Призоваха британците да търсят спешна помощ само в краен случай
Имало хора, които чакат за лечение повече от две години
На фона на покачващите се разходи за живот във Великобритания ръководителят на Националната здравна служба (НСЗ) призова болниците да проведат кампании, с които да помогнат за "минимизиране" на натиска върху отделенията за спешна помощ през зимата, предаде ДПА.
Изпълнителният директор на НСЗ Аманда Причард заявява в писмо до ръководителите на здравните служби, че тази година планирането на зимния период е започнало по-рано от обичайното, "с оглед на това, че натискът върху НСЗ ще бъде значителен, особено в сферата на спешната помощ".
Вестник "Дейли телеграф" съобщава, че се очаква по-късно тази година да бъде подновена кампанията "Помогнете ни да ви помогнем", която ще призове гражданите да използват спешния телефон 999 и службите за спешна помощ само в краен случай.
Миналата година НСЗ използва телевизионни реклами, постове в социалните мрежи и билбордове, за да насърчи хората да използват онлайн услугата "111" за спешни случаи, които не са животозастрашаващи, вместо да се обаждат на "Бърза помощ".
В момента НСЗ изостава сериозно в работата си, като броят на хората, чакали две или повече години, за да получат лечение, през юни е възлизал на около 6700. Съществена роля за тази негативна тенденция изигра и пандемията от коронавирус, отбелязва ДПА.
Конфедерацията на здравните служби изпрати вчера писмо до министрите, в което предупреждава, че заради нарастващите разходи за живот през зимата хората ще да трябва да избират между това дали да плащат за храна или за отопление на домовете си.
Ръководителите на здравните служби заявяват, че са обезпокоени от факта, че широкоразпространената енергийна бедност ще увеличи и без това големия брой от около 10 000 смъртни случаи годишно, свързани със студа в жилищата. Това на свой ред ще увеличи и натиска върху вече претоварената система на здравеопазването, предупреждава съсловната организация.