Сред жертвите на самолетната катастрофа в Етиопия има най-много граждани на Кения, за където е летяла машината, показват нови данни за националността на хората в самолета, предадоха световните агенции.

Няма български граждани сред загиналите 157 души на борда на катастрофиралия по-рано днес самолет на "Етиопиан Еърлайнс" по данни на българското посолство в Адис Абеба, съобщи пресслужбата на българското външно министерство.

Дипломатическата ни мисия в Етиопия в сътрудничество с други посолства получи окончателния списък с пътниците в катастрофиралия самолет.

Според данните жертвите са 32 кенийци, 18 канадци, 9 етиопци, 8 италианци, 8 китайци, 8 американци, 7 британци, 7 французи, 6 египтяни, 5 холандци, 4 индийци, 4 словаци, 3 австрийци, 3 шведи, 3 руснаци, 2 мароканци, 2 испанци, 2 поляци и 2 израелци. Белгия, Индонезия, Сомалия, Норвегия, Сърбия, Того, Мозамбик, Руанда, Судан, Уганда и Йемен са имали по един гражданин в самолета.

Снимка: БТА

Четирима души са били с паспорти на ООН и тяхната националност засега не е изяснена.

Самолетът летеше от Адис Абеба за Найроби и се разби минути след излитането.

Пилотът на машината е подал сигнал за проблеми и е поискал връщане на летището в Адис Абеба, предадоха световните агенции, като се позоваха на президента на авиокомпания Етиопиън еърлайнс Теволде Гебре Мариам. Пилотът е получил разрешение да се върне на летището, допълни той.

Компанията Боинг е готова да окаже съдействие в разследването на катастрофата с машината, за която беше съобщено, че е модел Боинг 737-800 МАХ, предаде ТАСС.

Снимка: БТА

Премиерът Бойко Борисов и министърът на външните работи Екатерина Захариева изпратиха съболезнователни телеграми до своите етиопски колеги Абий Ахмед и Уоркнех Гебейеху.

Боинг 737 МАКС (Boeing 737 MAX) е последната версия на най-продавания в света пътнически самолет на американския конструктор. Такъв самолет, собственост на етиопската авиокомпания Етиопиън еърлайнс (Ethiopian Airlines), катастрофира днес на път от Адис Абеба за кенийската столица Найроби.

Машината, изпълнявала полет ЕТ 302, е паднала близо до град Бишофлу, на около 50-60 километра югоизточно от Адис Абеба.

Разбилият се самолет е от същия тип като този на индонезийската компания Лайън еър, който падна в морето миналия октомври 13 минути след излитането от Джакарта. Тогава загинаха 189 души.

След успешен първи полет през януари 2016 година, четвъртото поколение 737 преди две години започна да бъде доставян. Той е предназначен за полети на къси и средни разстояния.

Към края на януари са доставени 350 броя от новия двуреакторен монофюзелажен самолет от общо 5011 регистрирани от Боинг поръчки (колкото могат да бъдат произведени за над седем години при сегашния темп).

Американският самолетостроител иска да ускори темпа на производство на 737 от 52 на 57 самолета месечно през 2019 година.

След първата катастрофа със 737 МАКС на Лайън еър през 2018 година възникнаха въпроси за липсата на информация сред авиокомпаниите и пилотите за новата система против рязък спад на подемната сила.

Очаква се през 2023 година да бъде пусната пета версия, 737 МАКС10, за 135 милиона долара.

Катастрофиралият днес самолет на етиопските авиолинии и този на Лайън еър през 2018 година бяха 737 МАКС 8.