Коментари - При мокър път гумите губят сцепление над 80км/ч | dnes.dir.bg
назад

При мокър път гумите губят сцепление над 80км/ч

Бавното шофиране по време на дъжд запазва сцеплението.

Обратно в новината

Коментари - При мокър път гумите губят сцепление над 80км/ч | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Много забавно го каза драйвер. В общи линии колкото и да се пазим, идиотите са навсякъде около нас. Освен да карате внимателно, ви желая и много сполука по пътя :)))

Колега - мерси за уточнението, напълно си прав - грешката е моя - не съм се изразил правилно...

Освен скоростта, качеството на гумата и нейната шарката е адски важен и размера на същата. Този, дето е изкопирал новината явно е пропуснал резултатите от тестовете на гуми с ширина от 165 до 225. Гумите с малка ширина се врязват по-добре във водата, както и в снега. Затова е възможно да се кара безопасно и със скорост по-висока от 60км/ч в дъжд, както и в пресен сняг. Гумите с ширина 225 започват да аквапланират още преди 69км/ч, докато 185 чак при 79км/ч. Нищо не бе написано за 145, но те се предполага, че не се ползват при ПС, движещи се със скорост по-висока от тази, допустима в градовете.

Освен скоростта, качеството на гумата и нейната шарката е адски важен и размера на същата. Този, дето е изкопирал новината явно е пропуснал резултатите от тестовете на гуми с ширина от 165 до 225. Гумите с малка ширина се врязват по-добре във водата, както и в снега. Затова е възможно да се кара безопасно и със скорост по-висока от 60км/ч в дъжд, както и в пресен сняг. Гумите с ширина 225 започват да аквапланират още преди 69км/ч, докато 185 чак при 79км/ч. Нищо не бе написано за 145, но те се предполага, че не се ползват при ПС, движещи се със скорост по-висока от тази, допустима в градовете.

Добра кола с добри гуми и спирачки - най-добрият начин да пристигнеш.

В кои страни при минаване на технически преглед ти искаха и фактура за закупени нови гуми? Редно е и тук да е така, за съжаление май е по-важна гъзарията. Направо недоумявам как може някои хора да си слагат озвучаване в колата за по 3-4000лв, а да карат с галоши на по 200000km, дето са ги купили по 5лв парчето.

прави сте колеги за новите гуми ама тия пикли и пикмьовци карат ,като във формула 1. за тях няма знаци, маркировки ,светлинна сигнализация .такива, като ставийски и мамините дечица се оправят с банковите сметки на тате.

напротив, трябва да карат бързо за да се избият. обади се, като пристигнеш на иния свят.

Чудесни коментари от пишещите ! Дано да послужат на хора,които нямат достатъчно практика! И все пак не забравяйте и това,че никой не може да Ви каже колко е дълбока дупката ,която се крие под водата на българските магистрали!!!

Ха, че те повечето хора си внимават, ама като им се изцепи отзад някой малоумник загубил управление ко праим??? Така на магистрала Хемус един олигофрен искаше да ме изпревари, обаче колкото да се опитваше да завърти кормилото наляво за да изпревари в най-бързата лента, колата летеше към моята отзад, и ако не бях мръднал в аварийната си ме отнасяще като куцо пиле домат...и това се случва на мост!!!! Пълни кретени, някой да им прочете тази статия, щото те сигурно не могат и да четат!

Това за гумите си емного точно написано. Все пак zorro, проблема не е толкова в таралясниците колкото до поддръжката им. Каквато и да е колата - компромис със спирачка и гуми не трябва да се прави, въпреки, че найстина много хора го пренебрегват този факт. А освен това - дори най качествената гума не прави чудеса, т.е. помага, но не си мислете че като си вземете непременно най скъпото и най доброто сте застраховани от подобни случки. Законите на физиката са еднакви за всички.

Kupih si nova kola.1998 godina.

Osven pisanoto ot ADAC i BG vodach, na mestata, kadeto ima opasnost ot aquaplaning skopostta pri mokra nastilka e ogranichena. Nai- dobre e da se kara nova kola i umnata!

Колегата кк е прав - широко разпространена заблуда е, че при покупка на стари гуми е достатъчно да се гледа размера на грайфера - гумата старее и дори и при запазен външен вид, след няколко сезона качествата и са значително влошени. Винаги използвайте два комплекта гуми - зимни и летни - това не ви натоварва финансово. Всесезонните гуми са невероятен компромис и имат незадоволително поведение на студен асфалт. Бих искал да обърна внимание и на правилните реакции при поднасяне на автомобила. Основно правило е - предните гуми трябва винаги да сочат посоката на движение - в противен случай има опасност от презавиване - тоест завъртане на колата около предната ос. Правилното поведение при поднасяне на задницата е - моментално контриране на колата, чрез завъртане на волана в противоположна на движението на задницата посока и контролирано подаване на газ (при автомобили с предно предаване!), така че да се запази посоката на движение. Характерен момент, особено при зле балансирани коли или такива с неправилни настройки на двата моста е, че след преодоляването на първото поднасяне следва второ, което е с противоположна посока и се нарича камшик, така че трябва да имате готовност да компенсирате и това вторично поднасяне.

Bate pravi si za gumite, ama to problema ne e samo v tiah. Kolite v Bulgaria sa stra6ni taraliasnici v pove4eto slu4ai i ako ne e zaradi gumite, ne6to dr 6te stane pri4ina za katastrofa..

Абсолютно си прав!

Погледнете класацийте на ADAC - ще придобиете представа за коя марка гуми това с 80 км/ч не важи. А за предстоящия зимен сезон си купете марката, събрала повече точки за движение по сняг и лед и в завой

Не е нужно да се цитират немски експерти.Явлението е известно като аквапланинг и действително се получава при обилен валеж и локви по платното.Всеки уважаващ себе си шофьор трябва да знае за това явление и да се съобразява с пътните условия.На времето като се подготвяха водачите задължително се запознаваха с тази опастност.За съжаление някои не са и чували и продължават да карат като луди и при силен дъжд,като представляват заплаха както за себе си така и за околните.Виждал съм как пред мен кола в такава ситуация губи управление и буквално започва да се върти като пумпал по платното.Затова карайте умната и по възможност с нови гуми ,защото с изтъркани галоши без протектор няма къде да се отвежда водата и белята ви е в кърпа вързана.

Не правете компромиси и икономии от гуми, защото 4 бр. гуми според цолажа и марката струват от 200 до 500 лв. / говоря за масовите / , а пък рискът от инцидент е голям със стари гуми и тогава ремонтът струва много повече. Да не говорим колко струва човешкият живот. Дори и при недоброто финансово положение на хората в България всеки, който кара кола ежедневно може да отдели за 2г. 200-300лв. Мисля, че съм прав.

Много забавно го каза драйвер. В общи линии колкото и да се пазим, идиотите са навсякъде около нас. Освен да карате внимателно, ви желая и много сполука по пътя :)))

Колега - мерси за уточнението, напълно си прав - грешката е моя - не съм се изразил правилно...

Освен скоростта, качеството на гумата и нейната шарката е адски важен и размера на същата. Този, дето е изкопирал новината явно е пропуснал резултатите от тестовете на гуми с ширина от 165 до 225. Гумите с малка ширина се врязват по-добре във водата, както и в снега. Затова е възможно да се кара безопасно и със скорост по-висока от 60км/ч в дъжд, както и в пресен сняг. Гумите с ширина 225 започват да аквапланират още преди 69км/ч, докато 185 чак при 79км/ч. Нищо не бе написано за 145, но те се предполага, че не се ползват при ПС, движещи се със скорост по-висока от тази, допустима в градовете.

Освен скоростта, качеството на гумата и нейната шарката е адски важен и размера на същата. Този, дето е изкопирал новината явно е пропуснал резултатите от тестовете на гуми с ширина от 165 до 225. Гумите с малка ширина се врязват по-добре във водата, както и в снега. Затова е възможно да се кара безопасно и със скорост по-висока от 60км/ч в дъжд, както и в пресен сняг. Гумите с ширина 225 започват да аквапланират още преди 69км/ч, докато 185 чак при 79км/ч. Нищо не бе написано за 145, но те се предполага, че не се ползват при ПС, движещи се със скорост по-висока от тази, допустима в градовете.

Добра кола с добри гуми и спирачки - най-добрият начин да пристигнеш.

В кои страни при минаване на технически преглед ти искаха и фактура за закупени нови гуми? Редно е и тук да е така, за съжаление май е по-важна гъзарията. Направо недоумявам как може някои хора да си слагат озвучаване в колата за по 3-4000лв, а да карат с галоши на по 200000km, дето са ги купили по 5лв парчето.

прави сте колеги за новите гуми ама тия пикли и пикмьовци карат ,като във формула 1. за тях няма знаци, маркировки ,светлинна сигнализация .такива, като ставийски и мамините дечица се оправят с банковите сметки на тате.

напротив, трябва да карат бързо за да се избият. обади се, като пристигнеш на иния свят.

Чудесни коментари от пишещите ! Дано да послужат на хора,които нямат достатъчно практика! И все пак не забравяйте и това,че никой не може да Ви каже колко е дълбока дупката ,която се крие под водата на българските магистрали!!!

Ха, че те повечето хора си внимават, ама като им се изцепи отзад някой малоумник загубил управление ко праим??? Така на магистрала Хемус един олигофрен искаше да ме изпревари, обаче колкото да се опитваше да завърти кормилото наляво за да изпревари в най-бързата лента, колата летеше към моята отзад, и ако не бях мръднал в аварийната си ме отнасяще като куцо пиле домат...и това се случва на мост!!!! Пълни кретени, някой да им прочете тази статия, щото те сигурно не могат и да четат!

Това за гумите си емного точно написано. Все пак zorro, проблема не е толкова в таралясниците колкото до поддръжката им. Каквато и да е колата - компромис със спирачка и гуми не трябва да се прави, въпреки, че найстина много хора го пренебрегват този факт. А освен това - дори най качествената гума не прави чудеса, т.е. помага, но не си мислете че като си вземете непременно най скъпото и най доброто сте застраховани от подобни случки. Законите на физиката са еднакви за всички.

Kupih si nova kola.1998 godina.

Osven pisanoto ot ADAC i BG vodach, na mestata, kadeto ima opasnost ot aquaplaning skopostta pri mokra nastilka e ogranichena. Nai- dobre e da se kara nova kola i umnata!

Колегата кк е прав - широко разпространена заблуда е, че при покупка на стари гуми е достатъчно да се гледа размера на грайфера - гумата старее и дори и при запазен външен вид, след няколко сезона качествата и са значително влошени. Винаги използвайте два комплекта гуми - зимни и летни - това не ви натоварва финансово. Всесезонните гуми са невероятен компромис и имат незадоволително поведение на студен асфалт. Бих искал да обърна внимание и на правилните реакции при поднасяне на автомобила. Основно правило е - предните гуми трябва винаги да сочат посоката на движение - в противен случай има опасност от презавиване - тоест завъртане на колата около предната ос. Правилното поведение при поднасяне на задницата е - моментално контриране на колата, чрез завъртане на волана в противоположна на движението на задницата посока и контролирано подаване на газ (при автомобили с предно предаване!), така че да се запази посоката на движение. Характерен момент, особено при зле балансирани коли или такива с неправилни настройки на двата моста е, че след преодоляването на първото поднасяне следва второ, което е с противоположна посока и се нарича камшик, така че трябва да имате готовност да компенсирате и това вторично поднасяне.

Bate pravi si za gumite, ama to problema ne e samo v tiah. Kolite v Bulgaria sa stra6ni taraliasnici v pove4eto slu4ai i ako ne e zaradi gumite, ne6to dr 6te stane pri4ina za katastrofa..

Абсолютно си прав!

Погледнете класацийте на ADAC - ще придобиете представа за коя марка гуми това с 80 км/ч не важи. А за предстоящия зимен сезон си купете марката, събрала повече точки за движение по сняг и лед и в завой

Не е нужно да се цитират немски експерти.Явлението е известно като аквапланинг и действително се получава при обилен валеж и локви по платното.Всеки уважаващ себе си шофьор трябва да знае за това явление и да се съобразява с пътните условия.На времето като се подготвяха водачите задължително се запознаваха с тази опастност.За съжаление някои не са и чували и продължават да карат като луди и при силен дъжд,като представляват заплаха както за себе си така и за околните.Виждал съм как пред мен кола в такава ситуация губи управление и буквално започва да се върти като пумпал по платното.Затова карайте умната и по възможност с нови гуми ,защото с изтъркани галоши без протектор няма къде да се отвежда водата и белята ви е в кърпа вързана.

Не правете компромиси и икономии от гуми, защото 4 бр. гуми според цолажа и марката струват от 200 до 500 лв. / говоря за масовите / , а пък рискът от инцидент е голям със стари гуми и тогава ремонтът струва много повече. Да не говорим колко струва човешкият живот. Дори и при недоброто финансово положение на хората в България всеки, който кара кола ежедневно може да отдели за 2г. 200-300лв. Мисля, че съм прав.