ЕС глоби водещи произодители на камиони с рекордна глоба
Европейската комисия днес наложи рекордна глоба от 2,93 милиарда евро (3,24 милиарда долара) на водещи производители на камиони.
Обратно в новинатаКоментари - ЕС глоби водещи произодители на камиони с рекордна глоба | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
007 (нерегистриран)
Ето това са хората, които ни назидават за корупция, за грешки на съдебната система и пр. Оказва се, че при тях не се крадат милиони левове, а стотици млрд евро?
анти беге (нерегистриран)
Ама разследват и глобяват с рекордни суми, нали? Тука КЗК само циври как не можело нищо да се направи и как НЯМАЛО картел след картел.
rr (нерегистриран)
Корупция и кражби има във всяка една държава като само процентите са различни.Проблема е осъдителните присъди и мерките ,които се взимат .
Щшж (нерегистриран)
К'во се пулите и цъкъте с езици!?! Това е нещо нормално за Капиталистическата система, мигар не знаехте в какви води скачате и какво си пожелахте през далечната 1989 г.. Кой каквото надроби, сам ще си го сърба! Честит ви КАПИТАЛИЗЪМ! За уточнение, купувачите на камиони не са ПОТРЕБИТЕЛИ, а ТЪРГОВЦИ-юридически лица!!! Картела е вдигал цената на камионите, купувача-превозвач е вдигал цената на транспорната услуга, от което превозваната стока за крайния ПОТРЕБИТЕЛ-физическото лице е поскъпвала!!! От това се получава че някоой глобява и прибира в джоба си парите от занкцията, глобения се разделя с малка част от печалбата си с която е платил глобата, а крайния потребител в случая този когото са ОГРАБИЛИ не получава нищо!!! P.S. Извинявайте Потребителя получаваедин пръст в Г..ЗЪ!!!
MILE (нерегистриран)
крайно време е евро-чиновниците отново да разрешат вноса на американски камиони, за да има истинска конкуренция. тогава и тираджиите ще се "родят" на меко возене и широк комфорт. едно време американските макове редовно дърпаха закъсали евро-тирове по планинските проходи в турция и иран.
гошо (нерегистриран)
Рекет даден!Рекет приет!Немските фирми са едни от най-големите крадци в световен мащаб и историите за немската почтеност са доста преувеличени.
00 (нерегистриран)
ха ха ха! дребни пари! ква конкуренция, кви пет лева? конкуренцията не съществува! за кви 2 милиярда ми говорят! само бг-то загуби човешки и материални ресурси за има няма 1 трилион евра? некои да е глобен ,а? кои ще глоби Брюксел за политическият картел, а?
kalaa (нерегистриран)
И, като ги глобят - кой ще харчи паричките от глобата? Ще обезщетят купувачите ли? Смешници!
i_iskren@mail.bg
Като ги глобят, ще има при за Алито, Салито и Люфтито, които пристигат с милионите.
23 (нерегистриран)
Търговеца се вихри в цял свят - само парата е целта - на другата крайнаст са джагалите и в средата ние телетата.
Само ЕС! (нерегистриран)
Остава един основен въпрос. Кой ще глоби картелите в България? Не е възможно навсякъде да има картели, а само в България винаги да няма. А представете си, ако България беше извън ЕС, каква дива джунгла щеше да бъде, населявана от концлагеристи.
gost (нерегистриран)
това на снимката мъж ли е жена ли е или... има поjar яр в съюза а те го последно обслужват американските и канадските монополи
жена е (нерегистриран)
която преди е била мъж и си е сменила - пол паспорт ориентация визия и така нататък т.е. приемаш я за това което ти е нужно в момента и я логаритмуваш по подобаващ начин.Анадъннму ?
македонска чета (нерегистриран)
И тия са - войвода, байрактар и предател!
Маке (нерегистриран)
Българска чета, искаш да кажеш!
хихи (нерегистриран)
Добре,че не правим вече самосвалите -Шкода Мадара! Като нищо нас щяха да ни глобят най много!
анализатор (нерегистриран)
Страхотна новина! Сега пенсионерите в РБ ще се чудят с автонобил на коя фирма да отидат да си вземат "увеличените" пенсии.
Коментатор (нерегистриран)
Монополите са една от причините за нарастване на неравенството и несправедливостта - голяма маса от бедни хора, стопяваща се средна класа и малцинство от свръхбогати. Това е така, защото монополните цени не създават допълнително богатство, което да ползва всички, а само присвояват дохода на останалите хора. Така че този път ЕС успява да се намеси в полза на хората.
гошо (нерегистриран)
Хомосексуалните евроидиоти се занимават с глоби докато света гори.Дано някой води списъци и ви излови като мишки като му дойде времето за ловенето на мишките.
заглавие грешка (нерегистриран)
ЕС глоби водещи произодители на камиони с рекордна глоба произВодители
чикаго (нерегистриран)
Че то има ли други марки камиони в ЕС срещу кого е картела не ми е ясно ,щом и Скания е в кюпа ,за други не се сещам.
opc (нерегистриран)
Срещу клиентите..
Цукахара с чупка в кръста (нерегистриран)
Много са ми интересни тези комисари от комисиите на съвета на съюза на Европа. Мъжете приличат на жени, а жените - на мъже.
Петков (нерегистриран)
Така си е, все едно са си подбирали кадрите от Врабча 1.
Клептокрация (нерегистриран)
Амчи това не е ли корупция? Плащаш "глобата" на когото трябва и... продължаваш безнаказано да си "товариш" (крадеш) клиентите! А окрадените клиенти дори и цент няма да получат обратно! Баси демокрацията, баси либерализма! Все крадци! Ама законни!
пурко (нерегистриран)
то тва не е за клиента а за шапката и чадъра... праили сте парички и не сте дали достатъчно на "нас"... се га платете "глоба" да не ви затворим фебриките... по нашенски се вика рекет, само дето този е на еврогейско равнище
бълха ги ухапала (нерегистриран)
...
Дирчо
14 г. ЕС си е затварял очите значи и сега гледат как да изкарат повече пари!
NICK (нерегистриран)
Както е видно далавери се връткат навсякъде, само дето хората не се занимават на дребно, а действат със замах... Иначе, ОК че са го глобили, но пасива и загубите си остават за сметка на потребителите и клиентите на тези мастодонти в автомобило- и машино-строенето...
& (нерегистриран)
Европейските производители на автомобили вече са дъното- чупливи коли със скъпа поддръжка, закотвени в "новите" технологии отпреди 10тина години, с фалшификации в стандартите дето сами си въвеждат и то в десетки и стотици пъти нат еталона.Какво да говорим?
Икономика (нерегистриран)
"...петте компании са имали заговор да поддържат определени цени и да прехвърлят върху потребителите тежестта от разходите за покриване на стандартите за емисиите, е установила Комисията." За поддържане на картелни цени е ясно, че има нарушение. Но е ясно също, че крайният купувач по принцип винаги поема разходите за производство на дадено изделие в условия на пазарно стопанство, вкл. за технически подобрения за намаляване на емисиите - просто разходите се включват в крайната цена. Еврокомисията май все повече започва да прилича на съветско Политбюро с централизирано вмешателство в ценообразуването.
Баш икономика (нерегистриран)
В пазарната икономика в условията на конкуренция цената на стоката зависи от търсенето и предлагането, а не от себестойността на продукта. Т.е. не е задължително увеличената себестойност да доведе до увеличена цена, особено в случай като този при който няма никаква пряка полза за купувача.
Икономика (нерегистриран)
Но е задължително да НЕ продаваш продукта си ПОД СЕБЕСТОЙНОСТ. Иначе, както знаеш, това се нарича дъмпинг, който също е наказуем. А търсенето и предлагането (при свобода пазарна икономика ;)) вече толкова е изпилило пазарните цени, че всяка нова евродиректива за драстично намаляване на емисиите качва драстично разходите за нововъведения. Тях трябва да избиеш отнякъде - само от печалбата не стига. Не случайно цените на автомобилите само растат в историята на автомобилостроенето.
Не мога да ви разбера (нерегистриран)
Как може да има хора, които непрекъснато да реват срещу монополите и в същото време да изказват негативни мнения срещу антимонополната дейност на ЕС? В ЕС има много проблеми, но това, че се опитва да следи да няма картели Е ЕДНО ОТ ДОБРИТЕ НЕЩА. По-добро от еврофондовете за бедните държави. И много по-важно. Ама пада ви се да сте най-бедни в ЕС, наистина ви се пада. Изключително сте ограничени ако не сте разбрали, че една от причините едрият капитал да е срещу ЕС е това, че наистина има реални глоби за картели. А едрия капитал не е руски, американски или немски - той е глобален. И реално ние нямаме особени алтернативи да се противопоставим на тези гигантски глобални корпорации АКО НЕ СМЕ ЗАЕДНО. Особено ние от малките държави.
анти беге (нерегистриран)
Браво!
бб (нерегистриран)
Чакай да видим, кой недоволен и от какво. Следят, казвате. И малко над десетина години стандартите са изхвърлени газове станаха достатъчно строги за да се наложи да им се обърне внимание (и да се дадат парички). А от колко години този картел НЕ е проследен? Ми 14.
bibb (нерегистриран)
кВО иВЕКО БРЕ... пазарният им дял е най- малък сравнение с останалите марки, нов камион Ивеко неможеш да видиш... Незнам кой си купува Ивеко....
Детска градина 5 (нерегистриран)
Евроатлантически ценности в действие. Притаковай другарчето си и му изяш десерта
Бай Хой (нерегистриран)
По скоро еврочиновновниците бързо се учат от американските си колеги. Набързо спретнаха схема как да изкарат едни бързи лесни пари. Развойна дейност, социални програми безработица им е през онази работа
Холмс (нерегистриран)
Сега MAN ще го намерят на дъното на Рейн с крака в бетонен леген.
xXx (нерегистриран)
ми да се регистрират у нас и няма да имат проблеми. е, наи-много да стане като с мишо бирата...
Ама разбира се (нерегистриран)
сега като излезе Англия отнякъде трябва да дойдат тия пари дебелогъзите чиновници да ходят по почивки!
Тръц (нерегистриран)
Малии, какви са ми лъжливи тия ! Затова отдавна съм им дал червен картон и сега с още по-голям кеф ще си карам КАМАЗА ;)
Карал в БУРГАСКАМАЗ (нерегистриран)
Ти КАМАЗ из европейските пътища видял ли си? Знаеш ли колко му е разхода на масло (не на нафта, на масло?) на 100 км? Аз когато съм карал камаз ти си се учил да сричаш сигурно!
111 (нерегистриран)
Тъпчо!!!!!има клипчета !където минава КАМАЗ и американските танкове не смеят!!!!!!!!!!!!!
Тръц (нерегистриран)
ДЕДО във 21 век сме вече !!! Вземи провери и не се излагай повече, само ще ти кажа, че ми е Евро-5 КАМАЗА модел 5490, плюс това гори по-малко масло колкото повечето Аctros по пътя, не се чупи като тях и само по едно им отстъпва, че е доста по евтин ;)
mmm (нерегистриран)
От 10 години Европа е на дъното, а от тази година започна да го копае.
мм дааа (нерегистриран)
Няма вноска от GB, ще внасят компаниите.
Atanas (нерегистриран)
В България това е "Мисия невъзможна" Наличието на такъв "професионалист", като Магарио Гаврилов-жаден и гладен комплексар- в КЗК , не ще го допусне.
Европа (нерегистриран)
На Европейците врагове не им трябват. Те сами се закопават. Затова и американците се възползват и редовно глобяват ЕУ фирми за по няколко стотин милиона. И Европа си трае.
gangnam style
А Наш Боко,и Цветелина Бориславова,кога???
Nqkoj si
Другия път са те... :)
Обзървър (нерегистриран)
А "нашите" големи вериги хранителни магазини, всите ЕРПета, всите бензинаджийници не са ли същото? Но, тях няма кой да съзре и контролира, нали?
нанов (нерегистриран)
Енергото и няколкото Олигарха са трагедията на Балгария
1234 (нерегистриран)
Балгария ?!? Ти сигурно си с две ВИШИ?
Мич (нерегистриран)
Създаването на картел би следвало да е криминално деяние и собствениците на компаниите както и генералните мениджъри участвали да отидат в затвора за 10 години без право на обжалване плюс глобите, които да излязат от личните им джобове.Другото е майтап
ave (нерегистриран)
Де да бяха само камионаджиите в картел. Всички фирми са в картели, цените на всички стоки варират минимално. И като се усреднят цената е същата. Отдавна съм спрял да вярвам в съвременната икономика.
конкурент (нерегистриран)
Баце, то конкуренцията не е само цена бе. Ако камион1 се троши след 100000км, а камион2 изкарва 250000км при една и съща цена ти кой ще избереш?
Ал
Ти пак за цена говориш, само че за цена на километър...
opc (нерегистриран)
Да вземат да дойдат да поразгледат бумагите на В. Златев ли, що ли?Те рубладжиите си знаят защо вият срещу ЕС..
1 (нерегистриран)
ивеко са собственост на фиат.
Глоба да (нерегистриран)
но не е рекордна. Кефи ме предателя МАН - лайквам го. У нас предатели няма, няма и картели. Де сме ний де е корумпирания Евросъюз. Да ги изключим директно тез корумпета - Франция, Германия и Италия.
М-дааа (нерегистриран)
И... германеца прецакал другарчетата си. Хем папкал 14 години, хем няма да плати глоба.
2 (нерегистриран)
ВАГ Тарикатчета.
Владислав (нерегистриран)
Бойко, слушаш ли! Ти едно картелче на едни кирливи бензиностанцийки не можеш да хванеш. А тровят въздуха и джоба на хората десетилетия наред!
Красная Кухая ЛЕйка
Тези суми може и да стряскат българина, но са стотинки на фона на печалбите им. Да поддържаш картел, во все плащането на глобите е по-евтино от свободната конкуренция.
комунист
Като тук: откраднеш милионче, дадеш 100 бона по веригата полицаи и магистрати и си харчиш останалите със здраве. Там просто мащабите са различни.
1 (нерегистриран)
Е, предполага се, че не цялата им печалба идва от картела. Сигурно печалба щяха да имат и без картел. Глобата е съобразена с допълнителната печалба вследствие на картела.
несъгласен (нерегистриран)
Абе остави ти тая работа - НЯМА фирма, на която да й е все едно милиард повече или по-малко ! Да, няма да фалират, но вервай ми - не им е все едно!
666 (нерегистриран)
не ги глобяват всяка година, нали
комунист
Корупция? Картел?!! На Запад?!!? Нееееееееее, не е възможно! Там "невидимата ръка на пазара" /израз на първия либераст Адам Смит,шотландски митничар, прост като първия човек, на когото е кръстен;-)/ регулира всичко! Така пише в учебника по "Икономикс", над който се дава клетвата за психодесен, хаха.
2 (нерегистриран)
Поне в магазина има. Не е като при соца.
Глобиха ги,я! (нерегистриран)
А тук с един бензин не могат/или не искат/,да се справят!...
Guest (нерегистриран)
Те тези пари са ги избили в пъти от потребителите.
Ааа (нерегистриран)
И какво като са ги глобили. Да не би да ползват глобата, за да върнат парите на ощетените?
raduga (нерегистриран)
Свободна пазарна икономика-ха,ха,ха ,къде сте пазарни талибани от ИПИ,Индъстри уоч и подобни???
Икономика (нерегистриран)
Ти по-скоро питай журналистите: 1) защо все тях канят пред микрофоните си, сякаш, са се свършили другите икономисти по света и у нас и 2) защо не им задават провокиращи въпроси като като твоя (за картелите и "свободната пазарна икономика". в западния свят
НАЙ
"Ислямска държава" потвърди, че е убила испанските туристи в Афганистан
"Тайм": Списък на потенциалните заподозрени за мистериозната смърт на иранския президент
Руска атака окървави зона за отдих в Харков, украинска пък нацели голяма рафинерия и летище
Президентът Раиси и външният министър на Иран са загинали при хеликоптерната катастрофа
Брюксел активира сателитна услуга в издирването на хеликоптера на иранския президент
Руска атака окървави зона за отдих в Харков, украинска пък нацели голяма рафинерия и летище
Президентът Раиси и външният министър на Иран са загинали при хеликоптерната катастрофа
"Тайм": Списък на потенциалните заподозрени за мистериозната смърт на иранския президент
Международният наказателен съд поиска арест за Нетаняху и лидера на "Хамас"
Русия обяви, че е превзела село в Луганск, а Украйна - че контролира 60% от граничния град Вовчанск