Това обяви транспортният министър Александър Цветков близо седмица, след като официално представи инициативата на Министерството на транспорта, комисията за защита на потребителите и асоциацията на вносителите на автомобили колите втора употреба да се продават минимум с тримесечна гаранция, предаде Дарик.
Александър Цветков е убеден, че желанието на търговците да се присъеднят към начинанието, ще изкара сенчестия бизнес на светло. Транспортният министър посети една от столичните автокъщи, за да се запознае на място с ефекта на инициативата.

С 10 процента са се увеличили фирмите, които искат да станат членове на Асоциацията на вносителите на автомобили, само за да могат да продават колите с гаранция, съобщи Цветков.
“От седмица насам с този стикер за гаранция пазарът на употребявани автомобили е по европейски. Най-важното, за да спечелиш клиента, е коректността. Показателен е фактът, че толкова вносители вече са дали заявка и ще станат членове на асоциацията“, каза министърът.

На въпрос дали не могат да се включат в инициативата и без да са членове на асоциацията, Цветков отговори: “Инициативата е съвместна на асоциацията, транспортното министерство и комисията за защита на потребителите. Затова кеф ти с гаранция, кеф ти без гаранция. Досега беше кеф ти, не кеф ти - все без гаранция.”

Собственикът на една от столичните автокъщи Любомир Доросиев увери, че не обмисля да повишава цените на автомобилите си заради предлаганата гаранция. Той каза, че онзи ден е продал кола от марката БМВ с гаранция за 12 000 лв.

Транспортният министър припомни, че продажбата на коли втора употреба с гаранционен стикер не е задължителна. Според него обаче интересът на потребителите ще накара повечето от автокъщите да се включат в инициативата.