Това ще се отнася и за всички ученици от първи до осми клас на средищните училища (вкл. непътуващите).

За целта Министерският съвет одобри днес допълнителни трансфери по бюджетите на общини в размер на 27 433 640 лв., съобщиха от правителствения пресцентър.
Средствата са планирани в централния бюджет и по бюджета на МОН.

По индикативни разчети се очаква да бъдат обхванати допълнително над 9100 ученици от шести клас и общо над 105 хиляди ученици от средищните училища, посочват от МС.

Поетапното въвеждане на целодневна организация на учебния процес цели преодоляване на някои проблеми и негативни явления в българското училище, свързани с отпадането на учениците, с понижаване на качеството на обучението, както и с увеличаване на силата на въздействие от страна на неформални групи извън семейството и училището, мотивират се от правителството.

Наред с това, наличието на втори учител (възпитател) създава предпоставка за среща на детето с алтернативен педагогически стил на общуване, който може да е от първостепенна значимост за подготовката му и изявата му в училище, смятат в МС.

Целодневното обучение беше въведено преди няколко години като идеята е поетапно то да обхване децата до седми клас.