Това заяви депутатът от Коалиция за България Захари Георгиев, който предложи промени в Закона за националната система за спешни повиквания, цитиран от Дарик радио и bTV.

Според него в този си вид системата дискриминира хора в нужда, които са в неравностойно положение или с увреждания – глухи, неми или глухонеми. " Има немалко случаи, в които при криза и паника хората изгубват способността си да общуват. Това е още една причина за реформиране на системата 112, която в момента работи само при подаване на гласови съобщения", обясни вносителят на законопроекта.

Червеният депутат мотивира искането си за SMS услуга в системата за спешни повиквания и с мнения на здравни експерти. Според тях в редица спешни случаи, когато е застрашен животът на човек, е неблагоразумно да се водят телефонни разговори. Освен това тези хора, а и други, които са изпаднали във внезапна криза и са изгубили способността да говорят, са възпрепятствани да използват спешния телефон. Очакванията са всички тези „недомислици” да се разрешат с въвеждането на възможността за подаване на текстови съобщения.

От края на септември м.г. всички обаждания на спешните телефони 150, 160 и 166 бяха пренасочени към единния телефон 112. Все още обаче продължават да се сипят оплаквания на хора, че не могат да се свържат или не получават бързо потърсената помощ.

През ноември м.г. дори медиците от Спешна помощ се оплакаха, че с до 15 минути се забавят повикванията за спешна помощ, откакто сигналите постъпват на тел. 112 и според тях премахването на тел. 150 за спешни повиквания е довело до хаос.