Стартът й бе даден от заместник-председателя на Европейската комисия и отговарящ за транспорта Сийм Калас и от неговата съветничка по въпросите на правата на пътниците Меглена Кунева на брюкселското международно летище "Завентем".

Целта на кампанията е европейските пътници да са напълно информирани за правата им при възникване на проблем по време на пътуването. Многобройните материали и постерите, свързани с нея, са отпечатани на всичките 23 официални езика в Европейския съюз, предаде БТА.

Все още не всички пътници са наясно какви са правата им. Сега е времето това да се промени - преди започването на ваканционния сезон. Меглена Кунева е моят посланик за разясняване на правата на европейците, когато са пътници, заяви Сийм Калас.

В рамките на кампанията по летищата и гарите във всички страни членки ще бъдат разлепени плакати и раздавани материали, информиращи пътниците за техните права.
Пътуващите ще могат също така да получат повече информация от безплатни брошури и от специално създаден уебсайт на всички официални езици на Европейския съюз - http://ec.europa.eu/passenger-rights. От него пътниците ще могат да се информират какво им се полага при проблеми по време на пътуването, когато то закъснява или бъде отменено, когато багажът им се загуби или е увреден.

Поех тази задача с убеждението, че транспортът е изключително важен за хората. Останах изненадана колко слабо са информирани европейците за техните права като пътници. Има разработена "пътна карта" за разясняването на тези права, което ще стане в целия Европейски съюз. Трябва да достигнем до всички европейци, особено младото поколение. Основната работа е за комисаря Сийм Калас, но за мен ще има достатъчно, заяви за БТА Меглена Кунева.

Кампанията ще продължи две години, а стойността й е 2 милиона евро.