ЕС глоби водещи произодители на камиони с рекордна глоба
Европейската комисия днес наложи рекордна глоба от 2,93 милиарда евро (3,24 милиарда долара) на водещи производители на камиони.
Обратно в новинатаКоментари - ЕС глоби водещи произодители на камиони с рекордна глоба | Днес.dir.bg
Коментари
Ето това са хората, които ни назидават за корупция, за грешки на съдебната система и пр. Оказва се, че при тях не се крадат милиони левове, а стотици млрд евро?
Ама разследват и глобяват с рекордни суми, нали? Тука КЗК само циври как не можело нищо да се направи и как НЯМАЛО картел след картел.
К'во се пулите и цъкъте с езици!?! Това е нещо нормално за Капиталистическата система, мигар не знаехте в какви води скачате и какво си пожелахте през далечната 1989 г.. Кой каквото надроби, сам ще си го сърба! Честит ви КАПИТАЛИЗЪМ! За уточнение, купувачите на камиони не са ПОТРЕБИТЕЛИ, а ТЪРГОВЦИ-юридически лица!!! Картела е вдигал цената на камионите, купувача-превозвач е вдигал цената на транспорната услуга, от което превозваната стока за крайния ПОТРЕБИТЕЛ-физическото лице е поскъпвала!!! От това се получава че някоой глобява и прибира в джоба си парите от занкцията, глобения се разделя с малка част от печалбата си с която е платил глобата, а крайния потребител в случая този когото са ОГРАБИЛИ не получава нищо!!! P.S. Извинявайте Потребителя получаваедин пръст в Г..ЗЪ!!!
крайно време е евро-чиновниците отново да разрешат вноса на американски камиони, за да има истинска конкуренция. тогава и тираджиите ще се "родят" на меко возене и широк комфорт. едно време американските макове редовно дърпаха закъсали евро-тирове по планинските проходи в турция и иран.
Рекет даден!Рекет приет!Немските фирми са едни от най-големите крадци в световен мащаб и историите за немската почтеност са доста преувеличени.
ха ха ха! дребни пари! ква конкуренция, кви пет лева? конкуренцията не съществува! за кви 2 милиярда ми говорят! само бг-то загуби човешки и материални ресурси за има няма 1 трилион евра? некои да е глобен ,а? кои ще глоби Брюксел за политическият картел, а?
И, като ги глобят - кой ще харчи паричките от глобата? Ще обезщетят купувачите ли? Смешници!
Търговеца се вихри в цял свят - само парата е целта - на другата крайнаст са джагалите и в средата ние телетата.
Остава един основен въпрос. Кой ще глоби картелите в България? Не е възможно навсякъде да има картели, а само в България винаги да няма. А представете си, ако България беше извън ЕС, каква дива джунгла щеше да бъде, населявана от концлагеристи.
това на снимката мъж ли е жена ли е или... има поjar яр в съюза а те го последно обслужват американските и канадските монополи
И тия са - войвода, байрактар и предател!
Добре,че не правим вече самосвалите -Шкода Мадара! Като нищо нас щяха да ни глобят най много!
Страхотна новина! Сега пенсионерите в РБ ще се чудят с автонобил на коя фирма да отидат да си вземат "увеличените" пенсии.
Монополите са една от причините за нарастване на неравенството и несправедливостта - голяма маса от бедни хора, стопяваща се средна класа и малцинство от свръхбогати. Това е така, защото монополните цени не създават допълнително богатство, което да ползва всички, а само присвояват дохода на останалите хора. Така че този път ЕС успява да се намеси в полза на хората.
Хомосексуалните евроидиоти се занимават с глоби докато света гори.Дано някой води списъци и ви излови като мишки като му дойде времето за ловенето на мишките.
Че то има ли други марки камиони в ЕС срещу кого е картела не ми е ясно ,щом и Скания е в кюпа ,за други не се сещам.
Много са ми интересни тези комисари от комисиите на съвета на съюза на Европа. Мъжете приличат на жени, а жените - на мъже.
Амчи това не е ли корупция? Плащаш "глобата" на когото трябва и... продължаваш безнаказано да си "товариш" (крадеш) клиентите! А окрадените клиенти дори и цент няма да получат обратно! Баси демокрацията, баси либерализма! Все крадци! Ама законни!
Както е видно далавери се връткат навсякъде, само дето хората не се занимават на дребно, а действат със замах... Иначе, ОК че са го глобили, но пасива и загубите си остават за сметка на потребителите и клиентите на тези мастодонти в автомобило- и машино-строенето...
Европейските производители на автомобили вече са дъното- чупливи коли със скъпа поддръжка, закотвени в "новите" технологии отпреди 10тина години, с фалшификации в стандартите дето сами си въвеждат и то в десетки и стотици пъти нат еталона.Какво да говорим?
"...петте компании са имали заговор да поддържат определени цени и да прехвърлят върху потребителите тежестта от разходите за покриване на стандартите за емисиите, е установила Комисията." За поддържане на картелни цени е ясно, че има нарушение. Но е ясно също, че крайният купувач по принцип винаги поема разходите за производство на дадено изделие в условия на пазарно стопанство, вкл. за технически подобрения за намаляване на емисиите - просто разходите се включват в крайната цена. Еврокомисията май все повече започва да прилича на съветско Политбюро с централизирано вмешателство в ценообразуването.
В пазарната икономика в условията на конкуренция цената на стоката зависи от търсенето и предлагането, а не от себестойността на продукта. Т.е. не е задължително увеличената себестойност да доведе до увеличена цена, особено в случай като този при който няма никаква пряка полза за купувача.
Но е задължително да НЕ продаваш продукта си ПОД СЕБЕСТОЙНОСТ. Иначе, както знаеш, това се нарича дъмпинг, който също е наказуем. А търсенето и предлагането (при свобода пазарна икономика ;)) вече толкова е изпилило пазарните цени, че всяка нова евродиректива за драстично намаляване на емисиите качва драстично разходите за нововъведения. Тях трябва да избиеш отнякъде - само от печалбата не стига. Не случайно цените на автомобилите само растат в историята на автомобилостроенето.
Как може да има хора, които непрекъснато да реват срещу монополите и в същото време да изказват негативни мнения срещу антимонополната дейност на ЕС? В ЕС има много проблеми, но това, че се опитва да следи да няма картели Е ЕДНО ОТ ДОБРИТЕ НЕЩА. По-добро от еврофондовете за бедните държави. И много по-важно. Ама пада ви се да сте най-бедни в ЕС, наистина ви се пада. Изключително сте ограничени ако не сте разбрали, че една от причините едрият капитал да е срещу ЕС е това, че наистина има реални глоби за картели. А едрия капитал не е руски, американски или немски - той е глобален. И реално ние нямаме особени алтернативи да се противопоставим на тези гигантски глобални корпорации АКО НЕ СМЕ ЗАЕДНО. Особено ние от малките държави.
кВО иВЕКО БРЕ... пазарният им дял е най- малък сравнение с останалите марки, нов камион Ивеко неможеш да видиш... Незнам кой си купува Ивеко....
Евроатлантически ценности в действие. Притаковай другарчето си и му изяш десерта
ми да се регистрират у нас и няма да имат проблеми. е, наи-много да стане като с мишо бирата...
сега като излезе Англия отнякъде трябва да дойдат тия пари дебелогъзите чиновници да ходят по почивки!
Малии, какви са ми лъжливи тия ! Затова отдавна съм им дал червен картон и сега с още по-голям кеф ще си карам КАМАЗА ;)
Ти КАМАЗ из европейските пътища видял ли си? Знаеш ли колко му е разхода на масло (не на нафта, на масло?) на 100 км? Аз когато съм карал камаз ти си се учил да сричаш сигурно!
В България това е "Мисия невъзможна" Наличието на такъв "професионалист", като Магарио Гаврилов-жаден и гладен комплексар- в КЗК , не ще го допусне.
На Европейците врагове не им трябват. Те сами се закопават. Затова и американците се възползват и редовно глобяват ЕУ фирми за по няколко стотин милиона. И Европа си трае.
А "нашите" големи вериги хранителни магазини, всите ЕРПета, всите бензинаджийници не са ли същото? Но, тях няма кой да съзре и контролира, нали?
Енергото и няколкото Олигарха са трагедията на Балгария
Създаването на картел би следвало да е криминално деяние и собствениците на компаниите както и генералните мениджъри участвали да отидат в затвора за 10 години без право на обжалване плюс глобите, които да излязат от личните им джобове.Другото е майтап
Де да бяха само камионаджиите в картел. Всички фирми са в картели, цените на всички стоки варират минимално. И като се усреднят цената е същата. Отдавна съм спрял да вярвам в съвременната икономика.
Да вземат да дойдат да поразгледат бумагите на В. Златев ли, що ли?Те рубладжиите си знаят защо вият срещу ЕС..
но не е рекордна. Кефи ме предателя МАН - лайквам го. У нас предатели няма, няма и картели. Де сме ний де е корумпирания Евросъюз. Да ги изключим директно тез корумпета - Франция, Германия и Италия.
И... германеца прецакал другарчетата си. Хем папкал 14 години, хем няма да плати глоба.
Бойко, слушаш ли! Ти едно картелче на едни кирливи бензиностанцийки не можеш да хванеш. А тровят въздуха и джоба на хората десетилетия наред!
Тези суми може и да стряскат българина, но са стотинки на фона на печалбите им. Да поддържаш картел, во все плащането на глобите е по-евтино от свободната конкуренция.
Като тук: откраднеш милионче, дадеш 100 бона по веригата полицаи и магистрати и си харчиш останалите със здраве. Там просто мащабите са различни.
Е, предполага се, че не цялата им печалба идва от картела. Сигурно печалба щяха да имат и без картел. Глобата е съобразена с допълнителната печалба вследствие на картела.
Корупция? Картел?!! На Запад?!!? Нееееееееее, не е възможно! Там "невидимата ръка на пазара" /израз на първия либераст Адам Смит,шотландски митничар, прост като първия човек, на когото е кръстен;-)/ регулира всичко! Така пише в учебника по "Икономикс", над който се дава клетвата за психодесен, хаха.
И какво като са ги глобили. Да не би да ползват глобата, за да върнат парите на ощетените?
Свободна пазарна икономика-ха,ха,ха ,къде сте пазарни талибани от ИПИ,Индъстри уоч и подобни???