Голяма вълна от чужди туристи чакаме това лято
Големите туроператори очакват ръст на записванията от европейските пазари за България през тази година.
84
158
Това стана ясно от среща на министъра на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков с представители на TUI, ITS и "Некерман" на най-голямата световна борса в туризма ITB Берлин, съобщиха от МИЕТ, цитирани от БГНЕС.
Така например TUI прогнозира 4-кратно увеличение от руския пазар. ITS очаква записванията от Германия да се увеличат с 28-30 процента. "Некерман", които миналата година са имали 150 хиляди записвания за България, предвиждат през тази година те да достигнат 180 хиляди.
Туроператорите изтъкнаха необходимостта от целенасочени рекламни кампании за целевите пазари съвместно между бизнеса и държавата. Средствата от туристическия данък са сериозен резерв в тази посока, смятат представителите на бизнеса. В момента тези суми се събират от общините.
"Да се инициира дебат между всички заинтересовани страни за по-ефективна промоция на България на целевите пазари и за да се привлекат повече туристи", предложи министър Трайков.
При посещението си в Берлин той разговаря и с изложителите на българския национален щанд. На 45-ото издание на берлинската борса за отдих се представят над 40 туристически компании и организации от нашата страна, като тази година акцентът им е върху културния туризъм. МИЕТ е организатор на българското участие. Изложбеният ни щанд е с площ 429 кв. м с послания към историческия, винения, СПА, религиозния и други видове туризъм. Включени са и демонстрации на типични нашенски занаяти, включително изработка на мартеници.
В очакване на повече туристи големите хотели у нас вече започнаха годината с по-високи цени и оферти за лятото, макар и придружени с традиционните отстъпки за ранни записвания. Това показват офертите в момента на туристическите сайтове. Редица хотелиери увеличиха и периода на т.нар. пик сезон - от 1 юли, а не от 15-ти, а крайната дата е 31 август.
Така например TUI прогнозира 4-кратно увеличение от руския пазар. ITS очаква записванията от Германия да се увеличат с 28-30 процента. "Некерман", които миналата година са имали 150 хиляди записвания за България, предвиждат през тази година те да достигнат 180 хиляди.
Туроператорите изтъкнаха необходимостта от целенасочени рекламни кампании за целевите пазари съвместно между бизнеса и държавата. Средствата от туристическия данък са сериозен резерв в тази посока, смятат представителите на бизнеса. В момента тези суми се събират от общините.
"Да се инициира дебат между всички заинтересовани страни за по-ефективна промоция на България на целевите пазари и за да се привлекат повече туристи", предложи министър Трайков.
При посещението си в Берлин той разговаря и с изложителите на българския национален щанд. На 45-ото издание на берлинската борса за отдих се представят над 40 туристически компании и организации от нашата страна, като тази година акцентът им е върху културния туризъм. МИЕТ е организатор на българското участие. Изложбеният ни щанд е с площ 429 кв. м с послания към историческия, винения, СПА, религиозния и други видове туризъм. Включени са и демонстрации на типични нашенски занаяти, включително изработка на мартеници.
В очакване на повече туристи големите хотели у нас вече започнаха годината с по-високи цени и оферти за лятото, макар и придружени с традиционните отстъпки за ранни записвания. Това показват офертите в момента на туристическите сайтове. Редица хотелиери увеличиха и периода на т.нар. пик сезон - от 1 юли, а не от 15-ти, а крайната дата е 31 август.