Ритуалът е част от древните кукерови дни в странджанското село, по време на които мъжете омотават кучетата с въжета, връзват ги за два кола над река и ги мятат над водата, докато се саморазвържат и паднат или избягат, съобщава TV7.

Местните хора твърдят, че не бесят кучетата, а ги къпят, предаде bTV. Te са готови с цената на бунт да защитят обичая си.

Днес Петко Арнаудов каза, че ще помисли как да реагира, защото си задава въпроса доколко това е от неговата компетенция, след като очевидно със заповед не може да се забрани такъв обичай.
„Предлагам в този случай да се проведе едно изследване на обичаите в Странджа и да се произнесат етнолозите по проблема, защото местните хора това го разбират като част от гонене на бесовете, като нещо добро за селото“, заяви кметът.

Явор Гечев от Фондация „4 лапи“ коментира, че явно в България все още има райони, в които Средновековието действа и е в пълна сила. Според него обаче става въпрос за едно закононарушение.
„Ние ще подадем жалба до Агенцията по безопастост на храните (в агенцията се вля бившата национална ветеринарномедицинска служба - бел. ред.) и прокуратурата. Нека преценят дали това е хулиганска проява, или не е хулиганска проява“, каза още Гечев.
По думите му тъжното в случая е, че насилието над животни в България се приравнява до това да изхвърли човек една кофа боклук на площада.

През 2008 г. Нова телевизия излъчи репортаж от смолянското село Мугла, където убиват и ядат кучета. Действията им са продиктувани от вярване, според което кучешкото месо лекувало неизлечими болести. Тогава възрастна жена призна, че сама коли четириногите, след като уличните кучета родят. После собственоръчно ги готви. "Не ми е жал", каза тогава баба Николина Хаджиева.