София въвежда ”умно” управление на трафика

160 кръстовища в столицата ще бъдат с централизирано управление, съобщи заместник-кметът по „Транспорт и транспортни комуникации” Любомир Христов.

Обратно в новината

Коментари - София въвежда ”умно” управление на трафика | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

От около две седмици е вече така по бул. Ал. Стамболийски. На всяко кръстовище пешеходеца трябва да заяви чрез тези бутони, че иска да премине. Има хора, които още не са се усетили и така чакат ли чакат зеления сигнал.

Имам някакви спомени, че още по времето на Бойко Борисов като кмет на София, се изграждаше система за централно управление на светофарите в София. Даже май той откри някакъв център за управление ?

Браво! Днес на Малинов на всички кръстовища вече имаше умни устройства. Със сигнална жилетка и стоп палка.

С риск да ме помислите за хейтър ще попитам: Защо демонтирахте и продължавате да демонтирате системите, които показваха още колко секунди ще свети "червено" и колко секунди остават до изтичането на времето за "зелено". Тази система е доста по-информативна за участниците в движението от трите мигащи сигнала на зеления цвят. Все пак сега съществуващата система е въведена преди няколко години. Защо се правят нови харчове за демонтиране на съществуващата и изграждане на нова система? Хей, Столичната управа! Ако някой от Вас ме чува/ чете, мнението ми е, че харчите парите на данъкоплатците неразумно. В София още много неща крещящо се нуждаят от подобрение. Малките улици в кварталите са в дупки. Не са преасфалтирани от години. Не са мити също от години. Тротоарите в кварталите в огромната си част са изтърбушени от израсли корени на дървета, ерозирали тротоарни плочки и прекопани и не възстановени разкопавания за инфраструктура. В кварталите около София улиците са в плачевно състояние, а зимата не се чистят от сняг въобще. Хайде да спрем да се чудим за какво да похарчим "едни пари" ,а да се огледаме и да осъзнаем, че и извън централната градска част живеят хора, които имат право на добра и чиста пътна мрежа в жилищните си квартали, добри тротоари и поддържани градинки. Ако опитате да обърнете повече внимание на кварталните улици и крайградски зони има огромна вероятност хората да започнат да ви харесват повече. Защо не опитате? А?

А кога най после ще има адекватна трафик информация? В момента работи само за Гармин приемници и информацията на която може да се разчита е само за затворените за ремонт кръстовища за повече от месец... Щото ако я имам тази информация в колата си и видя задръстване в маршрута който съм избрал, ще сменя маршрута преди да съм се набил в задръстването.

БРЦК

На по 5 метра сте сложили сфетофар , а межу тях - повдигната пешеходна система. Всеки си пресича където си иска , а пък тия с колите гледат кой ще извърши по рисково изпреварване в насрещното и да направи ляв завой от дясна лента. Знам ,че 1 сфетофар струва 1 мил. лв а повдигнатата пешеходна е 20 000лв , и точите от парите кат оза последно , ама спрете се докато е време !

Тия кретени виждали ли са какво причиниха в Младост по Александър Малинов със светофарите си? Разтоянието от Патиланци до Окръжна болница сед пътува по 1 час.

Егати новината,ей хора селяни и граждани чухте ли.....Справка.Берлин 920 сфетофара системата работи от 1990год.

Не знам какви системи въвеждате, ама с този светофар на цариградско убивате котката на 100%- едва ли може да се види такова нещо в някой нормална държава !!!!

Той и едни умни колчета на графа откри за по 20 бона парчето

Нагло! Вече за 20-ти път правят "умно" управлението на светофарите в София! Поумнява за два-три месеца, после изградилата го компания си взема обратно "умното оборудване" и трафика...пак "прост"! На другата година - същото упражнение наново....и така 20 пъти, със пари от нашите данъци! После политици говорят за борба с корупцията, която всъщност представляват!

Само да допълня : През това време светофари никнат като гъби, пешеходни се правят къдет трябва и не трябва, вместо кръгово на семинарията, още един светофар и мега задръстване итн итн

На прословутото чисто ново кръстовище на Лъвов мост има такива бутони. Те обаче са сложени доста встрани от пешеходната и велосипедната пътеки. Сега велосипедист, движеш се по велосипедната пътека, за да пресече трябва да слезе от велосипеда, да отиде няколко метра встрани и да натисне бутона за светофара, да се върне обратно на велосипедната пътека и чак тогава да пресече. Измислено е по възможно най-безумният начин. Преди да го направят, аз никога не съм си представял, че е възможно да се направи нещо чак толкова глупаво. Но проектантите успяха да ме изненадат с находчивостта си. Очевидно глупостта граници няма.

абе дебили за какво го въвеждате на кръстовища където така или иначе има движение в тази посока, и е безмислено да се натиска нещо.. глупаци

Сега се очаква да поумнееш и да си намериш алтернативен маршрут. Това там наистина е апотеоз на идиотщината и дебилщината!

Няма по-добро от броячите!

Ми явно трябва да се науча да летя. Щото през Горубляне е същата лудница. И сега вместо да се разшири платното се правят нови тротоари дето никой не ходи по тях

Принципно, велосипедистите трябва да пресичат ПЕША на пешеходните пътеки, а не да "летят" между пешеходците! ;)

Надали има по-безумен квартал от Младост. Като капан е - нито можеш да влезеш, нито да излезеш без да полудееш от нерви. И от ден на ден все по-зле става...

Нищо не си видял, ей сега като почнат Гранд каньона до Деница ще пътуваш за 2 ... така, че не се оплаквай, има и по-зле :)))

Много ми се иска една вечер Фандъкова да се прибере от работа в Младост и една сутрин да излезе ...

Всяка реконструкция на "Малинов" означава поне + 1 светофар. А организацията на движението е повече от безумна, като се започне от светофарите нагласени на "червена вълна" и се завърши с местоположението на автобусните спирки.

Нова инвестиция НОВА КОЛА

Ако вместо пешеходното зелено свети друг зелен сигнал, значи има полза. На бул Рожен има нещо сходно, макар да става дума за трамвай. Дясното зелено е само 5 секунди заради релсите и в резултат на иначе лесно за преминаване кръстовище се чака по 2-3 пъти.. Но трамвай може да не мине и ако има датчик, който е аналог на копчето...

На някои кръстовища е толкова умно, че бутонът за пешеходци се намира на майна си райна, а не на стълб до пешеходната пътека. В Младост на едно от кръстовищата светофарите са така сложени, че трябва да спреш на 5-6-7 метра преди стоп линията, за да ги видиш. Хеле се сетиха след време и от другата страна на кръстовището сложиха контролно светофар, за да се вижда

Някой може ли да пусне CV-то на г-н Христов?

По-добре да въведе нормални улици тротоари и паркинги. Аман от тези нищоправения.

"Ползите от това управление можем да разгледаме по три показателя: намалява се средното време за пътуване с 30 %, намаляват се до 25 % вредните емисии и разходите за гориво със 7 %"... Моля преразгледайте ВРЕДИТЕ също, за пешеходците! Удължено чакане на червено, зеленото все толкова кратко трае. Най-плашещото е, че има много хора, които не разбират, че трябва да натиснат копчето, чакат, чакат, то не става зелено и се ръгват на червено. С тия копчета го направиха хем по-бавно пресичането, хем по-опасно. Ама кой му пука за пешеходците, особено за стари баби и дядовци дето не могат да прелетят един булевард с турбо скорост за няколкото секунди траещо зелено....

Това е така само на когато се пресича по пешеходна пътека.. по велоалеята може да си се пресича карайки колелото.

Ненормално ТЪПО е, на два големи булеварда като К. Величков и Стамболийски да трябва специално да натиснеш тъпия бутон, за да светне зелено и за теб, като за колите преминаващи успоредно с теб така и така свети зелено. И в същото време малко по-нагоре по К. Величков при Боримечката на новия светофар, къдено винаги има задръстване да светва зеленото регулярно и без специална заявка. Как ще пускате приоритетно автобусите на кръстовищата, като нямат бусленти, тикви?! Въобще правите едни неща и четете едни готови текстове от интернет за 70% градско население в града до незнам си коя си година, дето ги има там поне 5г. и ги декламирате като първолаци пред телевизията и сте ама толкова смешни и жалки, че жална ви майка ако не бяхте във властта търтеи!

след всеки порой, взимаха си ги за ремонт и ги слагаха на друго място. Сега на Цар Бори 3-ти и Н Петков са сложили едно малко малко табълце от друг модел, дето с лупа да го търсиш къде е между светофарите... обаче голям та*ак с тия табла - валнеше малко дъжд в София и те изпокапваха масово неработещи.

...чело, шкембе и хранилка в кунките...

щото ги мързи да копат. За да сложат бутоните на тия слонски жълти задникочесачки, стърчащи от нищото, трябва да копат яко. ЗА да копат по-малко ги слагат на възможно най безумните места. А когато тия бутони почнат да се давят от дъжда, като таймерите на светофарите, не ми се мисли как ще пресичаме пешеходците.

зубърче мамино, я обясни на хората, ма без да четеш готови списани нещица в интернет, как ще пресичат пешеходците там, където сте направили техния светофар само с ръчна заявка, когато смотаните бутони започнат да се давят от дъжда или да дават фира, като броячите по светофарите, дето наслагахте и после махнахте - под наем ли ги бяхте взели или просто се оказаха само за употреба на закрито, демек кекави по рождение?!

A освен всичко , на Филип Аврамов , на пешеходния светофар до бившето Хепи уж умен светофар направиха а свети регулярно и доста дълго в червено и за автомобили и за пешеходци едновременно .Сега като няма Деница и Хепи , съвсем спокойно може да се сложат прегради до момента в който се завърши Гранд каньона .Или поне да се изключи ....да не харчи ток ;-)

Има булеварди със 100%-ва червена вълна: Вл. Вазов, Малинов, Тодор Александров, Стамболийски и др. Да не говорим, че има кръстовища, при които когато светофарите не работят движението се нормализира...!!! Някой трябва да ги вижда тези неща и да реагира адекватно на тях....!!! Супер много има да се работи докато се оптимизира движението и трафика в София ...!!!

Първо изчезнаха на местата, където се появиха камери. Защо ли? И не само в София се случи така

Ха добър ден, 89 година имаше инсталирани точно такива "чудеса" в София барабар със малки дублиращи светофари за първата кола (тъй като под светофара не се вижда обикновенно) потрошихте всичко и след 20 години ще ми пишете за иновации ........ паразити

Нещо не разбрах - "Умно управление на трафика"- как се постига с тъпи полицаи???

1 сфетофар - 1м. Че да слагат светофари тогава - те са доста по-еФтини.

УМНО управление искаме по автобусна линия 204 - нормални автобуси а не рейсчетата на Столарски

Там има велосипедна пътека, не само пешеходна. Така, че теоретично не трябва да ходи пеша. Но сега велосипедистът, движейки се по велосипедната пътека, трябва да спре, да пресече трасето за пешеходците, да отиде десетина метра встрани за да натисне бутона и пак през трасето на пешеходците да се върне на велосипедната алея.

Почти нищо "УМНО" не видях, с изключение на предимството за линейки и градски транспорт. Абе ЖУРНАЛИСТЕЕЕ ти разпита ли ги тия хора, те казаха ли ти колко милиони ще налеят в това и за какво точно ще отидат ?? Ами ако е така извади "умните" неща, съпостави ги с направено другаде по света и ако са се постарали ги ПОХВАЛИ! А ако нищо не са направили и само ще крадат пари пък ги разпъни на кръст тия хора, нека да се попечат малко над огъня и да свършат поне малко работа. Аз ли да ви уча как се пише средно-интелигентна статия??!!!

заместиш с компютърче и качествен софтуер :)) ама тогава ще трябва да измислят друг метод за крадене на пари .....

както се вижда до сега няма "давещи" се бутони.А ако малко помислиш можеш и да се опиташ да стигнеш до извода,защо на новите уми кръстовища са махнати "таймерите".Ама то трябва малко от малко да се помисли и да се види как работи тази система,а не да се седи и да се пише,колкото да заспим

Защо все трябва да се мисли кой колко пари ще прибере...Оставете да видим тази система ще заработили няма ли...какви ще са ползите от нея и тогава си чешете езиците тука.Сега никой от вас не знае как ще работи ама веднага се заговори за крадене и за всякакви неща...Като всички сте толкова големи специалисти,защо не подадете CV-та при кмета и да видим вашите тооолкова гениални идеи как ще ги внедрите и как ще се отразят на трафика и мнението на пешеходците. Много сме добри в оплюването,ама е време да спрем да говорим преди да сме видели крайния резултат.

Напълно съм съгласен.Какво се казва на журналистите и какво си пишат после те в статията... и самия даващ интервюто може да се учуди. А за начина на обяснение да не говорим,не знам защо въобще завършват журналистика!

Съгласен съм, че трябва да се види дали ще работи и тогава да се коментира, но всеки, който е минавал през светофар с РУ (т.е. ръчно управление) е сърбал попарата на зад-светофарните устройства.

Така е но тук говорим за умни светофари,а не за умни полицай.До колкото съм чувал след въвеждането на системата няма да има вече РУ и всяка намеса на тези хора може би ще е сведена до минимум.За това казвам да се изкача с определенията за системата и за хората,които я внедряват и да видим крайния резултат.тя е все още на етап изграждане има време докато заработи-и това трябва да се има предвид.

Да... но не съвсем! Вече наблюдаваме "умни" светофари ( жълто-боядисаните), които не са настроени на оптимален режим! След като се поставят всички такива светофари, трябва да се координират. В момента няма синхронизация между много последователни кръстовища с умни светофари. Тоест, ако това остане така, ще е напълно безмислено да се поставят. За да се получи пък приоритет за автобусите и линейките, трябва да се обособят бус-ленти със отделни светофари, както е по много други държави на Запад. Абе къде сме тръгнали изобщо да се надаме за такъв лукс...