Това са лот 3 на магистрала "Струма"; магистрала "Хемус" (участък 1 - автомагистрален участък Ябланица - Велико Търново" и участък 2 - скоростен път Велико Търново - Шумен); тунелът под връх Шипка; скоростните пътища Русе - Велико Търново, Русе - Шумен, Видин - София; разширението на Западната дъга на Софийския околовръстен път.

"Ограниченото европейско финансиране налага приоритетно изграждане през следващия програмен период на петте обекта: лот 3 на Автомагистрала "Струма"; магистрала "Хемус" (участък 1 - автомагистрален участък Ябланица - Велико Търново; и участък 2 - скоростен път Велико Търново - Шумен); тунела под връх Шипка; скоростния път Русе - Шумен; разширението на Западната дъга на Софийския околовръстен път.

Европейските средства обаче не могат да покрият реално изграждането на всички приоритетни проекти", отбелязват от министерството.
Затова ще се търси алтернативно финансиране - чрез частни инвестиции на принципа на публично-частното партньорство, но без държавни гаранции.

В момента се прави всичко възможно да бъде осигурено финансиране за един от основните приоритетни обекти - скоростният път Русе - Велико Търново, който на практика е част от трасето Русе - Маказа и коридор 9. Този проект е избран, защото е рентабилен, и ще бъде реализиран само при реален инвеститорски интерес, обясняват от МРРБ.

Тунелът под връх Шипка ще бъде построен основно с европейско финансиране. Чрез него ще бъде осигурена връзката между Северна и Южна България. Тя ще свърже Румъния с Гърция при ГКПП "Маказа", където вече от българска страна е изградена инфраструктура.

Ако има спестявания от европейското финансиране, те ще бъдат използвани за изграждането на скоростния път Видин - Монтана, който е част от коридор 4. С изграждането му ще бъде завършено изцяло трасето Видин - София.
ИЗБРАНО