Депутатът от левицата и бивш транспортен министър Петър Мутафчиев обясни, че Законът за движение по пътищата е променян много пъти и затова има желание да се подготви един цялостен закон, в който да бъдат балансирани мерките по отношение на превенциите.

Предложението за забраната младите шофьори да не карат по магистралите или ако го правят да има ограничение на скоростта - 90 км/ч, е направено от обществени организации, каза още Мутафчиев по Нова телевизия, като подчерта, че то още се дискутира.

Шефът на Съюза на автомобилистите в България Георги Янакиев обаче заяви, че предложението младите шофьори да нямат право да карат по магистралите е дискриминиращо.

Бившият транспортен министър обясни, че повечето от предложенията съществуват на практика в други държави. Включително и глобата за преминаването с кола на червен светофар да бъде увеличена от 100 на 1000 лв. По думите на Мутафчиев обаче трябва да бъде обсъдено и да се реши дали ако глобата е толкова висока, ще бъде плащана от нарушителя.

"Всяка четвърта катастрофа у нас е по вина на неопитни водачи. Затова мерките може да бъдат и по-крайни, като забрана да шофират от 22 до 6 часа първите 6 месеца или забрана да превозват повече от 2-ма души първите 6 месеца", посочи Владимир Тодоров от Асоциация на пострадалите при катастрофи, цитиран от bTV.

Автоинструктори обаче са на мнение, че не трябват ограничения, а повече часове при обучението на кандидат-шофьорите.

"На повечето, които не са се качвали въобще, им трябват поне 40-45 часа, като от тях 7-8 да е шофиране на полигон", заяви инструкторът Боян Блажев.

Според заместник-председателя на транспортната комисия в НС Георги Свиленски сред предложенията за промени в закона има и много крайности.

"От конфискуване на автомобили до отнемане до живот на правото да шофираш - ето за тези неща искаме да чуем мнението на хората", обясни Свиленски.

По думите му до края на месеца БСП ще стартират обществени дискусии за готвените промени.
Новият закон трябва да влезе в сила през март догодина.
ИЗБРАНО