Преди дни цените на горивата покориха поредния връх.

От компанията съобщават, че при продажбата на най-масовия бензин А 95 работят на един процент загуба, предаде Дарик.
Според изпратените данни при дизеловото гориво 40 на сто от крайната цена се формира от разходите за акциз и ДДС, докато при цената на бензин А 95 – процентът е 44 на сто.

От "Лукойл" добавят, че във всички европейски страни, в които разликата между акцизните ставки на бензина и дизела е под 8 евроцента, дизелът е по-скъп от бензина.
У нас разликата в акцизните ставки е 0,04 евро, припомнят от компанията и обясняват, че в повечето европейски страни акцизът върху дизела се поддържа много по-нисък от този върху бензина, защото дизелът е горивото на бизнеса.

От "Лукойл" допълват, че през зимния период (до края на февруари) на пазара се предлага специален зимен дизел, издръжлив на по-ниски температури, чиято производствена цена е по-висока от тази на стандартния дизел.
Преминаването към стандартен дизел от 1 март ще се отрази и на неговата цена, обещават от компанията.

От предложени от компанията графики става ясно още, че 40 на сто от цената на дизела отиват за нефт, а при бензина – този процент е 41 на сто. Биокомпонентът при дизела дава още 2 процента от крайната потребителска цена.
По 5 на сто и при бензина, и при дизела отиват за нефтопреработка, а експлоатационните разходи са между 11 и 12 процента при различните горива. За дизеловото гориво е посочена 2 на сто печалба, докато при бензина се вижда загуба от един процент.

Поскъпването на горивата на международните пазари бе провокирано от несигурната ситуация около Иран, който е третият по големина износител на петрол в света.