Коментари - От форума: Да се учи от 9 до 17 ч. | dnes.dir.bg
назад

От форума: Да се учи от 9 до 17 ч.

Съвсем нормално е да се увеличат учителските заплати от 1 октомври 2007 година.

Обратно в новината

Коментари - От форума: Да се учи от 9 до 17 ч. | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Браво . Точно така трябва да бъде . Може да се помисли за ползаването на материалната база . Има училища с много малко ученици , които могат да се ползват съвместно. Хубавото е , че размисъла вече е на лице , ако когато човек започне да мисли на половина го е направил . Успех на образователната система .Нека тя да е взела всичко хубаво от минолото ни и най- позитивното от световното развитие .

razbrahte li kak e v USA???? zashto ne zaminete vie vmesto da prashtate utsitelite tam???? rabota..rab i pak rabota i malko sadvitsh s sun...... amerikans ideal....

Ива, 3 500 евро, това ми е казано като заплащане, западната част. Моят познат учител е химик инженер.Край Кьолн има химичен пояс и съм го питала защо не е в някой от заводите. Той отговарят, че те ще го вземат там, но никъде няма да му дадат толкова пари, колкото взема като учител и да разполага с време през деня, сам да си преценява кога да работи -следобед,вечерта след часовете . Знам само, че няма такова изтичане на кадри от системата като тук. При теб как е- какво е сотношението отговорност и заплата ? Не вярвам да ти е Бг заплатата там или на равнището на бг- доста под средната за бюджетната сфера. Никой не би избягал от повече отговорност, но да се знае насреща,че ще му бъде платено, т.е. знае за какво работи и не е само за ток, парно, вода (ако остане за манджа) . Вместо да си търси друга работа, всеки би предпочел да работи повече на едно място, но и да му патено аналогично. Как е спечелен статута там и заплатата.? В Германия това е станало след тотален отлив на кадри от системата и за да върнат кадърни хора обратно , са им дали привилегии, прикоткали са ги с пари, статут, права. В училището майка ми (в Сф) от май месец не могат да намерят учител по английски с филология или лингвистика,. Ще приемат и судент без стай, а директорът е склонен да назначи човек само с курсове по английски, за да не се провали годината на децата в случай ,че се подновят учебните занятия. Е, кой родител няма да иска детето му да е обучавано все пак от специалист, а не човек стигнал до 3-4 ниво на курсове.И се чудим защо знаели повече от учителя. Някои ученици са изкарали и по виско ниво с има м/народни сертфикати .Какво ства в такъв случай? Не играе ли парата, не става. Но и реформа трябва, но кикой не я почва в министерството, защото сме вечно преди избори и да не загубят електорат

Браво Ива!!! Ако и в БГ учителите започнат да работят като в САЩ нямам нищо против заплатите им да се повишат и с 200%.

Тази тема ми напомни за моето детство. Когато аз бях първи клас бяхме по цял ден в училище, преподавахани двама учители/ учител и учителка/ учителят беше и все още е учител по призвание който знае как се работи с деца, преподаваше ни по математика , 80% от класа влезахме в Математическата гимназия с успешно взети изпити без допълнителна подготовка, учителката обаче нямаше такива качества, имаше си 3-4 любимки 1-2 любимци, другите ни правеше на пух и прах, тя ни мразеше ние споделяхме нейните чувства, но изгубихме много, както и във всички ни съществуваше несигурност и стрес. Много им струваше на родителите ни всичко това, след като на приберат от училище, започваха да учат с нас, съответно ние уморени заспивахме, т.е. експеримента не излезе сполучлив. Госпожата, която се казва Мая Георгиева, вече не е учителка, но това не от значение за нас, така че и преди си ги имаше такива самозвани, самонадеяни и некомпетентни учители и сега си ги има. МОЯТ ПЪРВИ УЧИТЕЛ СЕ КАЗВА ГОСПОДИН ЗАШЕВ, БЛАГОДАРЯ ТИ УЧИТЕЛЮ НИКОГА НЯМА ДА ТЕ ЗАБРАВЯ БЪДИ ЖИВ И ЗДРАВ И ВСЕ ТАКА ДОБЪР ПОКЛОН Така, че много добре ги разбирам днешните първолаци прекрачили с огромно желание за първи път училищния праг, но на вратата учителите ги спънали да паднат, вместо да ги укуражат с усмивка на уста, а не свирка.

Още: Родителите свършват работа към 18ч. Докато се приберат, вечеря. Разговор с детето как е минал деня, какво има за утре...да не ви обяснявам, че ако детето седи само и трябва да си пише домашните само все ще има нужда от помощ (поне 1-4клас)...в колко часа може да си легне детето при това положение. Преди 22ч едва ли. И в колко трябва да стане сутрин, за да е в 7.30ч. закусило, свежо на училище. АБСОЛЮТНО безумие. Факт е, че повечето хора започват работа към 8.30 - 9 ч. Всички щяха да започват активно деня в 7.30, ако беше толкова хитро (т.е. да ставаш в 6ч. - сметнете разбуждане, закуска, оправяне, не дай си боже по-далече да е училището!).

Точно така!!! Възмутителн е деца на 9години (3клас) да не са целодневно заети в училище. Занималня за тях няма. Които няма баба, плаща на жена, който не може - детето седи само в къщи! Образователната система е абсолютно неадекватна спрямо реалността в БГ. Учителка ми каза, че има пари по програми на ЕС за извънкласни дейности на децата и идеята е точно такава - детето да не остава само, да е организирано до към 17ч.

Вижте образователната система на Япония и приложете рационалното. Свържете добрите пожелания в концептуалната част с инструментариум за постигането им. Мислете в дълги периоди. Правете връзки, които иглеждат странии, ама не са. Ако в училище започнат да се налагат наказания сега, след 15 години жертвите по пътищата ще започнат да намаляват, защото чувството за ред и уважение към правилата ще започна да дава плодове. Ако държавата не беще раздавала помощи на калпак цели 17 години сега нямаше да има професионални безработни и паразитиращи малцинства, а изпълнителските професии нямаше да мислят за внос на бимбинистанци. И др. подобни анализи могат и трябва да се правят, за да разберем всички какво искаме в крайна сметка от този живот и как ще го постигнем. Засега ние не постигаме нищо. Просто се махаме и отиваме в чужбина да ползваме това, което другите са постигнали. И понеже сме още малко, не сме го развалили и там. Или просто не ни допускат да им развалим живота. Жалко е, но сами не постигаме нищо, е с малки изключения.

Искам да ви питам, някои от вас знае ли правата на един учител по време на учебния час, когато трябва да укроти някой не особено възпитан ученик?

Наистина най-после нещо умно. Защо не се вземат готовите изпитани правила на някои училища от други държави. В щатите например учениците учат от 8.30 ч. до 15.30 ч като през този период не могат да напускат територията на училището. Когато нямат час могат да посещават игрището или библиотеката. Когато са изгонени от час престояват в помещение, което е като читалня. И пак не напускат училището. И са под погледите на персонала - учители, охрана, администрация. На територията на училището не е позволено посещението на външни лица. За родители и настойници има отделен вход и ред за срещи с учителите и директора. Частните уроци са непознати - допълнителните часове са организирани в училището.

Ива,а колкото и некоректно да звучи въпросът, заплатата ти каква е там с всичките тези отговрности ?Ако е като Бг заплата....прецакала си се. Обясни ни и как е решен въпросът с пушенето на учениците там, с отсъствията и т.н., понеже и това е част от работата. Какво означава да си учител там и как е постигнато това? До неотдавна бях ученичка, и винаги имаше в нашето училишще дежурен чуител по коридорите, имаше си и охрана да следи двора. Ти ни кажа разликата , но и за заплтата, защото не мисля, че човек ще бяга от отговорност, ако знае , че ще бъде заплатено добре. Каквото и да говорим, каквито и идеали да имаме за тази професия, хлябът не е безплатен:)

Допълвам: В Германия учителите си извоюваха статута на държавен служител, никой не може да ги уволнява и въпреки това не си длъжен да си в училище цял ден. По- често имат педагодически съвети -поне 2 пъти седмично, дават също консултации. Но и там си има частни уроци , които са много скъпи и се разчита на това, което подготви вкъщи и колкото е разбрало. Не е вярно, че не носят тетрадки, учебници. Носят си ги съвсем прилежно, за разлика от тук, където ученик в горен курс с нищо не може да заставиш да си купи учебник или тетрадка, но предпочита да си купи цигари и отиде на дискотека.

Az sam uchitelka v USA. Rabotia ot 9 do 4 bez da spiram Imam 30 min obed i 40 min. vreme da planiram materialite za 6 razlichni klasa. Sled rabota ni vikat za sabrania. Osven tova ni karat da vzemame klasove v universitet. Vsichki dokumenti izgotviam na computer i vavejdam pcenkite na computer. Zabraneno e da se pushi na 100 metra ot sgradata, da ne govorim vatre - napravo si uvolnen. Imam i dejurstva navanm, da posrestam kolite i da otvariam vratite kato picolo (samo che bez bakshish) Biah uchitleka v Bulgaria i tam raboteh 3 pati po-malko, bez niakakva otgovornost v mejduchasiata. Kolegite mi pusheha po aglite i v uchitelksamat staia. Sravnete i mi kajete razlikata

най-после нещо различно от --даите пари- приветствам идеята децата да не ходят на смени на училище /справка вижте програмите на спортните училища и неказвайте невъзможно/ и другото от да но възпитателите ,нягага в училищата имаше такива --днес защо не .. ..И ако някой отговорен и човешки мислещ човек -чиновник чете това да помисли върху идеята---родителите искаме децата да научават каквото трябва в у-ще , а не да ги доучват сами или частни уроци ... учителите --заплати...а управниците недават пари---резултат прочетете мнението на учениците в техните форуми .... те вече мразят управниците и държавата си..ПРЕДЛАГАМ....-- тотавно атестиране на преподавателския състав --който издържи 100 процента увеличение на заплатата и преподава цял ден , тези с по-ниска оценка---възпитатели -без увеличение--провежда следобедни уроци за подготовка по преподадените уроци...резултатът -трябва да бъде -дацата подготвени и да не влачат в къщи 20кг. раници /учебниците в у-ще/ ..добрите преподаватели получават увеличение ,мързеливите /сложете ръката там дето тупти и си признайте има много такива/- не ги уволняват-- А БЮДЖЕТА , ЕХ БЮДЖЕТА НЯМА ДА СЕ ПРЕТОВАРИ/ колкото едно преустройство е по-просто толково по-нодеждно , а това не е нищо ново под слънцето, добре забравено старо/

В математич. гимназия в Русе обучението е в една смяна. Занятията започват в 8 часа. Като свършат редовните часове, се започва - СИП, ЗИП, модули, курсове...Понякога денят приключва към 16 часа. Докато се приберем, станало време за вечеря. Понякога се завръщам след родителите ми. Вярно е, че СИП - овете не са задължителни, но те, от своя страна, ни спестяват частните уроци.

Не знам за кои държави се отнася, живяла съм в Германия и имам познати учители там . Тяхното работно време като норматив е същото като тук , а тези ученици, които не се справят, ходат на занималня, без значение кой клас е. Със същото време разполагат и те- за пдготовка, проверка , тестове и т.н. Тук се учи на смени заради липса на база. Но основната разлика е ,че няма да чуете учител да иска да напуска там. Добре платени са, вторите най-добре платени учители в Европа след Швейцария. И там е имало отлив от професията и правителството взело мерки, а не да се крие и да настройва обществото срещу тях. От учителя в Германия ,за висят много неща. Тук какво и да направи, винаги напише ли се жалба срещу него, тя не се проверява, а се вменява веднага вина в него. Там от значение е харктеристиката, която учителят ще ти напише, ако искаш да продължиш (стига да имаш успех). Колкото и да лаеш срещу него в час и да обиждаш (както е тук масово), в края харектеристиката , дадена от него ти определя пътя и интелигентият би се замислил как да постъпи преди да нагруби. Там няма право учителят да го посочва в клас, само ако той вдигне ръка, за да не му се нарушат правата или каквото е там. Но не работи ли в клас активно, ако ще и гений да е , в характеристиката му е отразено, че не е добър ученик. Ако дългото работно време гарантира стауса, авторитета и качеството, то сигурно щяхме да живеем в райска градина. :) да не говорим за депутатите , които си прибраха 100 лв за работа по-малко от час :) и те ще ни учат на трудолюбие

Че учениците защо изобщо да се прибират в къщи?Да се пречкат на родителите?Я да направят и спални в училищата и да се прибират само за ваканцията.Така учителите ще заработват и нощен труд.

И аз отдавна мечтая и тук учебните занятия за са като на запад - там учениците учат до обяд и след обяд за няколко часа си подготвят домашните за следващия ден и като се приберат в къщи към 15.00 часа само си почиват. В къщи учебници и тетрадки не се носят.

ОООО това е добре НО - я кажете след колко десетилетия(столетия нашите мили политици ще построят(финансират) построяването на още толкова сгради за училища.......няма изградена база ....я се замислете малко преди да пишете глупости .....ОТ НЕМОТИЯ в БГ деца ходят на две смени - не заради кефа на учителите ......!

Коментарът има своите основания, но не взима предвид редица обстоятелства, които явно са неизвестни за автора му. 1. Навсякъде учителите имат норматив, който между другото почти не се различава от този на българския учител, така че никъде учителите не работят през цялото това време с децата. 2. Практически е невъзможно да се реализира този модел поради липсата на материална база и да не се забравя, че учителите търпят най-много неудобства поради разпокъсано работно време в редица случаи. 3 В европейските училища децата не могат да напускат района на училището, което тук няма как да стане, предвид сградния фонд и организацията. В редица европейски държава в по-големите класове има помощник-учители и задължително възпитатели, които се грижат за децата през междучасията и обедната почивка, а учителят е натоварен само и единствено с ПРЕПОДАВАТЕЛСКАТА си работа. 4. Нещо, което няма да ви хареса - родителите по никакъв начин не могат да се намесват в работата на учителя,още по-малко да му оказват натиск и носят пълната отговорност за всички простъпки на своите деца,подчинявайки се безусловно на правилника на учебното заведение. Мога да изброя още редица неща,свързани с условията на труд на европейските учители, които работят спокойно и пълноценно, а не в постоянен стрес и враждебна среда. Ако прибавим и разликата във възнагражденията ще се види, до каква степен тази сфера е натикана в общественото мазе, а очакваме от там да изровим европейско качество, но няма как то да не лъха на нафталин. Осмелявам се да направя този коментар, тъй като имам впечатления от първа ръка. Учител в стачка

Това отдавна трябваше да е така. Безумие е учениците да започват в 7.30 часа. Ние след две кафета ще работим, но учениците дремят по чиновете и дори най-буйните са кротки агънца първия час. Необходима е реформа, но никой не иска да обере негативите от въвеждането и, а от това страдат и учители, и ученици.

Ам правилно! Даже от 10 до 15 е достатъчно. Транспората ще е облекчен! Пък и няма всички да стават професори. Трябва да има и за бачкатори.

Браво . Точно така трябва да бъде . Може да се помисли за ползаването на материалната база . Има училища с много малко ученици , които могат да се ползват съвместно. Хубавото е , че размисъла вече е на лице , ако когато човек започне да мисли на половина го е направил . Успех на образователната система .Нека тя да е взела всичко хубаво от минолото ни и най- позитивното от световното развитие .

razbrahte li kak e v USA???? zashto ne zaminete vie vmesto da prashtate utsitelite tam???? rabota..rab i pak rabota i malko sadvitsh s sun...... amerikans ideal....

Ива, 3 500 евро, това ми е казано като заплащане, западната част. Моят познат учител е химик инженер.Край Кьолн има химичен пояс и съм го питала защо не е в някой от заводите. Той отговарят, че те ще го вземат там, но никъде няма да му дадат толкова пари, колкото взема като учител и да разполага с време през деня, сам да си преценява кога да работи -следобед,вечерта след часовете . Знам само, че няма такова изтичане на кадри от системата като тук. При теб как е- какво е сотношението отговорност и заплата ? Не вярвам да ти е Бг заплатата там или на равнището на бг- доста под средната за бюджетната сфера. Никой не би избягал от повече отговорност, но да се знае насреща,че ще му бъде платено, т.е. знае за какво работи и не е само за ток, парно, вода (ако остане за манджа) . Вместо да си търси друга работа, всеки би предпочел да работи повече на едно място, но и да му патено аналогично. Как е спечелен статута там и заплатата.? В Германия това е станало след тотален отлив на кадри от системата и за да върнат кадърни хора обратно , са им дали привилегии, прикоткали са ги с пари, статут, права. В училището майка ми (в Сф) от май месец не могат да намерят учител по английски с филология или лингвистика,. Ще приемат и судент без стай, а директорът е склонен да назначи човек само с курсове по английски, за да не се провали годината на децата в случай ,че се подновят учебните занятия. Е, кой родител няма да иска детето му да е обучавано все пак от специалист, а не човек стигнал до 3-4 ниво на курсове.И се чудим защо знаели повече от учителя. Някои ученици са изкарали и по виско ниво с има м/народни сертфикати .Какво ства в такъв случай? Не играе ли парата, не става. Но и реформа трябва, но кикой не я почва в министерството, защото сме вечно преди избори и да не загубят електорат

Браво Ива!!! Ако и в БГ учителите започнат да работят като в САЩ нямам нищо против заплатите им да се повишат и с 200%.

Тази тема ми напомни за моето детство. Когато аз бях първи клас бяхме по цял ден в училище, преподавахани двама учители/ учител и учителка/ учителят беше и все още е учител по призвание който знае как се работи с деца, преподаваше ни по математика , 80% от класа влезахме в Математическата гимназия с успешно взети изпити без допълнителна подготовка, учителката обаче нямаше такива качества, имаше си 3-4 любимки 1-2 любимци, другите ни правеше на пух и прах, тя ни мразеше ние споделяхме нейните чувства, но изгубихме много, както и във всички ни съществуваше несигурност и стрес. Много им струваше на родителите ни всичко това, след като на приберат от училище, започваха да учат с нас, съответно ние уморени заспивахме, т.е. експеримента не излезе сполучлив. Госпожата, която се казва Мая Георгиева, вече не е учителка, но това не от значение за нас, така че и преди си ги имаше такива самозвани, самонадеяни и некомпетентни учители и сега си ги има. МОЯТ ПЪРВИ УЧИТЕЛ СЕ КАЗВА ГОСПОДИН ЗАШЕВ, БЛАГОДАРЯ ТИ УЧИТЕЛЮ НИКОГА НЯМА ДА ТЕ ЗАБРАВЯ БЪДИ ЖИВ И ЗДРАВ И ВСЕ ТАКА ДОБЪР ПОКЛОН Така, че много добре ги разбирам днешните първолаци прекрачили с огромно желание за първи път училищния праг, но на вратата учителите ги спънали да паднат, вместо да ги укуражат с усмивка на уста, а не свирка.

Още: Родителите свършват работа към 18ч. Докато се приберат, вечеря. Разговор с детето как е минал деня, какво има за утре...да не ви обяснявам, че ако детето седи само и трябва да си пише домашните само все ще има нужда от помощ (поне 1-4клас)...в колко часа може да си легне детето при това положение. Преди 22ч едва ли. И в колко трябва да стане сутрин, за да е в 7.30ч. закусило, свежо на училище. АБСОЛЮТНО безумие. Факт е, че повечето хора започват работа към 8.30 - 9 ч. Всички щяха да започват активно деня в 7.30, ако беше толкова хитро (т.е. да ставаш в 6ч. - сметнете разбуждане, закуска, оправяне, не дай си боже по-далече да е училището!).

Точно така!!! Възмутителн е деца на 9години (3клас) да не са целодневно заети в училище. Занималня за тях няма. Които няма баба, плаща на жена, който не може - детето седи само в къщи! Образователната система е абсолютно неадекватна спрямо реалността в БГ. Учителка ми каза, че има пари по програми на ЕС за извънкласни дейности на децата и идеята е точно такава - детето да не остава само, да е организирано до към 17ч.

Вижте образователната система на Япония и приложете рационалното. Свържете добрите пожелания в концептуалната част с инструментариум за постигането им. Мислете в дълги периоди. Правете връзки, които иглеждат странии, ама не са. Ако в училище започнат да се налагат наказания сега, след 15 години жертвите по пътищата ще започнат да намаляват, защото чувството за ред и уважение към правилата ще започна да дава плодове. Ако държавата не беще раздавала помощи на калпак цели 17 години сега нямаше да има професионални безработни и паразитиращи малцинства, а изпълнителските професии нямаше да мислят за внос на бимбинистанци. И др. подобни анализи могат и трябва да се правят, за да разберем всички какво искаме в крайна сметка от този живот и как ще го постигнем. Засега ние не постигаме нищо. Просто се махаме и отиваме в чужбина да ползваме това, което другите са постигнали. И понеже сме още малко, не сме го развалили и там. Или просто не ни допускат да им развалим живота. Жалко е, но сами не постигаме нищо, е с малки изключения.

Искам да ви питам, някои от вас знае ли правата на един учител по време на учебния час, когато трябва да укроти някой не особено възпитан ученик?

Наистина най-после нещо умно. Защо не се вземат готовите изпитани правила на някои училища от други държави. В щатите например учениците учат от 8.30 ч. до 15.30 ч като през този период не могат да напускат територията на училището. Когато нямат час могат да посещават игрището или библиотеката. Когато са изгонени от час престояват в помещение, което е като читалня. И пак не напускат училището. И са под погледите на персонала - учители, охрана, администрация. На територията на училището не е позволено посещението на външни лица. За родители и настойници има отделен вход и ред за срещи с учителите и директора. Частните уроци са непознати - допълнителните часове са организирани в училището.

Ива,а колкото и некоректно да звучи въпросът, заплатата ти каква е там с всичките тези отговрности ?Ако е като Бг заплата....прецакала си се. Обясни ни и как е решен въпросът с пушенето на учениците там, с отсъствията и т.н., понеже и това е част от работата. Какво означава да си учител там и как е постигнато това? До неотдавна бях ученичка, и винаги имаше в нашето училишще дежурен чуител по коридорите, имаше си и охрана да следи двора. Ти ни кажа разликата , но и за заплтата, защото не мисля, че човек ще бяга от отговорност, ако знае , че ще бъде заплатено добре. Каквото и да говорим, каквито и идеали да имаме за тази професия, хлябът не е безплатен:)

Допълвам: В Германия учителите си извоюваха статута на държавен служител, никой не може да ги уволнява и въпреки това не си длъжен да си в училище цял ден. По- често имат педагодически съвети -поне 2 пъти седмично, дават също консултации. Но и там си има частни уроци , които са много скъпи и се разчита на това, което подготви вкъщи и колкото е разбрало. Не е вярно, че не носят тетрадки, учебници. Носят си ги съвсем прилежно, за разлика от тук, където ученик в горен курс с нищо не може да заставиш да си купи учебник или тетрадка, но предпочита да си купи цигари и отиде на дискотека.

Az sam uchitelka v USA. Rabotia ot 9 do 4 bez da spiram Imam 30 min obed i 40 min. vreme da planiram materialite za 6 razlichni klasa. Sled rabota ni vikat za sabrania. Osven tova ni karat da vzemame klasove v universitet. Vsichki dokumenti izgotviam na computer i vavejdam pcenkite na computer. Zabraneno e da se pushi na 100 metra ot sgradata, da ne govorim vatre - napravo si uvolnen. Imam i dejurstva navanm, da posrestam kolite i da otvariam vratite kato picolo (samo che bez bakshish) Biah uchitleka v Bulgaria i tam raboteh 3 pati po-malko, bez niakakva otgovornost v mejduchasiata. Kolegite mi pusheha po aglite i v uchitelksamat staia. Sravnete i mi kajete razlikata

най-после нещо различно от --даите пари- приветствам идеята децата да не ходят на смени на училище /справка вижте програмите на спортните училища и неказвайте невъзможно/ и другото от да но възпитателите ,нягага в училищата имаше такива --днес защо не .. ..И ако някой отговорен и човешки мислещ човек -чиновник чете това да помисли върху идеята---родителите искаме децата да научават каквото трябва в у-ще , а не да ги доучват сами или частни уроци ... учителите --заплати...а управниците недават пари---резултат прочетете мнението на учениците в техните форуми .... те вече мразят управниците и държавата си..ПРЕДЛАГАМ....-- тотавно атестиране на преподавателския състав --който издържи 100 процента увеличение на заплатата и преподава цял ден , тези с по-ниска оценка---възпитатели -без увеличение--провежда следобедни уроци за подготовка по преподадените уроци...резултатът -трябва да бъде -дацата подготвени и да не влачат в къщи 20кг. раници /учебниците в у-ще/ ..добрите преподаватели получават увеличение ,мързеливите /сложете ръката там дето тупти и си признайте има много такива/- не ги уволняват-- А БЮДЖЕТА , ЕХ БЮДЖЕТА НЯМА ДА СЕ ПРЕТОВАРИ/ колкото едно преустройство е по-просто толково по-нодеждно , а това не е нищо ново под слънцето, добре забравено старо/

В математич. гимназия в Русе обучението е в една смяна. Занятията започват в 8 часа. Като свършат редовните часове, се започва - СИП, ЗИП, модули, курсове...Понякога денят приключва към 16 часа. Докато се приберем, станало време за вечеря. Понякога се завръщам след родителите ми. Вярно е, че СИП - овете не са задължителни, но те, от своя страна, ни спестяват частните уроци.

Не знам за кои държави се отнася, живяла съм в Германия и имам познати учители там . Тяхното работно време като норматив е същото като тук , а тези ученици, които не се справят, ходат на занималня, без значение кой клас е. Със същото време разполагат и те- за пдготовка, проверка , тестове и т.н. Тук се учи на смени заради липса на база. Но основната разлика е ,че няма да чуете учител да иска да напуска там. Добре платени са, вторите най-добре платени учители в Европа след Швейцария. И там е имало отлив от професията и правителството взело мерки, а не да се крие и да настройва обществото срещу тях. От учителя в Германия ,за висят много неща. Тук какво и да направи, винаги напише ли се жалба срещу него, тя не се проверява, а се вменява веднага вина в него. Там от значение е харктеристиката, която учителят ще ти напише, ако искаш да продължиш (стига да имаш успех). Колкото и да лаеш срещу него в час и да обиждаш (както е тук масово), в края харектеристиката , дадена от него ти определя пътя и интелигентият би се замислил как да постъпи преди да нагруби. Там няма право учителят да го посочва в клас, само ако той вдигне ръка, за да не му се нарушат правата или каквото е там. Но не работи ли в клас активно, ако ще и гений да е , в характеристиката му е отразено, че не е добър ученик. Ако дългото работно време гарантира стауса, авторитета и качеството, то сигурно щяхме да живеем в райска градина. :) да не говорим за депутатите , които си прибраха 100 лв за работа по-малко от час :) и те ще ни учат на трудолюбие

Че учениците защо изобщо да се прибират в къщи?Да се пречкат на родителите?Я да направят и спални в училищата и да се прибират само за ваканцията.Така учителите ще заработват и нощен труд.

И аз отдавна мечтая и тук учебните занятия за са като на запад - там учениците учат до обяд и след обяд за няколко часа си подготвят домашните за следващия ден и като се приберат в къщи към 15.00 часа само си почиват. В къщи учебници и тетрадки не се носят.

ОООО това е добре НО - я кажете след колко десетилетия(столетия нашите мили политици ще построят(финансират) построяването на още толкова сгради за училища.......няма изградена база ....я се замислете малко преди да пишете глупости .....ОТ НЕМОТИЯ в БГ деца ходят на две смени - не заради кефа на учителите ......!

Коментарът има своите основания, но не взима предвид редица обстоятелства, които явно са неизвестни за автора му. 1. Навсякъде учителите имат норматив, който между другото почти не се различава от този на българския учител, така че никъде учителите не работят през цялото това време с децата. 2. Практически е невъзможно да се реализира този модел поради липсата на материална база и да не се забравя, че учителите търпят най-много неудобства поради разпокъсано работно време в редица случаи. 3 В европейските училища децата не могат да напускат района на училището, което тук няма как да стане, предвид сградния фонд и организацията. В редица европейски държава в по-големите класове има помощник-учители и задължително възпитатели, които се грижат за децата през междучасията и обедната почивка, а учителят е натоварен само и единствено с ПРЕПОДАВАТЕЛСКАТА си работа. 4. Нещо, което няма да ви хареса - родителите по никакъв начин не могат да се намесват в работата на учителя,още по-малко да му оказват натиск и носят пълната отговорност за всички простъпки на своите деца,подчинявайки се безусловно на правилника на учебното заведение. Мога да изброя още редица неща,свързани с условията на труд на европейските учители, които работят спокойно и пълноценно, а не в постоянен стрес и враждебна среда. Ако прибавим и разликата във възнагражденията ще се види, до каква степен тази сфера е натикана в общественото мазе, а очакваме от там да изровим европейско качество, но няма как то да не лъха на нафталин. Осмелявам се да направя този коментар, тъй като имам впечатления от първа ръка. Учител в стачка

Това отдавна трябваше да е така. Безумие е учениците да започват в 7.30 часа. Ние след две кафета ще работим, но учениците дремят по чиновете и дори най-буйните са кротки агънца първия час. Необходима е реформа, но никой не иска да обере негативите от въвеждането и, а от това страдат и учители, и ученици.

Ам правилно! Даже от 10 до 15 е достатъчно. Транспората ще е облекчен! Пък и няма всички да стават професори. Трябва да има и за бачкатори.