Таксиметрови шофьори: По-високата "Гражданска отговорност" ще върне "копърките"
Протестът не създаде големи задръствания във Варна
Над 500 таксиметрови коли се включиха в протестно шествие във Варна, което продължи до 13.30 часа. Протестът не създаде голямо натоварване на трафика и задръствания по улиците на града.
Таксиметровите шофьори протестираха със залепени стикери на автомобилите си "Не на рекета на застрахователите" и "Стига геноцид срещу таксиметровия бранш" заради рязкото повишение на цените на застраховка "гражданска отговорност", предаде Радио Варна.
Шествието премина и по Аспаруховия мост, но едната лента остана свободна за останалите автомобили, а пред такситата се движеше пилотна кола на Пътна полиция.
Картелно споразумение между застрахователните дружества стои зад идеята за вдигане на цената, предполага Благой Благоев, един от организаторите на протеста. Досега е правил 4 вноски по 62 лева, а цялата сума е била 245 лева. След увеличението само първата вноска трябва да е близо 200, а застрахователната премия започва от 750 лева и може да стигне и до 4000 лева, каза той.
Според него много от колегите му ще са пред фалит или ще се откажат. Благоев е категоричен, че това е извиване на ръце.
Повечето от включилите се в шествието са единодушни, че трябва да протестират, докато не постигнат резултат. Трябва да се научим, че трябва да протестираме, за да отстояваме правата си, категорични са те. Много споделят мнението, че те са най-лесната мишена, тъй като не могат да работят без тази застраховка. Много от попитаните посочиха, че са изрядни шофьори и са едни от най-опитните на пътя и попитаха защо за тях да е на такава цена, а например за доставчиците на стоки - не.
Чу се и мнение, че поскъпването на застраховката ще доведе на разрастване на сивия сектор и появата на т.нар. "копърки".
Крайните ни искания са Народното събрание и Комисията за финансов надзора да предприемат мерки за промяна на нормативната уредба, за да кима прозрачност при образуването на цената на застраховката, каза друг от протестиращите. Най-спарведлияиват вариант е да бъде въведена системата "бонус-малус" и всеки шофьор да отговаря за поведението си, каза още той.