Сорос обяви война на Фейсбук и обвини Зукърбърг, че помага на Тръмп
Кои са четирите най-големи предизвикателства пред социалните мрежи?
Милиардерът-интернационалист Джордж Сорос поиска от Марк Зукърбърг и Шерил Санберг да се оттеглят от постовете си. Той направи това в писмо до авторитетния вестник Financial Times, в което заявява, че отказът на Фейсбук да премахне политическите реклами помага на Доналд Тръмп да бъде преизбран за президент на САЩ, пише белградският ежедневник Danas, цитиран от "Фокус".
Писмото бе пуснато преди посещението на Зукърбърг в Европа, в хода на което той поиска от европейските лидери по-малко законодателни регулации за социалните мрежи.
Предложенията му обаче бяха посрещнати хладно. Той иска да промени сегашния регламент относно вредното съдържание в интернет платформите.
Размиване на фактите
В кратко писмо до Financial Times Сорос, известен също като финансист на Демократическата партия в Америка, изтъква: „Изглежда г-н Зукърбърг има някакво общо споразумение с Доналд Тръмп да му помогне при преизбирането“.
"Фейсбук не трябва да чака правителствен регламент, за да престане да приема всякакви политически реклами през 2020 година, поне докато не минат изборите на 4 ноември. Ще повторя предложението - нека Марк Зукърбърг и Шерил Сандберг да се оттеглят от позициите, които заемат във Фейсбук“, пише още милиардерът.
Той добавя, че макар да поддържа искането правителствата да приемат закони, отнасящи се до социалните мрежи, смята, че Зукърбърг размива фактите, когато говори за контрола над интернет.
Сорос е известен като критик на Фейсбук, а през ноември 2018 г. компанията призна, че е наела фирма за връзки с обществеността, за да започне кампания срещу милиардера. Definers е била ангажирана, за да провери дали кампанията „Свобода от „Фейсбук“ е свързана със Сорос. Първоначално Сандберг отрече да знае, че Facebook е започнала кампания срещу Сорос, но по-късно поясни, че информацията е вярна.
Фейсбук срещу Европейската комисия
Зуъкръбърг ще посети Брюксел през тази седмица и ще се срещне с множество представители на ЕС. Той каза по време на конференция по сигурността в Мюнхен преди няколко дни, че правните актове трябва да са някъде между регулирането на състоянието и функционирането на съществуващите медии и правилата, свързани с телекомуникационните компании.
Фейсбук също така публикува документ, който предполага как може да се регулира съдържанието в социалните мрежи. Четирите най-големи предизвикателства са:
Как регулирането може да намали езика на омраза, без да засегне свободата на изразяване?
Как законите трябва да увеличават отчетността на социалните мрежи?
Трябва ли интернет компаниите да отговарят на определени поставени цели?
Трябва ли регламентите да определят какво вредно съдържание трябва да бъде забранено в интернет платформите?