се заемат само от лица, които не са осъдени на лишаване от свобода с ЗАКОН за държавния служител Обн., ДВ, бр. 67 от 27.07.1999 г., в сила от 28.08.1999 г., изм., бр. 1 от 4.01.2000 г., изм. и доп., бр. 25 от 16.03.2001 г., в сила от 1.09.2000 г., бр. 99 от 20.11.2001 г., в сила от 20.11.2001 г., изм., бр. 110 от 21.12.2001 г., в сила от 1.01.2002 г., бр. 45 от 30.04.2002 г., изм. и доп. 2. (Обн. - ДВ, бр. 67 от 1999 г.) (1) Държавен служител е лице, което заема платена длъжност в администрацията, както и лице, на което специален закон предоставя статут на държавен служител при спазване на изискванията на този закон. (2) Министерският съвет определя наименованията на длъжностите на държавните служители и разпределението им по групи и рангове в Единен класификатор на длъжностите в администрацията. ( В устройствените правилници на отделните администрации се определят функционалните характеристики на административните звена. (4) Щатното разписание и длъжностните характеристики на държавните служители се утвърждават от органа по назначаването на съответната администрация. (5) Министърът на държавната администрация и министърът на финансите приемат наредба за приравняване на нови длъжности на тези, включени в Единния класификатор на длъжностите в администрацията. на Комисията по образованието и науката по проектите на Закон за изменение и допълнение на Закона за народната просвета ( 202-01-6 от 16.01.2002 г, 254-01-36 от 20.05.2002 г. и 202-01-35 от 21.06.2002 г.) ДОКЛАД относно законопроект за изменение и допълнение на Закона за народната просвета, 202-01-6, внесен от Министерския съвет на 16 януари 2002 г., законопроект за изменение и допълнение на Закона за народната просвета, 254-01-36, внесен от Евгения Живкова и група народни представители на 20 май 2002 г., и законопроект за изменение и допълнение на Закона за народната просвета, 202-01-35, внесен от Министерския съвет на 21 юни 2002 г. На свое редовно заседание на 26 юни 2002 г., Комисията по образованието и науката обсъди законопроект за изменение и допълнение на Закона за народната просвета, 202-01-6, внесен от Министерския съвет на 16 януари 2002 г., законопроект за изменение и допълнение на Закона за народната просвета, 254-01-36, внесен от Евгения Живкова и група народни представители на 20 май 2002 г. и законопроект за изменение и допълнение на Закона за народната просвета, 202-01-35, внесен от Министерския съвет на 21 юни 2002 г. В работата на комисията взеха участие министърът на образованието и науката доц. Владимир Атанасов, заместник-министъра на образованието и науката Юлиян Наков, госпожа София Димитрова - директор на Дирекция Средно образование към Министерството на образованието и науката, госпожа Маргарита Йорданова - директор на Дирекция Правна към Министерството на образованието и науката, както и представители на синдикални организации, на неправителствени организации, журналисти и други. Законопроек за изменение и допълнение на Закона за народната просвета, 202-01-6, внесен от Министерския съвет, цели да подобри образователния и възпитателния процес в съответствие с обществените очаквания и личните потребности на учениците за успешната им реализация в гражданското общество. Той предвижда четири групи проблеми. В първа група са предложенията, свързани с регламентацията на управлението на системата на средното образование. Определят се правата на министъра на образованието и науката като специализиран орган за управление, статута и функциите на регионалните инспекторати по образование, на началниците на регионалните инспекторати по образование и на експертите в тях като държавни служители, премахва се статута на държавен служител на учителите, директорите и помощник-директорите в училищата, в детските градини и в обслужващите звена. Разширяват се правомощията на кметовете на общините като възможни работодатели на директорите на общинските училища и на общинските обслужващи звена. СТЕНОГРА от обсъжданията на проекта на Закон за изменение и допълнение на Закона за народната просвета ( 202-01-6 от 16.01.2002 г, 254-01-36 от 20.05.2002 г. и 202-01-35 от 21.06.2002 г.) I. Обсъждане на първо четене СТО ТРИДЕСЕТ И ЧЕТВЪРТО ЗАСЕДАНИЕ София, сряда, 24 юли 2002 г. ПРЕДСЕДАТЕЛ ОГНЯН ГЕРДЖИКОВ: Моля председателя на Комисията по образованието и науката проф. Асен Дурмишев да представи доклада на комисията по тези законопроекти. ДОК АСЕН ДУРМИШЕВ: Уважаеми господин председател, уважаеми дами и господа народни представители! ДОКЛАД относно законопроект за изменение и допълнение на Закона за народната просвета, 202-01-6, внесен от Министерския съвет на 16 януари 2002 г., законопроект за изменение и допълнение на Закона за народната просвета, 254-01-36, внесен от Евгения Живкова и група народни представители на 20 май 2002 г., и законопроект за изменение и допълнение на Закона за народната просвета, 202-01-35, внесен от Министерския съвет на 21 юни 2002 г. На свое редовно заседание на 26 юни 2002 г., Комисията по образованието и науката обсъди законопроект за изменение и допълнение на Закона за народната просвета, 202-01-6, внесен от Министерския съвет на 16 януари 2002 г., законопроект за изменение и допълнение на Закона за народната просвета, 254-01-36, внесен от Евгения Живкова и група народни представители на 20 май 2002 г. и законопроект за изменение и допълнение на Закона за народната просвета, 202-01-35, внесен от Министерския съвет на 21 юни 2002 г. В работата на комисията взеха участие министърът на образованието и науката доц. Владимир Атанасов, заместник-министъра на образованието и науката Юлиян Наков, госпожа София Димитрова - директор на Дирекция Средно образование към Министерството на образованието и науката, госпожа Маргарита Йорданова - директор на Дирекция Правна към Министерството на образованието и науката, както и представители на синдикални организации, на неправителствени организации, журналисти и други. Законопроек за изменение и допълнение на Закона за народната просвета, 202-01-6, внесен от Министерския съвет, цели да подобри образователния и възпитателния процес в съответствие с обществените очаквания и личните потребности на учениците за успешната им реализация в гражданското общество. Той предвижда четири групи проблеми. В първа група са предложенията, свързани с регламентацията на управлението на системата на средното образование. Определят се правата на министъра на образованието и науката като специализиран орган за управление, статута и функциите на регионалните инспекторати по образование, на началниците на регионалните инспекторати по образование и на експертите в тях като държавни служители, премахва се статута на държавен служител на учителите, директорите и помощник-директорите в училищата, в детските градини и в обслужващите звена. Разширяват се правомощията на кметовете на общините като възможни работодатели на директорите на общинските училища и на общинските обслужващи звена. данни на експерти въвеждането на задължителната училищна подготовка ще струва на бюджета около 10 млн. лв. Аз мисля, че такъв ход, който неминуемо ще даде положителен резултат, и предвид съкращението на учителите, ще има положителни изменения и този разход си заслужава. Вторият проблем, който искаме да поставим и е поставен в нашия законопроект, това е да се запази досегашният статут за държавен служител на учителите, който за съжаление не беше доразвит в Закона за държавния служител, приет от предходното Народно събрание. Ние изхождаме от общия принцип, че щом има държавни изисквания за образованието, държавни стандарти, естествено е тези стандарти и изисквания да се защитават от педагогическите кадри, които да имат статут на държавни служители. Имаме предвид учителите, възпитателите, директорите на училищата и помощник-директорите на народните представители Евгения Живкова и Стойко Танков: По 18 се правят следните изменения: Чл. 40. (1). 1. Учителите в държавните и общинските училища са държавни служители със статут на административни и държавни служители - упражняващи специфичен творческо-образовате и възпитателен труд. 2. Подборът ти назначаването на учителите - държавни служители, става по реда на Закона за държавния служител и Държавни стандарти за българския учител - разработени от Министерството на образованието и науката и утвърдени от Министерския съвет. 3. Учителите, назначени по сега действащ административен ред, на които предстои пенсиониране до три години, заемат длъжността със статут - държавен служител, независимо от притежавания от тях ценз, но не за повече от три години от влизане в сила на закона. 4. Учителите в частните основни и средни училища могат да упражняват професията си, когато тяхната подготовка съответства на Държавните стандарти за българския учител, удостоверено със сертификат, издаван от Министерството на образованието и науката. 5. Помощник-учителите ползват всички права на учителя, освен тези на държавния служител. Народн представители Евгения Живкова и Стойко Танков оттеглят предложението си по т. 5. Комисията не приема предложенията им по останалите точки. Комисията подкрепя текста на вносителя за 18. Танков, заповядайте, имате думата. СТОЙКО ТАНКОВ (КБ): Това наше предложение всъщност подкрепя досегашния текст на закона. Нашите аргументи се основават на това, че в крайна сметка учителите осъществяват държавната политика в сферата на образованието, изпълняват държавните стандарти в училищата и, естествено, по-правилно е да имат статут на държавен служител. Разбира се, с приемането на Закона за държавния служител този въпрос не е уреден. Разбирам, че това наше предложение създава допълнителни трудности по начина на регулирането на този статут, но смятам, че логиката, която ние сме поставили в нашето предложение съответства и на европейската практика, и на традициите в нашето образование, затова ние поддържаме своето предложение. ПРЕДС ЮНАЛ ЛЮТФИ: Благодаря Ви, господин Танков. Госпожа Елка Анастасова има предложение. Заповядайте! ЕЛКА АНАСТАСОВА (независим): Благодаря Ви, господин председател. Моето предложение е подобно на това на колегите Живкова и Танков, само че аз съм малко по-лаконична. По досегашния текст на закона учителите наистина са записани като държавни служители и аз вярвам, че едва ли тук има някой, който би оспорил държавните функции в службата на българския учител. В настоящия закон думите държавни служители обаче останаха само на книга. Не бе проявена воля този статут да бъде доразвит докрай и ясно регламентиран, затова моето предложение сега е да обединим всъщност усилията си в тази посока, за да дадем заслуженото на българския учител и да допишем текста в закона като допълним думите с особен статут. Тези думи отбелязват спецификата на учителския труд и на образователния процес, които са различни от чисто административните функции и които изискват изработване на специален закон, който да регламентира тяхната дейност с всичките му особености. Ако сега ние разберем това и признаем този статут на българските учители можем да предопределим повишаване статуса на българския учител и издигане престижа на професията, а това ще бъде и стъпка към повишаване качеството на работа в училище, към което вярвам, че всички се стремим, към повишаване квалификацията и мотивацията на учителите. Повишав статута на българския учител бе единият от основните ангажименти в Програмата на Национално движение Симеон Втори. На практика учителят осъществява пряко държавната политика в образованието, подчинява се и работи на държавни и образователни изисквания. Това беше нещо, което до преди малко коментирахме много относно друго предложение, когато говорихме за това, че кметовете не трябва да назначават директорите именно по тези причини. Учителят всъщност отговаря до голяма степен на изискванията, които са заложени и сега в Закона за държавния служител като се ръководи от интересите на държавата. Няма сериозни противоречия между това, което извършва учителят и това, което е регламентирано в този закон. Член 2, ал. 1 от Закона за държавния служител казва, че държавен служител е лице, което заема платена длъжност в администрацията, както и лице, на което специален закон предоставя статут на държавен служител при спазване на изискванията на този закон. Именно и затова и аз въвеждам това предложение - да се изработи специален закон, в който този факт да се регламентира - учителите като държавни служители и да се добави с особен статут. От друга страна, учителят отговаря и на изискванията към лицата, които могат да се назначават като държавни служители - чл. 7, ал. 1 от Закона за държавния служител. Той отговаря на принципите, които трябва да спазва държавния служител и т. н. Няма да навлизам в подробности, но действително в досегашния закон, и в настоящия Закон за държавния служител, ще видим, че до голяма степен дейността на учителя се припокрива с това, което е записано. Не се припокриват онези неща, които се отнасят до отпуските, до облеклата, до финансирането и точно затова мисля, че е крайно време да бъдат регламентирани, за да не се получават нелицеприятни ситуации и учителите наистина да останат несигурни в своята работа, каквито и досега са съществували. И с още един аргумент бих искала да подкрепя своето предложение - по сведение на Синдиката на българските учители, което беше съобщено от председателката му Янка Такева по време на обсъжданията в комисията - преди два месеца мисля, че са се събирали учителите от европейските страни, синдикалните служители и станало ясно всъщност, че в Европа действително учителите са държавни служители. И ако ние наистина сме тръгнали към Европа, би трябвало да хармонизираме статута на българския учител с този на европейските му колеги. Не можем да твърдим, че хармонизираме образованието си с европейските стандарти, а хората, които го осъществяват, всъщност да изостават от тази хармонизация и да нямат самочувствието, което би трябвало да носят като хора, формиращи и пряко отговорни за бъдещето на България, за бъдещите поколения българи, които растат и учат тук. В този смисъл апелирам да подкрепим това предложение, защото смятам наистина, че бихме могли само по този начин да повишим престижа на българския учител и да му отдадем заслуженото място. Благодаря ви. ПРЕДСЕДАТЕЛ ЮНАЛ ЛЮТФИ: Благодаря Ви, госпожо Анастасова. Запо господин министър. МИНИСТЪР ВЛАДИМИР АТАНАСОВ: Уважаеми господин председател, уважаеми дами и господа народни представители, уважаема госпожо Анастасова. Ние действително обсъждахме това предложение, но ми се струва, че попадаме в същата ситуация, в която чрез промяна в един специален закон се налага да променяме клаузи от друг, общ закон. В такава правна клопка струва ми се, че българският парламент не трябва да попада. Би било доста екзотична идеята да приемем, че учителите са държавни служители. Извън съмнение е, че тяхната мисия е държавна, че тяхната мисия е висока. Аз се отнасям с изключителен респект към техния труд и следя с голямо внимание начина, по който те изпълняват своите служебни отговорности, но в същото време трябва да посочим, че в Закона за администрацията изрично се посочени длъжностите, които могат да бъдат свързани с държавна администрация. Учителите не са сред тези длъжности. Има още една подробност - в системата на средното образование работят много семейни двойки учители в едно и също училище. По силата на същия закон те не могат да бъдат учители в едно и също училище, защото имат семейни отношения. Има един трети аргумент. Убеден съм, че всички тук, вземайки едно отговорно и държавническо решение, не бихме могли да се съгласим в България държавният бюджет да се натовари с една неправомерна тежест, за да осигури заплатите на държавните служители, поради което аз се въздържам да подкрепя Вашето предложение. Поддържам становището на Комисията за образованието и науката. ПРЕДСЕДАТ ЮНАЛ ЛЮТФИ: Благодаря Ви, господин министър. (Шум и реплики в залата.) Реплика на министър не се прави. Имате думата за реплика на госпожа Анастасова. Заповя госпожо Калканова. ТАТЯНА КАЛКАНОВА (НДСВ): Благодаря, господин председател. Аз просто исках да направя реплика на тази част от изказването на госпожа Анастасова, която визираше нейното мнение, че нямало противоречия между статута, спецификата на учителския труд и сега действащия Закон за държавния служител. Не мога да се съглася с това мнение. Докато тя правеше изказването си, аз си припомних и държах в ръцете си Закона за държавния служител. Като вземете освен това, което посочи господин министърът - невъзможността двама членове на семейството да бъдат държавни служители, 40-часовата задължителна работна седмица, ограничението на отпуските, изискванията за висше образование - това са все ограничения от Закона за държавния служител, които според мен влизат в противоречие със спецификата на учителския труд и аз бих искала да обърна внимание на този факт. Разбирам, че от една страна зад това предложение стои идеята за възможност да се повишат учителските заплати, но от друга страна стоят всички тези противоречия със сега действащия Закон за държавния служител, които биха били проблематични за много от сега действащите учители. Благодаря. ПРЕДСЕД ЮНАЛ ЛЮТФИ: Благодаря Ви. Госпожо Анастасова, имате думата за дуплика. ЕЛКА АНАСТАСОВА (независим): Благодаря Ви, господин председател. Уважа госпожо Калканова, точно този специфичен статус, който всъщност предопределя труда на българския учител, изисква специален закон, за който аз говоря. Въвеждайки, добавяйки, дописвайки този закон, който сега съществува, с думите държавен служител с особен статут, именно това регламентира, специален закон, който да регламентира тази специфика и всички тези изисквания, за които говорите - и за отпуските, и т. н. А що се отнася до това, че двама представители на едно семейство не могат не да са държавни служители, а да са в едно и също учреждение, аз мисля, че това едва ли учителите биха приели като кой знае какъв проблем, защото нищо не им пречи да бъдат в две различни училища. Нали? Никой не е казал, че семействата трябва да преподават в едно и също училище. Що се отнася до закона, пак повтарям, в чл. 2, ал. 1 от Закона за държавния служител специален закон предоставя статут на държавния служител. Това допуска Законът за държавния служител. Освен това, пак същият чл. 2, ал. 5 предполага, че министърът на държавната администрация, министърът на финансите и т. н. приемат наредба за приравняване на нови длъжности - на нови длъжности, казвам, - на тези, включени в Единния класификатор на длъжностите в администрацията. Тоест, ако има воля наистина това да се допише, няма пречка това да стане. Освен това, според действащия Закон за държавния служител никъде не се изключва възможността учителят да бъде държавен служител. Тук ясно се посочва кои не могат да бъдат държавни служители и между тях не фигурира учителят. Още повече, че в чл. 7 на същия закон, в ал. 6 ясно е казано, че за държавен служител може да бъде назначено лице, което работи по трудово правоотношение, освен като преподавател във висше училище. В крайна сметка аз мисля, че е въпрос на добра воля и на достатъчно сериозна аргументация и желание наистина това да се извърши, като юристите, разбира се, могат да помогнат и да кажат дали наистина ще има противоречие. ПРЕД ЮНАЛ ЛЮТФИ: Благодаря Ви, госпожо Анастасова. Има думата за изказване госпожа Петрова. ХРИСТИНА ПЕТРОВА (НДСВ): Уважаеми господин председател, уважаеми господин министър, колеги! Преди да направя своето изказване по същество, бих искала да заявя тук пред вас, че аз изключително много уважавам и ценя труда на българския учител. Своя трудов стаж съм започнала именно като учител и затова лично съм могла да се уверя колко тежка, отговорна и често пъти неблагодарна е учителската професия. Убедена съм, че нашата държава и обществото са длъжници на българското учителство. А нека не забравяме, че децата на всички нас започват своя житейски път, именно прекрачвайки прага на училището. Не съм убедена обаче, че превръщането на учителите в държавни служители бъде административно-чино по смисъла на Закона за държавния служител. Това е съществената разлика в характера на труда на учителя и характера на труда на един чиновник в дадена администрация. В Закона за държавния служител, както тук се каза неколкократно, е дадено определение за държавен служител като лице, което заема платена длъжност в администрацията, както и лице, на което специален закон предоставя статут на държавен служител при спазване изискванията на този закон - чл. 2, ал. 1 от Закона за държавния служител. Следователно, по смисъла на цитирания чл. 2 от Закона за държавния служител учителят и педагогическият състав не заемат длъжност в администрацията. Нещо повече, най-общо специалните изисквания към държавния служител, от които всъщност.. защо в Единния класификатор на длъжностите в администрацията, установен с Постановление 106 на Министерския съвет от 3 юни 1999 г., съвсем основателно учителят не фигурира като държавен служител. Затова подкрепям предложението на Министерския съвет учителят да не е държавен служител по Закона за държавния служител. думата народният представител Петър Жотев. ПЕТЪР ЖОТЕВ (ПСОДС): Уважаеми господин председател, уважаеми дами и господа народни представители! Няма съмнение, че смисълът на целия законопроект за изменение и допълнение на Закона за народната просвета се свежда до промяната на чл. 40, ал. 1, а всичко останало е послужило като прикритие за това. Това е цитат, който се съдържа в Меморандума на Националното движение Учителите за своите права относно законопроекта за изменение и допълнение на Закона за народната просвета. Той е изпратен до Комисията по образованието и науката. В своите изказвания двама народни представители от НДСВ - госпожа Петрова и госпожа Калканова, и най-вече министърът в първото си изказване обясниха на залата, че всъщност има два основни проблема, които изискват промяната и по същество отпадането на статута на държавен служител за учителите. Аргумен 1 - конфликт с действащото законодателство, а именно със Закона за държавния служител. Това категорично го каза министърът на образованието. Впр господин министър, имам копие от протестното писмо от Управителния съвет на Националното движение Учители за своите права. Учителите Ви обвиняват, господин министър, че по време на обсъждането на законопроекта на 31 юли т. г. Вие, цитирам: По непочтен начин министърът си позволи веднъж да излъже и веднъж да подведе членовете на Комисията по образованието и науката, с което на практика повлия върху гласуването на предложения от Министерския съвет текст. Продължав цитата, господин министър: Най-напред министър Атанасов съзнателно поднесе на комисията невярната информация, че съгласно решение на Върховния административен съд учителите не са държавни служители. Всъщн решението на Върховния административен съд в 5-членен състав от 21 декември 2000 г. е категорично. Има ясен текст, който показва, че няма конфликт с действащото законодателство и най-вече със Закона за държавния служител. мотив на министъра, който каза, че не може да подкрепи статут на държавен служител за учителите, е несъстоятелен. Вторият му мотив, който беше подкрепен и от госпожа Калканова, видите ли, имало много семейни двойки, които работели в едно училище. Колко е процентът на тези семейни двойки - учители, които работят в българското образование? Десет процента ли? Нима са повече от 1 процент? Питам ви, колеги, защо не попитаме каква е Виждам проблем, с който, както каза госпожа Петрова, а тя каза, че мнозина в България са направили така, че статутът на държавен служител на учителите в България да е лош. Така е. Но защо, госпожо Петрова, трябва да се нареждаме и ние, народните представители, в дванадесетата година на промените в България? Защо трябва да даваме своя негативен принос върху и без друго сложния и тежък живот на учителите? Защо да променяме чл. 40, ал. 1 и да отнемаме на практика статута на държавен служител за учителите? смятам, че в този момент да лишим учителите от статут на държавен служител, макар че реално е необходима промяна в Закона за държавния служител, е нещо, с което Народното събрание лекомислено ще направи своя скромен принос в нерешаването на проблемите на българските учители. Благодаря. ПРЕДСЕД ЮНАЛ ЛЮТФИ: Благодаря Ви, господин Жотев. АСЕН ДУРМИШЕВ: По предложение на народните представители Евгения Живкова и Стойко Танков се създава нов 33а: 33а. Създава се нов 41: 41. (1) Учителите в държавните и общински училища придобиват статут на държавни служители от влизането в сила на този закон. (2) Учители със статут на държавен служител, на които предстои пенсиониране до три години след изтичането на този срок, се пенсионират с правата на държавен служител. ПРЕДСЕ КАМЕЛИЯ КАСАБОВА: Моля, господин Дурмишев, да не го изчитате, защото господин Корнезов правилно направи забележка, че вече сме гласували, че те не са държавни служители. ДОКЛАДЧ АСЕН ДУРМИШЕВ: Да, съгласен съм. ПРЕДСЕДАТЕЛ КАМЕЛИЯ КАСАБОВА: Просто няма логическа връзка. ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ ДОКЛАДЧ АСЕН ДУРМИШЕВ: Благодаря Ви.. интересен член, ЗАКОН за държавния служител Гарантира минимум Чл. 68. (Обн. - ДВ, бр. 67 от 1999 г.) (в сила от 1.01.2000 г.) Размерът на основната заплата по чл. 67, ал. 1 за най-ниската длъжност, предвидена за заемане от държавен служител, не може да бъде по-малък от трикратния размер на минималната работна заплата за страната. Гаранти минимум Чл. 68. (В сила от 1.01.2000 г., изм. - ДВ, бр. 95 от 2003 г.) Минималният размер на основната заплата за най-ниската длъжност, предвидена за заемане от държавен служител, се определя ежегодно със закона за държавния бюджет на Република България и не може да бъде по-нисък от размера за предходната година. за народната просвета Обн., ДВ, бр. 86 от 18.10.1991 г., изм., бр. 90 от 24.10.1996 г., изм. и доп., бр. 36 от 31.03.1998 г., доп., бр. 124 от 27.10.1998 г., изм., бр. 153 от 23.12.1998 г., в сила от 1.01.1999 г., бр. 67 от 27.07.1999 г., в сила от 27.07.1999 г., бр. 68 от 30.07.1999 г., изм. и доп., бр. 90 от 24.09.2002 г., в сила от 24.09.2002 г., бр. 95 от 8.10.2002 г., в сила от 8.10.2002 г., бр. 29 от 31.03.2003 г., в сила от 31.03.2003 г., изм., бр. 71 от 12.08.2003 г., доп., бр. 86 от 30.09.2003 г., в сила от 1.01.2004 г., бр. 114 от 30.12.2003 г., изм. и доп., бр. 40 от 14.05.2004 г. 40. (1) (Изм. - ДВ, бр. 90 от 2002 г.) Учителите (възпитателите), директорите и помощник-директорите в държавните и общинските училища, детски градини и обслужващи звена осъществяват обучение и/или възпитание на деца и ученици в съответствие с този закон и нормативните актове по неговото прилагане. (2) Трудовите договори с помощник-директорите с учителите и служителите се сключват съответно от директора на училището, на детската градина или на обслужващото звено. (3) Възникването, изменението и прекратяването на трудовите правоотношения по ал. 2 стават по реда, определен от Кодекса на труда. ЗАКОН за държавния служител Обн., ДВ, бр. 67 от 27.07.1999 г., в сила от 28.08.1999 г., изм., бр. 1 от 4.01.2000 г., изм. и доп., бр. 25 от 16.03.2001 г., в сила от 1.09.2000 г., бр. 99 от 20.11.2001 г., в сила от 20.11.2001 г., изм., бр. 110 от 21.12.2001 г., в сила от 1.01.2002 г., бр. 45 от 30.04.2002 г., изм. и доп., бр. 95 от 28.10.2003 г., изм., бр. 70 от 10.08.2004 г., в сила от 1.08.2004 г. служител Чл. 2. (Изм. - ДВ, бр. 95 от 2003 г.) (1) Държавен служител е лице, което по силата на административен акт за назначаване заема платена щатна длъжност в държавната администрация и подпомага орган на държавната власт при осъществяване на неговите правомощия. (2) Длъжностите, които се заемат от държавни служители, се определят в Единен класификатор на длъжностите в администрацията, който се приема от Министерския съвет и се обнародва в Държавен вестник. (3) Длъжностното разписание се утвърждава от органа по назначаването на съответната администрация. (4) Длъжностните характеристики се утвърждават от административния секретар или от упълномощен от него служител на ръководна длъжност. Структурата на длъжностните характеристики и процедурите за тяхното разработване и изменение се определят с наредба на министъра на държавната администрация.

Пичове, пак си ни будалкат. В момента никой не иска властта, ама никой! Къде по-ведро е да не ходиш на работа в парламента, да си въртиш игрите с поръчкови закони (справка - нелегалните превозвачи минаха като легални; за малко и поправка Стависки да мине) и от време на време да крякаш за сваляне на правителството (независимо кое), за да напомниш, че те има.

На опозицията която години наред също нямаше пари за нищо изведнъж и дойде на акъла че може да спчели някой друг глас от учителите.Смехории-к крадоха и сега се сетиха да се правят на загрижени.

Защо защитавате даскалите.Аз искам детето ми да ходи на училище, а не ме интересува тяхната заплата. Тях да ги интересува колко аз получавам? Сутринта гледах по БиТиВи колко хрисими изглеждат тези даскали-кукумявки, а на митинга извадили свирки ,звънци,байряци - абсолютни хулигани.Чудя се - тези ли хора възпитават нашите деца ?Аз работя в бюджетната сфера и от м.V заплатата ми е повишена 6%. Но никой не разбра за това. А какво да кажат безработните хора, пенсионерите .А эзнаете ли, че в провинцията в частните фирми се работи на минимална работна заплата. Засрамете се ,даскали, децата ви чакат. Поне към тях проявете милосърдие! Защото съм сигурна , че и 200% да ви увеличат заплатите, вие ще си остонете същите. Няма да се подобри качеството на преподаване, ще продължат частните уроци.

Haha to ako beshe tolkova lesno da stane s tozi vot.. Jalko che jiveem v takava durjava...

Само плоския данък ще изеде увеличението, а като прибавим и реалната инфлацията и с тези 650 лева ще бъдат в мизерия.

крайно време беше опозизията да влезе в ролята си , крайно време да идентифицира себе си. Не може да се демонстрира такова пълно безхаберие от страна на държавниците към нещо толкова важно - образованието на нацията!!!!!!! Как е възможно тезинародни избранници да използват все едни и същи прйоми - заграждения/от кого се пазят от елита на нацията, от интелигенцията?????? наличие на лумпени между стачкуващите - как не измислиха нещо ново за 15 години?Това правителство явно не си дава сметка, че в момента срещу него се е изправила интелигенцията, че тук вече не става дума само за заплати а за това че гадните комунисти отново не могат да овладеят ситуацията, че отново не могат с цената на всичко да се разделят със своите комисионни, със своите проценти!!!!!!! Стига, за кой ли пореден път комунистите заедно със своя Сокол доказват че не могат да управляват! Да си ходят!!!!!!! УСПЕХ НА УЧИТЕЛИТЕ!!!!!!!!!!

За това беше целия зор! Стани да седна! В този случай обаче, столчето ще дръпне бате Бойко и след това го чака същото. Докато Костов е жив, ще се стреми да дойде на власт. Къде с учители, къде с шофьори, къде с таксиджии, къде с лекри и мед. сестри. Учители са изкуствената патица в лова за власт.

ДСБ,СДС,ОДС,ГЕРБ И ВСИЧКИ ПАРТИИКИ ПРОВЪЗГЛАСИЛИ СЕ ЗА ДЕСНИ ТРЯБВА С ШУТОВЕ ДА СЕ ИЗРИТАТ ОТ ДЪРЖАВАТА.

И като дойде друго-пак същото.Нали едни и същи ни управляватвече 20 год.Тези мутри ,дето ги гледаме, вече са ни до болка познати.Май трябва да си внесем управници.

Това е поредния театър за замазване на положението. Всички сме гледали по филмите сценката с доброто и лошото ченге... Общото е, че са ченгета и реследват една цел...

ole bojke produljavaite da se pravite na klouni be.Ve4e vsi4ki sa tolkova sme6ni 4e prosto neznam. Az nevijdam kraq na tazi kriza

Най-после истината за възникналата учителска стачка излезе на яве.Надявам се, че тези тъпоъгълни мозъци ще усетят, чия жертва са станали.Целия този фарс си беше политически.Никой от техните мили синдикални защитници не мисли за тях, но като са с изгладени сиви вещества-това е.Те не искат повече пари за образованието, за подобряване на материално-техническ база, а за джобовете си.Чист егоизъм.От всичко това страдат само децата.

А бе като дойдат други те как ще дадат 100% увеличение нал ще съсипят държавата.Много лаят а като дойдат на власт ще са същите,защото много добре знаят,че такова увеличение е нереално за момента в България.Иначе дай боже всекиму увеличение на доходите.

Това хубаво с ВОТА ама няма да мине най вероятно.

КАТО ГИ ГЛЕДАМ ВСИЧКИ ПОЛИТИЦИ СА ОТ ЕДНА ЛЮПИЛНА, САМО ЧЕ ВСЯКО ПИЛЕНЦЕ ИСКА ДА ИЗКАРА СВОЯ БАЩА ЗА НАЙ-ГОЛЯМ ПЕТЕЛ ! ЗА ТОВА НАРОДЪТ КАЗВА ПИЛЦИТЕ СЕ БРОЯТ НА ЕСЕН, ТА И ПОЛИТИЦИТЕ ИСКАТ ДА ПОКАЖАТ ЧЕ СА ПОРАСНАЛИ.

до Georgiev: Вотът няма да мине! Проста сметка!

Ма сериозно ли ? Е те да не си помислиха, че ще го катурнат ? Боже Боже колко наивни хора има на този свят.

То пък един кабинет...

Буря в чаша вода.

Haide padaite ta da idvame nie!

V moeto u4ili6te vsi4ki besepari sa protiv Stani6ev i sie.Dano i dnes beseparite v parlamenta pokajat tova.......!!!

Да бъдем реалисти! Къде виждате опозицията в Парламента на България? По какво самонареклата се опозиция там се различава от управляващите- по нищо, същите крадци и олигарси без изключение, за това и до сега взаимно не са си поискали сметка за кражбите, не е вкаран нито един от тях в пандиза за кражби и корупция. НЯМА ОПОЗИЦИЯ В БЪЛГАРСКИЯ ПАРЛАМЕНТ! НЯМА И НОВА ПОЛИТИЧЕСКА СИЛА ДА ГИ ЗАМЕСТИ!! Тази рахитична опозиция 10 вота на недоверия да изфабрикува, десет метана да направи, няма да свали правителството. Те само искат да извлекат ПОЛИТИЧЕСКИ ДИВИДЕНТИ от кризата, точат си зъбите,лиги им текат от устата ДА УПРАВЛЯВАТ ОТНОВО! Българското общество не трябва да разчита на техните политически действия - те са нищожни! Олигархията в парламента е монолитна! Няма как до следващите парламентарни избори 2009 г. да се свали това правителство и то си го знае това добре и ни се хили най-просташко. Разумните действия, осигуряващи победата са в ръцете на учителите и учените!!! Те трябва да вземат стачните действия в свои ръце и да не разчитат на ничия политическа партия, да не дават политиците да извличат политически дивиденти. Учителите като цяло са ГОЛЯМА СИЛА! Ако имат солиден и сериозен стачен комитет, който да не оставя управляващите да си отдъхнат и да ги млатят докрай, ще успеят! ВРЕМЕТО Е МНОГО ВАЖНО, ТРЯБВА ВРЕМЕ, да НЕ се плащат от удължаване на времето на стачката, да издържат до край. Румънската стачка трае 35 дни, българската още няма и 2 седмици! Политически нищожества Кошлуков, който също се пише за опозиция и с течащи лиги, дава интервюта за таен план на правителството да спре стачката, като апелира да се бърза от страна на учителите- демек да приемат всички условия на правителството!! Стачниците грабва да отстояват своите първоначални искания за заплати-НИКАКВИ ОТСТЪПКИ ОТ ПЪРВАНОЧАЛНИТЕ ИСКАНИЯ- ПЪРВО ЗАПЛАТИ И ПОСЛЕ РЕФОРМА! Реформата е дело НЕ на учителите, а на администраторите! Или НА ДЪРЖАВНОТО УПРАВЛЕНИЕ! За това трябва да се изритат Орешарски и Вълчев от правителството ,а некадърната администрация на МОН да се смени СЪС ПРОЗРАЧНИ И ПУБЛИЧНИ КОНКУРСИ! Учителското съсловия е не само най-многолюден бранш, но и най-умен. към стачния си комитет учителите да организират международно инфо бюро и със писанията си ДА ДАВАТ МЕЖДУНАРОДЕН ОТЗВУК ЗА СТАЧКАТА, да пишат до всички европейски информационни агенции и големи нея , защото българските официални медии са купени от някоя политическа сила и са ПОЛИТИЧЕСКИ ОБВЪРЗАНИ С НЕЯ! Европейците дълбоко съчувстват на българските учители и ги подкрепят! Ето например на 11. 10 на дена на националния протест, никоя българска медия не го отрази както требва, но другите европейци и особено западните го отразиха широко както по телевизията EURONEWS, така и в пресата. В те в един глас казаха :- Българските учители получават мизерните 175 евро средна заплата и са на дъното на бедността, мизерията, невъзможността да работят и образоват нацията. България, страна на Европейския съюз ли е ? ПРОДЪЛЖАВАЙТЕ УЧИТЕЛИ ТВЪРДО И БЕЗКОМПРОМИСТНО, НИЕ, ЦЯЛАТА БЪЛГАРСКА ЕМИГРАЦИЯ СМЕ С ВАС!