Борисов търси китайски инвестиции за портовете
Правителството ще търси китайски инвестиции за морските и речните пристанища.
33
162
Това стана ясно при посещението вчера на премиера Бойко Борисов на пристанищния комплекс Варна-запад в неделя, пише в. "Труд".
Предстои визита на министъра на финансите Симеон Дянков в Китай, чиято основна задача е да се търсят варианти за реализация на публично-частни партньорства с големи товародатели, съобщи БТА.
Борисов, Дянков, зам.-министърът на транспорта Камен Кичев, депутати, шефове на портове и експерти си обсъдиха във Варна за развитието на пристанищата в Лом, Русе, Варна и Бургас.
"През последните 20 години не се е работило за това България да бъде транспортен център. В същото време портовете в Гърция и Румъния са се развивали с бурни темпове с европейски средства, а не както в България, със скъпи кредити", даде за пример Борисов.
“Румънците са ползвали над 1 млрд. евро от ЕС, за да модернизират пристанище Констанца, а ние сме се набълбукали със заеми”, допълни премиерът.
Според него не е изключено пристанищата ни да са били умишлено "натискани надолу". Ако не вземем мерки, след две години влизат в сила европейски разпоредби, които ще ни задължат да питаме за всичко съседните държави, когато искаме да развиваме пристанищната си дейност, негодува премиерът.
За пристанище в Лом е от значение да бъде изграден интермодален терминал, посочи генералният директор на "Пристанищна инфраструктура" Евгени Москов. По думите му за целта ще бъдат необходими около 30 милиона евро. Вторият голям проект за Лом е създаването на зърнен терминал на стойност 10-12 милиона евро.
В Русе трябва да бъдат реализирани три големи проекта, сред които изграждане на модален и зърнен терминали, допълни Москов. Според него за развитието на транспорта в страната е от съществено значение подобряването на връзката Русе-Варна. За бъдещето на крайдунавския град е от значение и създаването на яхтен терминал.
Бъдещето на бургаското пристанище е свързано с развитието на терминала за опасни наливни товари, където може да се съхранява и обработва сгъстен газ. От значение за порта е и създаването на нов контейнерен терминал.
Стана ясно, че се водят разговори за единия от настоящите терминали. Към него проявява интерес голям западен инвеститор, който може да вложи 10 млрд. евро.
Изплащането на заема от Япония за изграждането на терминал в Бургас затруднява както фирмата "Пристанищна инфраструктура", така и порта в града, коментира Кичев. По думите му, дали България ще получи нов кредит от тази държава за изграждането на терминали в двата най-големи града край морето ще стане ясно в близките дни, защото в понеделник у нас пристига мисия на Японската банка.
България е теглила заем от Япония, за който в момента плаща 16 млн. долара годишно, без да е направено нищо с тези пари, заяви на свой ред Борисов.
Пристанище Варна е на печалба, но се нуждае от технологично обновление, заяви изпълнителният директор на дружеството Данаил Папазов. Необходимо е изграждането на контейнерен терминал. Във Варна няма и зърнен кей, а за създаването му трябвали 80 млн. евро.
Други 45 милиона евро са нужни за създаването на дълбоководен терминал. Папазов отбеляза и възможността за изграждане на терминал за течни товари, като за плаващ кей се ползва стар кораб.
Зам.-министърът на транспорта Кичев съобщи, че вече е възложена поръчка за ремонт на единия кей във Фериботния комплекс край Варна. Според него проектът е на стойност около 1 млн. лв. Ремонтите трябва да приключат до 6 месеца. Имало желаещи да вземат на концесия комплекса.
Предстои визита на министъра на финансите Симеон Дянков в Китай, чиято основна задача е да се търсят варианти за реализация на публично-частни партньорства с големи товародатели, съобщи БТА.
Борисов, Дянков, зам.-министърът на транспорта Камен Кичев, депутати, шефове на портове и експерти си обсъдиха във Варна за развитието на пристанищата в Лом, Русе, Варна и Бургас.
"През последните 20 години не се е работило за това България да бъде транспортен център. В същото време портовете в Гърция и Румъния са се развивали с бурни темпове с европейски средства, а не както в България, със скъпи кредити", даде за пример Борисов.
“Румънците са ползвали над 1 млрд. евро от ЕС, за да модернизират пристанище Констанца, а ние сме се набълбукали със заеми”, допълни премиерът.
Според него не е изключено пристанищата ни да са били умишлено "натискани надолу". Ако не вземем мерки, след две години влизат в сила европейски разпоредби, които ще ни задължат да питаме за всичко съседните държави, когато искаме да развиваме пристанищната си дейност, негодува премиерът.
За пристанище в Лом е от значение да бъде изграден интермодален терминал, посочи генералният директор на "Пристанищна инфраструктура" Евгени Москов. По думите му за целта ще бъдат необходими около 30 милиона евро. Вторият голям проект за Лом е създаването на зърнен терминал на стойност 10-12 милиона евро.
В Русе трябва да бъдат реализирани три големи проекта, сред които изграждане на модален и зърнен терминали, допълни Москов. Според него за развитието на транспорта в страната е от съществено значение подобряването на връзката Русе-Варна. За бъдещето на крайдунавския град е от значение и създаването на яхтен терминал.
Бъдещето на бургаското пристанище е свързано с развитието на терминала за опасни наливни товари, където може да се съхранява и обработва сгъстен газ. От значение за порта е и създаването на нов контейнерен терминал.
Стана ясно, че се водят разговори за единия от настоящите терминали. Към него проявява интерес голям западен инвеститор, който може да вложи 10 млрд. евро.
Изплащането на заема от Япония за изграждането на терминал в Бургас затруднява както фирмата "Пристанищна инфраструктура", така и порта в града, коментира Кичев. По думите му, дали България ще получи нов кредит от тази държава за изграждането на терминали в двата най-големи града край морето ще стане ясно в близките дни, защото в понеделник у нас пристига мисия на Японската банка.
България е теглила заем от Япония, за който в момента плаща 16 млн. долара годишно, без да е направено нищо с тези пари, заяви на свой ред Борисов.
Пристанище Варна е на печалба, но се нуждае от технологично обновление, заяви изпълнителният директор на дружеството Данаил Папазов. Необходимо е изграждането на контейнерен терминал. Във Варна няма и зърнен кей, а за създаването му трябвали 80 млн. евро.
Други 45 милиона евро са нужни за създаването на дълбоководен терминал. Папазов отбеляза и възможността за изграждане на терминал за течни товари, като за плаващ кей се ползва стар кораб.
Зам.-министърът на транспорта Кичев съобщи, че вече е възложена поръчка за ремонт на единия кей във Фериботния комплекс край Варна. Според него проектът е на стойност около 1 млн. лв. Ремонтите трябва да приключат до 6 месеца. Имало желаещи да вземат на концесия комплекса.