БТА
Нанков: Вече има безплатна електронна кадастрална карта
Изготвили сме електронна кадастрална карта, която е безплатна за потребителите. Отварят се още 2 офиса за обслужване на клиенти.
Това каза на пресконференция министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков във връзка с предприетите мерки за намаляване на административната тежест за гражданите при предоставянето на кадастрални услуги.
„Услугите, предоставяни по електронен път са с до 30% по-евтини от нормалните, от тези, които плащаме на гише. От 26-и започваме обучение между кадастрални служби, службите по земеделие“, посочи Нанков.
По думите на министъра проблемът със Столичната община и с обслужването на гражданите в София е породен от много фактори. Има само един офис за обслужване на клиенти на ул. „Мусала“. Освен това много ведомства не изискват електронни документи и не ги признават, а искат да бъдат на хартия. Това обуславя струпването на хора по гишетата.
Според Нанков, кадастърът е основната институция, предоставяща административни услуги на българските граждани.
"Днес, в 8:30 заработи нова приемна в София на ул. „Сердика“ №5. Другата седмица ще отворим и втори фронтофис, отново в централната градска част, за обслужване на клиенти“, съобщи Нанков.
Към службата в София от днес функционират две приемни, а от другата седмица ще функционират три, похвали се Нанков.
Министърът обяви, че в пет от районните администрации функционират изнесени работни места - Нови Искър, Подуяне, Люлин, Надежда и Илинден.
По думите му най-чести сблъсъци на граждани с гишета стават точно във връзка със скиците.
Предоставихме безплатна услуга по нанасяне на настъпили промени по кадастралната карта. Става въпрос основно за собствеността на апартаментите, които до скоро не влизаха в кадастралната карта, съобщи Нанков.
Той посочи, че в най-натоварената служба, която е в София, на годишна база постъпват около 70 хиляди заявления за всички услуги. „От тях малко над 6000 са заявленията по електронен път. Няма и 10%. От началото на 2017 г. до 1 юни имаме 30 000 заявления за предоставяне на кадастрални услуги“, каза той.
Според него българинът трябва във времето да се убеди в благонадеждността на електронната услуга, като това ще намали разходите и корупционния натиск.
По отношение на кадастралните карти, вече има пусната услуга, чрез която гражданите могат да проверят как е въведен техният имот и евентуално ако има някаква грешка, да сигнализират, каза пък зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Валентин Йовев.
По думите му в картата ще бъдат включени не само имоти от урбанизираната територия, но и на селскостопанската собственост.
„Процесът не е толкова лек, колкото ни изглеждаше в началото. Всичко, което ще се ползва от кадастралната карта, лично според мен може да се ползва за много цели“, коментира той. По думите му от създаването на тази карта има и други ползи, това създава сигурност за банки, ипотеки и т.н.
„Електронната кадастрална карта съдържа данни за собствеността и графиката. За бъдеще ще се надгражда и с други специализирани обекти“, каза Йовев.
„Услугите, предоставяни по електронен път са с до 30% по-евтини от нормалните, от тези, които плащаме на гише. От 26-и започваме обучение между кадастрални служби, службите по земеделие“, посочи Нанков.
По думите на министъра проблемът със Столичната община и с обслужването на гражданите в София е породен от много фактори. Има само един офис за обслужване на клиенти на ул. „Мусала“. Освен това много ведомства не изискват електронни документи и не ги признават, а искат да бъдат на хартия. Това обуславя струпването на хора по гишетата.
Според Нанков, кадастърът е основната институция, предоставяща административни услуги на българските граждани.
"Днес, в 8:30 заработи нова приемна в София на ул. „Сердика“ №5. Другата седмица ще отворим и втори фронтофис, отново в централната градска част, за обслужване на клиенти“, съобщи Нанков.
Към службата в София от днес функционират две приемни, а от другата седмица ще функционират три, похвали се Нанков.
Министърът обяви, че в пет от районните администрации функционират изнесени работни места - Нови Искър, Подуяне, Люлин, Надежда и Илинден.
По думите му най-чести сблъсъци на граждани с гишета стават точно във връзка със скиците.
Предоставихме безплатна услуга по нанасяне на настъпили промени по кадастралната карта. Става въпрос основно за собствеността на апартаментите, които до скоро не влизаха в кадастралната карта, съобщи Нанков.
Той посочи, че в най-натоварената служба, която е в София, на годишна база постъпват около 70 хиляди заявления за всички услуги. „От тях малко над 6000 са заявленията по електронен път. Няма и 10%. От началото на 2017 г. до 1 юни имаме 30 000 заявления за предоставяне на кадастрални услуги“, каза той.
Според него българинът трябва във времето да се убеди в благонадеждността на електронната услуга, като това ще намали разходите и корупционния натиск.
По отношение на кадастралните карти, вече има пусната услуга, чрез която гражданите могат да проверят как е въведен техният имот и евентуално ако има някаква грешка, да сигнализират, каза пък зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Валентин Йовев.
По думите му в картата ще бъдат включени не само имоти от урбанизираната територия, но и на селскостопанската собственост.
„Процесът не е толкова лек, колкото ни изглеждаше в началото. Всичко, което ще се ползва от кадастралната карта, лично според мен може да се ползва за много цели“, коментира той. По думите му от създаването на тази карта има и други ползи, това създава сигурност за банки, ипотеки и т.н.
„Електронната кадастрална карта съдържа данни за собствеността и графиката. За бъдеще ще се надгражда и с други специализирани обекти“, каза Йовев.