Европари за пътища само при по-малко жертви
ЕК реши да обвърже отпускането на финансови средства за пътните инфраструктури в ЕС с подобряване на сигурността им, за да се намали наполовина броят на смъртните случаи до 2020 г.
Повече от 35 000 души са загинали по пътищата на ЕС през 2009 г. На всеки смъртен случай се падат по четирима души с трайна инвалидност с гръбначни или мозъчни увреждания, 10 тежко ранени и 40 по-леко ранени, уточни Калас. Той който обясни, че цената за обществото е твърде висока - 130 милиарда евро на година. Той препоръча приемане на мерки - да се изградят по-сигурни пътища, и съобщи, че единствено инфраструктурите, които отговарят на изискванията за сигурност, ще могат да се ползват от европейските фондове.
ЕК обаче няма да се намесва обаче в ограниченията на скоростта
"Ситуацията не е узряла за хармонизиране на скоростта в целия ЕС", заяви Калас.
Той призна, че е трудно и хармонизирането на наказателните кодекси на 27-те страни членки. В някои страни има точкова система, в други не. Превишаване на скоростта от френски гражданин в Белгия ще бъде санкционирано само с глоба, която трябва да се плати на място, докато във Франция нарушението ще доведе и до отнемане на определен брой точки. Калас отбеляза и неуспеха на програмата за действие 2001 г. - 2010 г. Не постигнахме целите за намаляване на пътните злополуки, заяви той.
Междувременно от нашето МВР съобщиха, че през изминалото денонощие в страната са станали 17 тежки катастрофи с 30 ранени, от които 3-ма с опасност за живота. Само в района на София са станали 84 леки и 3 тежки пътни произшествия с 3-ма ранени.
От началото на годината в страната са загинали 395 души, а 4078 са пострадали при 3322 катастрофи, уточняват от Пътна полиция.
Преди дни управляващите взеха решение, което предстои да се гласува - да бъдат драстично завишение санкциите за нарушителите на пътя, за да се намали смъртността.