По думите му това са само и единствено чугунени шахти, тъй като бетонните шахти не представляват интерес за крадците. При тях е необходим повече ръчен труд, за да се стигне до малкото метал, който е арматура на решетката, обясни Тодоров.

За същия период от време в София са регистрирани и 300 липсващи пътни знаци. Между 60 и 70 процента от тях са откраднати, а останалите ръждясали и непригодни. Липсващите знаци са най-вече "път с предимство" и "път без предимство".

За последния месец "бум" на изчезнали знаци има в ж.к. "Гео Милев". Най-вероятната причина за това е въвеждането на еднопосочно движение в част от квартала, което явно ядосва някого и поставените на предния ден знаци, указващи посоката, на следващия липсват, заедно с тръбата, върху която са монтирани.

Една чугунена решетка струва 120 лева, като в тази цена не е включен монтаж. Само пътният знак, без тръбата и бетонът, който се прави за основа, е на пазарна цена от 50 лева, обясни Тодоров.

От общината са настояли пред "Пътна полиция" при настъпили произшествия на нейна територия да описват в акта на водачите и увреждането на общинска инфраструктура - най-често тръбно-решетъчни парапети или мантинели. По този начин ще имаме основание да търсим възстановяване на щетите от "Гражданска отговорност" на причинителя, обясни експертът.

В момента възстановяването на решетките на дъждоприемните шахти се извършва от фирмите по текуща поддръжка, но в ход е процедура за избор на изпълнител за поддръжката на този тип инфраструктурни съоръжения. Кандидатите за тази дейност са шест фирми, като от класирания победител ще се иска поддържането на изправността на решетките на уличните отоци, на капаците на шахтите - общинска собственост, като фирмата ще трябва да ги обезопаси срещу кражби, пропадане и увреждания. Срокът на договора ще е три години, а целта е за този период да се подменят две трети от тази инфраструктура.

За последните две години общината е финансирала ремонта на 620 улични шахти по пътното платно. По думите на Тодоров преди пускането на новите тролейбуси "Шкода" са били ремонтирани шахтите по маршрута им, за да не се налагат ремонти на превозните средства заради пропадания във вдлъбнатите части от платната, където са тези шахти.
Монтираните нови улични шахти са изцяло заключени, а при преминаването на превозни средства върху тях шахтовите отвори не поемат сто процента от натиска, а над две трети от него се разпределят към пътното платно. Другата особеност при монтираните вече шахти е, че те се нивелират двустранно сами при слягане на платното.