Основанието - 14-годишно участие в картел, предадоха световните агенции.

Германските МАН (MAN), който е под шапката на Фолксваген (Volkswagen), и Даймлер (Daimler), шведско-френският Волво/Рено (Volvo/Renault), холандският ДАФ (DAF) и италианският Ивеко (Iveco) са нарушили правилата за конкуренцията в ЕС, отбелязва в комисията в комюнике, цитирано от Франс прес, цитирана от БТА.

Не е приемливо МАН, Волво/Рено, Даймлер, Ивеко и ДАФ, на които заедно се падат около 90% от средните и тежкотоварните камиони, произвеждани в Европа, да са част от картел, вместо да се конкурират помежду си, цитира ДПА еврокомисаря за конкуренцията Маргрете Вестагер.

В продължение на 14 години петте компании са имали заговор да поддържат определени цени и да прехвърлят върху потребителите тежестта от разходите за покриване на стандартите за емисиите, е установила Комисията.

МАН се е спасил от глоба за 1,2 милиарда евро, тъй като е издал картела, а останалите компании са постигнали извънсъдебни споразумения. Даймлер и ДАФ са с рекордни глоби от 1 милиарда евро и 753 милиона евро, следвани от Волво/Рено с 670 милиона евро и Ивеко с 495 милиона евро.

Шведският производител Скания (Scania), контролиран от Фолксваген, също бе сред заподозрените, но за него не се казва нищо.

От 2011 г. Комисията е извърши редица обиски във връзка с този случай.

Съвкупно глобата превишава предишния рекорд от края на 2012 година.
Тогава Еврокомисията осъди седем дружества да платят общо 1,47 милиарда евро за десетгодишно картелиране при катодно-лъчевите тръби между 1996 и 2006 година.