По-рано днес Минитерски съвет реши, че ще осигури близо 41 млн. лева икономии от издръжката на ведомствата за подпомагане на най-бедните и най-засегнатите от кризата. Парите са осигурени за сметка на намаление на разходите по бюджетите на Министерския съвет, министерствата и ведомства, както и за сметка на намаление с 19 867 000 лв. на предоставените допълнителни средства по бюджета на МРРБ за ново строителство на автомагистралите „Хемус” и „Марица”, уточниха по-късно от Министерски съвет.

„Голяма изненада за мен в негативна посока е решението на правителството именно 50% или 20 млн. лева от отпуснатите помощи да бъдат за сметка на инвестициите в инфраструктура. Това е в разрез с поетия ангажимент от служебното правителство, че даването на тези помощи, няма да е за сметка на инфраструктура", критикува Лиляна Павлова решението на МС в интервю за „Фокус”.

Пренасочването на тези средства в никакъв случай няма да забави изпълнението на строителните дейности на двете магистрали, увериха от Министерския съвет. По преценка на Пътната агенция тази сума е пренасочена, тъй като няма да бъде разходвана през тази година.
Според Павлова, ако се разгледат отнетите 20 млн. лева. ще се открият преки и косвени загуби за държавния бюджет, като това ще намали и реалния ефект от тези помощи.
"Нека да го обясним така – при известни инвестиции в строителство на инфраструктура, особено сега, в пика на строителния сезон, големи фирми, които изграждат магистралите, предоставят работа на голям обем от работници. При това положение обаче, фирмите няма да наемат необходимия брой работници, като дори ще освободят сегашните работници на обектите и това веднага означава поне 2000–3000 работници да останат без работа", предупреди бившият министър.

Тя пресметна, че най-малко 200 000 души – строителни работници и техните семейства, ще останат без доходи и ще отидат и те на „опашката” за социални помощи”.